اهو علم کي پکيڙڻ لاءِ هڪ خيرات آهي. عبدالرزاق ميمن P-46018 AMPHS. ا today کان شروع ڪندي ، مان ڪنهن به ايئر لائن انڊسٽري ۾ پنهنجي ڪيريئر جي پيروي ڪندي يا پي آءِ اي ايئر لائن مئنيجمينٽ ۾ ڪم ڪندس ”ڪمانڊ اينڊ ڪنٽرول“ تازو يونيورسٽي ايم بي ايز (ڊاٽ ڪامس-2004) ۽ ڪنهن به ”ايويائي انڊسٽري“ ۾ ”لانچنگ“ آن لائن مفت خاص ۽ پيشه ور فني نصاب بقا لاءِ. جيڪڏهن اسان پي آءِ اي بابت ڳالهايو جنهن ۾ ايئر ڪنڊيشن وارو پروفيشنل سال 2014 بعد مڪمل طور تي ختم ٿي چڪو آهي ڇاڪاڻ ته اهي (10 سيڪڙو پروفيشنل / فيلڊ ماهر) ٻار هئا ، جيڪي ”مشرف انتظام 1999 کان 2007 تائين“ منجمد ٿي ويا. ۽ 5 سيڪڙو پي آئي اي کي تحفظ فراهم ڪيو ته زبردستي گمراهه ڪندڙ پاليسين جي پيروي ڪئي ، انهن کي وڌيڪ مالي نقصان کان بچايو ۽ رٽائر ڪيو. ڇاڪاڻ ته 1996 ع ۾ ايم ڊي ”خاقان عباسي انتظاميا“ صابر صلاحڪار / اسپيڊ ونگ جي مدد سان ”200 من پاور في ايئر ڪرافٽ“ گولڊن هينڊشيم اسڪيم مان 90 سيڪڙو پروفيشنل رائيٽ سائيز پاليسي تحت برطرف ڪيا. پر پوءِ 1999 ۾ ”مشرف اسٽيبلشمنٽ ۽ ٽيڪنوڪريٽ“ وري وڏي پيماني تي ميرٽ جي سڀني حدن کي پار ڪري ورتو ۽ هزارن کي ٻيهر درست ريٽنگ پاليسي جي خلاف بھرتي ڪرڻ شروع ڪيو ۽ پي آءِ اي جي افرادي قوت ٽيون ٿي وئي. ۽ اسپورٽس ڊويزن کان. ايٿليٽ لاڪر کي ڊوميسٽڪ ۽ انٽرنيشنل نيٽورڪ جي ڪمانڊ ڏني وئي هئي. رانديگرن جو ڪم اهو آهي ته انهن اهم ادارن ۾ ۽ خاص طور تي جن جون پرڏيهي پوسٽنگون آهن انهن کي خاص طور تي ۽ انهن جي پنهنجي واپار جي ماهرن کي نظرانداز ڪري انهن کي افقي حرڪت واري پاليسين ٺاهڻ. اسپورٽس ڊويزن جي تعاون کان بغير رانديگرن کي پي آءِ اي کي تباهه ڪرڻ جون سازشون ختم ڪيون ويون. PIA جنهن هر هڪ شعبي مان آمدني حاصل ڪئي ، خريد ڪرڻ ڏکيو هو ۽ ان جو بنيادي اثاثو سندس پيشيوراڻي آدمشماري هئي ، جنهن کي هن دنيا جي ٽاپ ڪلاس ايئر لائنز مان هڪ ڪري ڇڏيو. ان جي باوجود ، هن جي ٽي جي ايس ۽ ريمپ هينڊلنگ کي هلايو ويو ۽ شاهين ۽ رائل هيلينڊنگ ايجنسي کي ڏني وئي. ۽ ٽي جي ايس کي سوئس پورٽ ڏنو ويو جيڪو معاهدي جي ڀڃڪڙي ۾ ٽي جي ايس تي لاڳو نه ٿيو. ان جو بين الاقوامي معيار وارو فلائيٽ کائوز سنگاپور جي ڪمپني جي سپرد ڪيو ويندو. ان ڪري هي ايئر لائن پي آءِ اي سڀني ٽيڪنيڪل شعبن جي گهربل آهي (لازمي آئي ٽي علم سان گڏ) ، فني انتظام ، جنهن جي لاءِ “95٪ انجنيئرنگ ايم ايس ، ايم سي ايس پوسٽ گريجوئيٽس ، بي اي انجنيئرز انهن جي مدد ڪري رهيا آهن ، ڊي اي اي انهن جي مدد ڪري رهيو آهي. ڊپلوما هولڊر (مهارت رکندڙ ورڪرز) ۽ انهن جا مددگار جي ضرورت آهي "اپرنٽس شپ ٽريننگ ۽ ٻيون سرٽيفيڪيشن" (سيمي اسڪلڊ ٽيڪنيشين) ۽ ٻين ٽن شعبن لاءِ جيڪي نان ٽيڪنيڪل آهن جهڙوڪ "ايم بي اي" لاءِ "مارڪيٽنگ ، فنانس ۽ ايڇ آر". ۽ بي بي اي. پر هڪ ريسرچ اسٽڊي ۽ سروي مطابق ، پي آءِ اي لاءِ ”امپورٽ مشرف مشرف“ 90 سيڪڙو ٽيڪنيڪل / آئي ٽي سان لاڳاپيل انتظاميا جي بدران ايم بي اي استعمال ڪيو جنهن کي هو منظم نه ڪري سگهيو ۽ پي آءِ اي کي انهن جي غلط پاليسين جي ڪري هڪ مڪمل بئنڪ رپورٽ ٺاهي