Sindhi Media
سينيئر رڪن
وقت آھي تھ نسلي,مذھبي,قومي, شخصي انا پرستي ڇڏي پنھنجن خولن مان ٻاھر نڪري اچون ۽ توبھن ڪريون پوءِ متان مصر انقلاب وانگر دير ٿي وڃي
قيامت شروع ٿي چُڪي آھي,انتھا وقت جي خبرناھي ڏنل پراچڻ کان پھرين نشانين جو اظھارحديثن ۾ چٽيءَ طرح ٻُڌايل آھي, پھريون مرحلونسلن ۽ انھن جي پوشاڪن جي تبديليءَ جو ٻيو طوفانن,زلزلن ۽ باھين لڳڻ ۽ آگاھيءَجو,ٽيو ويڙھ ويڙاھي,نا شناخيتِ نافرمانين۽ انسانيت جي تباھيءَ جي شروعات جو۽ آخري طويل مصبتن جي ڪڙڪڻ يعني, مذھبي, نسلي , قومي ۽ اقتصادي فسادن جو ۽مصيبتون بھ اھڙيون جيڪي بظاھرسُٺو ڏيک ڏيندويون پر اندر ۾ نانگ ۽ ڇُرن سان مصلح ھونديون. اھي سڀ لازمي اچڻيون تھ آھن پر انتھا وقت جي خبر ناھي تھوڙي عرصي لاءِ ٽري ضرور وينديون جي ھن عمر ۾ ڏسڻيون ناھن. ۽ اجتمائي اصلاح ٿئي تھ.
اسلام پنھنجا بُنيادي اُصول ٻُڌائي چڪو آھي ۽ قرآن ۽ حديثن ۾ چٽو آھي تھ ڪنھن کي ڪنھن تي فوقيت ناھي, نھ عرب کي عجم تي, نھ گوري کي ڪاري تي۽ نيڪ صرف اُھو آھي جيڪو پرھيزگار آھي ۽ مُسلمانن لاءِ لازمي آھي تھ ھو زمين تي فساد برپا نھ ڪن, ۽ مسلمان جو خون مسلمان تي حرام آھي.حديثن ۾ آھي تھ المُسلِم مَن سَلم المُسلمُونَ مِن لِسانھٰ و يدھٰ يعني مسلمان اُھو آھي جنھن جي ھٿ ۽ زبان کان ٻيا مُسلمان سلامت ھُجن.
ستندحديثن ۾ اھو بھ اچي ٿوتھ نبي سائين(صلي اللھ عليھ وسلم) جن تي اصحابن جي سامھون وحي آئي ۽ کين ٻُڌايو ويو تھ سندن اُمت ۾ ٻاھتر فرقا پئدا ٿيندا جنھن ما فقط ھڪ فرقو اللھ جل شانھُ ۽ نبي سائين(صلي اللھ عليھ وسلم) جن جي ٻُڌايل طريقي تي ھوندو ۽ ٻيا اسلام جي نالي تي ڏڦير ڦھلائيندا ۽ اسلام مان خارج ھوندا, ملڪن ۾ ڏڦير ڦھلائيندا۽ جھنم رسيد ٿيندا ۽ جڏنھن نبي سائين(صلي اللھ عليھ وسلم) جن کي معراج وقت دوزخ جو منظر ڏيکاريو ويو تھ کين جنھن پھرئين دوزخ جو نظارو ڪرايو ويو ان ۾ فرشتن کين ٻُڌايو تھ ھي سڙندڙ اُنھن ئي ايڪتھر فرقن جا عالم ۽ پيروڪار آھن ۽ ٻئي دوزخ جي منظر ۾ نافرمان ۽ فھاش عورتن کي سڙندي ڏيکريو ويو.
