ڪجهه سوال ۽ انهن جا جواب؛

'مختلف موضوع' فورم ۾ نثارابڙو طرفان آندل موضوعَ ‏14 جولائي 2009۔

  1. نثارابڙو

    نثارابڙو
    نائب منتظم

    شموليت:
    ‏21 اپريل 2009
    تحريرون:
    8,321
    ورتل پسنديدگيون:
    6,890
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    533
    ڌنڌو:
    انتظامي امور
    ماڳ:
    مڪو پاڪ
    ڪجهه سوال ۽ انهن جا جواب؛

    عورت جي عظمت وار ڌاڳي ۾ دوست عبدالوهاب ڪي سوال ڪيا آهن آءُ انهن جا جواب لکيا آهن ... ممڪن اسانجا ٻيا ڪي دوست اڃان وڌيڪ ان تي بحث ڪن انڪري ڌار ڌاڳو ٺاهيانٿو ...
    ڀائڙا عبدو؛
    حق موجود
    دوست! 1995 بوسينيا جي مسلمانن تي اتان جي جنرل رتڪو ملاديشڪ، اهڙا ته ظلم ڪيا جو هلاڪو ۽ چنگيز خان به شايد توبه ڪئي هوندي، تقريبن 8000 مسلمانن کي وحشياڻه تشدد ڪري ماري اڻڄاڻ هنڌن تي وڏا کڏا کوٽي پورائي ڇڏيو جي اڃان تائين ڳولهجن پيا ۽ اهو جنرل هن وقت گرفتار آهي ۽ عالمي عدالت ۾ سندس مٿان ڪيس هلي رهيو آهي ... الله کيس ڪئي جي سزا ضرور ڏيندو ...

    دوست اوهانجا ڪجهه ٻيا سوال جي اسانجي سماج ۽ معاشري سان تعلق رکنٿا، انتهائي اهم آهن ۽ انهن تي ڪيترائي پنا ڪارا ڪبا ته به شايد جواب ملڻ مشڪل ٿيندو ... پوءِ به مختصر پنهنجي سوچ آهر ڪجهه چئبو ضرور ...

    دوست! اهو عورت واري چڪر ۾ ماڻهون مارڻ سموري دنيا ۾ عام آهي انگريز هجي يا عرب، فرينچ هجي يا جرمن، روسي هجي يا هندستاني ... جڏهن پنهنجي عورت کي ڪنهن غير مرد جي هيٺان ڏ0سندو ته کيس ماريندو ضرور ... بلڪه ڪيترن هنڌن تي عورتن پنهنجن مڙدن کي بيوفائيءَ جي سزا ۾ ماريو آهي ... مثال موجود آهن ... ان مارڻ واري عمل کان پاسي ٿي وڃڻ ڪنهن وڏي علم ۽ برداشت واري يا ولي الله جهڙي ڪنهن انسان جو ڪم آهي باقي عام انسان ان ڳالهه کي برداشت ڪرڻ لاءِ تيار ئي ناهي ته سندس عورت يا مرد ڪنهن ٻي سان اهڙا لاڳاپا رکي جي نه رکڻ گهرجن ...

    باقي رهيو اسان وٽ ته انجي وڌڻ جا ڪارڻ ڪجه هيٺيان آهن ...
    1. هرو ڀرو ڪجهه گهڻو ئي مشهور ڪيو وڃي ٿو ...
    2. اسانجا ڪجهه مڙد ان جو ناجائز فائدو پڻ وٺن ٿا ...
    3. گذريل دور ۾ (انگريزن جي دور ۾) قانون اهڙي قسم جو ٺاهيو ويو هو، جنهن ۾ غيرت جي نانءَ تي ماريندڙ جي سزا ڪا خاص ناهئي ...
    4. علم ۽ ايمان جي ڪمزوري ... وغيره وغيره

    جواب آهي نه! اهو هڪ فطري ۽ جذباتي عمل آهي ... جنهنکي اسان وٽ ڪاروڪاري سڏيو وڃي ٿو ... مزي جي ڳالهه ته جيستائين انسان ۽ انسان جا جذبا آهن ته اهو مارڻ پيو هلندو. ڀل ڪيترا به قانون ايجاد ڪجن، ڪيتريون ئي سزائون ڇونه رکجن، پر اهو عمل گهٽ ته ٿي سگهي ٿو پر ختم نه ٿو ٿي سگهي ...

    آمريڪا، يورپ وارا پاڻکي ترقي يافته سڏائن ٿا پر ڇا اتي اهڙا واقعا نٿا ٿين ڇا؟ الله پناه ڏئي ات ته عورت جي حالت اهڙي خراب آهي جو نه کيس گهر آهي نه گهاٽ، نه مڙس نه پيءُ نه ڀاءُ، آزاد آهي جيڪو اچي ولوءَ جي ٻڪريءَ جيئان جهپي کڻي وڃي ته به خئير آهي ...

    دوست! منهنجي آڏو هي ڪجه انگ اکر ڊين آف وومن ، ڪوئنس يونيورسٽي آف ڪئناڊا جا پيل آهن ... جي اوهان سان ونڊ ڪندو هلان ...

