عمر جي لحاظ سان رابطن جو فقدان.......

'مختلف موضوع' فورم ۾ گورڌن ولاسائي طرفان آندل موضوعَ ‏3 سيپٽمبر 2014۔

  1. گورڌن ولاسائي

    گورڌن ولاسائي
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏11 مئي 2012
    تحريرون:
    335
    ورتل پسنديدگيون:
    1,219
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    453
    اڄ جي ئي ڳالهه آهي، دوست عبدالحفيظ لغاري نياپو ڪيو ته هڪ مسئلو آهي، تنهن لاءِ فون ٿو ڪريان. فون تي چيائين ته هي مسئلو آهي، منهنجي سپروائزر به هتي ناهي، هاڻي ڇا ڪريان؟ مون ڏس ڏنو ته وائيس چانسلر سان مل. چيائين ته وائس چانسلر سان سنڌ يونيورسٽي ۾ پڙهڻ دوران 8 سالن ۾ به نه مليو آهيان ۽ هن وي سي جي ته آفيس به خبر ناهي ڪٿي آهي. مون سان ساڳي حال آهي، پر مون کي پنهنجي مهراڻ يونيورسٽي سان گهٽ ۾ گهٽ 2، 3 دفعا هٿ ملائڻ جو موقعو مليو.

    هتي جي ڳالهه آهي ته ڪجهه دوستن سان گڏ انقره جي تُنالي گهٽي ۾ هڪ ريسٽورانٽ تي ماني واڌو ڪچهري دوران هڪ دوست جو والد هڪ ڪيڪ کڻي آيو ۽ اسان کي پنهنجي سالگره ملهائڻ جو ٻڌايائين ته اڪيلو آهيان اڄ. پنهنجي پُٽ مارت کي ڀاڪر پائي اهڙو ته پيار سان مليو جو منهنجون اکيون ڀرجي آيون، پنهنجي پُٽ کي چميون ڏنائين. وري وڃڻ مهل پنهنجي زوردار ڀاڪر سان گڏ چُمين سان الوداع ڪيائين. مون سمجهيو ته شايد هي واحد تُرڪ ايئن ڪندو هوندو، پر ص ٻڌايو ته تُرڪ والدين پنهنجي ٻارن سان تمام گهڻو پيار ڪن ٿا. سندن تمام گهڻو خيال ڪندا آهن. ايتري قدر جو هر سال 23 اپريل تي ٻارن جو ساليانو قومي ڏهاڙو به ملهائيندا آهن. ان ڏينهن تي سڀ والدين پنهنجي ٻارن سان گڏ ٻاهر نڪرندا آهن، پڪنڪ ڪرائيندا آهن، خريداري ڪرائيندا آهن. جيئن اسان وٽ عيد جي ڏينهن ۾ ڪافي شهرن ۾ ميلن وارا جهولا ۽ موت جا کوهه لڳندا آهن ايئن هتي به پارسل جهولا لڳندا آهن. ڪافي رونق مچندي آهي.

    منهنجي ڊپارٽمينٽ ۾ سڀني تحقيق ڪندڙن لاءِ هڪ مخصوص ڪمرو آهي جنهن ۾ 15 کن تحقيقدان ويٺل هوندا آهن، هرڪو پنهنجي پنهجي ٽيبل تي پنهنجي پنهنجي ڪم ۾ رُڌل هوندو آهي. منهنجي سپروائيزر جڏهن به ايندي آهي ته آئون ساڻس اُٿي بيهي ڳالهائيندو آهيان، پهريان ته ڪافي حيران ٿيندي هُئي ته اُٿي ڇو ٿو بيهان...... ٻين دوستن جا سپروائيزر ايندا آهن ته تحقيق ڪندڙ دوست پنهنجي ئي ڪرسين تي ويهي انهن سان پيا ڳالهائيندا آهن، ايئن محسوس ٿيندو آهي جهڙوڪ پاڻ ۾ دوست هُجن.

    شاگرد ڦوڙي ڪري مختلف علائقن ۾ گڏجي هڪ بس ڪرائي تي ڪري گهُمڻ ويندا آهن، جيڪو تمام سستو پوندو آهي. جنهن ۾ آئون ۽ ٻيا ڪافي دوست به سستاڻ جي ڪري گڏ ويندا آهيون. پروفيسر ليول جا ماڻهو به ان ۾ شامل هوندا آهن. ڪپادوڪيا وڃڻ دوران هڪ پروفيسر کي گائيڊ (جيڪو هڪ شاگرد ئي هو.) کان ڪُجهه پڇڻو هو سو هو پنهنجي سيٽ تان اُٿي ان گائيڊ جي سيٽ جي پاسي ۾ بيهي کانئس معلومات وٺي رهيو هو. پهرئين سال جا شاگرد به اسان کان ايئن معلومات پيا وٺندا آهن جهڙوڪ اسين سندس دوست آهيون، جنهن ڪري اهو محسوس ئي ڪونه ٿيندو آهي ته اسان کي ٿورو ٻوٿ چاڙهڻ کپي!!! جواب به سوال پُڇڻ واري جي ساڳئي ئي لهجي ۾ ملندا آهن.

