• ڇا توھان کان سنڌ سلامت جو پاسورڊ وسري ويو آھي..؟
    سنڌ سلامت جي انتظامي اي ميل تي روزانو پاسورڊ ري سيٽ ڪرڻ جون ڪافي درخواستون وصول ٿي رھيون آھن. جن تي خودڪار طريقي ذريعي اي ميل موڪلي رڪنن جا پاسورڊ ري سيٽ ڪيا پيا وڃن. ان باوجود ڪافي رڪنن کي پاسورڊ ري سيٽ ڪرڻ ۾ ڏکيائون اچي رھيون آھن. جيڪڏھن توھان سان پڻ ساڳيو مسئلو آھي تہ ھيٺ ڏنل بٽڻ تي ڪلڪ ڪري پنھنجي اي ميل واٽس ايپ ذريعي موڪليو. .انتظامي رڪن توھان جي پاسورڊ کي ري سيٽ ڪري توھان کي اطلاع موڪليندا. لک لائق..!

    واٽس ايپ ذريعي

امام انقلاب مولانا عبيدالله سنڌي رح ۽ نيشنلزم ۽ ڪميونزم بابت افڪار

افتخار علي چوهاڻ

سينيئر رڪن
امام انقلاب مولانا عبيدالله سنڌي رح ۽ نيشنلزم ۽ ڪميونزم بابت افڪار

افسوس جو مقام اهو آهي ته نيشنلزم يا قوميت کي ڪفر قرار ڏيڻ وارا قرآن جي منشاء تي توجه نٿا ڏين . هن ئي ڪري جهڙي نموني ٻين الاقواميت يا انٽر نيشنلزم فطرت جي مطابق آهي ، اهڙي نموني نيشنلزم يا قوميت به عين فطرت آهي ، هڪ کي ڪفر قرار ڏيڻ ۽ ٻئي کي ايمان چوڻ اهو ڪٿي جو انصاف آهي ، حالانڪه اهڙو نيشنلزم جيڪو ”دين جي انڪار“ تي مبني ( ڄڙيل) نه هجي ، اهو اسلام جي خلاف نه آهي ۽ اهڙو نيشنلزم جيڪو ”خدا يا ايمان“ جي ” نفي “ تي مبني (ڄڙيل) هجي ، اهو ” ڪفر“ آهي . جيڪر سرمايه داري ۽ اسلام گڏ ٿي سگهن ٿا ۽ اڄ تائين مسلمان (اڳواڻ ۽ حڪمران) هن کي گڏ کڻي اچن پيا ، ته پوءِ اهڙي نموني نيشنلزم ۽ اسلام به گڏ ٿي سگهن ٿا ۽ سوشلزم ۽ اسلام به گڏ ٿي سگهن ٿا ، جيسيتائين ان جي ته (اوناهي) ۾ انڪار خدا يا دهريت ۽ ايمان جي نفي موجود نه هجي، مسلم ( حڪمران) جهڙي نموني ملوڪيت ۽ سرمايه داري ۽ ڊڪٽيٽرشپ جهڙن لعنتن کي اپنائي رکيو آهي ۽ ان کي ڇڏڻ لاءِ تيار ئي نٿا ٿين ، ان هوندي جو اهڙن نظامن جون خرابيون ، تباهيون ۽ مفسداتن کي به چڱي ريت ڄاڻن ٿا ۽ بصورت موت يا هلاڪت جي ان کي ڇڏڻ لاءِ آماده نٿا ٿين .


شاه ولي الله رح فرمائن ٿا:


”ڪالمخنث يعلم ان الخنوث
ة اسواء حالات الانسان ولاڪن لايستطيع الافراغ عنها“.

ترجمو: جئين مخنث ( هيجڙو) چڱي ريت ڄاڻندو آهي ته هيڄڙائپ انسانن لاءِ نهايت بدترين حالت آهي، پر اهو ان کي ڇڏي نٿو سگهي “.
( حجة الله البالغه ص 34 _ باب اختلاف الناس في البرزخ)

