اسان جي پوليس وارن جا ڪارنامه ته ڏسو ڪم ٽپائي رکيو اٿن هڪ سنڌي غربت جي لڪير کان به هيٺ پيو گذاري ۽ ساه کڻڻ به هن لاءِ ڏکيو بنيادي صحولتن کان وانجهيل پر پنهنجن پوليس وارن جي به عتاب ۾ وقت جي هڪ ڊي آئي جي سان ڳاله ڪندي ته سائين ڏوهاري کي پڪڙڻ جي لاءِ ويندڙ پوليس وارا اتان جي ڳوٺاڻن جا گهر ڇو ٿي ڊاهي جڏهن ته ڏوهاري پڪڙڻ جا ٻيا سائنسي طريقا به آهن ....جواب ۾ چوڻ لڳو هي پوليس جو پريشر آ انهن تي جو انهن جا گهر ٿا ڊراهيون .....مان چيو افسوس صد افسوس ان ڏوهاري جي ٻين گهر ڀاتين ڪهڙو ڏوه ڪيو جو اهي ڪکاون گهرن يا ڪچي ڀت سان جوڙيل گهر اجهي کان به محروم ڪيا وڃن اهو ته سراسر ظلم آهي جيڪو ڏاڍ جي زور تي ڪيو پيو وڃي ۽ زوري انهن جو مال مارتي پوليس کائي ٿي وڃي جيڪو به هڪ شرم جهڙو ڪم آ ...وري هاڻي هاف فرائي ۽ فل فرائي ڪرڻ جو طريقو جيڪو به قانون کان مٿاهو ڪم ۽ هڪ ڏوه آهي جيڪو ڪجه غير سنڌين پوليس وارن کي ته وارو ملي ويو ..... هوڏانهن ڪٿي به پنجاب ۾ ههڙا هانڃا نه آهن جو ڏوهاري کي پڪڙڻ جي بهاني انهن جا گهر مسمار ڪجن ۽ نه هنن هندستاني دهشتگردن جي پڪڙجڻ کان پو جيڪي هزارن جي تعداد ۾ ۽ خون انساني ڪندڙ جانور بگهڙن جا گهر ته مسمار نه ٿيا ۽ نه ڪنهن ان طرف سوچيو به هوندو ته پو هي ٻتو معيار ڪنهن جي چوڻ تي ڪنهن جي اشاري تي ڪنهن کي خوش ڪرڻ لاءِ پنهنجن تي ڪاوڙ لهي نه ٻين تي ڌارين تي ڪاوڙ اچي ئي ڪين ..... وري هاڻي هڪ قدم اڳتي محترم ڪورٽ جو بهانو ڪري سنڌ جا پنهنجا ذليل آفيسر شهرين جو جيئڻ جنجال ڪري ڇڏيو آ حد دخيلن جي آڙ ۾ جنهن ۾ ڪا خبر نه آهي ته پاليسي ڇا آهي معيار ڪهڙو آهي ڪيترا فوٽ ويڪرو ڪرڻو آ شهر کي بنا سبب جي ۽ جي روڊ رستو آ ته پو ڪهڙو طريقو آ گهڻا فوٽ نيشنل هاءِ وي جي لاءِ آهن ،ڪيترا فوٽ انڊس هاءِ وي جي لاءِ آهن ڪيترا فوٽ سپر هاءِ وي لاءِ ڪنارن کان روڊس کاتي وٽ آهن ....پر ڏسجي ته سپر هاءِ وي ته وچ تان ٺاهڻ شروع ڪيو اٿن جنهن سان ڀر پاسي جي ڊاه ڊوه نه پئي ٿي ... پر جن شهرن کي باءِ پاس ڏنل آهن ان ۾ ههڙي ڊاه ڊوه صرف دشمني آ باقي ته ڪجه به نه آهي ......غربت جي لڪير کان سڀني کي هيٺ رکڻو اٿن شايد ....... ____________________________ فقط لبستم دائودپوٽه
