دوستو! موبائل فون جتي انسان ذات لاءِ ڪيتريون ئي سهولتون پيدا ڪيون آهن، مفاصلا ۽ ويڇا گهٽايا آهن، اتي سندس ڪيترا ئي نقصان به آهن۔۔۔ غير ضروري ڳالهه ٻولهه ڪرڻ، هر وقت موبائل سان چنبڙيل هجڻ جي ڪري صحت جو متاثر ٿيڻ جا معاملا ته الڳ ڳالهه آهن پر نوجوان طبقي ۾ موبائل جي ڪري الائي جي ڪيتريون سماجي بيماريون ڦهيلجي رهيون آهن۔ فون تي رابطو ٿيڻ بعد ڀڄي شادي ڪرڻ، ڌوڪو کائڻيا ڌوڪو ڏيڻ، ان سلسلي ۾ مختلف ڏوهي پارٽين پاران نوجوان ڇوڪري ڇوڪرن کي پنهنجي ڄار ۾ ڦاسائڻ۔۔۔ غرض ته هي هڪ اهڙو وقت اچي ويو آهي جو جيڪڏهن موبائل ايجاد ڪندڙ شخص پاڻ ان کي ڏسي ها ته خودڪشي ڪري ها۔۔ ته ڇا مون موبائل اهڙين ڳالهين لاءِ ايجاد ڪئي هئي۔۔ ڳالهه کٽائڻي ته انڊيا جي هڪ علائقي باليان ۾ پنچائيت جي فيصلي مطابق ڪنوارين ڇوڪرين جي موبائل استعمال ڪرڻ تي پابندي هنئي وئي آهي، جڏهن ته ڪنوارا ڇوڪرا به فقط والدين جي سامهون ئي موبائل استعمال ڪري سگهن ٿا۔ پنچائيت اهو فيصلو ان صورتحال کي مدنظر رکندي ڪيو آهي جو ان علائقي مان هڪ سال جي اندر 23 کان مٿي ڇوڪريون گهري ڀڄي شادي ڪري چڪيون آهن ۽ انهن جو سبب به موبائل کي ئي ٓسمجهيو پيو وڃي۔ منهنجي خيال ۾ ته پنچائيت اهو تمام بهترين قدم کنيو آهي، جيڪڏهن پاڪستان يا ڀلا رڳو سنڌ ۾ اهڙو ڪو فيصلو هجي ته واهه واهه ٿي وڃي۔۔ توهان ڇا ٿا سوچيو؟؟؟ پنهنجي راءِ ڏيو۔۔۔
جواب: موبائل جو استعمال؟؟؟ ادا بلڪل دل جي ڳالھ ڪئي آهي ان ڳالھ تي ڪجھ ڪلاڪ اڳ منهنجي گهر وارن سان بحص هلي رهيو هو ڇو جو صرف ٻن ڏينهن جي اندر سڪرنڊ شهر مان 3 ڇوڪريون پنهنجي گهر کي توڙي پنهنجي ما ۽ پئ کي ڇڏي صرف پنهنجي خشي خاطر پنهنجي ڪنهن عاشق سان ڀڄي وئيون آهين اسان کي افسوس ٿو ٿئي اهڙي قسم جون خبرون ٻڌي توهان جي ڳالھ ۾ وزن آهي اسان جي سنڌ ۾ به ڪو اهڙو فيصلو ٿي وڃي ته ادا مست واه واه ٿي ويندي ۽ سنڌ مان ڪنهن حد تائين برائي ختم ٿي ويندي، الله ڪو حڪمرانن کي ان وزنائيتي ڳالھ تي عمل ڪرڻ جي طوفيق عطا فرمائي، آمين،
