رسول بخش دائودپوٽه
سينيئر رڪن
امر جليل جيڪو اڙدو ۽ هندستانين جو ڇاڙتو آهي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ڪو ٻڌائيندو ته امر جليل جي ڪهاڻين ۾ ڌرتي جي ڪا خوشبو آهي ڪا اهڙي ڪهاڻي جنهن سان ڌرتي جي جوڌن ،يا ڪا ڌرتي جي نسبت يا ساڻينهن جي سڪ يا سنڌ امڙ جي ڏکن ڏولاون کي اجاگر ڪيو هجيس يا ڪو اهڙو تعصر لکيو هجيس جنهن ۾ سنڌي معاشري جي جوڙجڪ سنوت وٺي هلي سنڌي رستي تي ....سنڌ جي انهنجن کي ظاهر ڪيو هجيس يا سنڌيت جو نمونو واکڻ ۾ ورجايو هجيس يا وطن جي حب ظاهر ٿي هجيس ....جواب هوندو نه ...ته پو هي بيڪار دهريو هن معاشري کي بگيڙيندڙ...وري سنڌ ٽي وي تي ويٺو اجايا سجايا رايا قائم ڪندو هن جي خيال مطابق هي ٽالپر سڀ ڀاڙي هيا ٿلها هيا وڙهڻ جهيڙن جهڙا هيا ئي نه ...هن کان ڪير پڇي ته مياڻي جي جنگ ۾ ڪتو انگريز ڪيترو ميو ۽ دبي جي جنگ ۾ هن ڪافر کي ڪيترو نقصان ٿيو ۽ لڳاتار ٻارنهن سال جيڪي جٿو ڏهن هزارن جي لڳ ڀڳ هيو جنگ ۾ پهچي نه سگهيو مياڻي واري جنگ ۾ سو ڇاپا مار جنگ وڙهندو رهيو ڪٿي آهي دنيا ۾ اهڙو مثال.... ته سنڌ تي ڪافر قابض انگريز سان هڪ صدي چار سال مسلسل لڳاتار جهيڙي ۾ رهندڙ سنڌي هيا ....جنهن جو مثال ملڻ مشڪل آهي جنهن ۾ وڏا پير مير درويرش بهادر جوڌا شامل هيا جن جي تاريخ لکڻ وارو ڪوڙو اديب نالا تائين لکي نه سگهيو آهي هوڏانهن بن قاسم جي تاريخ ويٺو ورجائيندو ۽ همراه کي هي ويجهڙ واري وقت جي خبر تائين نه آهي ته هي صرف 65 هزار حر مجهاد شهيد ٿيندڙن سان گڏ چئوڻ تي ٻيا امروٽي جا پيرو ڪار هاليجوي جا مهندار کڏي واري جا پيارا ڀرچونڊي وارن جا مريد هن جنگ ۾ شامل هيا ۽ ڪونڌر ڪهائڻ کان پو هي آزادي نصيب ٿي ...ايتري تائين جو هو رئيسل مهاجرين سڏائن وارو لاڙڪاڻي جو گهوٽ جنهن انگريزن کي اهو چئي ملڪ بدر ٿيو ته جي اسان وڙهي نه ٿا سگهون ته ڌاري غير مسلم جي حڪومت ۾ رهڻ واجب نه آهي ۽ افغانستان 35 هزار ماڻهو هجرت ڪرائي ويو ۽ اهو به هڪ قسم جو پريشر هيو انگريز تي ....هي سڀ هن همراه کي نظر ئي نه ٿا اچن هي ٽهل ڪندو ٽونڪ ڪندو سنڌي ماڻهو ءَ تي جنهن جي اعتماد کي ڪاپاري ڌڪ پيو هڻي هي سنڌي اديب ئي نه آهي هي
لبستم دائودپوٽه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ڪو ٻڌائيندو ته امر جليل جي ڪهاڻين ۾ ڌرتي جي ڪا خوشبو آهي ڪا اهڙي ڪهاڻي جنهن سان ڌرتي جي جوڌن ،يا ڪا ڌرتي جي نسبت يا ساڻينهن جي سڪ يا سنڌ امڙ جي ڏکن ڏولاون کي اجاگر ڪيو هجيس يا ڪو اهڙو تعصر لکيو هجيس جنهن ۾ سنڌي معاشري جي جوڙجڪ سنوت وٺي هلي سنڌي رستي تي ....سنڌ جي انهنجن کي ظاهر ڪيو هجيس يا سنڌيت جو نمونو واکڻ ۾ ورجايو هجيس يا وطن جي حب ظاهر ٿي هجيس ....جواب هوندو نه ...ته پو هي بيڪار دهريو هن معاشري کي بگيڙيندڙ...وري سنڌ ٽي وي تي ويٺو اجايا سجايا رايا قائم ڪندو هن جي خيال مطابق هي ٽالپر سڀ ڀاڙي هيا ٿلها هيا وڙهڻ جهيڙن جهڙا هيا ئي نه ...هن کان ڪير پڇي ته مياڻي جي جنگ ۾ ڪتو انگريز ڪيترو ميو ۽ دبي جي جنگ ۾ هن ڪافر کي ڪيترو نقصان ٿيو ۽ لڳاتار ٻارنهن سال جيڪي جٿو ڏهن هزارن جي لڳ ڀڳ هيو جنگ ۾ پهچي نه سگهيو مياڻي واري جنگ ۾ سو ڇاپا مار جنگ وڙهندو رهيو ڪٿي آهي دنيا ۾ اهڙو مثال.... ته سنڌ تي ڪافر قابض انگريز سان هڪ صدي چار سال مسلسل لڳاتار جهيڙي ۾ رهندڙ سنڌي هيا ....جنهن جو مثال ملڻ مشڪل آهي جنهن ۾ وڏا پير مير درويرش بهادر جوڌا شامل هيا جن جي تاريخ لکڻ وارو ڪوڙو اديب نالا تائين لکي نه سگهيو آهي هوڏانهن بن قاسم جي تاريخ ويٺو ورجائيندو ۽ همراه کي هي ويجهڙ واري وقت جي خبر تائين نه آهي ته هي صرف 65 هزار حر مجهاد شهيد ٿيندڙن سان گڏ چئوڻ تي ٻيا امروٽي جا پيرو ڪار هاليجوي جا مهندار کڏي واري جا پيارا ڀرچونڊي وارن جا مريد هن جنگ ۾ شامل هيا ۽ ڪونڌر ڪهائڻ کان پو هي آزادي نصيب ٿي ...ايتري تائين جو هو رئيسل مهاجرين سڏائن وارو لاڙڪاڻي جو گهوٽ جنهن انگريزن کي اهو چئي ملڪ بدر ٿيو ته جي اسان وڙهي نه ٿا سگهون ته ڌاري غير مسلم جي حڪومت ۾ رهڻ واجب نه آهي ۽ افغانستان 35 هزار ماڻهو هجرت ڪرائي ويو ۽ اهو به هڪ قسم جو پريشر هيو انگريز تي ....هي سڀ هن همراه کي نظر ئي نه ٿا اچن هي ٽهل ڪندو ٽونڪ ڪندو سنڌي ماڻهو ءَ تي جنهن جي اعتماد کي ڪاپاري ڌڪ پيو هڻي هي سنڌي اديب ئي نه آهي هي
لبستم دائودپوٽه