مُحترم رسول بخش دائود پوٽا صاحب جن جي خدمت ۾ ۽ سندن ليک احمد سومري صاحن جي جواب ۾! هڪ ڳالهه ٿو ڪريان جو سوال آهي هاڻ سنڌ جو ! نه تُنهنجو (وڏيرا) نه مُنهنجو (عوام). حضور، ٽيڪسن جي ڪُليڪشن ٿئي ٿي ، هيڪوڻي نه (ٽيڻين چئونڻين) ڪيئن ٿا چئو پر اها سرڪاري خزاني ۾ بيشڪ ڪانه ويندي هوندي جو نادرشاهي وڏيرن جا ڀرتي ڪيل اهي ملازم ۽ ڪامورا اها (رُشوت) ڪُليڪشن پاڻ ئي ڦٻائي ويندا آهن. سرڪاري خزاني ۾ ڪونه ٿا جمع ڪرائين. ان ۾ ڪو شق ناهي ته سنڌ جو استحصال نادرشاهي وڏيرن جي مدد سان ۽ کُلم کُلا (بشمول جيوڊيشري وفاق) ۽ ان جا (ادارا )پيا ڪن جنهن ۾ هاڻ (ميڊيا ۽ ان جا اينڪر) به شامل ٿي ويا آهن) جيڪا ڊڪٽيٽرن جي پاليسي رهي آهي ڇو جو سنڌ ئي آهي جيڪو وفاق کي 70 سيڪڙو ناڻو ڏئي ٿو ۽ جتان پاڪستان جي اُها ( ليڊر شپ) تيار ٿيندي آهي جيڪي (هٿيار سان نه پر قلم ۽ ڏاهپ) سان عوام جو ووٽ وٺي ميدان تي ايندي آهي ۽ جن لارڊ مائونٽ بيٽن کان پاڪستان ورتو (قائد اعظم)، جنهن 1971 ۾ قيد 93،000 جنگي قيدي بشمول مقبوض پنجابي علائقا ڳالهه ٻولهه سان ۽ ٽيبل ٽاڪ تي ورتا ۽ جنهن نه صرف پاڪستان پر مُڪمل اسلامي دُنيا کي اسلامي بم (نيوڪليئر ٽيڪنالاجي) ڏئي مستحڪم بڻيو ۽ عوامي حڪموت (جهموريت) قائم ڪئي، ۽ نتيجن صيحوني طاقتن ۽ سنڌ جي (نادرشاهي وڏيرن )جي مدد سان ڦاهيءَ چاڙهيو ويو (شهيد ذوالفقار علي ڀُٽو) ۽ پوءِ سنڌ جي ٽين نياڻي نماڻي (بينظير ڀُٽو شهيد) انهيءَ منشور سان ميدان تي لهي پاڪستان ۽ اسلامي دُنيا کي وڌيڪ مستحڪم ڪرڻ لاءِ (ميزائل ٽيڪنالاجي ڏني) جنهن کي به ڊڪٽيٽرن ۽ ان جي تيار ٿيل سياستدانن ۽ شنڌ جي نادرشاهي وڏيري ، سوشلزم کي ڪوڙو ڄاڻائي (طالبان) جي مدد سان شهيد ڪرايو ته جيئن سنڌ مان هميشه لاءِ (جهموريت پسند ليڊر پئدا ٿيڻ بند ٿي وڃن) ۽ نادرشاهي وڏيرو قابض ٿي وڃي ته جيئن اڃان سنڌ جا وڌيڪ ٻه حصا (شهري ۽ ٻهراڙي) جُدا ڪري 70 سيڪڙو وشاهوڪار سيلن تي قبضو ڪري ڇڏجي. سنڌ جي شهرن جو انتظام هڪ شهري ٽڪڙي جو ڪنٽرول (ڊڪٽيٽر، انهن جي ساٿين ۽ ميڊيا جي حوالي ڪجي) ۽ بهراڙي ٽڪڙو (نادرشاهي وڏيرن ۽ اهڙن ڀُٽو دشمن ليڊرن جي حوالي ڪجي جنهن کي عوام ووٽ جو حق ڏئي اسيمبلين ۾ نٿي پُهچائي ۽ پوءِ هو وفاق جا پُٺيان دروازا استعمال ڪري سنڌي قوم جو استحصال ڪن ۽ کين موالي ڪلچر ۾ سُمهاري غلام ابن غلام بڻائي رکن. انهن سنڌ دشمن سازشن ۾ به ته نادرشاهي وڏيرو ۽ ان جا حواري آهن نه ته ڇو ٿا انڪار ڪريو؟ ٿابت ٿيو ته انهن سڀني سنڌ دشمنن جو ڪارڻ ۽ سبب ته اُهوئي (نادرشاهي وڏيرو) آهي نه جيڪو هڪ طرف وفاق کي سنڌ ۾ مداخلت ڪرڻ تي نه صرف اُڪسائي ٿو (وفاق جو ٻانهن ٻيلي ٿي پوئين دروازن کان اچي سنڌ ۾ حڪومت ڪري ٿو يا پنهنجي علاقائي اثر رسوخ ۽ سفارش سان ۽ نون جهموري دعويدارن جي مدد سان ،سنڌ جي غريب ماڻهن جي منشا تحت جوڙيل (جهموري حڪومت ۾ مفاهمتي پاليسيءَ جي مدد سان) جهموريت ڪوڙو ڪوڙو ۾ داخل ٿي انداران کاٽ هڻڻ جي ڪوشش ڪري ٿو. ۽ جهموري حڪومت ۽ پارٽيءَ تي قبضو ڪري ٿو جيڪا صرف ۽ صرف ڀُٽو ليڊر شپ قبول ڪري ٿي. پوءِ تيز در تيز اوطاقا ميٽنگن ۾ شامل ٿيڻ جو اعلان ۽ حڪموت ۽ نوڪرين ۾ حصو وٺي نه سنڌ عوام کي غلام ابن غلام بڻائي ٿو پر پارٽيءَ کي به اندارن ئي اندران کاٽ هڻي ٽڪڙا ٽڪڙا ڪرڻ جي ڪوشش ڪري ٿو ۽ پارٽيءَ جي جيالن ۽ وفادارن کي هڪ پاسي ڪرائي پاڻ غريبن ۽ ڀُٽو فيمليءَ جي پارٽي4ءَ تي قبضو ڪري ويهي ٿو ۽ سنڌ جي نوڪرين ۾ مفاهمتي پاليسيءَ جي آڌار تي پنهنجي موالي ماڻهن، مُنشين، گهوسڙو ماسترن ، نوڪرن، ڇوڪيدارن، بورچين ۽ اولادن، مٽ مائٽن، دوستن لاءِ نوڪرين ۽ اهم بيوروڪريسي جو حصو وٺي ادارن مان به (ٽيلينٽيڊ ۽ ميرٽ سنڌيءَ )کي ٿُڏو هڻي ڪڍي ٿو ته اهو ڪير دائود پوٽا صاحب ؟ نادرشاهي وڏيرو نه ؟ جيڪو جُڙيل حڪومت ۾ شامل ٿي پنهنجي مُفادن جي جنگ وڙهي ٿو؟ ۽ سڀ وسيلا هٿيائي، ڪوڙين نوڪرين جا اسڪين ٿيل آرڊر پئسن تي اٻوجهه سنڌين کي وڪڻي، پنهنجي علائقي ۾ زمين جو ٽڪرو ڏئي گهوسڙو اسڪول ۽ اسپتالون جوڙي پوءِ انهن تي قبضو ڪري ويهي ٿو ۽ جڏنهن سڀ ڪُجه هٿيائي ٿو ته اهو نادرشاهي وڏيرو پوءِ وري وفاقي ڊڪٽيٽرن ۽ انهن جي ساٿين جو سهارو وٺي ٻي ڪنهن نئين نواڻ جهموريت ۾ داخل ٿيڻ جي ڪوشش ڪري اُن کي به انداران اندران کولو ڪرڻ جي ڪوشش ڪندو. باقي رهي ڳالهه ايگريڪلچر جي ته سُهڻا ڪهڙي دُنيا ۾ ٿا رهو، پاڻي آهي ڪٿي جو ايگريڪلچر جو فروغ ٿئي اُهو ته پنجاب جي پرهايل ريگستاني زمينن لاءِ پيو وڃي ۽ سنڌ ماڻهون ته هاڻ نلڪن ۽ کوهن مان به پيئڻ جو پاڻي نه پيا حاصل ڪري سگهن. ڌاڙيلگيري، لوفر پائي، موالي ڪلچر تيزيءَ سان ٻهراڙيءَ ۾ فروغ پيو ٿئي ۽ ڳوٺن ۾ رهندڙ ڪاروباري طبقا (واڻيا، ميمڻ ۽ شيخ) به انهيءَ رفتار ۽ ظلم ۽ جبر ڪري ڳوٺ ڇڏي شهرن ۾ اچي ويا آهن يا ٻاهرين مُلڪن ۾ هليا ويا آهن ۽ واڻيان ته پاڪستان ئي ڇڏي پيا وڃن ۽ جيڪي اڃان (ڏن) ڏيڻ جي صلاحيت رکن پيا ڪنهن نه ڪنهن صورت ۾ (ڏن) ڏئي يا ونگار تي موجود آهن پر سندن عزتن ۽ مال متائن کي هميشه انهن نادرشاهي وڏيرن جي موالي ۽ نشائي اولادن جو خطرو آهي ته توهان ڪيئن ٿا چئو ته سنڌ جو مسئلو نادرشاهي وڏيرو ناهي؟ جڏنهن ته سائين اهي موالي راشوت خور بابو ڪلرڪ، گهوسڙو اُستاد، وڏين عهدن وارا ڪامورا به ته ان مُفاهمتي پاليسيءَ تحت انهن نادرشاهي وڏيرن جا ماڻهون شامل ڪيا ويا اهن نه؟ جيڪي هڪ لنڊن پلان ( D)رٿا بنديءَ تحت سنڏ جا ٻه ٽڪڙا ڪري هڪ شهري ٽڪڙو سنڌ تي ڪنٽرول ڪرڻ لاءِ (ڊڪٽيٽرن ۽ انهن جي ساٿين بشمول اڙدو ميڊيا ۽ ان جا سنڌ دشمن اينڪر) ڦباهي سنڏ جو سڌو سئون ڪنٽرو حاصل ڪن جن اڳئي ٻهرين ديسن مان پناهگير گهرائي سنڌ جي شهرن ۾ آباد ڪرايا آهن ته جيئن سنڌين کي اڪليت ۾ ڏيکاري سندن واتر بندي ڪري سگهجي. ائين ڪونهين ڇا. سائين تصوير جو پُٺيون پاسو به پڙهو جيڪو هميشه سنڌي ڏاهن جي پڙهڻ کان رهجي ويندو آهي پوءِ پوري سنڌ مصيبت ۾ پئجي ويندي آهي.
ٽيڪس لاءِ عرض ته هي سنڌ جي حصي جا 28 سو ارب ڪٿا آيا ....بابلا اها موڙي سنڌ جو ٽيڪس ڪسٽم روينيو تيل گيس ڪوئلي جي اپت آ مٺا ڪجه ته سمجه ڪريو