    سٻاجهڙي سنڌ جي ڳالهه آهي ته قائد عوام ۽ مهراڻ يونيورسٽي ۾ شاگردن ۽ اُستادن ۾ ايترو ته رابطن ۾ مفاصلو آهي جو هڪ 2 سال اڳ پاس ٿيل شاگرد مون کان معلومات وٺندي به تمام گهڻو گهٻرائي رهيو هو ته متان آئون کيس ڇڙٻ نه پٽيان. اظهار جسڪاڻي به ان ڳالهه جو شاهد هوندو ته آئون ڪوشش ڪري انهي مفاصلي کي گهٽ کان گهٽ رکان. انهي ڳالهه جي اسان جي معاشري ۾ تمام گهڻي کوٽ آهي جنهن ڪري ڪافي مسئلا به صحيح طريقي سان نه ٿا بيان ڪري سگهون ايتري قدر جو جڏهن اسان پنهنجو جائز ضرورتون به پنهنجي والدين يا وڏڙن سان نه ٿا بيان ڪري سگهون. نه رڳو ايترو پر ڪلاس دوران به جيڪڏهن ڪو شاگرد سوال پُڇندو ته پهريان سندس اُستاد ڪو اهڙو چرچو هڻندو جيئن هو آئنده ڪو سوال نه پُڇي. جنهن ڪري آئنده اهو شاگرد پنهنجي ذهن ۾ پيدا ٿيل سوال کي دٻائي رکندو ۽ اهو سوال کيس سدائين کُٽڪندو رهندو.
     
    10 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  2. سليمان وساڻ

    سليمان وساڻ
    مينيجنگ ايڊيٽر
    انتظامي رڪن لائيبريرين

    شموليت:
    ‏6 آڪٽوبر 2009
    تحريرون:
    16,941
    ورتل پسنديدگيون:
    27,308
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    533
    ماڳ:
    سچل ڳوٺ ، ڪراچي
    پر اهي فاصلا ڇو وڌيل آهن ؟؟؟ انهن ۾ ريتن، رسمن، رواجن جو يا اسان جو پنهنجو قصور آهي؟

    اهي فاصلا آهن جو جنريشن گيپ پيدا ٿيو آهي ۽ نوجوانن جي صحيح رهنمائي ۽ ڪائونسلنگ ڪونه پئي ٿئي .... اهي فاصلا ڪيئن گهٽائجن؟ ان تي بحث جي ضرورت آهي نه ڪي اهو ٻڌائڻ جي جنهن جي سڀني کي خبر آهي.
     
    3 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  3. گورڌن ولاسائي

    گورڌن ولاسائي
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏11 مئي 2012
    تحريرون:
    335
    ورتل پسنديدگيون:
    1,219
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    453
    توهان جو سوال بلڪل جائز آهي. ريتن رسمن سان انهي ڳالهه جو ڪو به تعلق ڪونهي، ان جو جواب اسان جو سڄو معاشرو آهي. هر شئي ڊانوان ڊول لڳي پئي آهي. ڪابه شئي پنهنجي اصل جڳهه يا اصل صورت ۾ ئي موجود ڪونهي.

    سڀ کان پهرين اسان جو تعليمي نصاب ئي ان جو وڏو سبب، تخليق جي سڀ خلاف آهن، عامر خان واري ڳالهه سب لائين ۾ لگي هوئي هين...... اسان جي سماجي سوچ منفيت کان شروع ٿئي ٿي ۽ اُتي ئي ختم ٿئي ٿي. جنهن جا ٻه سبب ٿي سگهن ٿا، هڪ معاشي طور پٺتي وڃڻ، ٻيو حالتون ئي ابتر کان ابتر ٿينديون وڃن.

    سڌارو تڏهن اچي سگهندو جڏهن اسان جو ڪو هڪ ۽ اجتماعي موقف ۽ هڪ ئي وڏي مُدي وارو مقصد هوندو.

    منهنجي پوسٽ جي ٻئين نمبر پئراگراف ۾ توهان جي سوال جو بُڻيادي جواب موجود آهي.
     
