گهانگهري جي چئن گهوٽن جوڪُسڻسنڌ جي تاريخ جو ڦٽڪي پوڻ ، خون مظلومن جو ريلو ٿي هليوسنڌ جي ڌرتيءَ کڻي منهن کي مليو ، ڪِن ڪيو پر سو به ڪهڙو احتجاججهڙو تهڙو ڄڻ ته کدڙو احتجاج ، شل نه ٿئي ڪنهن قوم جو خانو خرابسَنگُ ڪهڙو جي هجي ڪانو خراب ، جو ڪڇي، تنهن لاءِ ڪارو جيل آهيجو لڇي، ماري چون: ڌاڙيل آ ، سنڌ جو چاليهه سالو سلسلو، شير ٿيندو ٿو وڃي هاڻي ٻلو ، ڪلهه وتي جن سنڌ جي سِرَ ۾ پناههچور ڀاڳيا ٿي ويا، ڌرتي گواهه ، ڪلهه مهاجر قوم جو نعرو لڳواڄ انهن جو دهل تي ڏئونڪو لڳو ، گهانگهري موري ڳوٺ واري سانحي ۾ چئن امن پسند سنڌي سوڍن کي بندوق سان ماريو ويو ۽ هلايو ويو ته ڌاڙيل آهن.حوالو: استاد بخاريءَ جو ڪتاب زندگي زندگيپيج نمبر: 145ڇپائيندڙ: روشني پبليڪيشن
ڪلهه مهاجر قوم جو نعرو لڳواڄ انهن جو دهل تي ڏئونڪو لڳو1988 ۽ اڄ آهي 2012 ۔۔۔۔ انهن 24 سالن ۾ اسان ڪهڙي پلاننگ ڪئي هو ڪٿي وڃي نڪتا آهن۔ افسوس جو اسان جي اڳواڻن، سياستدانن جو پنڌ صحصح رخ ۾ ناهي۔
ڪِن ڪيو پر سو به ڪهڙو احتجاججهڙو تهڙو ڄڻ ته کدڙو احتجاج درويش لک شابسون استاد جي وقت جي مناسبت سان شاعري ونڊ ڪرڻ جون۔
سائين سليمان صاحب مان دعا ٿو گهران ته جئين توهان چيو ته اسان جي سياستدانن جو پنڌ صحيح رخ ۾ نه آهي،اها ڳالهه توهان پو به وقت تي سمجهي ويا آهيو، هاڻ اها ڳالهه هر سنڌي کي سمجهڻ گهرجي، نه ته اهڙا چاليهه سال ٻيا به گذري ويندا ۽ سنڌ جا حال ويتر بدتر ٿي ويندا، بس هاڻ آزمايل کي آزمائڻ ڌوڙ پائڻ جي برابر آهي۔
آ جڏهن به استاد جي قومي ۽ انقلابي شاعري پڙهندو آهيان ته منهنجي حالت پراڻي زماني جي ان ڪردار جهڙي ٿي ويندي آهي، جيڪو ساڳي وقت کلندو ۽ روئيندو هو ۔۔۔ کلان سنڌي قوم جي نادانين تي ٿو، ۽ روئان سنڌ سان ٿيندڙ نا انصافين ۽ ويساهه گهاتين تي۔ هاڻ سنڌي نوجوانن ڪيتري حد تائين قومي سڏ سمجهڻ شروع ڪيو آهي، پر اڃان ڪا مضبوط سگهاري ۽ ڏاهپ ڀري ڪا جماعت نظر نٿي اچي ۔۔۔ ممڪن سنڌ جي قومي پارٽين ۾ ڪي ڏاها موجود هجن پر ڇڙوڇڙ ۽ مختلف هنڌن تي هجڻ سبب اها سگهه تيار ٿي ناهي سگهي، جيڪا قوم کي ڀرپور طور تي پنهنجو ڪري سگهي۔ مٿان وڏيرو، جاگيردار، سردار، پير ۽ مير ڀاڙيو ۽ بزدل آهي، ۽ پنهنجي ڏاڍ ۽ سگهه ذريعي سنڌين کي غلامي مان مٿي چڙهڻ ڪون ٿو ڏي۔ اميدن تي جهان قائم آهي ۔۔۔