سنڌ جو باب الاسلام بڻجڻ حقيقي تواريخي روشنيءَ ۾ ۽ 711ع کان پوءِ هيءَ ڪهاڻي آهي اُنهن يمني 72 خانا بدوش مُسلمان قبيلن جي جيڪي 711ع کان اڳ جڏنهن برصغير ۾ واپار ڪرڻ جي سانگي ديبل بندر (ٺٽي) وٽان گُذريا ته قزاقن کين لُٽي ، پوءِ ونگار (مُفت پورهي) جي ڪم لاءِ سندن جسمن کي راجا ڏاهر وٽ وڪيو ۽ جتي انهن قيد ۾ رهي هندو قيدين کي مُسلمان ڪيو ۽ ازاديءَ کان پوءِ پوري سنڌ ۾ اسلام جي پرچار ڪرڻ لڳا ان وقت تائين سنڌ ۾ ٻُڌڌرم ۽ ويدن جو هندو مذهب هو۽ پوءِ سنڌ ۾ اسلام جي پرچار ڪئي وئي ۽ بل آخر سنڌ کي باب الاسلام بڻايو ويو نتيجن انهن يمني مُسلمانن ۽ نون مسلمانن کي ۽ سنڌ ۾ اسلام قبول ڪندڙن کين ماڻهون (مومن) سڏڻ لڳا هُئا۽ بل آخر انگريزن جي ٻه سئو ساله حڪومت ۾ اهو لفظ (مومن) غلط يا ٺاڻي واڻياچارجي (ميمڻ) بڻجي ويو. ۽ پوءِ711ع ۾ محمد بن قاسم اچي کين راجا ڏاهر کان آزادي ڏياري ته انهن خانا بدوشي قبيلن مان ڪي ڪاروباري خانا بدوش ڪاروبار ڪري هندستان جي ٻين شهرن ڪاٺياپاڙ، هالار، وغيره هليا ويا پر سگهوئي واپس اچي ڪراچي ۽ سنڌ جي شهرن ۾ رهائش پذير ٿيا ۽ ڪاروبار ڪرڻ لڳا. اڄ سندن ٻولي ميمڻي ٻولي سڏجي ٿي جيڪا درحقيقت سنڌي آهي ۽ هندستان جي ٻين علائقن سان مڪس ٿي شارٽ اچارجي رهي آهي.حيرت آهي ته سنڌ جي پهرئين مُسلم قوم (ميمڻ) پاڻ کي سنڌيءَ بجاءِ پناهگير چوئڻ تي فخر پئي ڪري جڏنهن ته واڻين ۽ هندن کان پوءَ اهي سنڌ جي پهرئين مُسلم قوم آهن. اچو ته پنهنج اختلافي نوٽ ڏيون ۽ سنڌ جي اسلامي تواريخ درست ڪريون. اچو ته هي ورجن پڙهون ۽ پنهنجي راءِ ڏيون پهريون ورجن ٻيو ورجن ٽيون ورجن ته پنهنجو قلم کڻو ۽ غلط حوالن سان درباري تاريخدانن جي لکت کي صحيح ڪري پيش ڪريو کُليل انٽرنيٽ دُنيا جو فائدو وٺي پنهنجي تهذيب، توارخ جي الاه ڪريو
SINDH BECOME BABUL ISLAM & CARRYING LEGECY OF INDUS CIVILIZATION (THESE ARE 27 PHASES SINDH PASSED THROUGH) FOR YOUR AWARENESS. ا. تاريخ سنڌ عيسى عليه الصلوات وسلام جي ڄم کان پهرئين (بفور ڪرائيسٽ) جي نالي سان جُڙي ٿو ۽ سنڌ جي بُنيادي دئور جي نشاندهي هي وقت ڪري ٿو، جيڪو حضرت عيسي عليهه صلوات و سلام کان پهرئين جو هو يعني 3500 بي. سي (بفور دي ڪرائيسٽ) کان 7000 بي سي تائين. (دي اوريجنل انهيبيٽيٽس آف سنڌ) 2. ٻيو دئور انڊس سولائيزيشن جو دئور سڏجي ٿو جيڪو 1000 بي. سي کان 3500 بي. سي جو آهي. 3. تاريخ سنڌ جو ٽيون دئور 850 بي سي کان 1050 بي سي جو آهي ۽ هي دئور (ايڊوينٽس آف آريانس جو دئور سڏبو آهي. 4. سنڌ تاريخ جو چوٿون دئور (ايپڪ ايجس آف رامائين مهابهارتيا) جو هو. 5. سنڌ تاريخ جو پنجون دئور فارين ۽ ٻين قومن جون سنڌ تي ڪاهون جو هو جيڪو شروع ٿيو هو 519 بي سي کان. 6. سنڌ تاريخ جو ڇهون دئور هو (جين ۽ بُدهسٽ پيريڊ) جو. 7. سنڌ تاريخ جو ستون دئور هو جڏنهن اليگزينڊر سنڌ تي ڪاهه ڪئي هُئي ۽ اهو دئور شروع ٿيو هو 324 بي سي کان 329 بي سي تائين. 