    7 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  4. گورڌن ولاسائي

    گورڌن ولاسائي
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏11 مئي 2012
    تحريرون:
    335
    ورتل پسنديدگيون:
    1,219
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    453
    :Just to reply and observe the number of views to this post.

    This post is visited by just 4 people, one is author himself, other three include Mr. Abdul Ghani Lohar, who just wanted to reduce the confrontation.

    It is commented by only one, who asked for discussion on it, how to reduce it. After my reply, he has not returned his views.

    It concludes that people don't like whatever I write. They liked my funny everyday life stories much more than real observation.

    It also concludes that nothing do with comparative analysis.


     
    7 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  5. عبدالحفيظ لغاري

    عبدالحفيظ لغاري
    منتظم
    انتظامي رڪن

    شموليت:
    ‏23 سيپٽمبر 2010
    تحريرون:
    1,776
    ورتل پسنديدگيون:
    5,826
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    473
    ڌنڌو:
    سائنٽيفڪ آفيسر، پي سي ايس آءِ آر
    ماڳ:
    سچل ڳوٺ ڪراچي
    اها هڪ حقيقت آهي ته ڪڏهن ڪڏهن ڪي اهم پوسٽون نظر انداز ٿين ٿيو يا وري ڄاڻي واڻي به نه ٿيو ڏٺيون وڃن. پر اوهان کي ٻُڌايان ته اوهان جي هي پوسٽ 50 کان مٿي ماڻهن ڏٺي آهي. پر انهيءَ سان ڪو فرق نه ٿو پوي. ايئن به ناهي ته شين جي ريٽنگ انهي پئماني تي نه ٿي ڪري سگهجي پر رُڳو اهو ئي پئمانو ناهي. جيئن اوهان جهيڙو ٽارڻ لاءِ لائڪ ڪرڻ جي ڳالهه ڪئي آهي ته ٿي ته ايئن به سگهي ٿو اوهان اهو سڀ ڏسڻ لاءِ هي موضوع بي دلي سان لکيو هُجي. ڇو ته هي موضوع ڪو ايڏو هٽيل به ناهي. اوهان جي هيل تائين لکيل ڪهڙي به پوسٽ کي گهڻا لائڪس يا ڪمينٽس مليا هُجن پر مون کي هن جهڙي ليک مان ٻولي واري ليک وڌيڪ مزو ڏنو جڏهن ته مزاحيه ۾ وري چيڙاڪ کي پرچائڻ وارو. ان جو مطلب ته اوهان ٻئي ليک سچائي سان انصاف ڪندي لکي سگهو ٿا. باقي پڙهندڙ تي ڇڏجي. ڇو ته پڙهندڙ به بازار جي گراهڪن جيان آهي جن کي بازار جو بادشاهه چيو وڃي ٿو. هتي به پڙهندڙ بادشاهه آهن. . . . لکندڙ ته انهن جو محتاج.
    ذيشان رشيد هڪ دفعي چيو ته تون پنهنجي موضوعن جي جوابن جا جواب گهٽ ٿو ڏين. ڏيندو ڪر ته جيئن موضوع فعال رهي. مون چيو کڻي مڃان به ته وري ايئن نه ٿئي اهو تاثر اُڀري ته پنهنجا موضوع ئي فعال ٿا رکيا وڃن. تنهنڪري ضرورت جيترو لکيو ڪافي آهي. متان سليمان وساڻ به انهي تي عمل ڪندي ايئن ڪيو هُجي يا وري کيس گهُربل جواب ملي ويو هُجي ته اڳتي ڪُجهه نه چيو هُجيس.

    پسند ٿيل يا نا پسند ٿيل جي پرک جا پئمانا به هر ڪنهن وٽ پنهنجا پنهنجا آهن. آئون پنهنجي ڳالهه ڪريان ته هي موضوع مون کي ٿورو تڪڙ ڪندي جلدي جلدي ۾ پورو ٿيل لڳو. ٻيو ته اوهان جي گُذريل موضوعن کي پسند يا تبصرو ڪندڙ دوست اڄڪلهه غير حاضر پڻ آهن. وري به چئي سگهجي ٿو ته جيئن ڪنهن گهڻ رُخي ليکڪ جو هڪ آئٽم وڌيڪ پسند ڪيو وڃي ٿو. ايئن متان اوهان جون هو تحريرون پسند ڪيو وڃن ٿيون جيڪي هاڻ نه پيا لکو.

