• ڇا توھان کان سنڌ سلامت جو پاسورڊ وسري ويو آھي..؟
    ھيٺ ڏنل بٽڻ تي ڪلڪ ڪري پنھنجي اي ميل واٽس ايپ ذريعي موڪليو. .انتظامي رڪن توھان جي پاسورڊ کي ري سيٽ ڪري توھان کي اطلاع موڪليندا. لک لائق..!

    واٽس ايپ ذريعي

ننڍڙو عرض سمورن سنڌ سلامت جي ساٿ ۾ شامِل دوستن کي۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

سهڻي پارس

سينيئر رڪن
ڪيڏي نـ وڻندڙ ڳالهـ ٿيندي جواسان سنڌ سلامت تي رکيل هر موضوع جي لکڻيُن کي غور سان ڏسون ،پڙهون ۽ سمجهون تِنهن کان پوءِ جي اگر اسان کي ڪا چُڪ نظر اچي زير، زبر، موئنث، مذڪر جي ۽اُها هِڪ ٻئي کي ٻڌايون ۔۽ ڪيڏي نـه بهترين شخصيت جو مالِڪ هوندو اُهو دوست جيڪو اِن سمجهائڻي (سمجهاڻي) ۾پنهنجي گهٽتائي نـه محسوس ڪندو۔ڇا اسان سڀ ائين ڪري سگهون ٿا؟ اِن سان اسان جي پنهنجي ٻولي بهتر ٿيندي ۽ اسان کي لکڻ ۾ بـه سڻائي ٿيندي۔جئين مان پهرين نظم کي موئنث سمجهندي هئس ۔۽ چوندي هئس تـه مون هِڪ نظم لکي آهي۔۔۔۔۔۔ پوءِ هِڪ سڄڻ دوست ٻڌايو تـ نظم مذڪر آهي (نظم لکي آهي نـ ٿيندو پر نظم لکيو آهي ٿيندو)۔۔۔۔۔۔۔۔جڏهن تـ مان ڪئي نظم لکيا آهن پر مون اِن ۾ ڪا گهٽتائي نـ سمجهي ۽ توهان دوستن سان اِها ڳالهـ ونڊيان پئي۔اهڙي طرح پاڻ هِن سنڌ سلامت جي سٿ ۾ هِڪ ٻئي جي مدد ڪري سگهون ٿا بهتر سنڌي لکڻ ۾۔۔۔۔۔۔
 
جي بلڪل اوهان صحيح ڳالهه چئي آهي ته انسان کي پينگهي کان قبر تائين سکڻ جو حڪم ڏنو يو آهي ۽ انسان ڪيترو به وڏو ڇونه ٿي وڃي سکڻ جي عمل کي نه ڇڏي، ڇو ته هي دنيا آهي ئي اهڙي جتي اسان ڪجه سيکاريندا آهيون ته ان لاء اسان کي به ڪجه سکڻو پوندو آهي سکڻ ۽ سيکارڻ جو عمل جاري رکڻ گهرجي ۽ سکڻ ۾ ڪڏنهن به ڪيٻائڻ نه گهرجي تمام بهترين طرف ڏانهن اوهان توجه ڇڪرائي آهي تمام گهڻي مهرباني اوهان جي شال خوش هجو
 
ابا !مان پنهنجي سنڌ ۽ سنڌي ٻوليءَ سان تمام گهڻو پيار ڪيان ٿي ۽ منهنجي خواهئش (خواهش) آهي ۽ ڪوشش آهي تـ (ته) سنڌ ۽ سنڌين لاءَ ڪجهـ بـ (به) ڪري سگهان تـ (ته) مون کي پنهنجي سنڌي هجڻ تي شايد وڌيڪ فخر محسوس ٿيندو۔۔۔۔
 
ڀيڻ پارس اوهان جون ڳالهيون وڻيون ۔۔۔

اسان کي پنهنجي ٻوليء کي صحيح نموني پيش ڪرڻ لاء انهن سڀني شين کي نظر ۾ رکڻو پوندو جنهن جو اوهان ذڪر ڪيو آهي۔ جيڪڏهن ڪنهن جي تصحيح ڪجي ته ان کي ڪنهن به قسم جي ناراضگي نه ٿيڻ گهرجي۔

صحيح تلفظ ۽ صحيح گرامر ئي ٻوليء ۽ لکڻيء جي سونهن هوندا آهن۔ لک ٿورا اوهان تمام اهم ڳالهه سڀني دوستن سان ونڊ ڪئي۔
 