ﺍﻧﻬﻦ ﺳﻨﮅ ﺩﺷﻤﻦ ﺳﺎﺯﺷﻦ ۾ ﺑﻪ ﺗﻪ ﻧﺎﺩﺭﺷﺎﻫﻲ ﻭڏﻳﺮﻭ ۽ ﺍﻥ ﺟﺎ ﺣﻮﺍﺭﻱ ﺁﻫﻦ ﻧﻪ ﺗﻪ ﮀﻮ ﭤﺎ ﺍﻧڪﺎﺭ ڪﺮﻳﻮ؟ ﭤﺎﺑﺖ ﭤﻴﻮ ﺗﻪ ﺍﻧﻬﻦ ﺳﭝﻨﻲ ﺳﻨﮅ ﺩﺷﻤﻨﻦ ﺟﻮ ڪﺎﺭﮠ ۽ ﺳﺒﺐ ﺗﻪ ﺍُﻫﻮﺋﻲ ( ﻧﺎﺩﺭﺷﺎﻫﻲ ﻭڏﻳﺮﻭ) ﺁﻫﻲ ﻧﻪ ﺟﻴڪﻮ ﻫڪ ﻃﺮﻑ ﻭﻓﺎﻕ ﮐﻲ ﺳﻨﮅ ۾ ﻣﺪﺍﺧﻠﺖ ڪﺮﮠ ﺗﻲ ﻧﻪ ﺻﺮﻑ ﺍُڪﺴﺎﺋﻲ ﭤﻮ ( ﻭﻓﺎﻕ ﺟﻮ ﭔﺎﻧﻬﻦ ﭔﻴﻠﻲ ﭤﻲ ﭘﻮﺋﻴﻦ ﺩﺭﻭﺍﺯﻥ ﮐﺎﻥ ﺍﭼﻲ ﺳﻨﮅ ۾ ﺣڪﻮﻣﺖ ڪﺮﻱ ﭤﻮ ﻳﺎ ﭘﻨﻬﻨﺠﻲ ﻋﻼﻗﺎﺋﻲ ﺍﺛﺮ ﺭﺳﻮﺥ ۽ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺳﺎﻥ ۽ ﻧﻮﻥ ﺟﻬﻤﻮﺭﻱ ﺩﻋﻮﻳﺪﺍﺭﻥ ﺟﻲ ﻣﺪﺩ ﺳﺎﻥ ،ﺳﻨﮅ ﺟﻲ ﻏﺮﻳﺐ ﻣﺎﮢﻬﻦ ﺟﻲ ﻣﻨﺸﺎ ﺗﺤﺖ ﺟﻮڙﻳﻞ (ﺟﻬﻤﻮﺭﻱ ﺣڪﻮﻣﺖ ۾ ﻣﻔﺎﻫﻤﺘﻲ ﭘﺎﻟﻴﺴﻲﺀَ ﺟﻲ ﻣﺪﺩ ﺳﺎﻥ) ﺟﻬﻤﻮﺭﻳﺖ ڪﻮڙﻭ ڪﻮڙﻭ ۾ ﺩﺍﺧﻞ ﭤﻲ ﺍﻧﺪﺍﺭﺍﻥ ﮐﺎٽ ﻫﮣﮡ ﺟﻲ ڪﻮﺷﺶ ڪﺮﻱ ﭤﻮ . ۽ ﺟﻬﻤﻮﺭﻱ ﺣڪﻮﻣﺖ ۽ ﭘﺎﺭٽﻲﺀَ ﺗﻲ ﻗﺒﻀﻮ ڪﺮﻱ ﭤﻮ ﺟﻴڪﺎ ﺻﺮﻑ ۽ ﺻﺮﻑ ﭜُٽﻮ ﻟﻴڊﺭ ﺷﭗ ﻗﺒﻮﻝ ڪﺮﻱ ﭤﻲ . ﭘﻮﺀِ ﺗﻴﺰ ﺩﺭ ﺗﻴﺰ ﺍﻭﻃﺎﻗﺎ ﻣﻴٽﻨﮕﻦ ۾ ﺷﺎﻣﻞ ﭤﻴﮡ ﺟﻮ ﺍﻋﻼﻥ ۽ ﺣڪﻤﻮﺕ ۽ ﻧﻮڪﺮﻳﻦ ۾ ﺣﺼﻮ ﻭﭠﻲ ﻧﻪ ﺳﻨﮅ ﻋﻮﺍﻡ ﮐﻲ ﻏﻼﻡ ﺍﺑﻦ ﻏﻼﻡ ﺑﮣﺎﺋﻲ ﭤﻮ ﭘﺮ ﭘﺎﺭٽﻲﺀَ ﮐﻲ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺭﻥ ﺋﻲ ﺍﻧﺪﺭﺍﻥ ﮐﺎٽ ﻫﮣﻲ ٽڪڙﺍ ٽڪڙﺍ ڪﺮﮠ ﺟﻲ ڪﻮﺷﺶ ڪﺮﻱ ﭤﻮ ۽ ﭘﺎﺭٽﻲﺀَ ﺟﻲ ﺟﻴﺎﻟﻦ ۽ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭﻥ ﮐﻲ ﻫڪ ﭘﺎﺳﻲ ڪﺮﺍﺋﻲ ﭘﺎﮠ ﻏﺮﻳﺒﻦ ۽ ﭜُٽﻮ ﻓﻴﻤﻠﻲﺀَ ﺟﻲ ﭘﺎﺭٽﻲ 4ﺀَ ﺗﻲ ﻗﺒﻀﻮ ڪﺮﻱ ﻭﻳﻬﻲ ﭤﻮ ۽ ﺳﻨﮅ ﺟﻲ ﻧﻮڪﺮﻳﻦ ۾ ﻣﻔﺎﻫﻤﺘﻲ ﭘﺎﻟﻴﺴﻲﺀَ ﺟﻲ ﺁﮄﺍﺭ ﺗﻲ ﭘﻨﻬﻨﺠﻲ ﻣﻮﺍﻟﻲ ﻣﺎﮢﻬﻦ، ﻣُﻨﺸﻴﻦ، ﮔﻬﻮﺳڙﻭ ﻣﺎﺳﺘﺮﻥ ، ﻧﻮڪﺮﻥ، ﮀﻮڪﻴﺪﺍﺭﻥ، ﺑﻮﺭﭼﻴﻦ ۽ ﺍﻭﻻﺩﻥ، ﻣٽ ﻣﺎﺋٽﻦ، ﺩﻭﺳﺘﻦ ﻻﺀِ ﻧﻮڪﺮﻳﻦ ۽ ﺍﻫﻢ ﺑﻴﻮﺭﻭڪﺮﻳﺴﻲ ﺟﻮ ﺣﺼﻮ ﻭﭠﻲ ﺍﺩﺍﺭﻥ ﻣﺎﻥ ﺑﻪ ( ٽﻴﻠﻴﻨٽﻴڊ ۽ ﻣﻴﺮٽ ﺳﻨﮅﻱﺀَ ) ﮐﻲ ﭤُڏﻭ ﻫﮣﻲ ڪﮃﻱ ﭤﻮ ﺗﻪ ﺍﻫﻮ ڪﻴﺮ ﺩﺍﺋﻮﺩ ﭘﻮٽﺎ ﺻﺎﺣﺐ ؟ ﻧﺎﺩﺭﺷﺎﻫﻲ ﻭڏﻳﺮﻭ ﻧﻪ ؟ ﺟﻴڪﻮ ﺟُڙﻳﻞ ﺣڪﻮﻣﺖ ۾ ﺷﺎﻣﻞ ﭤﻲ ﭘﻨﻬﻨﺠﻲ ﻣُﻔﺎﺩﻥ ﺟﻲ ﺟﻨﮓ ﻭڙﻫﻲ ﭤﻮ؟ ۽ ﺳﭛ ﻭﺳﻴﻼ ﻫﭥﻴﺎﺋﻲ، ڪﻮڙﻳﻦ ﻧﻮڪﺮﻳﻦ ﺟﺎ ﺍﺳڪﻴﻦ ﭤﻴﻞ ﺁﺭڊﺭ ﭘﺌﺴﻦ ﺗﻲ ﺍﭔﻮﺟﻬﻪ ﺳﻨﮅﻳﻦ ﮐﻲ ﻭڪﮣﻲ، ﭘﻨﻬﻨﺠﻲ ﻋﻼﺋﻘﻲ ۾ ﺯﻣﻴﻦ ﺟﻮ ٽڪﺮﻭ ڏﺋﻲ ﮔﻬﻮﺳڙﻭ ﺍﺳڪﻮﻝ ۽ ﺍﺳﭙﺘﺎﻟﻮﻥ ﺟﻮڙﻱ ﭘﻮﺀِ ﺍﻧﻬﻦ ﺗﻲ ﻗﺒﻀﻮ ڪﺮﻱ ﻭﻳﻬﻲ ﭤﻮ ۽ ﺟڏﻧﻬﻦ ﺳﭛ ڪُﺠﻪ ﻫﭥﻴﺎﺋﻲ ﭤﻮ ﺗﻪ ﺍﻫﻮ ﻧﺎﺩﺭﺷﺎﻫﻲ ﻭڏﻳﺮﻭ ﭘﻮﺀِ ﻭﺭﻱ ﻭﻓﺎﻗﻲ ڊڪٽﻴٽﺮﻥ ۽ ﺍﻧﻬﻦ ﺟﻲ ﺳﺎﭤﻴﻦ ﺟﻮ ﺳﻬﺎﺭﻭ ﻭﭠﻲ ﭔﻲ ڪﻨﻬﻦ ﻧﺌﻴﻦ ﻧﻮﺍﮠ ﺟﻬﻤﻮﺭﻳﺖ ۾ ﺩﺍﺧﻞ ﭤﻴﮡ ﺟﻲ ڪﻮﺷﺶ ڪﺮﻱ ﺍُﻥ ﮐﻲ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﻧﺪﺭﺍﻥ ﮐﻮﻟﻮ ڪﺮﮠ ﺟﻲ ڪﻮﺷﺶ ڪﻨﺪﻭ. ﺑﺎﻗﻲ ﺭﻫﻲ ﮘﺎﻟﻬﻪ ﺍﻳﮕﺮﻳڪﻠﭽﺮ ﺟﻲ ﺗﻪ ﺳُﻬﮣﺎ ڪﻬڙﻱ ﺩُﻧﻴﺎ ۾ ﭤﺎ ﺭﻫﻮ، ﭘﺎﮢﻲ ﺁﻫﻲ ڪﭥﻲ ﺟﻮ ﺍﻳﮕﺮﻳڪﻠﭽﺮ ﺟﻮ ﻓﺮﻭﻍ ﭤﺌﻲ ﺍُﻫﻮ ﺗﻪ ﭘﻨﺠﺎﺏ ﺟﻲ ﭘﺮﻫﺎﻳﻞ ﺭﻳﮕﺴﺘﺎﻧﻲ ﺯﻣﻴﻨﻦ ﻻﺀِ ﭘﻴﻮ ﻭﭸﻲ ۽ ﺳﻨﮅ ﻣﺎﮢﻬﻮﻥ ﺗﻪ ﻫﺎﮠ ﻧﻠڪﻦ ۽ ﮐﻮﻫﻦ ﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﭘﻴﺌﮡ ﺟﻮ ﭘﺎﮢﻲ ﻧﻪ ﭘﻴﺎ ﺣﺎﺻﻞ ڪﺮﻱ ﺳﮕﻬﻦ. ﮄﺍڙﻳﻠﮕﻴﺮﻱ، ﻟﻮﻓﺮ ﭘﺎﺋﻲ، ﻣﻮﺍﻟﻲ ڪﻠﭽﺮ ﺗﻴﺰﻱﺀَ ﺳﺎﻥ ﭔﻬﺮﺍڙﻱﺀَ ۾ ﻓﺮﻭﻍ ﭘﻴﻮ ﭤﺌﻲ ۽ ﮘﻮﭠﻦ ۾ ﺭﻫﻨﺪڙ ڪﺎﺭﻭﺑﺎﺭﻱ ﻃﺒﻘﺎ ( ﻭﺍﮢﻴﺎ، ﻣﻴﻤﮡ ۽ ﺷﻴﺦ) ﺑﻪ ﺍﻧﻬﻲﺀَ ﺭﻓﺘﺎﺭ ۽ ﻇﻠﻢ ۽ ﺟﺒﺮ ڪﺮﻱ ﮘﻮﭞ ﮀڏﻱ ﺷﻬﺮﻥ ۾ ﺍﭼﻲ ﻭﻳﺎ ﺁﻫﻦ ﻳﺎ ﭔﺎﻫﺮﻳﻦ ﻣُﻠڪﻦ ۾ ﻫﻠﻴﺎ ﻭﻳﺎ ﺁﻫﻦ ۽ ﻭﺍﮢﻴﺎﻥ ﺗﻪ ﭘﺎڪﺴﺘﺎﻥ ﺋﻲ ﮀڏﻱ ﭘﻴﺎ ﻭﭸﻦ ۽ ﺟﻴڪﻲ ﺍﭸﺎﻥ ( ڏﻥ) ڏﻳﮡ ﺟﻲ ﺻﻼﺣﻴﺖ ﺭﮐﻦ ﭘﻴﺎ ڪﻨﻬﻦ ﻧﻪ ڪﻨﻬﻦ ﺻﻮﺭﺕ ۾ ( ڏﻥ) ڏﺋﻲ ﻳﺎ ﻭﻧﮕﺎﺭ ﺗﻲ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺁﻫﻦ ﭘﺮ ﺳﻨﺪﻥ ﻋﺰﺗﻦ ۽ ﻣﺎﻝ ﻣﺘﺎﺋﻦ ﮐﻲ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺍﻧﻬﻦ ﻧﺎﺩﺭﺷﺎﻫﻲ ﻭڏﻳﺮﻥ ﺟﻲ ﻣﻮﺍﻟﻲ ۽ ﻧﺸﺎﺋﻲ ﺍﻭﻻﺩﻥ ﺟﻮ ﺧﻄﺮﻭ ﺁﻫﻲ ﺗﻪ ﺗﻮﻫﺎﻥ ڪﻴﺌﻦ ﭤﺎ ﭼﺌﻮ ﺗﻪ ﺳﻨﮅ ﺟﻮ ﻣﺴﺌﻠﻮ ﻧﺎﺩﺭﺷﺎﻫﻲ ﻭڏﻳﺮﻭ ﻧﺎﻫﻲ؟ ﺟڏﻧﻬﻦ ﺗﻪ ﺳﺎﺋﻴﻦ ﺍﻫﻲ ﻣﻮﺍﻟﻲ ﺭﺍﺷﻮﺕ ﺧﻮﺭ ﺑﺎﺑﻮ ڪﻠﺮڪ، ﮔﻬﻮﺳڙﻭ ﺍُﺳﺘﺎﺩ، ﻭڏﻳﻦ ﻋﻬﺪﻥ ﻭﺍﺭﺍ ڪﺎﻣﻮﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻪ ﺍﻥ ﻣُﻔﺎﻫﻤﺘﻲ ﭘﺎﻟﻴﺴﻲﺀَ ﺗﺤﺖ ﺍﻧﻬﻦ ﻧﺎﺩﺭﺷﺎﻫﻲ ﻭڏﻳﺮﻥ ﺟﺎ ﻣﺎﮢﻬﻮﻥ ﺷﺎﻣﻞ ڪﻴﺎ ﻭﻳﺎ ﺍﻫﻦ ﻧﻪ؟ ﺟﻴڪﻲ ﻫڪ ﻟﻨڊﻥ ﭘﻼﻥ ( D)ﺭﭤﺎ ﺑﻨﺪﻱﺀَ ﺗﺤﺖ ﺳﻨڏ ﺟﺎ ﭔﻪ ٽڪڙﺍ ڪﺮﻱ ﻫڪ ﺷﻬﺮﻱ ٽڪڙﻭ ﺳﻨﮅ ﺗﻲ ڪﻨٽﺮﻭﻝ ڪﺮﮠ ﻻﺀِ ( ڊڪٽﻴٽﺮﻥ ۽ ﺍﻧﻬﻦ ﺟﻲ ﺳﺎﭤﻴﻦ ﺑﺸﻤﻮﻝ ﺍڙﺩﻭ ﻣﻴڊﻳﺎ ۽ ﺍﻥ ﺟﺎ ﺳﻨﮅ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﻳﻨڪﺮ) ﭰﺒﺎﻫﻲ ﺳﻨڏ ﺟﻮ ﺳﮅﻭ ﺳﺌﻮﻥ ڪﻨٽﺮﻭ ﺣﺎﺻﻞ ڪﻦ ﺟﻦ ﺍﮘﺌﻲ ﭔﻬﺮﻳﻦ ﺩﻳﺴﻦ ﻣﺎﻥ ﭘﻨﺎﻫﮕﻴﺮ ﮔﻬﺮﺍﺋﻲ ﺳﻨﮅ ﺟﻲ ﺷﻬﺮﻥ ۾ ﺁﺑﺎﺩ ڪﺮﺍﻳﺎ ﺁﻫﻦ ﺗﻪ ﺟﻴﺌﻦ ﺳﻨﮅﻳﻦ ﮐﻲ ﺍڪﻠﻴﺖ ۾ ڏﻳﮑﺎﺭﻱ ﺳﻨﺪﻥ ﻭﺍﺗﺮ ﺑﻨﺪﻱ ڪﺮﻱ ﺳﮕﻬﺠﻲ . ﺍﺋﻴﻦ ڪﻮﻧﻬﻴﻦ ﮀﺎ . ﺳﺎﺋﻴﻦ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺟﻮ ﭘُﭡﻴﻮﻥ ﭘﺎﺳﻮ ﺑﻪ ﭘڙﻫﻮ ﺟﻴڪﻮ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺳﻨﮅﻱ ڏﺍﻫﻦ ﺟﻲ ﭘڙﻫﮡ ﮐﺎﻥ ﺭﻫﺠﻲ ﻭﻳﻨﺪﻭ ﺁﻫﻲ ﭘﻮﺀِ ﭘﻮﺭﻱ ﺳﻨﮅ ﻣﺼﻴﺒﺖ ۾ ﭘﺌﺠﻲ ﻭﻳﻨﺪﻱ ﺁﻫﻲ