    هاڻي منهنجا سوال:
    جيڪڏهن مون کي لڳي ٿو ته منهنجو نثر وڌيڪ پسند ڪيو پيو وڃي پر ڪو اچي چئي ته رُڳو نثر ئي ڇو؟ شاعري به ته لک نه . . . . .ته ڇا آئون نثر لکندو رهان يا نثر ڇڏي بي دلي سان شاعري ڪريان؟؟؟؟؟
    ڇا لکڻ جو ڪم صرف ۽ صرف پسند ڪرائڻ آهي يا پنهنجو موقف، تجربو يا دل جو حال ٻين تائين پُهچائڻ آهي؟؟؟؟
    ڇا تنقيد براءِ تنقيد ايڏي طاقتور آهي جو اها معلومات ۽ دلچسپي جا عنصرن جي رستا روڪ ڪري سگهي؟؟؟
     
    5 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  6. عبيد ٿھيم

    عبيد ٿھيم مُنتظم انتظامي رڪن سپر ايڊيٽر

    شموليت:
    ‏17 فيبروري 2013
    تحريرون:
    2,729
    ورتل پسنديدگيون:
    6,957
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    493
    ڌنڌو:
    سافٽويئر انجنيئر
    ماڳ:
    دبئي
    ڪجهه ڏينهن پهريان توهان جو ليک ”ڇا واٽس ايپ فيسبوڪ جي والارڻ وارو هو“ پڙهڻ وٽان مليو سوبه ڳوٺ ۾ هڪ ڪريانه اسٽور تي پيل ڪاوش مئگزين ۾.
    توهان جا ليک تمام سٺا آهن ۽ پسند به ڪيا وڃن ٿا. لازمي ناهي ته پسند جي بٽڻ تي ڪلڪ ڪري دل سان يا بي دلي سان پسند ڪجي، :) پر اهو لازم آهي ته ليکڪ جي ليک کي غور سان پڙهي دل ۾ ئي پسند ڪجي. ڳوٺ جي ڪجهه ڇوڪرن پڇيو ته هي ليکڪ ڪير آهي ، وراڻيم ته نالو لکيل اٿس ”عبدالحفيظ لغاري“ پڙهي وٺو.. :)
    چوڻ لڳا ته لکي ڀلو ٿو..
    چوڻ جو مطلب ته ليک لکجي وزنائتو لکجي، اهڙو لکجي جو پڙهڻ واري کي ياد رهي. جيئن گورڌن ولاسائي جا ليک. مونکي ته سندس ڪافي ليک ياد آهن ته انهن ۾ ڇا لکيل آهي. تمام بهترين ليک آهن.
    باقي ڪجهه ڏينهن کان سليمان وساڻ جا ليک پڙهڻ لا ناهن مليا، شايد سائين جن مصروفيت ڪري قلم تي في الحال ڍَڪ ڏئي ڇڏيو آهي. :)
    الله پاڪ توهان ٻنهي کي استقامت عطا فرمائي.
     
    6 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  7. گورڌن ولاسائي

    گورڌن ولاسائي
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏11 مئي 2012
    تحريرون:
    335
    ورتل پسنديدگيون:
    1,219
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    453
    لاجواب کر دیتے ہو تم لوگ. خصوصاً ڈاکٹر عبدالحفیظ لغاری.
     
    انتظامي رڪن طرفان آخري ترميم: ‏7 سيپٽمبر 2014
  8. ذيشان رشيد

    ذيشان رشيد Founder انتظامي رڪن منتظمِ اعلى

    شموليت:
    ‏19 مارچ 2009
    تحريرون:
    5,649
    ورتل پسنديدگيون:
    5,673
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    533
    يونيورسٽي جي دور ۾ منهنجو هڪ کل مک دوست سنگت ۾ عاشق مزاج سڏرائيندو هو... ۽ هو به پاڻ کي اهو چورائيندي فخر محسوس ڪندو هو... سندس دعا سلام هڪ تازو هڪ نئين ڇوڪري سان ٿي.. کيس ڏسندي ئي هوُ هر وقت پيئندڙ سگريٽ به اڇلائي ڇڏيندو هو... جيترو هو ڇوڪري کي عزت ڏيندو هو ڇوڪري به کيس اوترو عزت ڏيندي هئي .... پر...
    ڏسندي ڏسندي ٻنهي جي روين ۾ فرق اچڻ لڳو ... هوُ جيترو ڇوڪري کي مهان، عزت مآب ۽ هن دور جي خوبصورت ترين ڇوڪري جو درجو ڏيڻ لڳو .. ڇوڪري اوترو ئي کيس ڪمزور، نڪمو ۽ بدصورت سمجهڻ لڳي...
    آخر اسان کي ئي پنهنجي دوست کي سمجهائڻو پيو ته جيڪڏهن تون ڪنهن کي پاڻ کان گهڻو اوچو ڪندو ويندي اوترو ئي اڳيون ماڻهون اوچو ٿيندو ويندو ۽ تون ننڍو ٿيندو ويندي.. نتيجي طور فاصلا ڪافي وڌي ويندا...
    مٿيون مثال توڙي جو توهان جي ذڪر ڪيل ڳالهه سان گهڻو مطابقت نه ٿو ڪري پر ڪنهن حد تائين توهان ڳالهه سمجهي ويا هوندو... مون کي ياد آهي جڏهن مان ڪجهه وقت هڪ پرائيويٽ اسڪول ۾ پڙهايو ... شاگرد ته شاگرد پر انهن جا والد به جڏهن ملندا هئا ته اصل نِوڙي ملندا هئا... جنهن ڪري مان پاڻ کي نه چاهيندي به اوچو سمجهڻ لڳندو هيس... ۽ جي روين ۾ ايترو فرق هجي ته ظاهر آهي شاگرد ۽ استاد ۾ دوستي وارو ماحول ڪٿان جڙندو...
    ان جي حل لاءِ توهان سليمان کي به جواب ڏنو آهي پر منهنجي خيال ۾ اهو ناڪافي آهي.. هاڻي اسان کي پنهنجي غلطين کي رڳو تسليم ڪرڻ سان معاملا سڌرندي نظر نه ايندا ... اسان کي عملي حل به ڳولڻو پوندا...
     