. صحابن سوال ڪيو تھ يا رسولُ اللھ صلي اللھ عليھ وسلم اسان جا ماء پي توھان تي قربان ڪيئن خبر پئي تھ اھو ڪھڙو فرقو ھوندو, جواب ڏنائون اھو جيڪو اللھ ۽ مُھنجي ٻُڌايل رستي تي ھوندو, سوال ٿيو تھ اھو تھ ھر فرقو چوندو پاڻ فرمايائون ھا پر اُن جي ھيءَ نشاني ھوندي تھ ھو ھوندا تھ پاڻ ۾ وڙھيل, ھڪ ٻئي کي گھٽ وڌ ڪندڙ پر پوءِ مُھنجي ۽ اللھ جي ٻُڌايل رستي تي ھلندڙن جي مُخالفت ۾ پاڻ ۾ ھڪ ٿي ويندا ۽ صحيح رستي وارو فرقو ھُنن سان ڪڏنھن بھ ۽ ڪنھن صورت ۾ اجتھاد نھ ڪندو ڇو جو ھُو شرڪ ۽ بدعت کان ڪوھ پري ھوندا ۽ پوءِ باقي ايڪھتر فرقا ملي ھُن جي مُخالفت ڪندا معني اللھ جي مُخالفت ڪندا ۽ جھنم رسيد ٿيندا.در حقيقت ھو زمين تي فساد برپا ڪرڻ وارا آھن ۽ ھڪ ٻئي کي قتل ڪندا ۽ فساد ڪرڻ ۽ قتل ڪندڙ مسلمان
ئي ناھن.
ھڪ ڀيري ڪي ڏُُُور جا صحابي نبي سائين جن وٽ آيا, عرض ڪيا ئون تھ يا رسولُ اللھ صلي اللھ عليھ وسلم فلاڻي علائقي جو مقررڪيل امير حڪومتي معاملن ۾ ڏاڍي سختي ڪري ٿو کين تنبيھ ڪريو تھ حڪومتي معاملن ۾ نرمي اختيار ڪري اھا ڳالھ ٻُڌندي سندن چھرو مُبارڪ ڳاڙھو ٿي ويو ۽ اصحابن تي ناراض ٿي پيا ۽ چيائون خاموش دُنيا جو ڪو بھ حاڪم پنھنجوپاڻ مُقرر نٿو ٿئي پر اُنھن کي اللھ جل شانھُ مُقرر ٿو ڪري ۽ اللھ اھڙا حاڪم مُقرر ٿو ڪري جھڙي قوم ھوندي آھي, ۽ بيشڪ اللھ زيادتي نٿو ڪري, جي حاڪم ظالم جابر ۽ اڳرائي ڪرڻ وارو آھي تھ ضرور اُھا قوم بھ ظالم , جابر ۽ اڳرائي ڪرڻ واري ھُوندي جي توھان چاھيو ٿا تھ اللھ ان جابر حاڪم کي اوھانجي مٿا ھٽائي ۽ نيڪ حاڪم مقرر ڪري تھ تھ قوم ۾ تبليغ ڪريو تھ نيڪ ٿي وڃن, ظلم, ھڪ ٻئي سان ناانصافي,زيادتي, ٻين جي حقن تي قبضا ڪرڻ ڇڏي ڏين ۽ پوءِ اللھ بھ اھڙي قوم لاءِ نيڪ حاڪم مقرر ڪندو. وڃو اُن حاڪم جي اطاعت ڪريو سوا ٻن ڪمن جي, جي شرڪ ۽ بدعت جو داعي آھي تھ بغاوت ڪريو نھ تھ اطاعت جيسين توھان نيڪو ڪار بڻو.