انهي قسم جا رايا ۽ انهن تي تبصرا اڳ به ٿيا آهن۔ڪڏنهن فيس بوڪ تي بهار ايندو يا ايندي جي موضوع تي ۽ ڪڏنهن هِن ئي فورم جي ليک پروف وغيره جي غلطين تي ۽ مون به پنهنجي راءِ انهي ساڳي ليک ۾ ڏني آهي۔ هاڻي اڳتي انتظاميه جو ڪم آهي۔ باقي ذاتي طرح به ڪو راءِ ڏي ته گهٽ ۾ گهٽ منهنجي سوچ موجب هر ڪنهن کي دِل سان مڃڻ کپي۔ ۽ پنهنجي اصلاح ڪرڻ کپي۔ بهرحال ٻُڌڻ، سَمجهڻ ۽ سَهڻ جا معيار هر ڪنهن وٽ پنهنجا پنهنجا ۽ الڳ الڳ آهن۔ سو راءِ ۾ تضاد به ٿي سگهي ٿو۔
 
انهي قسم جا رايا ۽ انهن تي تبصرا اڳ به ٿيا آهن۔ڪڏنهن فيس بوڪ تي بهار ايندو يا ايندي جي موضوع تي ۽ ڪڏنهن هِن ئي فورم جي ليک پروف وغيره جي غلطين تي ۽ مون به پنهنجي راءِ انهي ساڳي ليک ۾ ڏني آهي۔ هاڻي اڳتي انتظاميه جو ڪم آهي۔ باقي ذاتي طرح به ڪو راءِ ڏي ته گهٽ ۾ گهٽ نهنجي سوچ موجب هر ڪنهن کي دِل سان مڃڻ کپي۔ ۽ پنهنجي اصلاح ڪرڻ کپي۔ بهرحال ٻُڌڻ، سَمجهڻ ۽ سَهڻ جا معيار هر ڪنهن وٽ پنهنجا پنهنجا ۽ الڳ الڳ آهن۔ سو راءِ ۾ تضاد به ٿي سگهي ٿو۔

بهار تي هڪ بحث سنڌي ڪهاڻي ڪارنر ۾ پڻ ٿيو هو۔ هن لنڪ تي ڪلڪ ڪري علمي بحث پڙهي سگهو ٿا۔
 
يار اسان لاء ته مذڪر مونٽ فاعل مفعول ماضي حال سڀ هڪ جهڙا آهين ڇو ته پي پي وارن اسان جو گرامر ذوق به ختم ڪري ڇڏيو آهي هههههههههههههههه
 
يار اسان لاء ته مذڪر مونٽ فاعل مفعول ماضي حال سڀ هڪ جهڙا آهين ڇو ته پي پي وارن اسان جو گرامر ذوق به ختم ڪري ڇڏيو آهي هههههههههههههههه
ها ادا توهان کي مزڪر مونث ۾ فرق محسوس ٿورئي ٿيندو۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ اهو ته سڀ وڏي جو ڪمال آهي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ههههههههههههه
 
فيس بوڪ تي شاعري ڪرنر ۾ اڪثر نوان شاعري اڪثر غلطيون ڪندا آهن، نشاندهي ڪرڻ تي وڙهي پوندا آهن ۔۔ سنڌ سلامت جي انتظاميه انهي معاملي ۾ ڪجهه نه ڪجهه رهندي ٿي رهي۔ هتي منهنجون اڪثر غلطيون، ٽائپنگ توڙي گرامر جون، پاڻهي صحيح ٿي وينديون آهن۔۔ ههههه
 
توهانجو بهترين دوست اهو آهي ، جيڪو توهانجون خاميون ، ڪاتاهيون اوهانسان بيان ڪري ، دوستو هڪ ٻئي جي حوصلا افزائي ضرور ڪرڻ گهرجي ، انھ ۾ عار نه آهي ۔ غلطيون ڪرڻ سان ئي ماڻهون صحيح سکندو آهي !
 
سڀني پيارن جون پياريون ڳالهيون آهن ڪافي دفعا درستگيون ڪيون ويون آهن ليڪن ان کي پازيٽو سوچ سان نه ورتو ويو بلڪ اکران دي وچ جو اڙيا وغيره جا ريمارڪس نظر کان گذريا ان ڪري هٿ ڍرا ڪري غلطين کي نظر انداز ڪيو ٿو وڃي۔ ڇو ته جنهن جي غلطي جي نشاندهي ڪجي ٿي ته اهو پنهنجي غلطي ظاهر ٿيڻ تي پنهنجي توهين ٿو سمجهي وري ابتا سبتا دليل ڏئي ان غلطي کي صحيح ثابت ڪرڻ جي ڪوشش ٿو ڪري ان ڪري سڀ ڪو پنهنجي ڌن ۾ مگن آهي ان کي ان حال ۾ رهڻ بهتر ٿو لڳي ته الله سڀني جو ڀلو ڪري۔ ڪڏهن تڪڙ ۾ ڪمپوزنگ جو غلطيون ته تقريبا سڀن کان ٿي وينديون آهن ليڪن ڪي ته سنڌي جا لفظ ئي غلط استعمال ٿيندا آهن پر مذڪوره حالت جي ڪري نظر انداز ڪرڻ کي بهتر سمجهي ائين رهڻ ڏنو ٿو وڃي۔
 
