سَسُئِي حُسَينِي ڏُکِيُون جان نه مِڙَنِ، تان تان ڀَنَڻُ نه ٿِيَي

'ڀيڄ ڀٽائي گهوٽ' فورم ۾ سليمان وساڻ طرفان آندل موضوعَ ‏27 آڪٽوبر 2015۔

  1. سليمان وساڻ

    سليمان وساڻ
    مينيجنگ ايڊيٽر
    انتظامي رڪن لائيبريرين

    شموليت:
    ‏6 آڪٽوبر 2009
    تحريرون:
    16,941
    ورتل پسنديدگيون:
    27,308
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    533
    ماڳ:
    سچل ڳوٺ ، ڪراچي
    ڏُکِيُون جان نه مِڙَنِ، تان تان ڀَنَڻُ نه ٿِيَي
    ٻِيُون هُهِين هَٿَ هَڻَنِ، رُوئندِيُون رُئڻَ وارِيُون


    سُرُ حُسَينِي سَسُئِي

    ڏُکِيُون = ڏکن واريون، غمن واريون
    جان = جيستائين
    مِڙَنِ = ملن، گڏجن
    تان تان = تيستائين
    ڀَنَڻُ = رودن، ماتم، احتجاج
    هُهِين = هونئن ئي، هروڀرو، ايئين ئي، اجائي
    هَٿَ هَڻَنِ = پِٽِنِ، مُنهُن مٿو پِٽِنِ، ماتم ڪن

    بيت جو پس منظر

    ~ ڏکويل تيسين نہ گڏبيون آهن، جيسين ڪو ماتم نہ ٿئي.
    ~ ٻيون اجايو هٿ هڻنديون آهن، منهن مٿو تہ ڏکن واريون پٽينديون آهن.

    سمجهاڻي

    پنهونءَ جو وڇوڙي کان پوءِ جڏهن سسئي آسرو لاهي مايوس ۽ نااميد ٿي تڏو وڇائي پار ڪڍي روئڻ لڳي هئي، تہ سهيليون کيس دلجاءِ ڏيڻ لاءِ اچي گڏ ٿيون هيون. پر سسئيءَ جي سڏڪن، آنهن، دانهن، رڙين ۽ وڇوڙي جي ورلاپن ۾ جيڪو درد سمايل هو، اُهو سندس سهيلين جي ڏيکاءَ واري ڏک ۾ نظر نٿي آيو.
    ڀٽائي هن علامتي بيت ذريعي سمورن مظلوم ۽ محڪوم قومن ۽ ماڻهن کي گڏ ٿي، هر ڏاڍ، ظلم ۽ جبر جي خلاف احتجاج ۽ جدوجهد ڪرڻ جو سڏ ڏئي ٿو.

    چونڊ، تحقيق ۽ تشريح محترم مظفر منگي صاحب جي ٿورن سان سندس فيسبوڪ وال تان ورتل
    ____
     
    2 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  2. صاحبڏنو شيخ

    صاحبڏنو شيخ
    نئون رڪن

    شموليت:
    ‏25 آڪٽوبر 2015
    تحريرون:
    41
    ورتل پسنديدگيون:
    84
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    0
    بهترين سمجهاڻي سائين
     

هن صفحي کي مشهور ڪريو