تھ دوست ڳالھ جو ڳالھوڙو, توھانجي جي ارد گرد ماحول۽ انقلاب (مذھبي توڙي نسلي) جا نعرا ضرور توھانکي ھن انتھائي, منھنگائي, مفلسي, لاچاري ۽ بُنيادي ضرورتن جي کوٽ ۾ پريشان ڪندا ھوندا ۽ پشيمان بھ ٿيا آھيون جو اللھ جي ڏسيل حقيقي راھ کان ھٽي کيس وساري ويٺا آھيون ۽ اڄ ايڏي سائنسي, سماجي, اقتصادي عمراني, نفساني, مذھبي, نسلي, قومي , مٿاملن ۾ ڦسي پيا آھيون ۽اللھ جي ڏمر ھيٺ اچي ويا آھيون, اڄ اھا بھ خبر نھ آھي تھ ڪير بشر اھي, ڪھڙو مذھبي عقيدو يا نسلي رنگ سھي آھي, ڪھري سياسي سماجي, تنظيم راھ تي آھي ڇو جو سڀ آزمايون سون, اسلام جي نالي کي استعمال ڪري ڪئين تحريڪون ھلايون سون ڪئي جوڌا جوان ۽ جوانڻيون شھيد ڪرايوسون پر نھ مذھب جي رسائي ملي نھ جھموريت نھ نسلي منزل, نھ قومي منزل ملي تھ بُک ۽ تڪليفون. اڃا ڪٿي امريڪا سرڪار جيڪا ھڪدم پنھنجون اکيون ٻوٽي ڇڏيندي آھي ۽ ھر نئين ايندڙ انقلاب ۾ ڀائواري ڪندي آھي, مصر ۾ روپ بدلائي پاڪستان جو رُخ ڪندي, ۽ گھوڙا ميدان ۾ لاٿا ويا آھن, انقلاب جا نعرا دھشت گرد, ڀتا خور ھڻي رھيا آھن ٻئي طرف مُلڪ کي مذھبي رنگ ڏئي ميدان جنگ پاڪستان ۾ دو بدو مُقابلو ڪرايو ويندو, غريب قوم, نسل, مذھب جي نالي تي ڪُسبو ۽ وري بھ بوکيو رکيو ويندو. ھي وقت سمجھڻ ۽ اتحاد جو اھي خُدارا ھوش ۾ اچو ڪنھن مچ جو فيول يا ٻارڻ نھ بڻو فلحال اللھ اللھ ڪريو ۽ ملڪ بچائڻ ۾ يڪجھتي پئدا ڪريو, اتحاد ڪري سرمائيدارن جو پيچھو ڪريو, پنھنجي ارد گرد نظر رکي بليڪ مارڪيٽنگ ڪرڻ وارن تي نظر رکو, ھي ڪاروبارا طبقا ھڪ ٿي ويا آھن جو گورنمنٽ بھ لاچا ۽ بيوس ٿي وئي آھي. ہھر آھي تھ جھيڙا ۽ اختلاف بھ ھلندا, خوني انقلاب آيو تھ غريب ئي ڪُسبو ھوش ۾ اچو, فلھال پنھنجي فلاسافي, دانائي سنڀالي رکو ۽ ٻڌيءَ جو اظھار ڪريو. متان پوءِ چئو تھ بيخبريءَ ۾ مارجي وياسون
قيامت شروع ٿي چُڪي آھي,انتھا وقت جي خبرناھي ڏنل پراچڻ کان پھرين نشانين جو اظھارحديثن ۾ چٽيءَ طرح ٻُڌايل آھي, پھريون مرحلونسلن ۽ انھن جي پوشاڪن جي تبديليءَ جو ٻيو طوفانن,زلزلن ۽ باھين لڳڻ ۽ آگاھيءَجو,ٽيو ويڙھ ويڙاھي,نا شناخيتِ نافرمانين۽ انسانيت جي تباھيءَ جي شروعات جو۽ آخري طويل مصبتن جي ڪڙڪڻ يعني, مذھبي, نسلي , قومي ۽ اقتصادي فسادن جو ۽مصيبتون بھ اھڙيون جيڪي بظاھرسُٺو ڏيک ڏيندويون پر اندر ۾ نانگ ۽ ڇُرن سان مصلح ھونديون. اھي سڀ لازمي اچڻيون تھ آھن پر انتھا وقت جي خبر ناھي تھوڙي عرصي لاءِ ٽري ضرور وينديون جي ھن عمر ۾ ڏسڻيون ناھن. ۽ اجتمائي اصلاح ٿئي تھ.
اسلام پنھنجا بُنيادي اُصول ٻُڌائي چڪو آھي ۽ قرآن ۽ حديثن ۾ چٽو آھي تھ ڪنھن کي ڪنھن تي فوقيت ناھي, نھ عرب کي عجم تي, نھ گوري کي ڪاري تي۽ نيڪ صرف اُھو آھي جيڪو پرھيزگار آھي ۽ مُسلمانن لاءِ لازمي آھي تھ ھو زمين تي فساد برپا نھ ڪن, ۽ مسلمان جو خون مسلمان تي حرام آھي.حديثن ۾ آھي تھ المُسلِم مَن سَلم المُسلمُونَ مِن لِسانھٰ و يدھٰ يعني مسلمان اُھو آھي جنھن جي ھٿ ۽ زبان کان ٻيا مُسلمان سلامت ھُجن.
