ﻋﺮب ﻟﻮڪ ﺻﺪﻳﻦ ﮐﺎن ﺳﺪاﺋﻴﻦ آزاد رﻫﻨﺪا اﭼﻦ .ﮀﺎﺗﻲ وارا ﻣﮍسﻣﻬﻤﺎن ﻧﻮاز ﻫﻜﮍاﺋﻲ آﻫﻦ.ﻓﺼﺎﺣﺖ ۽ ﺑﻼﻏﺖ ۾ ﺗﻪ ﺳﻨﺪن ﻣﭧ ﻛﻮ ورﻟﻲﻫﻮﻧﺪو.ﭔﻴﺎ ﺑﻪ ﻣﻨﺠﻬﻦ ﭼﮝﺎ ﭼﮝﺎ ﮔﮡ آﻫﻦ ﭘﺮ ﺑﺎوﺟﻮدﻳﻚ ان ﺟﻲ ،آﮘﺎﭨﻮ ،ﻣﻨﺠﻬﻦﮔﻬﮣﻴﺌﻲ اﻫﮍﻳﻮن ﻛﻨﻴﻮن ﻋﺎدﺗﻮن ۽ رﻳﺘﻮن ﭘﻬﺘﻴﻮن ﻫﻴﻮن ﺟﻦ ﭔﮅي ۽ ﭘﮍﻫﻲﻫﻴﺒﺖ وﭠﻴﻮ وﭸﻲ ۽ ﻟﮛ ﭘﻴﺎﻛﺎﻧﮉارﺟﻦ ﺟﻬﮍوڪ ﭰﺮﻟﭧ ۽ ﺧﻮﻧﺮﻳﺰي ،ﺣﺮام ۽ﺑﺪﻓﻌﻠﻲ وﻏﻴﺮه وﻏﻴﺮه ﺷﺮاب ﺟﻲ ﺗﻪ اﻫﮍي ﻛﺎ وٺ ﻫﻮﻧﺪي ﻫﻴﻦ ﺟﻮ ﭔﺎر ﭤﭷ ﮀﮇﻳﻨﺪاﻫﺌﺎ ۽ ﺷﺮاب ﮐﻲ ﻟﮙﻨﺪا ﻫﺌﺎ.ﻛﻨﻬﻦ آدﻣﻲ ﮐﻲ ﻧﮍي ﺗﻲ ﻧﻬﻦ ڏﻳﺌﻲ ﻧﮕﻬﻮﺳﺎرﻛﺮڻ ﺳﻨﺪن ﻻ راﻧﺪ ﻫﻮﻧﺪي ﻫﺌﻲ.ﻣﻮادي وري ﻛﻴﻦ ﺟﻬﮍﻳﻦ ﮘﺎﻟﻬﻴﻦ ﺗﺎن ﭘﺎڻ ۾اﻫﮍا اﻫﮍا ﺳﺎڙ ﺳﺎﻧﮃﻳﻨﺪا ﻫﺌﺎ ۽ ﭘﻴﺎ ﻫﻚ ﭔﺌﻲ ﺟﻮ ﭼﻜﻴﻦ ﻣﺎس ﮀﻨﻨﺪا ﻫﻮا.ﺧﺼﻮصوﻳﭽﺎرﻳﻦ ﻛﻨﻮارﻳﻦ ﺳﺎن ﺗﻪ ﻫﺎ ﻫﻮﻧﺪي ﻫﺌﻲ.ﻏﻴﺮت وارا ﻟﻮڪ ﺗﻪ ﺟﻴﺌﺮي ﮐﻴﻦﮐﮣﻲ ﻗﺒﺮ داﺧﻞ ﻛﻨﺪا ( هاڻ کڻي ڪارو ڪاري ڪري ماريو ڇڏين۔۔۔ ممتاز ) ﻫﺌﺎ.ڊپ ﭤﻴﻨﺪو ﻫﻮن ﺗﻪ ﻣﺘﺎن ﻛﻮ ﺷﺎﻫﻴﻨﮓ ﻧﻪ ﺷﺮم ۾ ﻫﭣوﺟﻬﻴﻦ ۽ ﺳﻨﺪن ﺳﺖ ﭨﻮڙي.ﺟﻴﺮي ﺗﻲ ﺟﻴﺮﻳﻦ ﭘﺮﮢﺠﮡ ﺟﻲ ﺑﻪ ﻣﻨﺠﻬﻦ رﻳﺖ ﻫﺌﻲ.ﺳﻮ ﻋﻮرﺗﻦ ﺟﻲ ﺣﺎﻟﺖﺗﻤﺎم ﺑﺮي ﻫﺌﻲ.ﻣﮍﺳﻦ ﮐﻲ ﮀﮍواڳ ﻫﻮﻧﺪي ﻫﺌﻲ.وﮢﻴﻦ اوﺗﺮﻳﻮن زاﻟﻮن رﮐﻦ ۽ﭘﻨﻬﻨﺠﻲ رو ﺗﻲ ﭤﻮ ﮐﭩﺎ ﻛﺮي ﻛﻦ ﮐﻲ ڏﻫﺎڳ ڏﻳﻦ ،ﺗﻪ ﺑﻪ ﺳﻨﺪن وس ﻫﻮ.ﺳﺎڙ ،وﻳﺮ۽ رﻳﺲ ۾ ﺳﺎرا رﺗﺎ ﭘﻴﺎ ﻫﻮﻧﺪا ﻫﻴﺎ ﺑﻐﺾ ﺟﻲ ﺑﺎﻫﻪ ﺑﻪ ﺗﻮﺑﻬﻪ ﻫﻮﻧﺪي ﻫﻴﻦ. ﻣﻨﺠﻬﻦ ﭔﻲ ﻫﻲ رﺳﻢ ﺟﺎري ﻫﺌﻲ.ﺳﻨﺪن ﺧﺎص ﺧﺎص ﻫﻨﮅن ﺗﻲ ﻫﺮ ﺳﺎلوڏي ڌام ڌوم ﺳﺎن ﻣﻴﻼ ﻟﮙﻨﺪا ﻫﺌﺎ.ﺟﺘﻲ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎن ﺟﻲ ﻫﺮﭘﺮﮘﮣﻲ ﺟﺎ رﻫﺎﻛﻮاﭼﻲ ﻛﭡﺎ ﭤﻴﻨﺪا ﻫﻮا.اﻫﮍو ﻫﻜﮍو ورﻫﻴﺎرو ﻣﻴﮍو ﻣﻜﻲ ۾ ﻛﻌﺒﻲ ﺟﻲ ﭜﺮﺳﻲﺳﺎن ﻟﮙﻨﺪو ﻫﻮ.