    - ڪئناڊا ملڪ ۾، هر 6 منٽن ۾ هڪ عورت جنسي تشدد جو نشانو بڻجي ٿي ...
    - 3 مان 1 عورت زندگيءَ جي ڪنهن موڙ تي جنسي حوس جي نشاني جي ڪوشش جو شڪار ٿئي ٿي ...
    - 8 مان هڪ 1 عورت، ڪاليج يا يونورسٽيءَ دوران جنسي حوس جي ڀيٽ چڙهي ٿي ...
    - هڪ سروي مطابق جڏهن ڪئناڊا جي ڪاليجن ۽ يونيورسٽين جي شاگردن کان سوال ڪيو ويو ته 60 فيصد جواب ڏنو ته جي موقعو مليو ته جنسي حوس پوري ڪرڻ لاءِ جنسي ڏاڍائي ضرور ڪبي ...

    ها! حل آهي پر ڏکيو آهي!
    1. قانون جي حڪمراني ... قانون اهڙو جو کيس ڪنهن به پاسي کان سندس ڇوٽڪاري جي راه نه هجي ...
    2. علمي ۽ ايماني وڌارو ... علم جي هجڻ سان انسان جي جذبن تي عقل غالب اچي ٿو، جنهنڪري ڪجه ٿڌاڻ ٿئي ٿي، ايمان سان انسان شيطاني عمل سڃاڻي وٺي ٿو ۽ انهن جي ڪرڻ کان ڪيتري حد تائين بچي وڃي ٿو ...
    3. اقتصادي ترقي ... انسان وٽ ڪم هجي، خوشحالي هجي ۽ مصروفيت هجي ته به گهڻ شيطاني عمل ڪجهه جهڪا ٿيو وڃن ....

    جي بلڪل انهن لاءِ آواز اٿاري سگهجي ٿو ... پر آواز ڪنهنجي آڏو اٿارجي؟ ڇا هن موجوده نظام جي آڏو آواز اٿاربو ته ان تي ڪو ڪن ڌريندو ... ؟ ۽ جي ڪٿي ڪا بغاوت ڪبي ته ڇا موجوده عدالتون ان جي پاسداريءَ ۾ ڪجه ڪري سگهنديون؟ اهي ۽ ايترا ڪئي سوال آهن جن جا حل ڳولهڻا پوندا ....

    آخر ۾ منهنجا پيارا ساٿي! سائين جي ايم سيد جا هي لفظ چوندس ته قومي غلامي هڪ خطرناڪ ڪينسر جو مرض هوندو آهي ... ان مرض سان قومي جسم جي اندر ايترا ته ننڍا ننڍا مرض پئدا ٿيندا آهن جو انسان انهن مرضن جي ورن وڪڙن ۾ گم ٿي ڪينسر جي مرض کي وساري ويهندو آهي ۽ آخر ۾ نتيجو سندس موت هوندو آهي ...

    حاصل مطلب ته علاج ڪينسر جو ڪرڻو آهي ته هي قومي جسم جا ننڍا وڏا مرض خود بخود ختم ٿي ويندا ...​

    آخر ۾ آءُ ٻين دوستن کي پڻ عرض ڪندس ته هن موضوع تي خيال آرائي ڪن ته شايد وڌيڪ ڪا ڳالهه سامهون اچي

    الله اسان سڀني کي پنهنجي حفظ ۽ امان ۾ رکي ۽ علم ۾ اضافو فرمائي ... آمين
     
  2. زاهد سومرو

    زاهد سومرو
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏21 مئي 2009
    تحريرون:
    1,608
    ورتل پسنديدگيون:
    370
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    493
    ماڳ:
    پاٽ شريف ضلع دادو (سنڌ)
    سائين نثار ابڙو صاحب

    اوهان جا ڏنل جواب تمام پيارا آهن۔۔ پر سائين ڪارو ڪاري واري معاملي تي ايترو چوندس ته جيڪڏهن صورتحال حقيقت تي مبني هجي ته پوءِ غيرت مند لاءِ ائين ڪرڻ مناسب رهندو۔۔۔ غيرت کان وڌيڪ ڪا ٻئي ڳالهه اهميت نٿي رکي۔۔۔

    باقي اوهان معتبر ماڻهو آهيو۔۔ اوهان جاخيال ۽ تاثرات به ادب سان منسلڪ هوندا آهن۔۔۔ اسان جي ذهن ۾ اهو هڪڙو خيال آيو جو اوهان سان شيئر ڪيو۔۔۔۔۔۔

    شال جڙيا هجو۔۔۔ دعائن ۾ ياد
     
  3. عبدالوهاب

    عبدالوهاب
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏17 اپريل 2009
    تحريرون:
    4,157
    ورتل پسنديدگيون:
    268
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    443
    ڌنڌو:
    اسٽينو ٽائپسٽ
    ماڳ:
    ڪنڌڪوٽ
    سائين نثار ابڙا توهان جا ڏاهپ سان ڀريل جواب تمام بهترين
    ادا زاهد توهان جي ڳالهه به درست آهي،

