‎(عورت هميشه اڌوري)

'سنڌ جون سرتيون' فورم ۾ سنڌي نور طرفان آندل موضوعَ ‏2 مارچ 2013۔

  1. سنڌي نور

    سنڌي نور
    نئون رڪن

    شموليت:
    ‏9 نومبر 2011
    تحريرون:
    163
    ورتل پسنديدگيون:
    408
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    0
    ڌنڌو:
    ديس واسين سان محبتون ونڊڻ
    ماڳ:
    سنڌ جي مٽي
    [​IMG]
    ‎(عورت هميشه اڌوري)
    اڌوري خوشي
    اڌوري خواهش
    اڌوري ملڪيت
    اڌورو پيار
    اڌوري زندگي
    اڌورا خواب ۽
    اڌوري جنت جي لاحاصلاتن ۾ ڀٽڪيل رهي ٿي.
    نور
     
    10 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  2. وزير علي سومرو

    وزير علي سومرو
    نئون رڪن

    شموليت:
    ‏12 جنوري 2012
    تحريرون:
    49
    ورتل پسنديدگيون:
    48
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    0
    ڌنڌو:
    مان سول هاسپيٽل خيرپور جي ليبارٽري ۾ ليبارٽري اسسٽ
    ماڳ:
    ٺري ميرواهه ضلعو خيرپور ڊويزن سکر
  3. منظور ڪلهوڙو

    منظور ڪلهوڙو
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏5 مارچ 2012
    تحريرون:
    1,729
    ورتل پسنديدگيون:
    3,881
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    473
    ڌنڌو:
    ملازمت سرڪاري کاتي ۾
    ماڳ:
    ڪراچي
    اڌورو پيار
    اڌوري زندگي
    اڌورا خواب

    اڌوريون رسمون، اڌوريون ريتون، اڌورا رشتا، اڌورا انسان۔۔۔مڪمل ته ڪير به ڪونهي۔۔۔
     
    5 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  4. سنڌي نور

    سنڌي نور
    نئون رڪن

    شموليت:
    ‏9 نومبر 2011
    تحريرون:
    163
    ورتل پسنديدگيون:
    408
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    0
    ڌنڌو:
    ديس واسين سان محبتون ونڊڻ
    ماڳ:
    سنڌ جي مٽي
    مونکي خوشي ٿي ته هتي موضوع کي ڏٺو ويو آهي، پر شايد منهنجي لکڻي سٺي نه هجڻ ڪري لائڪ
    ڪنهن نه آهي ڪيو۔
     
    2 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  5. رحيم بخش

    رحيم بخش ايڊيٽر

    شموليت:
    ‏23 جون 2009
    تحريرون:
    3,284
    ورتل پسنديدگيون:
    2,924
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    473
    هن دنيا ۾ ته مرد به ائين چون ٿا ته اسان جي زندگي اڌوري آهي بهرحال ائين به ناهي اسلام ۾ عورت کي وڏي عزت ۽ احترام وارو مقام عطا ڪيو ويو آهي حديث شريف ۾ آهي ته جنت ماء جي قدمن هيٺان آهي ٻي حديث شريف ۾ آهي ماء پيء جي رضامندي ۾ رب جو راضپو آهي انهن جي ناراضگي ۾ رب به ناراض آهي الله تعالي قرآن ۾ فرمايو آهي ته ماء پيء کي اف به نه چئو۔ فَلا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلاً كَرِيما
    حديث شريف ۾ آهي من عال جاريتين حتى تبلغا جاء يوم القيامة أنا وهو كهاتين وضم أصابعه]]. [رواه مسلم
    جنهن ٻن نياڻين کي سٺي پرورش ڪري جوان ڪيو محبوبن پنهنجي ٻن آڱرين کي ملائي فرمايو ته اهو شخص ۽ مان جنت ۾ هيئن گڏ هونداسين
    قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ الله تعالي فرمائي ته اي محبوب مومنن کي فرمايو ته عورتن کي ڏسن ته پنهنجون اکيون هيٺ ڪن
    عورت کي ته الله تعالي بلند مرتبو عطا فرمايو آهي جيئن چئبو آهي ته ڪير جو مون ڏي اک کڻي نهاري سگهي اها حيثيت ته الله تعالي عورت کي عطا فرمائي آهي۔
    ائين به معاشري ۾ سخت محنت وارا ڪم گرميءَ سرديء ۾ هر ڪاهڻ محنت مزدوري ڪرڻ مرد جو ڪم آهي عورت نياڻي هجي يا گهر واري يا ڀيڻ يا ماء ان لاء گهر ۾ ئي عزت سان کاڌ خوارڪ پوشاڪ وغيره جو انتظام ڪيو ويندو آهي۔ جنهن رب ڪريم ايترا حق ڏنا آهن ان پالڻهار ڪجهه احڪام به نازل فرمايا آهن ڪجهه مردن لاء ڪجهه عورتن لاءَ
     