8. تاريخ سنڌ جو ستون دئور شروع ٿيو هو 187 بي سي کان 324 بي سي تائين ۽ هي دئور سڏجي ٿو (موريا ڊائنسٽي ۽ سنڌ) جي حوالي سان. 9، تاريخ سنڌ جو نائون دئور ۽ عيسى عليه الصلوات وسلام جي وفات کان پو جو هي پهريون دئور اي ڊي ( آفٽر ڊيٿ آف دي ڪرائيسٽ) سڏجي ٿو ۽ اهو دئور هو جڏنهن دُنيا جي مُختلف قبيلن جي سنڌ (بلوڙ رهڻ جي جڳه) ۾ آمد شروع ٿي وئي هُئي ۽ هن دئور جي شروعات حضرت عيسى عليه الصلوات وسلام جي وفات (عيسوي سن) سال کان پو ٿي ۽ هي دئور شروع ٿيو هو 127 اي ڊي کان 283 اي ڊي تائين. 10. سنڌ جي تاريخ جو ڏهون دئور 641 اي ڊي کان 712 اي ڊي جو هو جنهن کي (برهمڻ ڊائنسٽي) سڏيو وڃي ٿو. 11. ان کان پو جو دئور (ڪنگ ڏاهر جو دئور) مشهور ٿيو هو. 12. عربن جي آمد سنڌ ۾ ڪنگ ڏاهر جي دئور کان پو شروع ٿي هُئي ۽ هي دئور شروع ٿيو هو 711ع کان 714ع ۾ جنهن کان پو سنڌ باب الاسلام بڻي هُئي ۽ اها آمد عرب مُسلمانن جي سنڌ ۾ ڪيئن ٿي اهو اسان پنهنجي آرٽيڪل ۽ ريسرچ پيپر ۾ هن سنڌ سلامت ڊاٽ ڪام ۽ فيس بوڪ تي ٻُڌائي چُڪا آهيون (وڌيڪ تفصيل ميمن ڊاٽ ڪام تان پڙهي سگهجن ٿا) ته هندن جو مُسلمان ٿي ميمڻ ۽ شيخ بڻجڻ ۽ سنڌ جو باب الاسلام غير فرقي ۽ سچي تاريخي ۽ وقت جي ثبوتن تحت هتان ئي باب الاسلام بڻجي اسلام کي پوري دُنيا ۾ وڌيڪ ڦهلائڻ جو هو ۽ اتان ئي سنڌ جي ماڻهن جي مڪي شريف ۽ مديني شريف ڏانهن مرڪزيت رهي ۽ سنڌ مان لڏ پلاڻ ٿي مڪي ۽ مديني ۾ رهائش رهي. 13. ان کان پو جو دئور ٻُڌائي ٿو ته سنڌ ۾ ڪهڙيون ۽ ڇو تبديليون آيون هيون ۽ اهو دئور (رزلٽ آف عرب انويشن آن سنڌ) جي نالي سان مشهور آهي. 14. ان کان پو سنڌ جو اهو اهم تاريخي سفر شروع ٿئي ٿو ۽ ان دئور کي (عرب گورنرس ان سنڌ) جي دئور سان سڏيو وڃي ٿو جيڪو 715ع کان 845ع تائين رهيو هو. 15. عيسوي سالن ۾ سنڌ جو تارخي سفر سنڌ ۾ آزاد رياستن جي قيام جي نالي سان (ان ڊپينڊنٽس اسٽيٽس ان سنڌ) جي نالي سان شروع ٿيو ۽ هي دئور پنهنجي تارخي وقت موجب 835ع کان شروع ٿي 845ع تائين پُڄي ٿو. 16. سنڌ جي تاريخ جو سفر رُڪجي نٿو پر اڃا اڳتي وڌي ٿو ۽ اهو دئور محمود غزنوي جو دئور دهلي ايمائرس جو دئور هو. هتي هڪ ڳالهه ياد ڪرائيندو