    سائين نثار ابڙا توهان جي جواب پڙهڻ کان پوءِ منهنجي ذهن ۾ ڪجهه سوال اڀريا آهن۔

    1۔ توهان مونکي مٿي عبدو چيو آهي لفظ عبدو جو مطلب ڇا آهي؟
    2۔ سائين ڇا انگريزن جي ڊڪشنري ۾ لفظ غيرت نه آهي؟
     
  4. نثارابڙو

    نثارابڙو
    نائب منتظم

    شموليت:
    ‏21 اپريل 2009
    تحريرون:
    8,321
    ورتل پسنديدگيون:
    6,890
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    533
    ڌنڌو:
    انتظامي امور
    ماڳ:
    مڪو پاڪ
    دوست عبدو!
    حق موجود؛
    اسان وٽ هڪ غلط رسم آهي جن جا نالا الله جي صفت سان ڳنڊيل هوندا آهن ... مثلن عبدالوهاب، عبدالستار وغيره انهن کي ماڻهون ... ننڍو ڪري وهاب يا ستار ڪري ڪوٽيندا آهن ... جڏهن ته اهي خاصيتون الله جون آهن ان ڪري عرب سڳورا اهڙن نالن وارن ماڻهن کي ”عبدو“ يعني ” ٻانهو“ ڪري ڪوٺيندا آهن ... يعني الله جو ٻانهو ...

    2
     
  5. ابو زين

    ابو زين
    نئون رڪن

    شموليت:
    ‏25 اپريل 2009
    تحريرون:
    1,364
    ورتل پسنديدگيون:
    264
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    0
    ڌنڌو:
    پليڪيشن
    ماڳ:
    سنڌ

    بهرحال ڪنهن کي به قتل ڪرڻ جو اختيار ڪنهن فرد واحد کي نه آهي، اهو ڪم حڪومتِ وقت جو آهي. ڇاڪاڻ ته جيڪڏهن هرڪوئي پنهنجي مرضيءَ مطابق فيصلو ڪندو ته دنيا جو سمورو نظام درهم برهم ٿي ويندو. مثال واضح آهن ته ڪارو ڪاريءَ جي ڏوهه هيٺ (چاهي ڏوهه ثابت ئي هجي) قتل ٿيل مقتول جا وارث جيڪڏهن سگهارا آهن ته پوءِ بدلو وٺندا آهن ۽ اهو سلسلو هلندو ئي رهندو آهي ۽ نتيجي ۾ خاندان جا خاندان ختم ٿي ويندا آهن، امن ۽ امان تباهه ٿي ويندو آهي. قاتل هڪڙو هوندو آهي ۽ بدلو ٻي کان ورتو ويندو آهي ۽ جيڪڏهن اها ئي سزا قانون جي طرفان ٻڌائي وڃي ته معاملو اُتي جو اُتي ئي ختم ٿي ويندو.

    سائين نثاز ابڙي جي جوابن کان 100 سيڪڙو اتفاق ڪجي ٿو، البته جيڪڏهن اسان جي ملڪ ۾ مڪمل اسلامي نظام قائم ٿي وڃي ته ڪارو ڪاريءَ جي ڪُڌي رسم جو مڪمل خاتمو آڻي سگهجي ٿو. پر ائين ٿيندي ڏسڻ ۾ نٿو اچي.
     
  6. ذيشان رشيد

    ذيشان رشيد Founder انتظامي رڪن منتظمِ اعلى

    شموليت:
    ‏19 مارچ 2009
    تحريرون:
    5,649
    ورتل پسنديدگيون:
    5,673
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    533
    سائين نثار ابڙو جن جي بهترين لکڻي ۽ ان جي موٽ ۾ دوستن جي راين مان ڳالهه ثابت ٿي چڪي ته غيرت جي نانءَ تي قتل ڪرڻ واري ڪڌي رسم ”ڪارو ڪاري“ جنهن کي اسان جو پڙهيل طبقو پڻ سنڌ جي ثقافت سڏيندو آهي نه صرف غلط آهي پر پنهنجي دين اسلام ۾ پڻ ان جي اجازت نه آهي۔۔۔۔
    هاڻي سوال وري اتي ئي موجود آهي ته اسلامي قانون جيسيتائين ملڪ ۾ لاڳو ٿئي تيسيتائين اهڙي عمل کي ڪيئن روڪجي۔۔۔۔
     
  7. عبدالوهاب

    عبدالوهاب
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏17 اپريل 2009
    تحريرون:
    4,157
    ورتل پسنديدگيون:
    268
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    443
    ڌنڌو:
    اسٽينو ٽائپسٽ
    ماڳ:
    ڪنڌڪوٽ
    سائين نثار ابڙو صاحب توهان جو جواب پڙهي ڪري اصل 100 فيصد مطمئن ٿي ويس.
    ادا ابو زين توهان بلڪل سچ چئي رهيا آهيو. shal judy hujeen lajwab-sharing
     

هن صفحي کي مشهور ڪريو