ڪَوڙَين ڪَايَائُون تُهِجيُون، لِکَنِ لَکَ هزارَ
جِيُ سڀڪه جِيَ سِين، دَرَسَنُ ڌارَو ڌارَ
پِريَم ! تُهجَا پارَ، ڪهَڙا چئي ڪِيَ چُئَان
سُرُ ڪَليَاڻُ
ڪَوڙَين = ڪروڙين
ڪايَائُون = شڪليون، جسمَ، بدنَ، جانيُون، صُورتُون، لقاءَ، مظهرَ، رُوپَ
تُهجيُون = تنهنجيون
جيُ = مطلق هستي، روح ڪُلُ، خدا تعالي'
جيَ = عارضي هستي، جزوي روح، جيوَ، آتما
سَڀڪه = سڀڪنهن
دَرَسَنُ = درشن، ديدار، مشاهدو
ڌَارَو ڌارَ = الڳ الڳ، جدا جدا
پريَم = او منهنجا پرين، او منهنجا محبوب
تُهجَا = تنهنجا
پارَ = صفتون، صورتون، نمونا، ڏس پتا، اهڃاڻ، نشان، عڪس
ڪيَ = ڪيئن
چُئَان = چوان، بيان ڪيان، کولي ٻڌايان
بيت جو پس منظر
~ تنهنجا هزارين، لکين ۽ ڪروڙين روپ آهن.
~ سڀني صورتن اندر هڪ ئي هستيءَ جو وجود آهي، باقي ڏَيکَ الڳ الڳ آهن.
~ او منهنجا پرين ! تنهنجا هي سڀ عڪس ۽ اهڃاڻ، ڪيئن ۽ ڪهڙيءَ طرح بيان ڪيان.
سمجهاڻي
ڀٽائيءَ جو هي تصوف ۽ وحدانيت جي گيڙو رنگ ۾ رڱيل بيت مالڪ حقيقيءَ جي هر شئي ۾ موجود هجڻ جي عڪاسي ڪري ٿو.
هن ڪائنات ۾ هزارين، لکين ۽ ڪروڙين شڪليون، صورتون، جسمَ، لقاءَ، مظهر ۽ روپ ڏسڻ ۾ اچن ٿا. هر لقاءُ، صورت ۽ هر مظهر ڏسڻ ۾ ته جدا جدا ۽ الڳ الڳ آهي. پر مالڪ حقيقي هر جاندار ۽ بي جان شئي ۾ موجود آهي.
ڀٽائي چئي ٿو : او منهنجا محبوب ! ڀلا تون ئي ڏس ته تنهنجي هنن سڀني صفتن، صورتن، عڪس ۽ اهڃاڻن کي ڪيئن ۽ ڪهڙيءَ ريت ظاهر ڪيان.
صوفي چون ٿا " لا موجود الا الله " يعني الله جي ذات کان سواءِ ٻيو ڪير به موجود ناهي. هر شئي ۽ هر مظهر ۾ هو پاڻ ئي موجود آهي.
چونڊ، تحقيق ۽ تشريح محترم مظفر منگي صاحب جي ٿورن سان سندس فيسبوڪ وال تان ورتل
____