    6 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  6. سنڌي نور

    سنڌي نور
    نئون رڪن

    شموليت:
    ‏9 نومبر 2011
    تحريرون:
    163
    ورتل پسنديدگيون:
    408
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    0
    ڌنڌو:
    ديس واسين سان محبتون ونڊڻ
    ماڳ:
    سنڌ جي مٽي
    بابل سائين، حق ته آهن، پر کاڌا وڃن ٿا عورت ڌيء هوندي گھٽ ملڪيت جي وارث ڇو؟
    اگر عورت بي اولاد آهي ته مڙس جي ملڪيت جو وارث ڀاء يا ڪو ٻيو ڇو؟
    سماج جي ڳالھ ڪجي ته اتي به عورت جي تعليم مرد جي تعليم کان گھٽ ڇو؟
    پٽ جي تعليم جو ته گھڻو خيال رکنداسين پر نياڻي لاء نه ائين ئي هزارين نا انصافيون آهن ڪهڙيون ڳڻائيان بابل۔
     
    3 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  7. عبدالعزيز سمون

    عبدالعزيز سمون
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏2 جنوري 2012
    تحريرون:
    348
    ورتل پسنديدگيون:
    613
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    243
    بهرحال ڏسجي ته واقعي ۾ به اسين عورت کي پورا حق ڏيڻ ۾ ناڪام ويا آهيون ،
     
    2 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  8. رحيم بخش

    رحيم بخش ايڊيٽر

    شموليت:
    ‏23 جون 2009
    تحريرون:
    3,284
    ورتل پسنديدگيون:
    2,924
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    473
    ڀيڻ جيڪڏهن توهان الله کي خالق مڃو ٿا ته رب جي تقسيم تي اعتراض ڇو؟ عورت کي گهٽ ملڪيت ان ڪري جو ٻاهريون سڄو ڪارو بار مرد سنڀالي ٿو گهر ۾ خرچ هلائڻ به مرد جي ذمه آهي عورت ڀيڻ هجي يا ڌيء ان جي شادي وغيره جو خرچ به مرد ڪري ٿو اهي سڀ ذميداريون الله تعالي مرد تي رکيون آهن جيئن قرآن ۾ آهي
    الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ
    يعني مرد عورتن کي قائم رکندڙ آهن
    اگر عورت بي اولاد آهي ته مڙس جي ملڪيت جو وارث ڀاء يا ڪو ٻيو ڇو؟
    عورت جو تعلق نڪاح کان بعد مڙس سان ٿئي ٿو ليڪن ڀاء جو تعلق ته خون جو رشتو آهي جيڪو پيء ماء جي ذريعي زال کان اڳ ۾ ئي قائم آهي زال نڪاح ذريعه رشته دار آهي ته ڀاء ته پهريائين کان رشته دار آهي پوء اعتراض ڇو؟
    سماج جي ڳالهه تي پاڻ نه ٿا ڳالهايون جو اسان وٽ اسلامي معاشرو قائم نه آهي ورنه محبوب عليه الصلوت والسلام جن جي حديث مٿي به پيش ٿي چڪي آهي ته نياڻين جي پرورش ڀلي ڪرڻ لاء محبوبن پنهنجي معيت جو اعلان فرمايو آهي رهيو تعليم جو سوال سو به محبوب عليه الصلوت والسلام جن مرد عورت ٻنهي لاء فرمايو آهي ته
    طلب العلم فريضة على کل مسلم و مسلمة
    علم حاصل ڪرڻ هر مرد توڙي عورت تي فرض آهي
    باقي معاشري ۾ ان تي عمل توهان اسان نه ٿا ڪيون ته قصور وار ته اسان آهيون ائين ته معاشري ۾ الله جي احڪام جي ڪيتري بجا آوري آهي سا به سڀ کي خبر آهي
    پٽ جي تعليم جو گهڻو خيال سو به معاشري جي فردن جو قصور آهي اسلام جو حڪم مٿي ذڪر ٿي چڪو
    اسلام ته اسان کي اهو به سيکاري ٿو ته گهر ۾ ڪا شيء آڻيو ته ورهائڻ وقت شروعات اول نياڻين کان ڪيو۔