ﺍﻧﻬﻦ ﺳﻨﮅ ﺩﺷﻤﻦ ﺳﺎﺯﺷﻦ ۾ ﺑﻪ ﺗﻪ ﻧﺎﺩﺭﺷﺎﻫﻲ ﻭڏﻳﺮﻭ ۽ ﺍﻥ ﺟﺎ ﺣﻮﺍﺭﻱ ﺁﻫﻦ ﻧﻪ ﺗﻪ ﮀﻮ ﭤﺎ ﺍﻧڪﺎﺭ ڪﺮﻳﻮ؟ ﭤﺎﺑﺖ ﭤﻴﻮ ﺗﻪ ﺍﻧﻬﻦ ﺳﭝﻨﻲ ﺳﻨﮅ ﺩﺷﻤﻨﻦ ﺟﻮ ڪﺎﺭﮠ ۽ ﺳﺒﺐ ﺗﻪ ﺍُﻫﻮﺋﻲ ( ﻧﺎﺩﺭﺷﺎﻫﻲ ﻭڏﻳﺮﻭ) ﺁﻫﻲ ﻧﻪ ﺟﻴڪﻮ ﻫڪ ﻃﺮﻑ ﻭﻓﺎﻕ ﮐﻲ ﺳﻨﮅ ۾ ﻣﺪﺍﺧﻠﺖ ڪﺮﮠ ﺗﻲ ﻧﻪ ﺻﺮﻑ ﺍُڪﺴﺎﺋﻲ ﭤﻮ ( ﻭﻓﺎﻕ ﺟﻮ ﭔﺎﻧﻬﻦ ﭔﻴﻠﻲ ﭤﻲ ﭘﻮﺋﻴﻦ ﺩﺭﻭﺍﺯﻥ ﮐﺎﻥ ﺍﭼﻲ ﺳﻨﮅ ۾ ﺣڪﻮﻣﺖ ڪﺮﻱ ﭤﻮ ﻳﺎ ﭘﻨﻬﻨﺠﻲ ﻋﻼﻗﺎﺋﻲ ﺍﺛﺮ ﺭﺳﻮﺥ ۽ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺳﺎﻥ ۽ ﻧﻮﻥ ﺟﻬﻤﻮﺭﻱ ﺩﻋﻮﻳﺪﺍﺭﻥ ﺟﻲ ﻣﺪﺩ ﺳﺎﻥ ،ﺳﻨﮅ ﺟﻲ ﻏﺮﻳﺐ ﻣﺎﮢﻬﻦ ﺟﻲ ﻣﻨﺸﺎ ﺗﺤﺖ ﺟﻮڙﻳﻞ (ﺟﻬﻤﻮﺭﻱ ﺣڪﻮﻣﺖ ۾ ﻣﻔﺎﻫﻤﺘﻲ ﭘﺎﻟﻴﺴﻲﺀَ ﺟﻲ ﻣﺪﺩ ﺳﺎﻥ) ﺟﻬﻤﻮﺭﻳﺖ ڪﻮڙﻭ ڪﻮڙﻭ ۾ ﺩﺍﺧﻞ ﭤﻲ ﺍﻧﺪﺍﺭﺍﻥ ﮐﺎٽ ﻫﮣﮡ ﺟﻲ ڪﻮﺷﺶ ڪﺮﻱ ﭤﻮ . ۽ ﺟﻬﻤﻮﺭﻱ ﺣڪﻮﻣﺖ ۽ ﭘﺎﺭٽﻲﺀَ ﺗﻲ ﻗﺒﻀﻮ ڪﺮﻱ ﭤﻮ ﺟﻴڪﺎ ﺻﺮﻑ ۽ ﺻﺮﻑ ﭜُٽﻮ ﻟﻴڊﺭ ﺷﭗ ﻗﺒﻮﻝ ڪﺮﻱ ﭤﻲ . ﭘﻮﺀِ ﺗﻴﺰ ﺩﺭ ﺗﻴﺰ ﺍﻭﻃﺎﻗﺎ ﻣﻴٽﻨﮕﻦ ۾ ﺷﺎﻣﻞ ﭤﻴﮡ ﺟﻮ ﺍﻋﻼﻥ ۽ ﺣڪﻤﻮﺕ ۽ ﻧﻮڪﺮﻳﻦ ۾ ﺣﺼﻮ ﻭﭠﻲ ﻧﻪ ﺳﻨﮅ ﻋﻮﺍﻡ ﮐﻲ ﻏﻼﻡ ﺍﺑﻦ ﻏﻼﻡ ﺑﮣﺎﺋﻲ ﭤﻮ ﭘﺮ ﭘﺎﺭٽﻲﺀَ ﮐﻲ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺭﻥ ﺋﻲ ﺍﻧﺪﺭﺍﻥ ﮐﺎٽ ﻫﮣﻲ ٽڪڙﺍ ٽڪڙﺍ ڪﺮﮠ ﺟﻲ ڪﻮﺷﺶ ڪﺮﻱ ﭤﻮ ۽ ﭘﺎﺭٽﻲﺀَ ﺟﻲ ﺟﻴﺎﻟﻦ ۽ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭﻥ ﮐﻲ ﻫڪ ﭘﺎﺳﻲ ڪﺮﺍﺋﻲ ﭘﺎﮠ ﻏﺮﻳﺒﻦ ۽ ﭜُٽﻮ ﻓﻴﻤﻠﻲﺀَ ﺟﻲ ﭘﺎﺭٽﻲ 4ﺀَ ﺗﻲ ﻗﺒﻀﻮ ڪﺮﻱ ﻭﻳﻬﻲ ﭤﻮ ۽ ﺳﻨﮅ ﺟﻲ ﻧﻮڪﺮﻳﻦ ۾ ﻣﻔﺎﻫﻤﺘﻲ ﭘﺎﻟﻴﺴﻲﺀَ ﺟﻲ ﺁﮄﺍﺭ ﺗﻲ ﭘﻨﻬﻨﺠﻲ ﻣﻮﺍﻟﻲ ﻣﺎﮢﻬﻦ، ﻣُﻨﺸﻴﻦ، ﮔﻬﻮﺳڙﻭ ﻣﺎﺳﺘﺮﻥ ، ﻧﻮڪﺮﻥ، ﮀﻮڪﻴﺪﺍﺭﻥ، ﺑﻮﺭﭼﻴﻦ ۽ ﺍﻭﻻﺩﻥ، ﻣٽ ﻣﺎﺋٽﻦ، ﺩﻭﺳﺘﻦ ﻻﺀِ ﻧﻮڪﺮﻳﻦ ۽ ﺍﻫﻢ ﺑﻴﻮﺭﻭڪﺮﻳﺴﻲ ﺟﻮ ﺣﺼﻮ ﻭﭠﻲ ﺍﺩﺍﺭﻥ ﻣﺎﻥ ﺑﻪ ( ٽﻴﻠﻴﻨٽﻴڊ ۽ ﻣﻴﺮٽ ﺳﻨﮅﻱﺀَ ) ﮐﻲ ﭤُڏﻭ ﻫﮣﻲ ڪﮃﻱ ﭤﻮ ﺗﻪ ﺍﻫﻮ ڪﻴﺮ ﺩﺍﺋﻮﺩ ﭘﻮٽﺎ ﺻﺎﺣﺐ ؟ ﻧﺎﺩﺭﺷﺎﻫﻲ ﻭڏﻳﺮﻭ ﻧﻪ ؟ ﺟﻴڪﻮ ﺟُڙﻳﻞ ﺣڪﻮﻣﺖ ۾ ﺷﺎﻣﻞ ﭤﻲ ﭘﻨﻬﻨﺠﻲ ﻣُﻔﺎﺩﻥ ﺟﻲ ﺟﻨﮓ ﻭڙﻫﻲ ﭤﻮ؟ ۽ ﺳﭛ ﻭﺳﻴﻼ ﻫﭥﻴﺎﺋﻲ، ڪﻮڙﻳﻦ ﻧﻮڪﺮﻳﻦ ﺟﺎ ﺍﺳڪﻴﻦ ﭤﻴﻞ ﺁﺭڊﺭ ﭘﺌﺴﻦ ﺗﻲ ﺍﭔﻮﺟﻬﻪ ﺳﻨﮅﻳﻦ ﮐﻲ ﻭڪﮣﻲ، ﭘﻨﻬﻨﺠﻲ ﻋﻼﺋﻘﻲ ۾ ﺯﻣﻴﻦ ﺟﻮ ٽڪﺮﻭ ڏﺋﻲ ﮔﻬﻮﺳڙﻭ ﺍﺳڪﻮﻝ ۽ ﺍﺳﭙﺘﺎﻟﻮﻥ ﺟﻮڙﻱ ﭘﻮﺀِ ﺍﻧﻬﻦ ﺗﻲ ﻗﺒﻀﻮ ڪﺮﻱ ﻭﻳﻬﻲ ﭤﻮ ۽ ﺟڏﻧﻬﻦ ﺳﭛ ڪُﺠﻪ ﻫﭥﻴﺎﺋﻲ ﭤﻮ ﺗﻪ ﺍﻫﻮ ﻧﺎﺩﺭﺷﺎﻫﻲ ﻭڏﻳﺮﻭ ﭘﻮﺀِ ﻭﺭﻱ ﻭﻓﺎﻗﻲ ڊڪٽﻴٽﺮﻥ ۽ ﺍﻧﻬﻦ ﺟﻲ ﺳﺎﭤﻴﻦ ﺟﻮ ﺳﻬﺎﺭﻭ ﻭﭠﻲ ﭔﻲ ڪﻨﻬﻦ ﻧﺌﻴﻦ ﻧﻮﺍﮠ ﺟﻬﻤﻮﺭﻳﺖ ۾ ﺩﺍﺧﻞ ﭤﻴﮡ ﺟﻲ ڪﻮﺷﺶ ڪﺮﻱ ﺍُﻥ ﮐﻲ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﻧﺪﺭﺍﻥ ﮐﻮﻟﻮ ڪﺮﮠ ﺟﻲ ڪﻮﺷﺶ ڪﻨﺪﻭ. ﺑﺎﻗﻲ ﺭﻫﻲ ﮘﺎﻟﻬﻪ ﺍﻳﮕﺮﻳڪﻠﭽﺮ ﺟﻲ ﺗﻪ ﺳُﻬﮣﺎ ڪﻬڙﻱ ﺩُﻧﻴﺎ ۾ ﭤﺎ ﺭﻫﻮ، ﭘﺎﮢﻲ ﺁﻫﻲ ڪﭥﻲ ﺟﻮ ﺍﻳﮕﺮﻳڪﻠﭽﺮ ﺟﻮ ﻓﺮﻭﻍ ﭤﺌﻲ ﺍُﻫﻮ ﺗﻪ ﭘﻨﺠﺎﺏ ﺟﻲ ﭘﺮﻫﺎﻳﻞ ﺭﻳﮕﺴﺘﺎﻧﻲ ﺯﻣﻴﻨﻦ ﻻﺀِ ﭘﻴﻮ ﻭﭸﻲ ۽ ﺳﻨﮅ ﻣﺎﮢﻬﻮﻥ ﺗﻪ ﻫﺎﮠ ﻧﻠڪﻦ ۽ ﮐﻮﻫﻦ ﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﭘﻴﺌﮡ ﺟﻮ ﭘﺎﮢﻲ ﻧﻪ ﭘﻴﺎ ﺣﺎﺻﻞ ڪﺮﻱ ﺳﮕﻬﻦ. ﮄﺍڙﻳﻠﮕﻴﺮﻱ، ﻟﻮﻓﺮ ﭘﺎﺋﻲ، ﻣﻮﺍﻟﻲ ڪﻠﭽﺮ ﺗﻴﺰﻱﺀَ ﺳﺎﻥ ﭔﻬﺮﺍڙﻱﺀَ ۾ ﻓﺮﻭﻍ ﭘﻴﻮ ﭤﺌﻲ ۽ ﮘﻮﭠﻦ ۾ ﺭﻫﻨﺪڙ ڪﺎﺭﻭﺑﺎﺭﻱ ﻃﺒﻘﺎ ( ﻭﺍﮢﻴﺎ، ﻣﻴﻤﮡ ۽ ﺷﻴﺦ) ﺑﻪ ﺍﻧﻬﻲﺀَ ﺭﻓﺘﺎﺭ ۽ ﻇﻠﻢ ۽ ﺟﺒﺮ ڪﺮﻱ ﮘﻮﭞ ﮀڏﻱ ﺷﻬﺮﻥ ۾ ﺍﭼﻲ ﻭﻳﺎ ﺁﻫﻦ ﻳﺎ ﭔﺎﻫﺮﻳﻦ ﻣُﻠڪﻦ ۾ ﻫﻠﻴﺎ ﻭﻳﺎ ﺁﻫﻦ ۽ ﻭﺍﮢﻴﺎﻥ ﺗﻪ ﭘﺎڪﺴﺘﺎﻥ ﺋﻲ ﮀڏﻱ ﭘﻴﺎ ﻭﭸﻦ ۽ ﺟﻴڪﻲ ﺍﭸﺎﻥ ( ڏﻥ) ڏﻳﮡ ﺟﻲ ﺻﻼﺣﻴﺖ ﺭﮐﻦ ﭘﻴﺎ ڪﻨﻬﻦ ﻧﻪ ڪﻨﻬﻦ ﺻﻮﺭﺕ ۾ ( ڏﻥ) ڏﺋﻲ ﻳﺎ ﻭﻧﮕﺎﺭ ﺗﻲ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺁﻫﻦ ﭘﺮ ﺳﻨﺪﻥ ﻋﺰﺗﻦ ۽ ﻣﺎﻝ ﻣﺘﺎﺋﻦ ﮐﻲ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺍﻧﻬﻦ ﻧﺎﺩﺭﺷﺎﻫﻲ ﻭڏﻳﺮﻥ ﺟﻲ ﻣﻮﺍﻟﻲ ۽ ﻧﺸﺎﺋﻲ ﺍﻭﻻﺩﻥ ﺟﻮ ﺧﻄﺮﻭ ﺁﻫﻲ ﺗﻪ ﺗﻮﻫﺎﻥ ڪﻴﺌﻦ ﭤﺎ ﭼﺌﻮ ﺗﻪ ﺳﻨﮅ ﺟﻮ ﻣﺴﺌﻠﻮ ﻧﺎﺩﺭﺷﺎﻫﻲ ﻭڏﻳﺮﻭ ﻧﺎﻫﻲ؟ ﺟڏﻧﻬﻦ ﺗﻪ ﺳﺎﺋﻴﻦ ﺍﻫﻲ ﻣﻮﺍﻟﻲ ﺭﺍﺷﻮﺕ ﺧﻮﺭ ﺑﺎﺑﻮ ڪﻠﺮڪ، ﮔﻬﻮﺳڙﻭ ﺍُﺳﺘﺎﺩ، ﻭڏﻳﻦ ﻋﻬﺪﻥ ﻭﺍﺭﺍ ڪﺎﻣﻮﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻪ ﺍﻥ ﻣُﻔﺎﻫﻤﺘﻲ ﭘﺎﻟﻴﺴﻲﺀَ ﺗﺤﺖ ﺍﻧﻬﻦ ﻧﺎﺩﺭﺷﺎﻫﻲ ﻭڏﻳﺮﻥ ﺟﺎ ﻣﺎﮢﻬﻮﻥ ﺷﺎﻣﻞ ڪﻴﺎ ﻭﻳﺎ ﺍﻫﻦ ﻧﻪ؟ ﺟﻴڪﻲ ﻫڪ ﻟﻨڊﻥ ﭘﻼﻥ ( D)ﺭﭤﺎ ﺑﻨﺪﻱﺀَ ﺗﺤﺖ ﺳﻨڏ ﺟﺎ ﭔﻪ ٽڪڙﺍ ڪﺮﻱ ﻫڪ ﺷﻬﺮﻱ ٽڪڙﻭ ﺳﻨﮅ ﺗﻲ ڪﻨٽﺮﻭﻝ ڪﺮﮠ ﻻﺀِ ( ڊڪٽﻴٽﺮﻥ ۽ ﺍﻧﻬﻦ ﺟﻲ ﺳﺎﭤﻴﻦ ﺑﺸﻤﻮﻝ ﺍڙﺩﻭ ﻣﻴڊﻳﺎ ۽ ﺍﻥ ﺟﺎ ﺳﻨﮅ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﻳﻨڪﺮ) ﭰﺒﺎﻫﻲ ﺳﻨڏ ﺟﻮ ﺳﮅﻭ ﺳﺌﻮﻥ ڪﻨٽﺮﻭ ﺣﺎﺻﻞ ڪﻦ ﺟﻦ ﺍﮘﺌﻲ ﭔﻬﺮﻳﻦ ﺩﻳﺴﻦ ﻣﺎﻥ ﭘﻨﺎﻫﮕﻴﺮ ﮔﻬﺮﺍﺋﻲ ﺳﻨﮅ ﺟﻲ ﺷﻬﺮﻥ ۾ ﺁﺑﺎﺩ ڪﺮﺍﻳﺎ ﺁﻫﻦ ﺗﻪ ﺟﻴﺌﻦ ﺳﻨﮅﻳﻦ ﮐﻲ ﺍڪﻠﻴﺖ ۾ ڏﻳﮑﺎﺭﻱ ﺳﻨﺪﻥ ﻭﺍﺗﺮ ﺑﻨﺪﻱ ڪﺮﻱ ﺳﮕﻬﺠﻲ . ﺍﺋﻴﻦ ڪﻮﻧﻬﻴﻦ ﮀﺎ . ﺳﺎﺋﻴﻦ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺟﻮ ﭘُﭡﻴﻮﻥ ﭘﺎﺳﻮ ﺑﻪ ﭘڙﻫﻮ ﺟﻴڪﻮ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺳﻨﮅﻱ ڏﺍﻫﻦ ﺟﻲ ﭘڙﻫﮡ ﮐﺎﻥ ﺭﻫﺠﻲ ﻭﻳﻨﺪﻭ ﺁﻫﻲ ﭘﻮﺀِ ﭘﻮﺭﻱ ﺳﻨﮅ ﻣﺼﻴﺒﺖ ۾ ﭘﺌﺠﻲ ﻭﻳﻨﺪﻱ ﺁﻫﻲ