پهريان به مسلمان (حڪمران) جي حالت اها رهي ۽ اڄ به اهائي آهي . اشتراڪيت (ڪميونزم) اصل ۾ غير فطري ۽ نامڪمل نظام آهي جيڪا پنهنجي عبوري ۽ تجرباتي دور ۾ ئي ناڪامي ڏانهن موٽ کاڌي ، ان جو آئيندو به ڪو روشن نه آهي ، بلڪه اونڌائون آهي ، اهڙي نموني قوميت ۽ وطنيت جيڪا ايمان سان گڏ هجي اها اسلام ۾ جائز آهي ، ملوڪيت ۽ ڊڪٽيٽرشپ کي به مسلمان (حڪمرانن) گڏ ڪيو ، ته نيشنلزم ۽ وطنيت ڪيئن ٿي ڪفر بڻجي سگهي ، فلسفو لاڳو ڪرڻ ۽ وڏا وڏا مضمون لکڻ مستشرقينن جي عبارتن کي يقيني علم سمجهڻ وارا جڏهن علماءِ حق ۽ اهل علم مان جيڪر ڪا ڳالھ ڪن ته ان کي ڪفر ۽ ضلالت سان تعبير ڪن ٿا سو ڪٿان جو انصاف آهي .........


اشتراڪيت (ڪميونزم) هڪ نامڪمل تحريڪ آهي.


هن دور ۾ اها هڪ بين الاقوامي تحريڪ آهي ، مولانا عبيدالله سنڌي رح هن تحريڪ کي نامڪمل سمجهندا هئا ، مولانا عبيدالله سنڌي رح ويجهي انسان محض معاشي حيوان نه آهي . اشتراڪيت ( ڪميونزم) جي خارجي زندگي جي تنظيم ڪري وڏو ڪم ڪيو آهي ، پر انسان جي معنوي زندگي به آهي ، بي شڪ اسلام ۽ اشتراڪيت ( ڪميونزم ) بين الاقوامي تحريڪون آهن ، ٻنهن جو پيغام هر انسان لاءِ آهن ۽ ٻئي انقلابي آهن ، پر ٻنهن ۾ فرق اهو آهي ته اشتراڪيت (ڪميونزم) رڳو معاشي زندگي تي ڀاڙي ٿو . اسلام معاشي زندگي جو انڪار نٿو ڪري پر اهو زندگي کي محض معاشي دائري ۾ محدود نٿو سمجهي ،هن جي ويجهي زندگي دائمي هجڻ گهري ٿي۽ هن دنيا ۾ ئي ختم نه ٿي ٿئي ، اهو فرق به ڪو معمولي فرق نه آهي .


ترتيب وتزئين: افتخار علي چوهاڻ
افادات: مولانا عبدالحميد سواتي رح

ڪتاب: مولانا عبيدالله سنڌي رح ڪي علوم وافڪار

 
نيشنلزم يا قوميت به عين فطرت آهي ، هڪ کي ڪفر قرار ڏيڻ ۽ ٻئي کي ايمان چوڻ اهو ڪٿي جو انصاف آهي ، حالانڪه اهڙو نيشنلزم جيڪو ”دين جي انڪار“ تي مبني ( ڄڙيل) نه هجي ، اهو اسلام جي خلاف نه آهي ۽ اهڙو نيشنلزم جيڪو ”خدا يا ايمان“ جي ” نفي “ تي مبني (ڄڙيل) هجي ، اهو ” ڪفر“ آهي . جيڪر سرمايه داري ۽ اسلام گڏ ٿي سگهن ٿا

ادا افتخار صاحب اسلام عليڪم۔ بيشڪ اسلام هر ان عمل کي بهتر چيو آهي جنهن سان انسانن جي بهتري ٿيندي هجئي۔اڳين نبين۽ رسول سڳورا ڪنهن خاص قوم يا جاگرافي لحاظ کان ڪنهن خاص خطي جي ماڻهون جي فلاح ؤ بهبود لاء مبعوث ڪيا ويا هئا،جڏهن ته اسان جو پيارو نبي (صلي الله عليه وسلم )جن سڄي دنيا جي لاء رحمت لله العلمين ڪري مبعوث ڪيا ويا هئا۔ انهڪري اسلام ۾ وطنيت جي ايڏي گهڻي پرچار نه ڪئي ويئي آهي۔ هڪ بهترين ۽ وڏي رمز سان ڀريل ٻن اعلئ بزرگن ؤ ڏاهن جو ليک هت ونڍ ڪرڻ تي اوهان جون مهربانيون۔ توهان جو هر مضمون الله پاڪ جي مهرباني سان تمام جامع ۽ معلومات سان ڀريل هوندو آهي ۽ اسان جي معلومات ۾ اضعافي جو سبب ٿيندا آهن ،توهانجون مهربانيون۔
 
اهڙي نموني قوميت ۽ وطنيت جيڪا ايمان سان گڏ هجي اها اسلام ۾ جائز آهي

بلڪل سائين سائين سنڌي صاحب جو عمده فڪر۔۔
 
Back
Top