    اگر توهان رب کي پنهنجو خالق سمجهو ٿا رب جي هر حڪم ۾ هزارين حڪمتون آهن اعتراض نه ڪرڻ گهرجي باقي معاشرو سماج اسان جهڙن فردن مان ٺهي ٿو اگر توهان کي سماج کان شڪايت آهي ته اسان توهان سڀ سماج جا فرد آهيون اسان سڀني کي پنهنجي پنهنجي اصلاح ڪرڻ گهرجي ته سماج بهترين ٿي ويندو۔
    مقصد بحث نه آهي فقط اصلاح جي ڪوشش آهي۔
     
    6 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  9. ڏاڏل شينو

    ڏاڏل شينو
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏30 ڊسمبر 2010
    تحريرون:
    2,207
    ورتل پسنديدگيون:
    2,171
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    473
    ماڳ:
    ڪراچي
    مڙس جي ملڪيت مان حصو اولاد جي ملڪيت مان حصو ڀائرن جي ملڪيت مان حصو اڌ وري ڪيئن سائين ۔
    دينِ الاهي دينِ فطرت آهي اسلام جي ورثات ۾ نقص ناهي اسان جي سمجھ ۾ ڪو نُقص آهي ۔
    وسلام
     
  10. سنڌي نور

    سنڌي نور
    نئون رڪن

    شموليت:
    ‏9 نومبر 2011
    تحريرون:
    163
    ورتل پسنديدگيون:
    408
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    0
    ڌنڌو:
    ديس واسين سان محبتون ونڊڻ
    ماڳ:
    سنڌ جي مٽي
    عورت کي ڀل مذهب ڪيترا به حق ڏنا هجن پر هن سماج جي مردن هميشه پنهنجن عورتن کي غلام
    بڻائي هر شيء ۾ اڌورو حق ڏنو آهي۔
     
  11. جان زريناڻي

    جان زريناڻي
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏29 فيبروري 2012
    تحريرون:
    229
    ورتل پسنديدگيون:
    534
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    373
    ڌنڌو:
    زراعيت ، بلوچ ڪيبل يارو لنڊ
    ماڳ:
    ڳوٺ محمد جان زريناڻي لڳ پير پکڙوئي لعل
    مڃون ٿا سڀ مرد سُٺا ناهن
    پر اسلام ۾ جيتري آزادي آهي يا حق حاصل آهن ٻي ڪنهن بي مذهب ۾ نه آهن
     
    شاه محمد سڌايو هيء پسند ڪيو آهي.
  12. سنڌي نور

    سنڌي نور
    نئون رڪن

    شموليت:
    ‏9 نومبر 2011
    تحريرون:
    163
    ورتل پسنديدگيون:
    408
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    0
    ڌنڌو:
    ديس واسين سان محبتون ونڊڻ
    ماڳ:
    سنڌ جي مٽي
    مرد جي برابري جا حق اسان جي مذهب يا قانون عورت کي نه آهن ڏنا،
     
  13. جان زريناڻي

    جان زريناڻي
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏29 فيبروري 2012
    تحريرون:
    229
    ورتل پسنديدگيون:
    534
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    373
    ڌنڌو:
    زراعيت ، بلوچ ڪيبل يارو لنڊ
    ماڳ:
    ڳوٺ محمد جان زريناڻي لڳ پير پکڙوئي لعل
    مرد کي وراست صرف پي جي حصي مان ملندي آهي


    جڏهن ته عورت کي پي جي حصي مان ، خاوند جي حصي کان علاواه اولاد تي به حق آهي
    باقي پورو پورو حق ڏيئڻ سِکون هان ته اڄ هي ڏينهن نه ڏِسون ها

    مان ته چوندو هان پهريان پنهنجي پنهنجي نياڻين کي پورا حق ڏيو پو انهن کان پنهنجا حق گهرو
     
