• ڇا توھان کان سنڌ سلامت جو پاسورڊ وسري ويو آھي..؟
    ھيٺ ڏنل بٽڻ تي ڪلڪ ڪري پنھنجي اي ميل واٽس ايپ ذريعي موڪليو. .انتظامي رڪن توھان جي پاسورڊ کي ري سيٽ ڪري توھان کي اطلاع موڪليندا. لک لائق..!

    واٽس ايپ ذريعي

کَاهَوڙِي جِتِ نَه پَکِيءَ پَيرُ، تِتِ ٽِمِڪَي بَاهِڙِي

سليمان وساڻ

مينيجنگ ايڊيٽر
انتظامي رڪن
لائيبريرين
10443450_10205063769252111_4418425213390122929_n.jpg

جِتِ نَه پَکِيءَ پَيرُ، تِتِ ٽِمِڪَي بَاهِڙِي
ٻِيَو ٻَارِيندَو ڪَيرُ، کَاهَوڙِڪِيءَ کيرَ رِي


سُرُ کَاهَوڙِي

جِت = جتي
تِت = تتي
ٽِمڪَي = ٻري، جهلڪا ڏئي
بَاهڙي = باهه، روشني
کَاهَوڙڪيءَ = کاهوڙين کان
کيرَ = جٿو، ٽولي
ري = سواءِ

بيت جو پس منظر

~جنهن جاءِ تي ڪنهن پکيءَ جو پير به ڏسڻ ۾ نٿو اچي اتي پئي باهه ٻري.

~ سواءِ هنن آديسين ۽ جوڳين جي ٻيو ڪير اها باهه ٻاريندو؟

سمجهاڻي

هي صوفي، جوڳي، آديسي، سنياسي ۽ سامي پاڻ ۾ ملي هڪ ٿي وڃن ٿا، منجهائن ڪو فرق ڏسڻ ۾ نٿو اچي. هي جُزُ وڃائي ڪُلَ جي ڳولا ۾ نڪتل ٿا ڏسجن. هو اتي ڪنهن اهڙي ولائت ۽ روحاني منزل تي پڳا آهن، جتي ڪو انسان ته ڇا پکي به پر هڻي نٿو سگهي. هي روشني جيڪا پري کان پئي ڏسڻ ۾ اچي سا هنن ئي ٻاري آهي.
جڏهن سماج ۾ هر طرف ظلم، بربريت، درندگي، وحشت، ڏاڍ ۽ جبر هجي اتي ڀلا ڀٽائيءَ جهڙو عظيم مفڪر ۽ دانشور ڪيئن خاموش رهي ٿو سگهي. ڀٽائي هن علامتي بيت ذريعي سماج کي تبديل ڪرڻ لاءِ هڪ نظرياتي ۽ انقلابي سوچ کي جنم ڏئي ٿو.
سو اچو ته هن اوندهه انڌوڪار کي ختم ڪرڻ لاءِ ڀٽائيءَ جي سڏ کي ورنايون، ڪا روشني تلاشيون، ڪي شمعون جلايون ۽ ڪي ڏيا ٻاريون.

_____
چونڊ، تحقيق ۽ تشريح محترم مظفر منگي صاحب جي ٿورن سان سندس فيسبوڪ وال تان ورتل
 
Back
Top