• ڇا توھان کان سنڌ سلامت جو پاسورڊ وسري ويو آھي..؟
    ھيٺ ڏنل بٽڻ تي ڪلڪ ڪري پنھنجي اي ميل واٽس ايپ ذريعي موڪليو. .انتظامي رڪن توھان جي پاسورڊ کي ري سيٽ ڪري توھان کي اطلاع موڪليندا. لک لائق..!

    واٽس ايپ ذريعي

هندستان ۾ ذات پات جي نظام تي منڊل ڪميشن جي رپورٽ

  • موضوع موڪليندڙ موضوع موڪليندڙ Sindhi Media
  • شروعاتي تاريخ شروعاتي تاريخ

Sindhi Media

سينيئر رڪن
هندو مذهب ۾ ديني تعليم تي صرف هڪ گروه برهمڻ جي اجاره داري هُئي. ان ڪري انهن ٽن هزار سالن واري پُراڻي مذهب جا سڀئي منصف برهمڻ ئي هُئا.
چار ويد ، ڪئي اپنشد، ڇهه شاستر ۽ ارڙهن پرانن تي مشتمل هڪ وسيع ذخيرو موجود آهي. رامان ۽ مها ڀارت رزميه قصا آهن. عوام جو مذهب پرانن، رامائڻ ۽ مها ڀارت تي مُبني آ.
آريه قوم هندستان جي اُترئين ذرخيز علائقن تي قبضو ڪيو ته قديم رهائشين کي ڀيل، گونڊ ۽ ٻين دراوڙ ۽ ڪاري رنگ جي قومن کي دکن ۽ مشرقي ڀارت جي پري وارن جابلو علائقن ۽ جهنگن سان جُڙيل علائقن ۾ پناهه وٺڻ تي مجبور ڪيو. جيڪي بچي ويا اُنهن کي شودر ۽ غير آريه قوم قرار ڏنو ويو.
 
انتظامي رڪن طرفان آخري ترميم:
سنسڪرت زبان ۾ (درن) رنگ کي چئبو آهي، انهن ڪاري رنگ وارن شودرن کي ذڪر ٿيل سڀني ڪتابن جهڙوڪ (چارويد، گهڻائي اپنشد، ڇهه شاستر، رامائڻ ۽ مها ڀارت) وغيره کي هيٺين ذات قرار ڏنو. جڏنهن ته گوري رنگ وارا (برهمڻ)، ڳاڙهي رنگ مائل (ڪشتري) ڦڪي رنگ مائل (ويشند) سڏيا وڃن ٿا ۽ هي ٽئي گروه اوچي ذات وارا سڏجڻ لڳا. ڪاري رنگ وارا هيٺين ذات وارا (اڇوت) سڏيا ويا. جنهنکي محض ڇُهڻ سان وڏي ذات جو ماڻهون ناپاڪ ٿي پوندو آهي.
 
انتظامي رڪن طرفان آخري ترميم:
آبادي جي اڪثريت اڄ به (شودرن) تي مشتمل آهي. هي اڇُوت هڪ عام کوُهه مان پاڻي نه نٿا ڀري سگهن. مندر ۾ داخل نٿا ٿي سگهن، انهن جي هٿ جو کاڌو پيتو اوچي ذات وارا استعمال نٿا ڪري سگهن. هي کاڌي پيتي جون شيون وڪرو نٿا ڪري سگهن، ڪو ڌوٻي هنن جا ڪپڙا نٿو ڌوئي سگهي، ڪو حجام سند سنوارت نٿو ٺاهي سگهي. هي آبادي کي پري جهنگن ۾ يا گندن علائقن ۾ رهائش رکن ٿا. هي وڏي ات وارن جي پاڙي ۾ به نٿا رهي سگهن. سنڌي زبان ۾ کين پُست قوم چيو وڃي ٿو.
 
Back
Top