    6 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  9. ذيشان رشيد

    ذيشان رشيد Founder انتظامي رڪن منتظمِ اعلى

    شموليت:
    ‏19 مارچ 2009
    تحريرون:
    5,649
    ورتل پسنديدگيون:
    5,673
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    533
    ڏاهو ٿي ڀاء حفيظ کي لاجواب ڪرڻ جو موقعو نه ڏيندو ڪر... :)
     
    4 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  10. گورڌن ولاسائي

    گورڌن ولاسائي
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏11 مئي 2012
    تحريرون:
    335
    ورتل پسنديدگيون:
    1,219
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    453
    توهان جي ڳالهه سان متفق ٿيندي اهو واڌ ڪندس ته جيئن اها خرابي (يا ڪمي) آهستي آهستي آئي آهي ايئن ختم پڻ آهستي آهستي ٿيندي. ختم ٿيڻ تڏهن شروع ٿيندي جڏهن پنهنجي ٻارن کي پاڻ سان ويجهو رکنداسين. عام طور تي اهو ڏٺو ويو آهي جڏهن ٻار ننڍڙا هوندا آهن ته والدين کي تمام گهڻو ويجهو هوندا آهن، ٿوري عمر وڌڻ تي والدين کين اوپرو ڇڏي ڏيندا آهن، جنهن سان ڪمي پر ڪرڻ شروع ڪري ٿي.
     
    4 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  11. ذيشان رشيد

    ذيشان رشيد Founder انتظامي رڪن منتظمِ اعلى

    شموليت:
    ‏19 مارچ 2009
    تحريرون:
    5,649
    ورتل پسنديدگيون:
    5,673
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    533
    ڀلو ڀلو... هڪ قدم توهان جو ۽ ٻيو قدم منهنجو ... لڳي ٿو سفر منزل ڏانهن شروع ٿي چڪو جيڪڏهن اسان جا قدم نه لڏيا ته... منزل ڪهڙو پري آ... :)
     
