سڀ خوشيون اوهان کي ارپجن ٿيون 1485 اٽيچمينٽ ڏسو سڀ خوشيون اوهان کي ارپجن ٿيون 1486 اٽيچمينٽ ڏسو سڀ خوشيون اوهان کي ارپجن ٿيون 1487 اٽيچمينٽ ڏسو
مهرباني ادا معصوم سنڌي توهان پرخلوص خوشيون اسان کي ارپيون لک لائق ادا ڪنهن ڪتاب ۾ پڙهيو هُئم ته ڪنهن کي بنا ۽ لالچ لوڀ جي ڪا خوشي ڏني وڃي ته اها هڪ نيڪي ۾ شمار ٿيندي آهي۔ توهان اسان کي ڪرسمس ، نئين سال جي موقعي تي ايترا خوبصورت ڪارڊ خوشين جا ارپيا آهن توهان ته دوست ڪافي ساريون نيڪيون ڪمائي ورتيون الله توکي سلامت رکي ادا۔
سڀني دوستن کي صلاح آهي ته مهرباني ڪري هئپي نيو ايئر ضرور پوسٽ ڪريو پر ڪرسمس نه ملهايونه چئو ۽ نه ئي پوسٽ ڪريو . 1489 اٽيچمينٽ ڏسو 1490 اٽيچمينٽ ڏسو
ايئن ناهي جيئن اوهان الائجي ڪٿان اها تاويل ٿيل تحرير کڻي رکي آهي ۽ ان جي روشني ۾ فوري طور فتوى صادر ڪريو ٿا ۽ زوري ماڻهن کان خوشيون کسڻ جو حڪم صادر ڪريو ٿا۔ اوهان کي خبر هئڻ گهرجي ته ڪرسمس ۽ ايسٽر ۾ فرق آهي اهو هڪ الڳ بحث موضوع آهي ۽ رهي ڳالهه ڪنهن خوشي ۾ شراڪت نه ڪرڻ جي ته منهنجا دوست! خوشي بازار جو سودو ناهي جو لوڪ کي روڪجي ته خريد نه ڪريو۔اوهان ڪنهن ما کي چئو ته تخليقي عمل بند ڪر يا ڪنهن ڀيڻ کي چئو ته تازي ڄاول ٻالڪ جي خوشي ۾ دهل دمام نه وڄا، اوڙي پاڙي وارن کي چئو ته پرڻن، جنم ڏهاڙن ۽ ٻين تهوارن جون خوشيون نه ملهايو ته يقينن لوڪ اوهان کي ٽوڪيندو ۽ چوندو ته اها نادر شاهي آهي اها ڊڪٽيٽر شپ ۽ انتها پسندي آهي۔ ٻي ڳالهه ته ڪرستانين جي صحيفي کي پڙهو، پڙهي پو را قائم ڪيو ۽ ها مٺا! ڪرستانين (عيسائي ڪرسچن) ۾ اول ٻه گروپ هئا پو ٻيا وجود ۾ آيا آهن، يعني فرقا آهن جيئن مسلمانن ۾ آهن
سائين نثار ناز! سک ۽ سلامتي سنسار سان سلهاڙيل آهي جيستائين سڌارٿ چواڻي ”سروم دکم دکم“ تيستائين خوشيون سڀني کي ونڊ ڪجن، ڇاڪاڻ ته جڏهن سور آهي ته سرور به پيدا ڪرڻ گهرجي ۽ ان سرور ۾ سڀني کي سلهاڙڻ گهرجي۔
ادا معصوم اهڙيون خوشيون توهان کي مبارڪ هجن ۔ بهرحال هر هڪ جي پنهنجي پنهنجي راءِ آهي ضروري نه آهي ته مان يا اوهين ڪنهن جي راءِ سان متفق هجون . هڪ پيغام هو جو دوستن کي ٻڌايو توهان کي غصي ڪرڻ جي ضرورت نه آهي ڇاڪاڻ ته غصو صحت لاءِ سٺو نه آهي. باقي توهان سڀني مذهبن جا تهوار ملهائيندارهو.
جاويد جاني! را جو حق هر هڪ کي حاصل آهي ۽ احترام به ڪرڻ گهرجي سڀ جي را جو۔سهپ زندگي جي سليقي کي سلجها طرف وٺي ويندڙ وٿ آهي۔ماڻهو جيڪي ڪجهه آهي،، ان جي ئي طفيل هي سرشٽي آهي، سرشٽي ۾ جيڪا به سرهائي آهي ان سان سلهاڙ ماڻهو جو هئڻ اوس آهي ان کان انڪار ڪندڙ يا ته احمق آهي يا وري ڪجهه به نه! هتي مان هڪڙي حڪايت صوفياڻي سلوڪ ۾ ونڊ ڪندس جا پنهنجي جوهر ۾ وشال مفهوم ۽ معنى رکي ٿي آهين خود خدا ۾ ٻيائيءَ توکي ٻيو ڪيو