وَرَ ۾ ڪونهي وَرُ، ڏيرَنِ وَرُ وڏو ڪِئو نِهارِيندِيَسِ نِڪرِي، بوتَنِ ڪارِڻِ بَرُ آڏو ٽَڪَرَ ٽَرُ، مَتان روهَه رَتِيُون ٿِيَين سُرُ دَيسِي سَسُئِي وَرَ = مڙس، ڀتار، ڪانڌ وَرُ = ڏنگائي، زبردستي، زورآوري، سازش بوتَنِ ڪارِڻِ = اٺن لاءِ بَرُ = پَٽُ، ميدان ،بيابان، رڻ ٽَڪَرَ = جبل، پهاڙ روھَ = جبل ٽَرُ = هٽي وڃ رَتِيُون = ذريون ذريون بيت جو پس منظر ~ منهنجي مڙس ۾ ڏنگائي نہ هئي، پر ڏيرن ڌوڪو ڪيو. ~ ڀنڀور مان نڪري اٺن جي قافلي پويان وينديس. ~ اي جبل ! منهنجي آڏو ٽري وڃو نہ تہ ذريون ذريون ٿي ويندئو. سمجهاڻي سسئي پنهونءَ پڄاڻان لڙڪ لاڙيندي چئي ٿي : هي سڄي سازش، زورآوري ۽ زبردستي منهنجي ڏيرن جي آهي نہ تہ پنهون اهڙو ڪونہ هئو. منهنجي هر ڳالھ مڃيندو هو ۽ مون تان سر ساھ صدقو ڪندو هو. هاڻي هتي رهي ڇا ڪنديس، ڀڀنڀور کان موڪلائي پنهل جي اٺن جي قافلي پويان وينديس، لڪ لتاڙيينديس ۽ جبل جهاڳينديس. سسئي جبلن کي للڪاريندي چئي ٿي : اي جبل منهنجي راھ جي رنڊڪ نہ بڻجو، منهنجي آڏو نہ اچو نہ تہ ذريون ذريون ٿي ويندئو. ڀٽائي اسان کي سيکاري ٿو تہ محبوبَ ۽ منزلون تلاشيندي آڏو ڪيڏيون بہ رڪاوٽون اچن، تن کي ٽوڙي جدوجهد ۽ جاکوڙ جاري رکو. چونڊ، تحقيق ۽ تشريح محترم مظفر منگي صاحب جي ٿورن سان سندس فيسبوڪ وال تان ورتل ____