    2 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  14. ڏاڏل شينو

    ڏاڏل شينو
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏30 ڊسمبر 2010
    تحريرون:
    2,207
    ورتل پسنديدگيون:
    2,171
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    473
    ماڳ:
    ڪراچي
    ادا عورت وري اڌوري ڪيئن ٿي هن ته گهرن جا گهر اڌو اڌ ڪري ڇڏيا ۔
    ڏسو ڏاڏي وارا چار ڀائر ها جڏهن هنن جون شاديون ٿيون ته سڀ جو سڀ اڌو اڌ ٿيندا ويا۔ وري بابا وارا ٽي ڀائر ها شادي کان پهريان گڏ شادي کان پوءِ جنهن شادي ڪئي سو جدا ٿيندو ويو تان جو ٽئي ڀائر ڌار ڌار ٿي ويا ۔
    وري اسان ٽي ڀائر اسان سان به اهو حشر ٿيو جيئن جيئن اهي حضرت حورون اسان جي گهرن ۾ اينديون ويون تيئن تيئن اسان ڀائر به جدا جدا ٿيندا ويا سين ۔
    هي هيترا اڌ ڪري به عورت اڌوري سبحان الله هاءِ ۔
    وسلام
     
    3 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  15. مھراڻ جون موجون

    مھراڻ جون موجون
    نئون رڪن

    شموليت:
    ‏21 مارچ 2014
    تحريرون:
    10
    ورتل پسنديدگيون:
    8
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    0
    ماڳ:
    USA
     
  16. مھراڻ جون موجون

    مھراڻ جون موجون
    نئون رڪن

    شموليت:
    ‏21 مارچ 2014
    تحريرون:
    10
    ورتل پسنديدگيون:
    8
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    0
    ماڳ:
    USA
    توهان سڀني عورتن کي الزام نٿا ڏئي سگھو عورت توهان جي ماء به آھي توهان جي ڀيڻ به، شايد توھانجي گھر واري به. ھي تعليم جو فقدان ھوندو آھي ادا. يا ڪجھ ناسمجهه والدين جي تربيت جيڪي پنھنجي ڌيئرن کي سمجھا ئي نه سگھندا آھن ته جئين تون پھنجي ماء، پئ، ڀيڻ ۽ ڀائرن کي ڇڏي پئ ونڄين آيئن ھو به ساڳيا رشتا آھن
    ان کان پوئي ذميداري مرد تي ھوندي آھي ته ھو زال کي ھن مقام ڏياري گھر وارن کي ھنن جو مقام ائين عزت ڏياري اگر ھو پھرين ڏيھن کان رشتن ۾ توازن نه رکندو ته گھر ائين برباد ٿيندا رھندا رشتا ائين ٽٽندا رھندا
     
    انتظامي رڪن طرفان آخري ترميم: ‏28 مارچ 2014
  17. ڏاڏل شينو

    ڏاڏل شينو
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏30 ڊسمبر 2010
    تحريرون:
    2,207
    ورتل پسنديدگيون:
    2,171
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    473
    ماڳ:
    ڪراچي

    بي ادل معاشرو آهي، هتي يصرف عورت جا حق نه ٿا کاڌا وڃن هر ڏاڍو هيڻي جا حق کانيون ويٺو آهي جي عورت اقتدار ۾ آهي ته مرد جا حق غضب جي مرد اقتدار ۾ آهي ته عورت جا حق غضب. هتي ڪا هڪ مخلوق ان ناانصافي جو شڪار ناهي.بلڪه هر هيڻو ڏاڌڍي جي غضب جو شڪار اهي.
    وسلام
     