    4 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  12. عبدالحفيظ لغاري

    عبدالحفيظ لغاري
    منتظم
    انتظامي رڪن

    شموليت:
    ‏23 سيپٽمبر 2010
    تحريرون:
    1,776
    ورتل پسنديدگيون:
    5,826
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    473
    ڌنڌو:
    سائنٽيفڪ آفيسر، پي سي ايس آءِ آر
    ماڳ:
    سچل ڳوٺ ڪراچي
    منهنجو ڳوٺائي (بابا جو سؤٽ پر عُمر ۾ ننڍي هُجڻ ڪري منهنجو چاچا گهٽ دوست وڌيڪ) رياض ملڪاڻي هڪ پرائمري اسڪول ٽيچر آهي. ملڪاڻي کان ڪافي پر ڀرو هڪ ٻهراڙي جي اسڪول تي ٽن سالن کان پڙهائي پيو. پاڻ وٽ جتي ويزا سسٽم عام جام آهي ڪُجهه مذهبي گهراڻي جي تربيت جو اثر اٿس يا ڪا ٻي وجه پر رياض ۾ ايمانداري جا جراثيم اهڙا پيل آهن جو سالن کان ان ٻهراڙي تي باقاعده فرض جي پورائي ڪري پيو. ڇو ته وٽس ويزا جو حل قبول ناهي ته مٿس بالا آفيسرن جي خوشي بجاءِ ناراضگي آهي ۽ سڄي يو سي جو لک پڙهه ۽ رڪارڊ سيٽ ڪرائڻ جي فٽيگ به مٿس لڳل آهي ته ڀلي تنگ ٿي ويزا وٺي ته حصو وڌي. ايمانداري سان ڊيوٽي ڪندي پاڻ به اعتراف ڪري ٿو ته هڪ اسڪول هڪ استاد ۽ 80 ٻار جيڪي پهرين کان پنجين ڪلاس جا آهن. هر ڪلاس جا سڀ سبجيڪٽ پڙهائڻ ڪيترو ڏُکيو هوندو اها خبر کيس ئي آهي اسان بس اهو ڀيانڪ اندازو ڪري سگهون ٿا. چئي ٿو ڀلي ايمانداري ڪجي به ته پڙهائي پورو پوڻ ڏُکيو آهي.
    هو ڪافي دلچسپ تجربا بيان ڪندو رهي ٿو پر هي تمهيد هن ليک جي حوالي سان ان هڪ ڳالهه تي اچڻ لاءِ آهي جنهن جوو ذڪر مٿين اقتباس ورتل جواب ۾ ذيشان رشيد ڪيو.
    رياض چيو "هڪ والد پنهنجي ٻن ٻارن کي اسڪول داخل ڪرائڻ آيو. ٻن مان هڪ کي سلوار نه هُئي. رياض چيو ته اسڪول ۾ ڇوڪرا ڇوڪريون (ڀلي کڻي ٻار ئي سهي) گڏ پڙهن ٿا. گهٽ ۾ گهٽ ٻارن کي ڪپڙا ته پورا پارايو."
    همراهه جواب ڏنو "سائين آئون هاري، آڪهه ۾ 10 ڄڻا آهيون ڪٿان پوري ڪري ڪٿي پوري پان؟“
    رياض کي اها وجه ڪنهن قدر معقول لڳي. پر حيرت جي انتها تڏهن ٿي جڏهن ان والد کي ٻارن مان هڪ ٻار جو (پيار جو نالو) نڪ نيم ته آيو ٿي پر سندس پيار جو اندازو ان مان ٿيو ته اصل نالو ياد نه ٿي آيس. ذهن تي گهڻو زور ڏيڻ تي به ياد نه آيس ۽ واپس گهر وڃڻو پيس.
    ايئن ناهي ته سڀ مائٽ ايئن آهن. پر ٻهراڙين ۾ ڪافي آهي جن جو ڏُک آهي. اهڙن مائٽن کي اهو سوچڻو ئي ناهي هوندو ته اسان ڌڙا ڌاڙ ٻار پئدا ڪندا پيا وڃون تن جي کائڻ پيئڻ ۽ ٻين لوازمات کي به منهن ڏيڻو آهي. ٻار نه ڄڻڻ يا ٻار ڄڻي انهن جا حق پورا نه ڪرڻ ٻئي هڪ جيترا ئي ڏوهه آهن بس پوءِ جيڪو سؤلو لڳي اهو فرضِ اول سمجهي پرو ڪيو ٿو وڃي.
    منهنجي نظر ۾ هن وقت آبادي جي وڌندڙ تڪڙي شرح ئي واحد سبب آهي انهي فقدان جو. جيڪو صرف ان صورت ۾ ختم ٿي سگهي ٿو جڏهن شعور اچي ۽ عقل کان ڪم وٺجي.
     
    6 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  13. عبيد ٿھيم

    عبيد ٿھيم مُنتظم انتظامي رڪن سپر ايڊيٽر

    شموليت:
    ‏17 فيبروري 2013
    تحريرون:
    2,729
    ورتل پسنديدگيون:
    6,957
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    493
    ڌنڌو:
    سافٽويئر انجنيئر
    ماڳ:
    دبئي
    اها ڳالهه پڙهي مونکي ٽي سال اڳ جي هڪ ڳالهه ياد آئي.
    ٿيو هيئن ته آئون ڳوٺن ۾ ٻارن کي پوليو جا ڦُڙا پياريندو هئس، تقريبن 5 ڳوٺ في ڏينهن جي حساب سان 4 ڏينهن لڳي ويندا هئا. هڪ ڀيري 4 ڳوٺ 12 بجي تائين مڪمل ڪري اسان جي پنهنجي ڳوٺ آيس، ڳوٺ ۾ پوليو جا ڦُڙا پياريم پئي، ته همراه سندس ڇوڪرو کڻي آيو (کيس هيئنر تائين 8 ٻار آهن )، پڇيومانس ته ٽُڪا (پوليو کان بچا جا حفاظتي ٽُڪا) لڳل اٿس ؟“ ته نهڪر ۾ جواب ڏنائين، مون ڇوڪر جو نالو پڇيومانس ته همراه کي نالو ئي نه اچي، وري سندس گهر واري کان سِرائڪي ۾ پڇيائين ته ”نالا ڪياهي ڇوڪري دا ؟“ هُن ويچاري کي به نه آيو :) پو پاڙي جي دائي آئي جنهن اچي نالو ٻڌايو ۽ ٻار جي عمر 1 مهينو ٻڌايائين.. هي حالت آهي ادا.
    ٻار ته ڌڙا ڌڙ پيدا ٿا ڪن پر سار سنڀال هڪ جي به ناهن ڪندا..
     