انهي قسم جا رايا ۽ انهن تي تبصرا اڳ به ٿيا آهن۔ڪڏنهن فيس بوڪ تي بهار ايندو يا ايندي جي موضوع تي ۽ ڪڏنهن هِن ئي فورم جي ليک پروف وغيره جي غلطين تي ۽ مون به پنهنجي راءِ انهي ساڳي ليک ۾ ڏني آهي۔ هاڻي اڳتي انتظاميه جو ڪم آهي۔ باقي ذاتي طرح به ڪو راءِ ڏي ته گهٽ ۾ گهٽ پنهنجي سوچ موجب هر ڪنهن کي دِل سان مڃڻ کپي۔ ۽ پنهنجي اصلاح ڪرڻ کپي۔ بهرحال ٻُڌڻ، سَمجهڻ ۽ سَهڻ جا معيار هر ڪنهن وٽ پنهنجا پنهنجا ۽ الڳ الڳ آهن۔ سو راءِ ۾ تضاد به ٿي سگهي ٿو۔
 
انهي قسم جا رايا ۽ انهن تي تبصرا اڳ به ٿيا آهن۔ڪڏنهن فيس بوڪ تي بهار ايندو يا ايندي جي موضوع تي ۽ ڪڏنهن هِن ئي فورم جي ليک پروف وغيره جي غلطين تي ۽ مون به پنهنجي راءِ انهي ساڳي ليک ۾ ڏني آهي۔ هاڻي اڳتي انتظاميه جو ڪم آهي۔ باقي ذاتي طرح به ڪو راءِ ڏي ته گهٽ ۾ گهٽ پنهنجي سوچ موجب هر ڪنهن کي دِل سان مڃڻ کپي۔ ۽ پنهنجي اصلاح ڪرڻ کپي۔ بحرحال ٻُڌڻ، سَمجهڻ ۽ سَهڻ جا معيار هر ڪنهن وٽ پنهنجا پنهنجا ۽ الڳ الڳ آهن۔ سو راءِ ۾ تضاد به ٿي سگهي ٿو۔
 
جي بلڪل اوهان صحيح ڳالهه چئي آهي ته انسان کي پينگهي کان قبر تائين سکڻ جو حڪم ڏنو يو آهي ۽ انسان ڪيترو به وڏو ڇونه ٿي وڃي سکڻ جي عمل کي نه ڇڏي، ڇو ته هي دنيا آهي ئي اهڙي جتي اسان ڪجه سيکاريندا آهيون ته ان لاء اسان کي به ڪجه سکڻو پوندو آهي سکڻ ۽ سيکارڻ جو عمل جاري رکڻ گهرجي ۽ سکڻ ۾ ڪڏهن به ڪيٻائڻ نه گهرجي تمام بهترين طرف ڏانهن اوهان توجه ڇڪرائي آهي تمام گهڻي مهرباني اوهان جي شال خوش هجو
 
يار اسان لاء ته مذڪر مونٽ فاعل مفعول ماضي حال سڀ هڪ جهڙا آهين ڇو ته پي پي وارن اسان جو گرامر ذوق به ختم ڪري ڇڏيو آهي هههههههههههههههه
ابا! اسان کي اِهوئي ثابت ڪرڻو آهي تـ سنڌ ۽ سنڌي ماڻهو ۽ سنڌي ٻولي هر حال ۾ اُها ئي رهندي ۔۔۔ڀلي ڪيتريون بـ سٺيون يا خراب تبديليون دنيا ۾ ڇو نـ اچن پر اسان تي يا اسان جي ٻولي تي اِن جو ڪوبـ فرق نـپوندو
 
