[FONT="Al_Mushaf"]فري ميسن ڳجهين دستاويزن جي روشني ۾ [/FONT] هيٺ هنن دستاويزن مان ڪجه اقتباس پيش ڪجن ٿا جيڪا هن تنظيم متعلق جانڪاري فراهم ٿي ڪري ” اسين دنيا جي سڀنن ملڪن ۾ وڌ کان وڌ فري ميسن جون اجتماع گاهون قائم ڪندا سين ، اهڙن سڀنن فردن کي تنظيم ۾ شامل ڪيو ويندو جيڪي عوام ۾ نمايان حيثيت رکندڙ هوندا يا ايندڙ وقت ۾ اهميت حاصل ڪرڻ وارا هوندا . اهي اجتماع گاهون ( لاجز ) اسان جا سڀ کان وڏا جاسوسي اڏا هوندا ۽ ماڻهن کي متاثر ڪرڻ جا ذريعي پڻ هوندا . هنن اجتماع گاهن کي هڪ مرڪزي انتظاميه هيٺ آڻبو ، جنهن جي ڄاڻ رڳو اسان کي هوندي ٻئي ڪنهن کي نه هوندي . هنن اجتماع گاهن ۾ اسان جا نمائندا هوندا جيڪي انتظاميه لاءِ پردي جو ڪم ڏيندا ۽ جيڪي نعرا ۽ پروگرام ڏيندا هن جي آڌار تي اسين اهڙي ڳنڊ (knok) ڏينداسون جيڪي انقلابي ۽ لبرل عنصرن کي پاڻ ۾ مضبوطي سان ٻڌي ڇڏيندي . هن ۾ معاشري جا هر قسم جا ماڻهو شامل ڪبا . نهايت ڳجهي قسم جا منصوبا اسان جي دائري علم ۾ هوندا بلڪه اسان جي هٿن جي گرفت هنن مٿان هن ڏينهن مضبوط ٿيندي جنهن ڏينهن اهو تصور جنم وٺندو. هن فري ميسن لاجز جي ڪارندن ۾ قومي ۽ بين الاقوامي پوليس جا لڳ ڀڳ سڀئي ايجنٽ شامل هوندا ڇو ته هنن جون خدمتون هن لحاظ سان اسان لاءِ بي حد ضروري آهن جنهن کي پوليس جي حڪم جي ڀنڃڪڙي ڪرڻ وارن ماڻهن کي سڌي رستي ڏانهن آڻڻ لاءِ پنهنجا مخصوص ذريعا استعمال ڪري ٿي بلڪه اسان جي ڪمن لاءِ پردي جو ڪم ڏئي سگي ٿي ۽ بي چيني ۽ ڇروڇڙ پيدا ڪرڻ وغيره به پڻ موقعا تلاش ڪري وٺي ٿي . ڳجهين تنظيمن ۾ شامل ٿيڻ وارا خواهشمند ماڻهو عام طور کان چالبازين ذريعي روزي ڪمائڻ وارا ، بي پرواھ ، بي فڪر ۽ بي خوف ماڻهو هوندا آهن ، تنهن ڪري هنن کي پنهنجي مقصد لاءِ استعمال ڪرڻ ۾آسان کي ڪابه ڏکيائي نه ٿيندي جيڪر دنيا ۾ فساد برپا ٿئي ٿو ته ڀلي ٿئي اڃان هوا ڏيوس جئين هڪجهڙائي ختم ٿئي ۽ گوڙ شور مدت تائين هلي ، پر جيڪر ڪو ڳجهو منصوبو ڄڙي ٿو ته هن جي سار لهڻ وارا اهڙا شخص هجن جيڪي اسان جا سڀ کان وڏا وفادار ماڻهو هجن . قدرتي ڳالھ آهي تي فري ميسن جي سرگرمين جي رهنمائي رڳو اسان کي ئي ڪرڻ گهرجي ڇو ته اسان کي خبر هوندي آهي ته اسان ڪهڙي طرف رهنمائي ڪري رهيا آهيون ۽ هر طرح جون سرگرمين ۽ جدوجهد جو آخري مقصد به ڄاڻيندا آهيون . جڏهن تي غير يهودين کي هنن جي خبر نه هوندي آهي ، بلڪه هنن کي ڪنهن به عمل جو فوري اثر جو علم به نه هوندو آهي ، هنن کي رڳو وقتي سڪون جي ضرورت هوندي آهي جنهن کي پنهنجي خيالن جي اظهار ڪرڻ سان انهن کي حاصل ٿئي ٿي . پر اهي ايترو به نٿا سوچين ته هنن خيالن جا اصل محرڪ اسان ئي هوندا آهيون . غير يهودي ماڻهو فري ميسن لاجز ۾ تجسس جي جذبي ۾ اچي داخل ٿيندا آهن يا وري هن آسري سان ته من جو فائدي رسي پوي . هنن ۾ ڪي ماڻهو بي بنياد ۽ ناقابل عمل خيالن (fantasies) جي اظهار ڪرڻ جي شوق ۾ اچي ڦاسجن ٿا . اهي پنهنجي واکاڻ ۽ تعريف ٻڌڻ جا بکيا هوندا آهن ۽ اوهان ڄاڻو ٿا ته زباني تعريف واري معاملي ۾ اسان ڪيڏا نه وڏا فياض آهيون . هن طرح سان اسين هنن کي خود فريبي ۾ رکندا آهيون ۽ اهي غير شعوري طور تي اسان جي خيالن کي پنهنجي دل ۽ دماغ ۾ جذب ڪندا رهندا آهن ۽ اهي پنهنجي گمان آهر اهو سمجهن ٿا ته اهي اهڙن خيالن کي ٻين کان نٿا وٺن بلڪه پنهنجي اندر جا احساس آهن ، حالنڪه حقيتق هن جي ابتڙ هوندي آهي . اوهان سوچي به نٿا سگهو هن خود فريبي ۾ ورتل ڊاهن غير يهودي ماڻهن کي ڪيتري نه سولائي سان چريو بڻائي سگهجي ٿو ، ۽ اهي ماڻهو غير معمولي ناڪامي تي ڪيتري جلدي دلبرداشته ٿي ويندا آهن . هن ڪاميابي کي ٻيهر حاصل ڪرڻ لاءِ اهي اسان جا بي مله غلام بڻجڻ لاءِ به تيار هوندا آهن . بلڪه پنهنجن منصوبن کان به هٿ کڻڻ لاءِ به آماده ٿي ويندا آهن . هنن جي اهڙي حالت ڪري اسان لاءِ اهو ممڪن بڻجي ٿو پوي ته اسين هنن کي جيڏانهن چاهيون گهيلي ٿا سگهون . هنن ظاهري شينهنهن اندر ڳدڙ جو ساھ هوندو آهي . هنن ڇرين ۽ موڳن کي اسين هن تصور جي ڪاٺ گهڙي تي سوار ڪري ڇڏيو آهي ته فرد کي جماعت جي اندر جذب ٿيڻ گهرجي . هنن نه اڳ ۾ سوچيو آهي نه هاڻي سوچيندا ته اهو ڪاٺ گهوڙو ( يعني فرد جو جماعت کان سواءِ نڪمو هجڻ) قدرت جي اهم قانون جي خلاف ورزي آهي ، جنهن جي آڌار هر شيءَ ڄمڻ کان وٺي ٻين شين کان مختلف هوندي آهي ۽ هن کي هر حال ۾ پنهنجي انفرادي حيثيت کي قائم رکڻو آهي ، جيڪر اسين اهڙن ماڻهن کي واقعي واري هن جهالت جي گهڙن تائين آندو ته ڇا اها ڳالھ چٽي نه ٿي پوندي ته غير يهود ين جا ذهن اسان جي ڀيٽ ۾ گهڻو پست ۽ غير ترقي يافته آهي؟ اسان جي ڪاميابي جي اهائي وڏي ضمانت آهي . اسان جي اڳوڻڻ فاضل رهنمائن هن وقت ڪيتري نه دوربيني جو مظاهرو ڪيو جڏهن هنن چيو ته هڪ سنجيده مقصد ماڻڻ لاءِ ڪابه باريڪ ڪوتاهي نه ڪرڻ گهرجي ، جيتوڻيڪه اسان به وڏيون وڏيون قربانيون ڏنيون آهن پر هن سلسلي ۾ غير يهودي ڌورن جيتريون جانيون ڪم آيون اسان کي هن جي گڻپ ڪرڻ جي ڪابه ضرورت ناهي سمجهيو ۽ هن جي عيوض ۾ اسين دنيا ۾ شهيدن جي پوزيشن ڏياري ڇڏي آهي جنهن جو اهي به تصور نٿا ڪري سگهن . هن ڇڪتاڻ ۾ اسانجو نقصان هنن جي ڀيٽ ۾ گهٽ ٿيو آهي ، پر اهڙي نموني اسان جي قوم مڪمل تباهي کان محفوظ رهي آهي . موت ته هر هڪ کي اچڻو آهي هن لاءِ بهتر اهو آهي ته هن انجام کي ماڻهن جي ويجهي آڻجي جيڪي اسان جي رستي ۾ رڪاوٽ بنجن ٿا .......................................................................................... هن اقتباس تي هن موضوع کي ختم ٿو ڪجي . هن ڪتاب نالي ( يهودي پروٽوڪول ) جيڪي چويھ دستاويزن تي بڌل آهي هر معمامي ۾ هنن پنهنجا ڳجها پروگرام مرتب ڪيا آهن جن ۾ ميڊيا تي ڪنٽرول ، ججن تي ڪنٽرول ، عالمي سياست ، جمهوريت ، ڪميونزم ، بادشاهت ، سيڪولزم لبرل ازم ، تعليمي ادارا غرض هر معاملي ۾ هنن ڳجها منصوبا جوڙيا آهن . سڀنن ڏاهن دوستن کي ضرور هن ڪتاب جو مطالعو ڪرڻ گهرجي . اوهان کي اڄ جيڪي حالات رونما ٿين پيا چنگي نموني هن جي پٺيان جيڪي عوامل آهن تنهن تي علمي دسترس ٿي ويندي . انشاءالله