    3 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  14. رياض ملڪاڻي

    رياض ملڪاڻي
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏31 آگسٽ 2011
    تحريرون:
    152
    ورتل پسنديدگيون:
    415
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    423
    ڌنڌو:
    ٽيچر
    ماڳ:
    ملڪاڻي بدين
    هڪ ٻار پاڻ ۾ ڪيتريون ئي صلاحيتون رکي ڪري هن دنيا ۾ قدم رکي ٿو. جيڪو دنيا ۾ ايندي ئي سکڻ جو ڪم شروع ڪري ڇڏي ٿو والدين کي خبر نه هوندي آهي پر ٻار جي دماغ ۾ والدين جي هر حرڪت نوٽ پئي ٿيندي آهي والدين جي واتان ڏکي کان ڏکيا لفظ به سمجهي وٺي ٿو. اهي سڀ ڳالهيون هڪ سلجهيل خاندان ئي سمجهي سگهي ٿو جاهل شخص کي هن ڳالهين جي پرک ئي نه هوندي آهي. ٻار جي نفسيات بالغ جي نفسيات کان بي پيچيده هوندي آهي. ٻالڪپڻ ۾ ئي هو پنهنجي خواهشن جا اظهار ڪندو رهندو آهي. جيڪڏهن خواهشن جو پورائو ٿيندو رهندو آهي ته کيس جرات جو جذبو وڌي ٿو پر جي ان خواهش جي پورائو جي ابتڙ ڇڙٻ جو رد عمل ملي ٿو ته ان ۾ اها مردانگي ۽ جرات ختم ٿيندي رهندي آهي. ان ڪري ئي معاشري ۾ ناڪام شخص نظر ايندا آهن. ٻار جي پرورش ئي ڪاميابي ۽ ناڪامي جو ذريعو هوندي آهي. اسين چوندا آهيون ته ڪو ٻار گهر جي حالات سبب اڳتي وڌي نه سگهيو يا ڪو شخص معاشي تنگي سبب اڳتي وڌي نه سگهيو . تاريخ ۾ اهڙا انيڪ مثال موجود آهين جنهن انهن سڀني حالتن هوندي به پاڻ کي معاشري ۾ ڪامياب بڻايو. ڇو ته انهن وٽ ورثي ۾ مليل جرات هئي بردباري هئي ، جيڪا انهن کي هر ناڪامي جي ڏاڪي تي اڳتي وڌڻ لاءِ هٿي ڏيندي رهي ۽ آخر ڪار اُهي ڪامياب ٿيا.
    ٻار جي بهتر پرورش لاءِ تعليم انتهائي ضروري آهي. هڪ تعليم يافته خاندان جي ٻارن ۽ هڪ غير تعليم يافته جي ٻارن ۾ ڏينهن ۽ رات جو فرق نظر ايندو آهي. ٻار جي رهڻي ڪهڻي ، هلت چلت، ڳالهائڻ مطلب ته هر ڳالهه ۾ تبديلي نمايا نظر ايندي آهي. اسان جي معاشري ۾ تعليم تي توجه گهٽ آهي، شهر ۾ والدين ٻار جي تعليم جو اونو ڪندا آهن پر ٻهراڙي ۾ تعليم جو تناسب نه هئڻ برابر آهي. ان جو سڌو اثر معاشري ۽ رياست تي به پوندو آهي ڇاڪاڻ ته معاشري ۽ رياست جي ترقي ۾ غريب هاري ، مزور جو ئي هٿ آهي جو هر شي کيس ئي هٿن مان ٿي اچي ٿي. هاري کي تعليم ڏياري وڃي ته زراعت ۾ بهتر ڪردار ادا ڪندو. مزور کي تعليم ڏني وڃي ته ملڪي معيشيت ۾ ڪيترو سڌارو اچي سگهي ٿو. ان سڀني پهلو ئن ۾ هڪ ٽيچر جي ڇا حيثيت آهي سمجهڻ کپي هڪ ٽيچر ئي ٻار کي اهي الهامي الفاظ سيکاري کيس معاشري ۾ مان ۽ عزت ڏياري ٿو. ۽ اسان جي ملڪ جي ماسترن جو حال ڇا آهي. هرڪو ڄاڻي ٿو. ان ۾ به انهن جو قصور ناهي جو مٿان پڇا ڳاڇا آهي ئي ڪونه. گورنمنٽ کي کپي ته معاشري جي اهم ٿنڀن کي مضبوط بڻائي انهن ۾ اهي صلاحيتون پيدا ڪري جنهن سان اهي معاشري جي فردن کي سڌارن ۾ بهتر ڪردار ادا ڪن، انهن جون ٽريننگس ڪرائي .
     