سڀني پيارن جون پياريون ڳالهيون آهن ڪافي دفعا درستگيون ڪيون ويون آهن ليڪن ان کي پازيٽو سوچ سان نه ورتو ويو بلڪ اکران دي وچ جو اڙيا وغيره جا ريمارڪس نظر کان گذريا ان ڪري هٿ ڍرا ڪري غلطين کي نظر انداز ڪيو ٿو وڃي۔ ڇو ته جنهن جي غلطي جي نشاندهي ڪجي ٿي ته اهو پنهنجي غلطي ظاهر ٿيڻ تي پنهنجي توهين ٿو سمجهي وري ابتا سبتا دليل ڏئي ان غلطي کي صحيح ثابت ڪرڻ جي ڪوشش ٿو ڪري ان ڪري سڀ ڪو پنهنجي ڌن ۾ مگن آهي ان کي ان حال ۾ رهڻ بهتر ٿو لڳي ته الله سڀني جو ڀلو ڪري۔ ڪڏهن تڪڙ ۾ ڪمپوزنگ جو غلطيون ته تقريبا سڀن کان ٿي وينديون آهن ليڪن ڪي ته سنڌي جا لفظ ئي غلط استعمال ٿيندا آهن پر مذڪوره حالت جي ڪري نظر انداز ڪرڻ کي بهتر سمجهي ائين رهڻ ڏنو ٿو وڃي۔
ابا! منهنجو بابا هميشـ چوندو هو تـ (اُهـ دي دِل دي او ڄاڻي سانو اپڻي توڙ نڀاڻي هي)هر پل هر گهڙي اسان کي پنهنجو فرض پورو ڪرڻو آهي۔اُن ۾ڪجهـ تلخ رويا بـ سامهون ايندا۔پراسان کي اُنهن روين کي پيار محبت واري سوچ سان درگذر ڪرڻو آهي۔
 
ائين به ڏٺو ويو آهي ته اسان صبر ڪرڻ، برداشت ڪرڻ ، ڀلو ڪرڻ ، نيڪي ڪرڻ ، درگذر ڪرڻ جهڙا بهترين فلسفي وارا لفظ فقط ٻين کي سمجهائيندا آهيون جڏهن پنهنجو وارو ايندو آهي ته پوء چوندا آهيون ته ادا مان ته پنهنجي طبيعت کان مجبور آهيان، منهنجي طبيعت ۾ برداشت ڪانهي، مان ڪوشش ڪندس وغيره بهرحال جيترو ٿي سگهي هرڪو پهريائين پاڻ کي پو ٻين کي سلجهائڻ جي ڪوشش ڪجي ان ۾ ئي بهتري آهي۔
 
يار اسان لاء ته مذڪر مونٽ فاعل مفعول ماضي حال سڀ هڪ جهڙا آهين ڇو ته پي پي وارن اسان جو گرامر ذوق به ختم ڪري ڇڏيو آهي هههههههههههههههه
ابا! اسان کي اِهوئي ثابت ڪرڻو آهي تـ سنڌ ۽ سنڌي ماڻهو ۽ سنڌي ٻولي هر حال ۾ اُها ئي رهندي ۔۔۔ڀلي ڪيتريون بـ سٺيون يا خراب تبديليون دنيا ۾ ڇو نـ اچن پر اسان تي يا اسان جي ٻولي تي اِن جو ڪوبـ فرق نـپوندو
جي اوهان جي ڳاله بلڪل درست آهي ٻولي ته ٻولي هوندي آهي ان جو حالات سان ڪو واسطو ناهي هوندو نه هوء ڳالهائڻ واري جي محتاج هوندي آهي نه حالات جي پر ڳالهائڻ وارو ٻولي جو محتاج به هوندو آهي ته ان جي سکڻ جو به ته ان کي صحيح ڳالهائڻ جو به ۔۔۔خير ڳالهائڻ واري تي زماني جا ادوار اثر ڪري سگهن ٿا پر ٻولي ته ٻولي آهي ۔۔۔۔ان تي ڪا به شيا ثر نٿي ڪري سگهي
 
ائين به ڏٺو ويو آهي ته اسان صبر ڪرڻ، برداشت ڪرڻ ، ڀلو ڪرڻ ، نيڪي ڪرڻ ، درگذر ڪرڻ جهڙا بهترين فلسفي وارا لفظ فقط ٻين کي سمجهائيندا آهيون جڏهن پنهنجو وارو ايندو آهي ته پوء چوندا آهيون ته ادا مان ته پنهنجي طبيعت کان مجبور آهيان، منهنجي طبيعت ۾ برداشت ڪانهي، مان ڪوشش ڪندس وغيره بهرحال جيترو ٿي سگهي هرڪو پهريائين پاڻ کي پو ٻين کي سلجهائڻ جي ڪوشش ڪجي ان ۾ ئي بهتري آهي۔
ابا !بِلڪُل توهان ٺيڪ چيو آهي۔اِن ڪري مان اِها لکڻي لکڻ وقت اِهو ئي چيو آهي تـ اسان سڀ هِڪ ٻئي جي چُڪن کي دُرست ڪرڻ جي ڪوشش ڪيون ۔۽ اسان مان مُراد مان پاڻ بـ آهيان۔منهنجي لکڻين۾ جي اگر ڪا چُڪ نظر اچي تـ ضرور ٻڌائينداتـ جئين مان اُها ٻيهر نـ ورجايان مهرباني
 
Back
Top