هلان ته سنڌ صرف اُها ناهي جيڪا اڄ جي تاريخي نقشي تي سڪڙجي ڏيکاري وڃي ٿي. سنڌ اوريجنل پراڻي يوناني زبان ۾ (انڊوس) جديد زبان ۾ (انڊس) جنهن مان (انڊيا) ۽ سنسڪرت زبان ۾ هندس (جنهن مان هندستان) بڻيو اها سموري سنڌ هُئي يعني دريا سنڌ (انڊس رور) جي ٻنهين ڪنارن تي ايگريڪلچر ڪري گُزر سفر ڪرڻ واريون رهندڙ قومون سنڌي ۽ اُهي ماڳ سنڌ (ڀلوڙ رهن جي جا) هُيون. 17. سنڌ جو تاريخي سفر اڃا گهٽ ناهي ٿيو ۽ ان کان پو جيڪو دئور هو تاريخ اُن کي (سومرا ڊينسٽي) جي نالي سان ياد ڪري ٿي ۽ هي دئور 1010ع کان 1440ع تائين جو هو. 18. سنڌ جي تاريخ جو سترهون سفر (سمان ڊئنسٽي )جي نالي سان مشهور آهي ۽ هن دئور جي تاريخ 1351ع کان 1519ع جي آهي. 19. سنڌ تهذيب ۽ تاريخ جو ارڙهون سفر (ارگون ڊائنسٽي) سڏيو ۽ هي وقت هو 1524ع کان 1554ع تائين جو. 20. سنڌ پنهنجي سفر جي اوڻيئن دئور ۾ جڏنهن داخل ٿي هُئي ته اهو دئور (تُرخان ڊائنسٽي) سڏيو ۽ هن جو وقت هو 1554ع کان 1591ع تائين جو. 21. سنڌ جڏنهن پنهنجي تاريخي سفر ۾ ويهين دئور ۾ داخل ٿي هُئي ته اهو دئور مغل گورنرس جو دئور هو (پيريڊ آف مُغل گورنرس ان سنڌ) ۽ هي تاريخ وقت هو 1591ع کان 1738ع تائين جو. 22. هن دئور کان پو سنڌ وري پنهنجي تاريخي سفر سان ايڪيهين دئور ۾ داخل ٿي وئي هُئي ۽ هن دئور کي (ڪلهوڙا ڊائنسٽي) سڏجي ۽ هن دئور جو وقت هو 1700ع کان 1784ع جو. 23. جنهن کان پو سنڌ جي ٻاويهون تاريخي سفر شروع ٿيو هو (ٽالپر ڊائنسٽي) ۽ وقت سفر هو 1783ع کان 1843ع تائين جو. 24. سنڌ ان کان پو پنهنجي تاريخي سفر جي ٽيويهين دئور ۾ داخل ٿي هُئ، (هن دئور کي ڪلهوڙا ۽ ٽالپور دئور جي ميلاپ تحت عام ماڻهن جو دئور يعني (لائيف آف ڪامن پيپل ڊيورنگ ڪلهوڙا ۽ ٽالپور) سڏيو وڃي ٿو . 25. انهن ٽيويهن دئورن مان گُذري تاريخي سفر ڪندي سنڌ (ڀلوڙ رهڻ جي جڳهه) هاڻ شاهه سچل ۽ سامي دئور ۾ داخل ٿي چُڪي هُئي. 26. هن سفر کان پو ئي سنڌي هُندن ۽ مُسلمانن جو دئور تاريخي پنجويهين سفر شروع ٿيو هو جنهن کي (سنڌي هندوز) جي دئور سان ياد ڪجي ٿو. 27. پنجويهه تاريخي سفر ڪري ۽ هندوز دئور کان پو سنڌ پنهنجو تاريخي سفر شروع ڪندي برٽش تسلط هيٺ اچي پنهنجي ڇويهين سفر ۾ داخل ٿي جيڪو (برٽش پيريڊ ان سنڌ) جي نالي سان سڏجي ۽ وقت هو 1843ع کان 1947ع جو. 28. هن وقت سنڌ پنهنجي ستاويهين تاريخي سفر ۾ آهي ۽ خبر ناهي ته سنڌ جو ايندڙ نسل اڃا ڪيترا سنڌ جا تاريخي سفر ڪندو ۽ هن وقت جنهن سفر ۾ سنڌ آهي پنجابي تسلط جو دئور سڏجي جنهن کي (پنجابي اسٽيبلشمينٽ ۽ بيوروڪريسي) جو دئور چئجي ٿو. ته اُهي دوست جيڪي پنهنجون ٻُڌل ۽ غير تاريخي مذهبي رُجهان ۽ وقت جو ڪٿائون پنهنجي ماحول تحت بيان ڪن ٿا ٿوپڻ چاهين ٿا ۽ ڪوڙي تاريخون ۽ وقت ، مقام ۽ مذهبي عقيدا ٻُڌائڻ وارن تي لازم آهي ته هو ان جو تاريخي سفرن سان لاڳاپو ڪن ۽ تفصيل بيان ڪن ته هڪ سچي ۽ بهترين سنڌ جي تاريخ جوڙي ايندڙ نسل جي حوالي ڪجي.