    6 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  15. گورڌن ولاسائي

    گورڌن ولاسائي
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏11 مئي 2012
    تحريرون:
    335
    ورتل پسنديدگيون:
    1,219
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    453
    ٽريننگ ڪرائڻ واري توهان جي ڳالهه سان متفق آهيان. توهان کي شايد اها خبر هُجي ته ڪاليج سائيڊ کان بي اي ڪندڙ شاگرد امتحاني فارم ڀرڻ دوران اهو حلف کڻي لکي ڏيندا آهن ته مون گهٽ ۾ گهٽ هڪ شخص کي انگ پڙهڻ ۽ لکڻ سيکاريا آهن. ادارن جو بُنيادي مقصد تمام بهترين ٺهيل آهي، رڳو عمل جي صورت باقي آهي.

    ٿورو گهڻو پڙهيل لکيل هُجڻ تي پنهنجي به ذميواري آهي ته پنهنجي اوڙي پاڙي يا ڳوٺ جي شاگردن کي مستقبل بابت سمجهايون. منهنجي ته اڃان سوڌو عادت آهي ته جڏهن به پنهنجي ڳوٺ ويندو آهيان ته روز پنهنجي پراڻي ها اسڪول ۾ هيڊ ماستر کان اجازت وٺي، شاگردن کي ڪلاس ۾ وڃي مسقتبل ۽ ڪيريئر بابت کين ليڪچر ڏيندو آهيان. کين پنهنجي ننڍپڻ جي عادتن کان واقف ڪرائيندو آهيان، اهو پڻ ٻڌائيندو آهيان ڪيئن نه مون هي هي اسڪالرشپون حاصل ڪيون. جن سان انهن کي حوصلو ملي ته آئينده هلي اهي پُڻ ڪجهه نه ڪجهه ڪري سگهن. سوالن پُڇڻ جي معاملي ۾ صفا ٻُڙي هوندا آهن، کين ڀرپور حوصله افزائي ڪرڻ کان پو مس ڪو 50 شاگردن مان هڪ يا ٻه هوندا جي سوال پُڇندا.
     
    3 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.
  16. رياض ملڪاڻي

    رياض ملڪاڻي
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏31 آگسٽ 2011
    تحريرون:
    152
    ورتل پسنديدگيون:
    415
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    423
    ڌنڌو:
    ٽيچر
    ماڳ:
    ملڪاڻي بدين
    بلڪل صحيح ٿا چئو اسان جي وڌ کان وڌ ڪوشش هوندي آهي ته ها اسڪول ۾ وڃي ڪري انهن کي ليڪچر ڏيون ملڪاڻي ۾ مون سميت عبدالحفيظ ڀا، يونس ملڪاڻي ۽ ٻيا دوست جيڪي اهڙي قسم جي سوچ رکن ٿا اهو ڪم سرانجام ڏيندا رهن ٿا. پر موٽ ۾ ڪوبه شاگرد ڪنهن به قسم جو ريسپانس نه ٿو ڏي . انجي وجه اها خبر پوي ته پڙهائيندڙ ٽيچر کين ٽوڪون ڪن ٿا ته تون ڪهڙو ڊاڪٽر يا انجنيئر ٿيندي جنهن سان هڪ مزاحيه ماحول ٺهيو وڃي ۽ ان ڪري ٻار ان ڳالهه کي سنجيده وٺن ئي ڪن . اڪثر ڪجهه ناڪام ماڻهن جا مثال ڏيئ ٻارن کي مايوس ڪري ڇڏيندا آهن ته فلان شخص يونيورسٽي مان پڙهي آيو آهي ڇا پيو ڪري ساڳيو مائٽائڻو ڪم، ته پو توهان اهي اڳتي وڌڻ واريون سوچون ڇڏيو. ڳالهه جو خلاصو ته: ڪم گهڻو آهي.
     
    3 ڄڻن هيء پسند ڪيو آهي.

هن صفحي کي مشهور ڪريو