ستندحديثن ۾ اھو بھ اچي ٿوتھ نبي سائين(صلي اللھ عليھ وسلم) جن تي اصحابن جي سامھون وحي آئي ۽ کين ٻُڌايو ويو تھ سندن اُمت ۾ ٻاھتر فرقا پئدا ٿيندا جنھن ما فقط ھڪ فرقو اللھ جل شانھُ ۽ نبي سائين(صلي اللھ عليھ وسلم) جن جي ٻُڌايل طريقي تي ھوندو ۽ ٻيا اسلام جي نالي تي ڏڦير ڦھلائيندا ۽ اسلام مان خارج ھوندا, ملڪن ۾ ڏڦير ڦھلائيندا۽ جھنم رسيد ٿيندا ۽ جڏنھن نبي سائين(صلي اللھ عليھ وسلم) جن کي معراج وقت دوزخ جو منظر ڏيکاريو ويو تھ کين جنھن پھرئين دوزخ جو نظارو ڪرايو ويو ان ۾ فرشتن کين ٻُڌايو تھ ھي سڙندڙ اُنھن ئي ايڪتھر فرقن جا عالم ۽ پيروڪار آھن ۽ ٻئي دوزخ جي منظر ۾ نافرمان ۽ فھاش عورتن کي سڙندي ڏيکريو ويو.
. صحابن سوال ڪيو تھ يا رسولُ اللھ صلي اللھ عليھ وسلم اسان جا ماء پي توھان تي قربان ڪيئن خبر پئي تھ اھو ڪھڙو فرقو ھوندو, جواب ڏنائون اھو جيڪو اللھ ۽ مُھنجي ٻُڌايل رستي تي ھوندو, سوال ٿيو تھ اھو تھ ھر فرقو چوندو پاڻ فرمايائون ھا پر اُن جي ھيءَ نشاني ھوندي تھ ھو ھوندا تھ پاڻ ۾ وڙھيل, ھڪ ٻئي کي گھٽ وڌ ڪندڙ پر پوءِ مُھنجي ۽ اللھ جي ٻُڌايل رستي تي ھلندڙن جي مُخالفت ۾ پاڻ ۾ ھڪ ٿي ويندا ۽ صحيح رستي وارو فرقو ھُنن سان ڪڏنھن بھ ۽ ڪنھن صورت ۾ اجتھاد نھ ڪندو ڇو جو ھُو شرڪ ۽ بدعت کان ڪوھ پري ھوندا ۽ پوءِ باقي ايڪھتر فرقا ملي ھُن جي مُخالفت ڪندا معني اللھ جي مُخالفت ڪندا ۽ جھنم رسيد ٿيندا.در حقيقت ھو زمين تي فساد برپا ڪرڻ وارا آھن ۽ ھڪ ٻئي کي قتل ڪندا ۽ فساد ڪرڻ ۽ قتل ڪندڙ مسلمان
ئي ناھن.
ھڪ ڀيري ڪي ڏُُُور جا صحابي نبي سائين جن وٽ آيا, عرض ڪيا ئون تھ يا رسولُ اللھ صلي اللھ عليھ وسلم فلاڻي علائقي جو مقررڪيل امير حڪومتي معاملن ۾ ڏاڍي سختي ڪري ٿو کين تنبيھ ڪريو تھ حڪومتي معاملن ۾ نرمي اختيار ڪري اھا ڳالھ ٻُڌندي سندن چھرو مُبارڪ ڳاڙھو ٿي ويو ۽ اصحابن تي ناراض ٿي پيا ۽ چيائون خاموش دُنيا جو ڪو بھ حاڪم پنھنجوپاڻ مُقرر نٿو ٿئي پر اُنھن کي اللھ جل شانھُ مُقرر ٿو ڪري ۽ اللھ اھڙا حاڪم مُقرر ٿو ڪري جھڙي قوم ھوندي آھي, ۽ بيشڪ اللھ زيادتي نٿو ڪري, جي حاڪم ظالم جابر ۽ اڳرائي ڪرڻ وارو آھي تھ ضرور اُھا قوم بھ ظالم , جابر ۽ اڳرائي ڪرڻ واري ھُوندي جي توھان چاھيو ٿا تھ اللھ ان جابر حاڪم کي اوھانجي مٿا ھٽائي ۽ نيڪ حاڪم مقرر ڪري تھ تھ قوم ۾ تبليغ ڪريو تھ نيڪ ٿي وڃن, ظلم, ھڪ ٻئي سان ناانصافي,زيادتي, ٻين جي حقن تي قبضا ڪرڻ ڇڏي ڏين ۽ پوءِ اللھ بھ اھڙي قوم لاءِ نيڪ حاڪم مقرر ڪندو. وڃو اُن حاڪم جي اطاعت ڪريو سوا ٻن ڪمن جي, جي شرڪ ۽ بدعت جو داعي آھي تھ بغاوت ڪريو نھ تھ اطاعت جيسين توھان نيڪو ڪار بڻو.