جواب: موبائل جو استعمال؟؟؟ ڏسو ادا موبائل اهڙي شيءِ آهي جنهن جو فائدو يا نقصان ان جي استعمال تي ڊپينڊ ڪري ٿو۔ چند مثال ڏئي هي سهولت هميشه لاءِ پاڪستان يا سنڌ جي نوجوانن يا نياڻين کان کسي نه ٿي سگهجي۔ برائي کي روڪڻ جا پنهنجا ميٿڊ آهن۔ معاشري ۾ براين جي روڪٿام لاءِ ئي علمائن فقه جي بنياد رکي، جنهن ۾ قانون ۽ سزائن جي ڳالهه ٿيندي آهي۔ چو ته فقه زندگي لاءِ هڪ ضابطه حيات جو نالو آهي۔ پاڻ ڪريم صلي الله عليه وآله وسلم جن جي زماني ۾ شراب پيئڻ جي ڇا سزا هئي؟ يا ته ان کي ڪپڙي جون ڳنڊڙيون ٺهرائي هڻندا هئا۔ يا ڪنهن کان ٿپون هڻائيندا هئا۔ يا وري زباني ان کي شرمسار ڪرڻ لاءِ حيا شرم ڪيو ويندو هو۔ حضرت ابو بڪر رضي الله عنه جي زماني ۾ جڏهن ڪجهه ماڻهو اڃا به نه مڙيا ته انهن 40 ڪوڙا سزا مقرر ڪرائي شوري سان مشورو ڪندي۔ وري حضرت عمر رضي الله عنه 80 ڪوڙا مقرر ڪرائي۔ مسئلو اهو نه آهي ته ڪنهن سهولت کي مرڳو ئي ختم ڪري سگهجي۔ توهان انٽرنيٽ کي ئي وٺو۔ فائدو به آهي، نقصان به۔ جيڪڏهن ڪنوارن ڇوڪرن يا ڇوڪرين کان موبائيل ڦريندا ته ڇا گارنٽي آهي ته فحاشيت يا ڀڄڻ ختم ٿي ويندو؟ اتي ڪم ڪندي آهي اسلامي تربيت۔ اسان پنهنجي زبان سان روز راڳ الاپيون ٿا ته قرآن دستور حيات آهي، پر ان تي عمل ڪرڻ لاءِ تيار نه آهيون۔ تڏهن ته مولانا عبيد الله سنڌي رحمت الله عليه به روسين کي ڪو هڪ اهڙي ننڍڙي ڳوٺ جو مثال به نه ڏئي سگهيا جت اسلام نافذ هجي۔ ادا ڳالهه وري موٽي اچي ٿي ميٿڊ تي۔ اوهان جي سمجهائڻ جو طريقو وڏي اهميت رکي ٿو تربيت ۾۔
جواب: موبائل جو استعمال؟؟؟ ادا طاهر۔۔۔ اسان وٽ هر شئي جو غلط استعمال گهڻو آهي، جيئن انٽرنيٽ جو توهان مثال ڏنو۔۔۔ توهان جي اها ڳالهه به صحيح آهي ته شئي جو غلط يا صحيح استعمال اسان تي ته ڊپينڊ ڪري ٿو، بهرحال وڌيڪ دوست رايا ڏين ته مان ڳالهه کي اڳتي وڌايان۔۔
جواب: موبائل جو استعمال؟؟؟ ادا توهان صحيح ٿا چئو توهان جي را سٺي آهي ۽ معلومات تي مشتمل ۽ زبردست آهي۔
جواب: موبائل جو استعمال؟؟؟ ادا بلڪل دل جي ڳالھ ڪئي آهي۔ اسان جي سنڌ ۾ به ڪو اهڙو فيصلو ٿي وڃي ته ادا واه واه ٿي ويندي ۽ سنڌ مان ڪنهن حد تائين برائي ختم ٿي ويندي، ھن وقت سنڌ ۾ اھڙُو قدم کڻڻ جي سخت ضرورت آھي۔ ڪنورين ڇوڪرين جي موبائيل استعمال تي پابندي ھجڻ کپي۔ الله ڪو حڪمرانن کي ان وزنائيتي ڳالھ تي عمل ڪرڻ جي توفيق عطا فرمائي، پر لڳي مشڪل ٿو۔ مشڪل نه پر ناممڪن ٿو لڳي۔ ان سان موبائيل جي ڪنزمپشن گھٽجي ويندي ڇوڪرا موبائيل استعمال ڪرڻ چڏي ڏيندا۔