ٻيو هڪ وڏو سوال ۽ هن معاشري ۾ بگڙيل تصوير رخ جي ڪارو ڪاري جي هي هڪ هن معاشري جو بهترين ڪم آهي ته هو زنا ڪندڙ مرد ۽ زنا ڪندڙ عورت کي قابل عمل سزا ڏجي جنهن ۾ هنن ٻنهي جيئن کي اسلامي طريقي سان سنگسار ڪجي يا ڪهاڙيون هڻي ٻنهي کي ڳپل ڳپل ڪجي ته هوند ههڙي برائي وري نه ڪن ...پر معاشري جا انڌا بي غيرت ۽ عورت نما مڙد هن ڪاروائي کي ختم ڪرائڻ لاءِ پيا سوچين ۽ صرف هڪ عورت سان نا انصافي پيا ٻڌائين جيڪا اٽرپيرٽ ڪندي غلط رخ ورتو آهي ڪاري عورت به ٿيندي آهي ته ڪارو مرد به ٿيندو اهي ٻنهي کي ساڳي سزا ملندي آهي هي به اساب جي صدين جي غيرت جو ڪم آهي جنهن کي هي هندستاني بي غيرت زال کي اڳيان ڪري هللندڙ نامرد هي چاهين ٿا ور نه هي پنهنجي غيرت جو ڪم آهي جنهن کي اصل ڏوهاري زاني ٻنهي جوڙن کي سر عام سزا ڏيڻ جو ڪم آهي ...ڪورٽ ۾ هن انگريز جي قانون ۾ ته زنا جو ڪو تصور ئي نه آهي ...هن کي سمجهڻ لاءِ هڪ مثال آهي هڪ ججه ڪارو ڪندڙ مرد کي سزا ڏيئي رهيو هو ته ان شخص ججه کان سوال ڪيو ته سائين مون هڪ توهان کان سوال ڪريان ٿو ان جو جواب ڏيو ججه فرمايو بلاشڪ سوال ڪر هن چيو سائين توهان ڪنهن ڪم سانگي گهر کان ٻاهي وڃو ٿا۽ واپسي ۾ جڏهن گهر اچو ٿا ته توهان جي گهر ۾ ڪو غير مرد توهان جي زال سان زنا ڪري رهيو آهي ته توهان ڇا ڪندا تنهن تي ججه فرمايو ته مان ان کي ماري ڇڏيندس ............. تنهن تي ان ملزم ڪاري ڪندڙ چيو ته سائين مهربان اهو ئي مان ڪم ڪيو آهي ....تنهن تي ججه ان کي آزاد ڪرڻ جو حڪم سادر ڪيو ....جواب ڏيو ۽ اختلاف جي صورت ۾ هتي پنهنجي راءِ ڏيو جي مڙد آهيو ته فقط سنڌي معاشري جو هڪ فرد
بد قسمتي سان اسانوٽ ته اسلامي قانون رائج آهي ئي ڪونه مگرادا في زمانه پورِي دنيا ۾ مڪمل اسلامي قانون ڪٿي به رائج ڪونهي ، زاني ۽ زانيه ٻئي سزا جا حقدار آهن ، ٻنهي کي سزا ملڻ گهرجي ، باقي اگر توهان ٿڌي دماغ سان تحقيق ڪري ڏسو ته زال کي يا عورتن کي اڳيان ڪري هلڻ بيغيرتي ۽ نامردي آهي به يا نه؟
ادا هتي عورتن جي حقن جي ڳاله ڪرڻ وارن کي صرف زال عورت ٿي لڳي باقي ڀيڻ ماءُ ماسي ڦڦي ننهن ۽ ڌيءَ جنهن جو هي مرد عزتون ڏيندڙ ا اهي رشته هنن نا مردن کي نظر ئي نه ٿا اچن ... اڳيا زال نه هلندي آ بلڪ مڙس جو سان آ هي روايت صدين کان اسان جي سماج ۾ رائج آهي ....پهرين ته عورت کي اسلام ۾ بازار وڃڻو ئي نه آهي .......