تھ دوست ڳالھ جو ڳالھوڙو, توھانجي جي ارد گرد ماحول۽ انقلاب (مذھبي توڙي نسلي) جا نعرا ضرور توھانکي ھن انتھائي, منھنگائي, مفلسي, لاچاري ۽ بُنيادي ضرورتن جي کوٽ ۾ پريشان ڪندا ھوندا ۽ پشيمان بھ ٿيا آھيون جو اللھ جي ڏسيل حقيقي راھ کان ھٽي کيس وساري ويٺا آھيون ۽ اڄ ايڏي سائنسي, سماجي, اقتصادي عمراني, نفساني, مذھبي, نسلي, قومي , مٿاملن ۾ ڦسي پيا آھيون ۽اللھ جي ڏمر ھيٺ اچي ويا آھيون, اڄ اھا بھ خبر نھ آھي تھ ڪير بشر اھي, ڪھڙو مذھبي عقيدو يا نسلي رنگ سھي آھي, ڪھري سياسي سماجي, تنظيم راھ تي آھي ڇو جو سڀ آزمايون سون, اسلام جي نالي کي استعمال ڪري ڪئين تحريڪون ھلايون سون ڪئي جوڌا جوان ۽ جوانڻيون شھيد ڪرايوسون پر نھ مذھب جي رسائي ملي نھ جھموريت نھ نسلي منزل, نھ قومي منزل ملي تھ بُک ۽ تڪليفون. اڃا ڪٿي امريڪا سرڪار جيڪا ھڪدم پنھنجون اکيون ٻوٽي ڇڏيندي آھي ۽ ھر نئين ايندڙ انقلاب ۾ ڀائواري ڪندي آھي, مصر ۾ روپ بدلائي پاڪستان جو رُخ ڪندي, ۽ گھوڙا ميدان ۾ لاٿا ويا آھن, انقلاب جا نعرا دھشت گرد, ڀتا خور ھڻي رھيا آھن ٻئي طرف مُلڪ کي مذھبي رنگ ڏئي ميدان جنگ پاڪستان ۾ دو بدو مُقابلو ڪرايو ويندو, غريب قوم, نسل, مذھب جي نالي تي ڪُسبو ۽ وري بھ بوکيو رکيو ويندو. ھي وقت سمجھڻ ۽ اتحاد جو اھي خُدارا ھوش ۾ اچو ڪنھن مچ جو فيول يا ٻارڻ نھ بڻو فلحال اللھ اللھ ڪريو ۽ ملڪ بچائڻ ۾ يڪجھتي پئدا ڪريو, اتحاد ڪري سرمائيدارن جو پيچھو ڪريو, پنھنجي ارد گرد نظر رکي بليڪ مارڪيٽنگ ڪرڻ وارن تي نظر رکو, ھي ڪاروبارا طبقا ھڪ ٿي ويا آھن جو گورنمنٽ بھ لاچا ۽ بيوس ٿي وئي آھي. ہھر آھي تھ جھيڙا ۽ اختلاف بھ ھلندا, خوني انقلاب آيو تھ غريب ئي ڪُسبو ھوش ۾ اچو, فلھال پنھنجي فلاسافي, دانائي سنڀالي رکو ۽ ٻڌيءَ جو اظھار ڪريو. متان پوءِ چئو تھ بيخبريءَ ۾ مارجي وياسون