1. سنڌ سلامت سنڌي ٻوليءَ جو وڏي ۾ وڏو فورم جتي اوهان رُڪن بڻجي ڪري سگهو ٿا گهڻو ڪُجهه!
    •    مُفت ۾ رُڪن بڻجي روزوانو سوين رُڪنن پاران ايندڙ موضوع پڙهڻ ۽ انهن راءِ ڏيڻ
    •    سنڌي ڪمپيوٽنگ جي دنيا ۾ ايندڙ انقلابي پروجيڪٽس جو فائدو وٺڻ
    •   سنڌي لکڻ جي لاءِ هر مسئلي ۽ هر مُشڪل جو حل
    •   ذاتي ۽ عام رواجي ڪم ڪارن جي ڪنهن به مسئلي جو حل پُڇڻا نه مُنجهڻا يقيني طور ملڻ
    •   ڪتابن جي هڪ وڏي ذخيري مان لطف اندوز ٿيڻ
    •   ۽ ٻيو گهڻو ڪُجهه جيڪو هن فورم کي سنڌي جو هڪ بي مثال فورم بڻائي ٿو

    رجسٽريشن جو عمل، انتهائي تيز، سادو ۽ بلڪل مفت آهي، سو هتي ڪلڪ ڪري اڄ ئي ساٿ ۾ شامل ٿيو!
    سنڌ سلامت عمومي سوالن جا جواب FAQs ڏسڻ لاءِ هتي ڪلڪ ڪريو
  2. سنڌ سلامت ڊاٽ ڪام تي توهان کي ڀليڪار!
    •    مُفت ۾ رُڪنيت ڪيئن حاصل ڪجي؟
    •    جيڪڏهن پاسورڊ وسري وڃي ته کاتو ڪيئن بحال ڪجي؟
    •   سنڌسلامت تي موضوع ڪيئن موڪلجي يا موضوع ۾ جواب ڪيئن موڪلجي؟
    •   موضوع سان گڏ تصوير ڪيئن اپلوڊ ڪجي؟
    •   سنڌسلامت تي ڪتاب ڪيئن موڪلجي؟
    •   سنڌسلامت سان لاڳاپيل اهڙن ٻين کوڙ سارن سوالن جا جواب

    سنڌ سلامت عمومي سوالن جا جواب FAQsهتي ڪلڪ ڪري ڏِسو ۽ سنڌسلامت سٿ جا ساٿِي بڻجو.

ارسطو ۽”پوئٽيڪا“

'پروگرام، ادبي ميڙاڪا ۽ دعوتون' فورم ۾ معصوم سنڌي طرفان آندل موضوعَ ‏11 آڪٽوبر 2016۔

  1. معصوم سنڌي

    معصوم سنڌي
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏18 اپريل 2012
    تحريرون:
    626
    ورتل پسنديدگيون:
    1,756
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    193
    ڌنڌو:
    جرنلسٽ
    ماڳ:
    لياري ڪراچي
    ”جنهن دور ۾ ارسطو موجود هو ان دور ۾ لکڻ لاءِ پنو به اڃا ايجاد نه ٿيو هو، ان دور ۾ پٿرن ۽ چمڙي کلن تي لکيو ويندو هو. يونان ۾ هر قسم جي علم جي ڄاڻ کي گڏ ڪيو ويو.
    ارسطو چيو ته ٽريجڊي عام ماڻهو کان ڪمتر انسان لاءِ نه هوندي آ، ڪاميڊي علم، عقل ۽ حيثيت ۾ گھٽ ماڻهن تي ٿيندي آهي. مزاح سان ڪنهن به ماڻهوءَ جي اصلاح نه ٿي ٿئي. ان ڪري هن ٽريجڊي کي گھڻي اهميت ڏني آهي.
    23 سئو سال گذرڻ باوجود اڄ ڪهاڻي جتي به آهي ارسطو جي ٻڌايل بنيادي نقطن تي بيٺل آهي. سانحو عظيم، سنجيده ۽ بهتر انسانن لاءِ هوندو آهي،
    ٽريجڊي جو خاص عنصر ڪٿارسز آهي. ڪهاڻي ۾ عام انسان جي ننڍڙي غلطيءَ کي سانحي جو روپ ڏنو ويندو آهي
    جيئن اسان جي سنڌي ادب ۾ شاهه لطيف جا ڪردار ننڍڙي غلطيءَ سبب سانحي جو شڪار ٿين ٿا ۽ پوءِ انهن جي ڪهاڻيءَ جي ابتدا ٿئي ٿي پوءِ ڪردار لاعلميت کان علميت ڏانهن سفر ڪري ٿو ۽ مٿس راز ظاهر ٿين ٿا ۽ آخر ۾ انهن ڪردارن جو انت هر صورت ۾ ٿئي ٿو.
    سانحي جا 6 ترڪيبي جزا آهن، پلاٽ، ڪردار، ٻولي، فڪر، منظر ۽ موسيقيت. ارسطو جماليات تي ڳالهائيندي چوي ٿو ته ”دنيا ۾ ٻه انتهائون آهن ۽ انهن ٻنهي انتهائن جو وچ نيڪي آهي، ڪابه شيءِ انتها تي نه هئڻ گھرجي. هر شيءِ کي توازن ۾ هئڻ گھرجي“
    ”حسن اهو آهي جيڪو انسان کي روحاني ۽ ذهني مزو ڏي ۽ ان جو احساس ڪڏهن به ختم ناهي ٿيڻو“.
     
    شاه محمد سڌايو ۽ عبيد ٿهيم هيء پسند ڪيو آهي

هن صفحي کي مشهور ڪريو