هڪ ڪاٿي موجُب آڄ دُنيا ۾ چار ڪروڙ (چاليه ملين) خالص سنڌي زبان ڳالهائيندڙ رهن ٿا. هندڪو، پنجابي، سرائڪي ۽ ميمڻي به سنڌي زبان جون بگڙيل شڪلون آهن. خالص سنڌي زبان ڳالهائيدڙ اُهي سڏجن ٿا جن ۾ (ساڍا ٽي ڪروڙ سنڌ ۾) ۽ (اڌ ڪروڙ ٻين مُلڪن ۾) آهن. اڀياس ڪرڻ کان پوءِ خبر پوي ٿي ته جيئن ته فارسي ۽ سنسڪرت ٻولي ڳالهائيندڙ ليکڪ (س )يا (ايس) اکر جي اُچار (ه) يا (ايڇ) اکر سان ۽ ڌ جي اُچار (د) سان ڪن ٿا ڪن ٿا اُن ڪري اُهي سنڌ کي (هند) ڪري سڏيندا آهن. هند (سنڌ) جي رواسين کي سنسڪرت ۾ (هندس) چون ٿا. سنسڪرت ۾ هندس (درياءَ يا نديءَ) کي چئبو آهي ۽ هنن اهو نالو هندس (سنڌو درياءَ ) (انڊوس يا انڊس) تي رکيو. جيئن ته قومون هميشه پاڻيءَ وارن علائقن مان وُجود ۾ اينديون آهن ان ڪري سنڌي (هندي) قوم به (انڊس رور) يا درياءِ سنڌ جي ٻنهين ڪنارن تي موجود ۽ رهندڙ قوم ٿي وُجود ۾ آئي ۽ پوءِ برصغير جي سياست ۽ ايڊمنسٽريشن ڪري کيس (سنڌ ۽ هند) جي نالي سان ورهايو ويو پر آهن اصل ۾ اُهي سڌي ۽ سنڌ مُلڪ ۽ تهذيب جا ماڻهون. اڳتي هلجي ته جيئن ته درياءَ (درياءِ سنڌ) پنهنجو وهڪرو مرضيءَ سان ڪندو رهيو ته پاڻيءَ جي ڪري لڏ پلاڻ شروع ٿيڻ لڳي جنهن سان ٻيون قومون به وجود ۾ آيون جن جو بُنياد (سنڌ ۽ سنڌي) آهي. ڀلي اُهو سرحد جو هندڪو (سنڌيءَ سان مشاهبت رکي ڳالهائيندڙ) هُجن يا پنجاب جا پنج درياءَ . اهي به سنڌ ي پاڻيءَ جي مرعون منت آهن ۽ سنڌوءَ جي پاڻيءَ مان سيراب ٿين ٿا . ان ڪري پنجاب (پنج آب) وارو سنڌ سڏجي ٿو ۽ ٻولي به لڏ پلاڻ ڪري پنجابي ۽ سرائڪي بڻجي وئي جيڪا سنڌي ٻوليءَ مان مشاهبت رکي ٺهي اهي. 350 ق. ۾ جڏنهن اليگزينڊر دريا سنڌ پار ڪيو هو ته هن درياءِ سنڌ کي (انڊس رور) جو نالو ڏنو ۽ 7000 ق. ۾ ۽ لکت ۾ ڏيکاريل ۽ ٻُڌايل ۽ سالن جي پُراڻي سنڌي تهذيب 5000 ق. ۾ واري (انڊس سولائيزيشن) سڏجڻ لڳي. تهذيب ڦرندي رهي ۽ سنڌ جي ليگسي سنڌستان يا هندستان (سنسڪرتين ۽ فارسين جي اُچاريل اکرن ( س ۽ د) جي ڪري . سنڌ (پاڪستان) ۾ تقريبن 16 سيڪڙو هندو سنڌي آبا اهن. جڏنهن ته اڪثر شهرن ۾ رهن ٿا. باقي هندستان جي سنڌ (راجستان، گُجرات، مهاشترا، بمبئي، اُلهسنگر) ۾ رهائش پذير آهن.