بيت جي پڙھڻي“اوتڙ ڪنهن نه اولئا“

'ڀيڄ ڀٽائي گهوٽ' فورم ۾ صراط بلوچ طرفان آندل موضوعَ ‏7 جنوري 2022۔

  1. صراط بلوچ

    صراط بلوچ
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏13 جولائي 2020
    تحريرون:
    301
    ورتل پسنديدگيون:
    24
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    78
    ڌنڌو:
    ليکڪ ۽ شاعر
    ماڳ:
    حيدرآباد
    بيت جي پڙھڻي
    *******************
    اَوَتَڙِ ڪنهن نه اوليا، سُتَڙِ وِيا سالِمَ،
    هيڪائي هيڪُ ٿيا، اَحَدَ سين عالِمَ،
    بَي بَها بعلِمَ، آگي ڪيا اَڳهين.
    *******************
    مھربانن پاران آيل رسالن جا عڪس
    *****************
    1-گنج شريف- صراط بلوچ
    2-ٻانھون خان شيخ جو رسالو- صراط بلوچ
    3-استاد لغاري جو رسالو-استاد لغاري
    4-ڪلياڻ آڏواڻي جو رسالو- مجيب الرحمان
    5-مرزا قليچ بيگ جو رسالو -نظام الدين لاشاري
    6-برٽش ميوزم ڇاپو -مھراڻ سنڌي
    7-بمبئي ڇاپو 1867 -مھراڻ سنڌي
    8-ڊاڪٽر گربخشاڻي وارو رسالو- مھراڻ سنڌي، محراب سنڌي
    9-ڊاڪٽر نبي بخش بلوچ وارو رسالو ڏھ جلدي -مھراڻ سنڌي
    10-غلام محمدشاھواڻي وارو رسالو محراب سنڌي
    **بيت ۾ آيل لفظن جي مختلف صورتن جي تفصيل**
    **سٽ پھرين**
    1-ڪه، ڪنه(پراڻي صورت)
    ڪنھن (موجودہ صورت)
    2- اولئا(پراڻي صورت)،
    اوليا(موجودہ صورت)
    3-وئا(پراڻي صورت)،
    ويا(موجودہ صورت)
    **سٽ ٻئين**
    1-ھيڪائي، ھيڪان ئي
    *ھيڪان ئي* بلوچ صاحب ء استاد لغاري لکيو آھي, باقي گنج سان گڏ ٻين محققن ھيڪائي لفظ لکيو.
    2- ھيڪ، ھڪ
    *ھڪ* لفظ مرزا قليچ بيگ لکيو، باقي گنج سان گڏ ٻين محققن ھيڪ لکيو
    3-سان، سين
    **سان* لفظ گنج ۾ آيل آهي، جيڪو ٻانھي خان شيخ پڻ لکيو آھي باقي ٻين محققن سين لکيو آھي.
    **سٽ ٽئين**
    1-بالم، بعلم
    گنج شريف ۾ لفظ *بعلم* آھي جيڪو ٻانھي خان به لکيو باقي ٻين محققن بالم لکيو.
    2- آگي، آڳي
    *آڳي* لفظ صرف شاھواڻي لکيو.
    گنج ۾ ک استعمال ٿيل آھي جيڪو گ،ڳ لاءِ پڻ استعمال ڪيل آھي.
    3-ڪئا(پراڻي صورت)،
    ڪيا(موجودہ صورت)
    4-اڳھين، اڳھم
    اڳھم لفظ کي گربخشاڻي ء شاھواڻي صاحب لکيو اصل ۾ اکر «م» جو استعمال «ين» لاء ڪيو ويو آهي مطلب لفظ جو اچار اڳھين ئي ڪبو.
     

هن صفحي کي مشهور ڪريو