ڏٺِي ڏياري، سامونڊِيِن سِڙهَ سَنباهِيا، اُنِ کي مُندَ اُتر جي، اوچتي آئي، وَڻِجارَن وائي، آهي پَريين پارَ جِي. شاه سائين (لطيف) ڏِٺِي ڏِياري، سامُونڊيُنِ سِڙهَ سَنباهِيا؛ وِجھيو وَرُ ونجَھ کي، روئي وَڻجارِي؛ مارِيندَءِ مارِي! پِرِهَ سُورَ پِريُنِ جا. سُر سامونڊي . شاه سائين ڏياري/ديوالي، ديپاولي جي نالي سان پڻ مشهور آهي، ننڍي کنڍ ۾ سڀ کان وڌيڪ مشهور جشن آهي. اهو اونداهين تي روشني جي فتح ۽ بُرائِي تٙي چڱائِي جِي علامت آهي. هي ڏٙڻ/تھوار هندن، جٙين ۽ سِکن طرفان ملهايو ويندو آهي، مختلف تاريخي واقعن ۽ ڪهاڻين کي شامل ڪندي ، پر عام موضوع روشنيءَ جي فتح آهي. ڏياري جون تياريون عام طور تي شروع کان چڱيءَ طرح شروع ٿينديون آهن. گهرن کي صاف ۽ سينگاريو ويندو آهي متحرڪ رنگولي ڊيزائنن، ڏيا (تيل جي ڏيئو) ۽ رنگين روشنين سان. ماحول ڏٙڻ/تھوار ۽ خوشيءَ وارو بڻجي وڃي ٿو جيئن ماڻهو گڏ ٿين خاندان ۽ دوستن سان جشن ملهائڻ لاءِ. ڏياري جو هڪ اهم پاسو تحفا ۽ مِٺايٙن جو تبادلو آهي، سخاوت ۽ خيرخواهي جي احساس کي فروغ ڏيڻ. سڀ خاندان لذيذ طعام ۽ مٺايون تيار ڪن ٿا، ۽ مختلف لذيذ ڀاڄين جي خوشبوءِ هوا ۾ ڀرجي وڃي ٿي. روايتي مِٺايُون ۽ ناشتو ھِن ڏٙڻ/تھوار جي هڪ نمايان خاصيٙت آهي. ڏياري جي رات تي، آسمان آتش بازي جي شاندار نمائش سان سينگاريو ويندو آهي. رنگ ۽ روشني جا ڦُڙا اونداهي تي روشنيءَ جي فتح جي علامت آهن ۽ هر عمر جي ماڻهن لاءِ خوشي جو باعث آهن. بهرحال، تازن سالن ۾، آتش بازيءَ جي ماحولياتي اثرن بابت آگاهي وڌي رهي آهي، جنهن جي نتيجي ۾ ڏياري کي ماحول دوست انداز ۾ ملهائڻ بابت بحث مباحثو ٿي رهيو آهي. تھوار کان ٻاهر، ڏياري جو تھوار ثقافتي ۽ مذهبي اهميٙت رکي ٿو. هندن لاءِ، شِري رام جِي راوٙڻ کي شڪست ڏيڻ کان پوءِ ايوڌيا ڏانهن واپسيءَ جو نشان آهي. جٙينزم ۾، اِهو ڀڳوان مهاوير جي نروان جي حاصلات جي ياد ڏياريندو آهي، جڏهن ته سِک به ان ڏينهن کي ملهائيندا آهن، جڏهن گُرو هرگوبند جِي، ڇهين سِک گُرو، جيل مان آزاد ٿيو هو. پنهنجي ذات ۾، ڏياري جو ڏٙڻ/تھوار هڪ خوشي، ۽ اتحاد، جو وقت آهي. اِهو ڏٙڻ/تھوار ماڻهن کي گڏ ڪري ٿو، مذهبي ۽ ثقافتي حدن کي پار ڪري ٿو. تہوار جو پيغام روشني پکيڙڻ، اونداھين کي ختم ڪرڻ، ۽ نيڪي کي قبول ڪرڻ جو پيغام عالمي سطح تي گونجندو آھي، ديوالي کي ھڪڙو پيارو ۽ وڏي پيماني تي جشن ملهائڻ جو موقعو آھي. ليکڪ : فيصل نظاماڻي