    3 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  18. عبدالڪريم چانڊيو

    عبدالڪريم چانڊيو
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏12 فيبروري 2011
    تحريرون:
    482
    ورتل پسنديدگيون:
    848
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    463
    ڌنڌو:
    وڪالت
    ماڳ:
    سچل ڳوٺ ، ڪراچي
    طاقت جو توازن ئي معاشرتي حقن کي بگاڙي ٿو . معاشرتي گهرجون يا ضرورتون وقت سان گڏ هلڻ گهرجن . ڪي ڳالهيون اهڙيون هونديون آهن ،جن تي سخت ٿي بيهڻ نه گهرجي . پر علما ڪرام بس ڳنڍ ڏيئي بيهي ٿا رهن .بس چون ٿا ته اسلامي حڪم آهي . پر اسلام ته نالو ئي آهي سلامتي سان زندگي گزارڻ جو . هن وقت يا ان وقت طاقت مردن جي هٿن ۾ قيد هئي يا آهي .تنهن ڪري عورت کي ملڪيت ۾ يا شاهدي ڏيڻ ۾ گهٽ حصو مليو . اسلام کان اڳ عورتن تي وڌيڪ ظلم ٿيندو هو ان ظلم ۾ گهٽتائي اسلام آندي ته ان وقت جي عورتن به ان کي غنيمت سمجهي قبول ڪيو . علمي ڄاڻ ۽ طاقت جي زور تي شهري عورتون ،ٻهراڙي وارين عورتن جي ڀيٽ ۾ مردن کي سوگهو ڪيون ويٺيون آهن .پر ڪي قانوني حق مولوي انهن کي ڏين جي لا تيار ئي ناهن ،پر بهانو اسلام جو ٿا بنائين .
     
  19. ايم ايڇ جمالي

    ايم ايڇ جمالي
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏30 جون 2010
    تحريرون:
    138
    ورتل پسنديدگيون:
    261
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    433
    ڌنڌو:
    ڪمپيوٽر آپريٽر
    ماڳ:
    نواب شاهه
    دنيا ۾ الله پاڪ آدم کانپوءِ سڀ ڪجهه پيدا ڪيو...هن ڪائنات ۾ خوبصورت رنگ تخليق ڪيا...پر انهن سڀني کان خوبصورت تخليق عورت هئي..تڏهن ته دنيا جي تاريخ ۾ عورت جي عظمت اهميت ۽ سندس سونهن تي اڄ به سنڌ جي موهن جو دڙو پنهنجي هزارين وريهن قديم تاريخ ۾ به ناچڻي جي مجسمي ۾ عورت جي عزت، مان ۽ مرياده کي هڪ ڊانسنگ گرل جي روپ ۾ دنيا آڏو ظاهر ڪري، اهو واضح ڪري ڇڏيو آهي، ته آدم جي تخليق کان وٺي قيامت تائين عورت سونهن جي سوڀيه ۽ انساني تخليق ۽ وجود جو اٽوٽ حصو رهندي....
     
  20. شاه محمد سڌايو

    شاه محمد سڌايو
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏12 اپريل 2016
    تحريرون:
    85
    ورتل پسنديدگيون:
    100
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    83
    ڏاڏل شينو بلڪل صحيح چيو (مڙس جي ملڪيت مان حصو اولاد جي ملڪيت مان حصو ڀائرن جي ملڪيت مان حصو اڌ وري ڪيئن سائين ۔
    دينِ الاهي دينِ فطرت آهي اسلام جي ورثات ۾ نقص ناهي اسان جي سمجھ ۾ ڪو نُقص آهي ۔) ما جي حيثيت ۾ ، نياڻي جي حيثيت ۾ ،زال آهي ته زال جا حق هر مقام تي عورت مقدس ۽ مقدم آهي
    عورت کي اسلام جيڪو مان ڏنو آهي ، ان ۾ ڪنهن کي شڪ آهي ته قرآني تعليمات مان ڪجھ کوجنا ڪري ڏسي ، رهيو سوال ته ...اسلام ته حق ڏنا آهن پر عورت کي اهو مقام ملي نه ٿو . ان جو اصل سبب ته اسان تعليمات کان پري آهيون شهرن جي ڀيٽ ۾ ٻهراڙين ۾ وڌيڪ ظلم به جهالت جي ڪري آهي . شهر ۾ تعليم ڪجھ نه ڪجھ شعور بخشيو آهي . عورت جي حق تلفي جو ذميوار مرد آهي جنهن ان کي محروم رکيو آهي . هينئر آزادي جو لولي پاپ ڏيئي وڏيڪ ان کي بي وقعت ڪيو پيو وڃي . مرد تي عورت جا ڪيترائي حق آهن . هاڻي آزادي جي آڙ ۾ انهن جي تحفظ ۽ ذميواري مان دستبردار ٿو ٿيڻ چاهي ۽ مزي جي ڳالھ ته ان ۾ آزادي جي نالي ۾ استعمال به عورت کي ئي ڪيو پيو وڃي .
     

هن صفحي کي مشهور ڪريو