• ڇا توھان کان سنڌ سلامت جو پاسورڊ وسري ويو آھي..؟
    سنڌ سلامت جي انتظامي اي ميل تي روزانو پاسورڊ ري سيٽ ڪرڻ جون ڪافي درخواستون وصول ٿي رھيون آھن. جن تي خودڪار طريقي ذريعي اي ميل موڪلي رڪنن جا پاسورڊ ري سيٽ ڪيا پيا وڃن. ان باوجود ڪافي رڪنن کي پاسورڊ ري سيٽ ڪرڻ ۾ ڏکيائون اچي رھيون آھن. جيڪڏھن توھان سان پڻ ساڳيو مسئلو آھي تہ ھيٺ ڏنل بٽڻ تي ڪلڪ ڪري پنھنجي اي ميل واٽس ايپ ذريعي موڪليو. .انتظامي رڪن توھان جي پاسورڊ کي ري سيٽ ڪري توھان کي اطلاع موڪليندا. لک لائق..!

    واٽس ايپ ذريعي

محمد خان سيال جون ساروڻيون / 14 قسط / ڪالهه گڏيوسُون ڪاپڙي....!!

محمد خان سيال

سينيئر رڪن
72 ـ ڪيڪ چانهن ۾ ٻوڙڻ ۽ آمريڪي سنڌي:
تن ڏينهن ۾ بڇيري شهر ۾ به مکيه هوٽلون هونديون هيون ـ هڪ ڪيپٽن ۽ ٻي رسول بخش سيال جي هوٽل ـ اسان ڪڏهن ڪڏهن رسول بخش جي هوٽل تي ويندا هئا سون ۽ اتي چانهن به پيئنداهئاسون ۽ ڪيڪ به کائيندا هئاسون ـ تن ڏينهن ۾ پيلي رنگ جو ڊگھو ڊبل ڪيڪ، ٻن آنن ۾ ملندو هو ـ جيئن ته سخت ۽ ڊگھو هوندو هو سو ان کي ڀڃي چانهن ۾ ٻوڙي کائبو هو ـ
مون کي پڪ سان آمريڪا ۾ رهندڙ انهيءَ ڀوُڪ سنڌيءَ تي ڏاڍي ڪاوڙ ايندي آئي آهي جنهن سنڌ کان آمريڪا آيل ڪنهن سنڌيءَ کان پڇيو هو: ڇا سنڌ ۾ ترقي ٿي آهي؟ جنهن تي هن وراڻيو: ها ـ آمريڪي سنڌيءَ وري سوال ڪيو: ڇا سنڌي اڄ به ڪيڪ چانهن ۾ ٻوڙي کائين ٿا؟ هن وراڻيو: ها ـ ان تي آمريڪي سنڌيءَ ٺهه پهه ورندي ڏني: ...پوءِ سنڌين ڌُوڙ ترقي ڪئي آهي؟
مون پاڻ نوٽ ڪيو آهي ته چئني صوبن ۾ رهندڙ ماڻهو اڄ به چانهن ۾ ڪيڪ يا بسڪوٽ ٻوڙي کائيندا آهن ـ ڀلا ترقي پرکڻ جو اهو به ڪو معيار آهي؟ جپان ۾ ماڻهو صدين کان ٻن سنهين ڪاٺين جي مدد سان کاڌو کائيندا آهن ـ ڇا چئي سگھجي ٿو ته جپان ترقي ڪانه ڪئي آهي؟ سچ ته اهو آهي ته ڪي ماڻهو پنهنجن ڀُوڪپائين جي ڪري سنڌي قوم کي احساس ڪمتريءَ ۾ وجھڻ چاهين ٿا جيڪا ڏک سان گڏ نندڻ جوڳي ڳالهه به آهي ـ
73 ـ بڇيريءَ ۾ بجلي:
تن ڏينهن ۾ اسان جو ڳوٺ ته پريَ ٿيو پر بڇيري شهر ۾ به بجلي ڪانه هوندي هئي ـ ٻيو ته ٺهيو پر بڇيري ريلوي اسٽيشن تي به بجليءَ جو نانءُ نشان ڪونه هوندو هو ۽ ريلوي اسٽيشن تي به لالٽين ٻرنديون هيون ـ جيئن ته اسٽيشن تي ريل گاڏي هڪ اڌ منٽ مس بيهندي هئي تنهن ڪري رات جو تڙ تڪڙ ۾ ڪجھه مرد، زناني دٻي ۾ چڙهي پوندا هئا ۽ گاڏي هلڻ کانپوءِ کين اهڙو احساس ٿيندو هو ۽ پوءِ در وٽ هڪ پاسي منهن ڪري ويهي رندا هئاـ
بعد ۾ مون نوابشاهه ۾ مختلف اخبارون جي نمائندي طور ڪم ڪيو ته بڇيريءَ کي بجلي ڏيڻ واريون خبرون گھڻو ڪري اخبارون ۾ ڏيندو رهندو هوس ۽ پريس ڪانفرنسن دوران ڪو ٽَڪرائجي ويندو هو ته ان کي به بڇيريءَ کي بجليءَ ڏيارڻ ۾ مدد لاءِ چوندو هوس ـ مونکي فخر آهي ته بڇيريءَ کي بجلي ڏيارڻ ۾ ٿورو ڪي گھڻو منهنجو به هٿ رهيو آهي ٻيو نه ته ڪوششن ڪرڻ جي حد تائين ـ
74 ـ فتح خان جي مقبول ڪچهري:
60 ۽ 70 جي ڏهاڪن ۾، ريڊيو تفريح جو مقبول ذريعو هوندو هو جڏهن ته پاڪستان ٽيليويزن سال 1964 ۾ پاڪستان ۾ شروع ٿي جڏهن ته ريڊيو پاڪستان حيدرآباد سال 1955 ۾ ٺهيو هو ـ تن ڏينهن ۾ يعني 60 واري ڏهاڪي جي شروعات ۾ ريڊيو پاڪستان حيدرآباد اسٽيشن ڳوٺاڻي ڪچهريءَ جو مقبول پروگرام شروع ڪيو جنهن جو عنوان جمهور جو آواز هو جنهن ۾ مرڪزي ڪردار فتح خان عرف سيد صالح محمد شاهه جو هوندو هو ـ انهيءَ ريڊيو پروگرام مقبوليت جا سمورا رڪارڊ ٽوڙي ڇڏيا هئا ـ شاهه صاحب بهتر انائونسر ۽ صداڪار به هو ـ شاهه سائين جا بيت نهايت ئي سهڻي ۽ وڻندر انداز ۾ پيش ڪندو هو ـ گھڻو پوءِ، منهنجي ملاقات سيد صالح محمد شاهه سان پي ٽي وي ڪراچي سينٽر ۾، اڳوڻي جنرل مئيجر پي ٽي وي نيشنل اعجاز عقيليءَ جي آفيس ۾ ٿي هئي ـ
ڳوٺاڻي ڪچهريءَ ۾ گھنور خان جو ڪردار عبدالڪريم بلوچ ادا ڪندو هو جيڪو به گھڻو مقبول ٿيو ـ بلوچ صاحب پاڪستان ٽيليويزن ڪارپوريشن جي ڪراچي سينٽر جو جنرل مئنيجر به ٿيو ۽ ان عهدي تان ريٽائر ڪيائين ـ هو اصل ڪوٽڙيءَ جو هو ۽ نامياري فلمي اداڪار ساقيءَ جو ڀاءُ هو ـ اها ڪچهري ڳوٺاڻي ماحول جي ڀرپور عڪاسي ڪندي هئي جيڪا سگھڙن جي ڪچهري هوندي هئي ـ تن ڏينهن ۾ جن ماڻهن وٽ ريڊيو سيٽ ڪونه هوندا هئا سي اٺن ۽ گھوڙن تي چڙهي ڪيترا ڪلوميٽر ڪَهي انهن وٽ ويندا هئا جن وٽ ريڊيو سيٽ هوندا هئا ـ اهو پروگرام ڪيترا ورهيه هلندو رهيو ـ