اﻫﻮ ﻣﻴﻠﻮ اڄ ﺗﺎﺋﻴﻦ ﻣﻨﺪ ﺗﻲ ﻫﺮ ﺳﺎل ﻟﮙﻨﺪو اﭼﻲ.ﭘﺮ ﻫﻴﺌﻨﺮ اﺳﻼمﻣﺎن اﺻﻼح ﭘﺎﺗﻲ اﭤﺲ.۽ ﻣﻮﻣﻨﻦ ﺗﻲ ﻓﺮض آﻫﻲ ﺗﻪ ﻫﻚ ﻟﮝﺎ ﻣﮍﻳﻮﺋﻲ ﺣﻴﺎﺗﻲ ۾اﻫﻮ ﺣﺞ ﻛﻦ. ﻫُ ﻦ ﻣﻴﻠﻲ۾ ﻣﻠﻚ ﺟﻲ ﭼﺌﻨﻲ ﭘﺎﺳﻦ ۽ ڏﻫﻦ ﺋﻲ ڏﺳﺎﺋﻦ ﮐﺎن ﻛﭥﺎنﻛﭥﺎن ﺟﺎ ﻣﺎﮢﻬﻮ اﭼﻲ ﻛﭡﺎ ﭤﻴﻨﺪا ﻫﺌﺎ.اﻫﮍو ﺗﻤﺎﺷﻮ ﻟﮙﻲ وﻳﻨﺪو ﻫﻮ ﺟﻮ ﺑﺲ !
ﻋﺮﺑﻦ ﺟﻮ ﻣﺬﻫﺐ
ﻋﺮب ﻟﻮڪ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﮐﺎن ﺗﻪ”وﺣﺪه ﻻﺷﺮﻳﻚ “ ﺟﻲ ﻫﺴﺘﻲ ﺟﺎ ﻗﺎﺋﻞ رﻫﻨﺪا آﻳـﺎآﻫﻦ ﭘﺮ ﺣﻀـﺮت ﻣﺤﻤـﺪ ﷺ ﭴـﺎﺋﻮ ﺗـﻨﻬﻦ زﻣـﺎﻧﻲ ۾ ﺑـﺖ ﭘﺮﺳـﺘﻲ ﺑـﻪ ﻣـﻨﺠﻬﻦ زورﻫﺌﻲ.ﺧﻮد اﻫﻲ ﻟﻮڪ ﺟﻦ ﺟﻮ ﻫﻚ ﺧﺪا ۾ وﻳﺴﺎﻫﻪ ﻫﻮ ﺗﻦ ﺟﻮ اﻫﻮ ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻨﻮ ﻫﻮﻧـﺪوﻫﻮ ﺗﻪ ﻫﻲ ﺑﺖ ﺟﻦ ﺟﻲ اﺳﺎن ﭘﻮﭴﺎ ٿا ﻛﺮﻳﻮن،ﺳﻲ اﺳﺎن ﺟﻲ ﭘـﺎران ان ﭘـﺎڪ ﭘـﺮورﺟﻲ ﺣﻀﻮر ۾ اﺳﺎن ﺟﻲ ﺳﻔﺎرش ﻛﻨﺪا.ﻣﻄﻠﺐ ﺗﻪ ﮔﻬـﺮ ﮔﻬـﺮ ۾ ﺑـﺘﻦ ﺟـﻲ ﺑﺎدﺷـﺎﻫﻲ
ﺑﺤﺎل ﻫئي۔(لالچند امرڏنومل جي ڪتاب مان کنيل ٽڪرو )
ادا وساڻ صاحب توهان جي مهرباني جو توهان هڪ ناياب ڪتاب سنڌ سلامت تي ونڊ ڪيو آهي، جنهن لاء توهان جي تمام گهڻي مهرباني، ۔ ادا وساڻ صاحب اگر غور ڪجي ته هن ڪتان ۾ جيڪي خرابيون قديم دور جي جاهل عربن ۾ موجود هيون (جن براين جو ذڪر مٿي ڏنل ٽڪري ۾ ٿيل آهي ) ڇا اهي اڄ جي دور جي اسان جي ماڻهن ۾ موجود نه آهن جن جو ذڪر ڪيو ويو آهي، منهنجي خيال ۾ جن براين جو ذڪر ڪيو ويو آهي اهي اسان ۾ عام آهن، ۽ افسوس ته ان ڳالهه جو آهي ته برائي کي برائي به سمجهو نه ٿو وڃي جيڪو ايمان جو گهٽ ۾ گهٽ درجو آهي۔