75 ـ اخبارون ۾ روزانو نالو:
هڪ ڀيري ڳوٺ جي رهاڪو آندل سيال (متيَ سيال جو وڏو پٽ) منهنجي هٿ ۾ سنڌي اخبار ڏسي مونکي ٻڌايو ته سندس نالو روزانو سنڌي اخبارون ۾ ڇپندو آهي ـ مون اڇرج وڇان پڇيومانس ته ڪيئن؟ چيائين: هر سنڌي اخبار جي آخري صفحي تي لکيل هوندو آهي: آندل صفحي پهرين تان ـ تن ڏينهن ۾ بقايا جي جاءِ تي آندل صفحي تان استعمال ٿيندو هو ـ جڏهن ته آندل سندس نالو به هوندو هو ـ
76 ـ چيڪلو راند:
ڳوٺ ۾ اسان چيڪليَ واري راند به کيڏندا هئاسون ـ لئيَ جي وڻ جي ڊگھي ڪاٺيءَ تي سوراخ ڪندا هئا سون ۽ زمين ۾ هڪ ڏنڊو کوڙي ان تي اها ڪاٺي بيهاريندا هئا سون ـ ڪاٺيءَ جي ٻنهي ڇيڙن تي رسي ٻڌي انهن تي هڪ هڪ ڇوڪرو لٽڪندو هو ۽ ڦرڻيءَ وانگيان گول ڦرنداهئاسون ـ مونکي اها راند ڏاڍي وڻندي هئي ـ اهڙي ريت ميلي ۾ به مان ڦرڻيءَ ۾ ويهندو هوس جنهن۾ ڪاٺ جا گھوڙا ۽ پينگھو ٺهيل هوندا هئا ـ انهيءَ کان علاوهه گھر جي ڪمري اندر ڇت ۾ رسو ٻڌي پينگھه ٺاهي اڪثر لڏندا هئاسون ـ
77 ـ سڄي ڳوٺ کي ڀت پوت کان نيڪالي:
اسان جي ڳوٺ ۾ هڪ بيوهه نالي بيبان سيال (دليل سيال جي ڀيڻ) رهندي هئي ـ گھڻو پوءِ، ڳوٺ وارن ڪنهن فيصلي نه مڃڻ تي کيس ڀت پوت کان ڪڍي ڇڏيو جنهن ڪري اچي بڇيري شهر جا وڻ وسايائين ـ ڪنهن کانئس پڇيو: ڳوٺ وارن توکي ڀت پوت کان ڪڍي ڇڏيو آهي؟ ٺهه پهه وراڻيائين: مون سڄي ڳوٺ کي ڀت پوت کان ڪڍي ڇڏيو آهي ـ
چون ٿا ته بيبان پنهنجي جوانيءَ ۾ حُسن توڙي بدن ۾ سگھاري هوندي هئي ۽ اڍائي مڻن جي ڳوڻ اڪيلي سر کڻي ويندي هئي ـ
78 ـ چاليهه چاچا:
اسان جي ڳوٺ ۾ هر هڪ، پاڻ کان وڏن جي عزت ڪندو هو ۽ کين عزت وچان چاچا يا ماما ڪري ڪوٺيندو هو ـ هڪ ڀيري اسان ٻنهي ڀائرن حساب لڳايو ته ڳوٺ ۾ اهڙا چاليهه چاچا ۽ ماما نڪتا ـ تنهن زماني ۾ پاڻ کان وڏي کي چاچا يا ماما کانسواءِ سڏبو ڪونه هو ۽ اڄوڪي زماني واري حالت بنهه ڪانه هوندي هئي
 
Back
Top