ڇڏي. ====== انهن معاملن کي نظر ۾ رکندي 2014 ۾ رٽائر ٿيڻ جي باوجود مون کي ٻيهر سرگرم ٿيڻو آهي پي ٽي آئي جي درآمد وارين انتظامن جي رهنمائي ڪرڻ جي لاءِ ۽ پي آءِ اي جي پوري نيٽ ورڪ کان به موٽ حاصل ڪئي جهڙوڪ رٽائرمينٽ کان پهريان منهنجي ڪرپشن جو سبب بڻيو ، اهو هڪ رڪاوٽ بڻجي ويو. انتظاميا اهو مشن اسان جي پلاننگ مينيجر محترمه حسن جي نگراني هيٺ ٽن دوستن پاران ”ايئرپورٽ سروسز پلاننگ ڊويزن“ ۾ ڪيو ويو هو. ڇا حفيظ شيخ ، ذاڪر حسين ۽ آءِ ٽي ماهر طور ٽيم ۾ پيشيونشن ڪري رهيا آهن؟ اسان MIS کان رپورٽون وٺون ٿا ، IATA تحت ڪم ڪريون ٿا. فيلڊ ڪارڪنن لاءِ دستور العمل ، ايس او پيز ۽ ڪم جي هدايتون ٺاهيو. جنهن ۾ ڊاٽ ڪام 2004 جي ايم بي اي داخلا کي تبديل ۽ گندا ڪيو ويو ۽ پي آءِ اي مالي نقصان ڏيڻ شروع ڪيو ، ا today's جي پي آءِ اي ڊاٽ ڪامس -2004 جو اثر آهي. ======= ڳاڙهو انتباہ تنهن ڪري هاڻي پي آءِ اي کي بچائڻ جي لاءِ ميدان ۾ اچي چڪو آهيان پر مون ايئرگيشن انڊسٽري سان لاڳاپيل پروفيشنل مئنيجمينٽ پوسٽ گريجوئيٽس لاءِ خاص سکيا “آن لائن” ڪلاس وٺڻ شروع ڪري ڇڏي آهي. جن جي بنيادي ڪمپيوٽر تعليم ايم ايس سي آهي. موضوع ايم اي ايس (مئنيجمينٽ انفارميشن سسٽم (آئي ٽي)) آهي. ۽ اهي ايم بي اي جي طور تي ايجاد ڪنٽرول ڪنٽرول انتظام سنڀالڻ چاهيندا آهن. https://www.facebook.com/100000443149205/posts/4018636821494383/ مون جڏهن پنهنجي ايئرپورٽ سروسز پلاننگ ڊويزن کان حاصل ڪيل منصوبن جي ”ريسرچ اسٽڊي ۽ سروي“ ڪئي ، مون اهو سکيو ته پي آءِ اي يا ڪنهن ٻئي ايئر لائن جي درآمد ٿيل انتظاميا ٻيهر صحيح ماڻهو لاءِ صحيح مرد کي استعمال ڪيو. جي ايم يا ڊائريڪٽرن ٻين ڊويزنن کان اڻ رجحان يا افقي تحريڪن جون پاليسيون. آفيسرن ٽيم کي ڪاروباري ماهرن جي موجوده ٽيم تي مسلط ڪرڻ لاءِ استعمال ڪيو.هن پاليسي کي ايئر لائن کي مالي نقصان ٿيو. اهڙيءَ طرح ، پي آءِ اي ۾ سڀ کان وڌيڪ تباهي مشرف جي ٽيڪنوڪريٽڪ انتظام ”1999 کان 2007“ جي هٿان ٿي ، جيڪا ڪانٽيننس مينيجمينٽ طور تي جاري رهي ، جنهن بعد پي پي جي سول حڪومت ”2008 کان 2013“ ۽ نون ليگ جي ٻئي انتظام ، ”2013 2018 ڏانهن. “کڻڻو پيو. ياد رهي ته پي آءِ اي جا 95 سيڪڙو شعبا ٽيڪنيڪل (سي اي اي شپ سرٽيفڪيشن) ڪورسز ۽ پروفيشنل طور تي بي اي / ايم ايس انجنيئرنگ ۽ آئي ٽي سان لاڳاپيل عملدار آهن ، جڏهن ته 5 سيڪڙو ايم بي اي گهربل آهي “مارڪيٽنگ - فنانس ۽ ايڇ آر” مشرف جي دور ۾ پي ايس اوز ۽ اسٽيبلشمينٽ ۽ ٽيڪنوڪريٽس جا تازو ايم بي اي ٻار ڊي جي ايم ۽ جي ايم. خاقان عباسي جي دور ۾ صابر صلاحڪار / اسپيڊ وائنگ جي مدد سان ، ريگٽ سائزنگ جي نالي سان ايويائيشنل پروفيشنلز کي سپر پول ۾ ويهڻ يا 1999 کان اڳ گولڊن شيڪ هينڊ اسڪيم ۽ پي آءِ اي مان گريجوئيشن ڪندڙ 90 سيڪڙو عملي ختم ڪيا ويا. رڳو اهو ئي نه ته 10 سيڪڙو ٻار منجمد هئا ۽ اسان بمشکل ڪجهه هئا جيڪي هن جرئت ڪئي ۽ سڌو سنئون انتظاميا جي غلط پاليسين تي تنقيد ڪئي پوءِ ٽاپ مينيجمينٽ اسان کي روزاني مارنگ بریفنگ بورڊ روم ۾ پهچايو. پوءِ جڏھن مون کي ھڪڙو ٻيو منصوبو ڏنو ويو ته جيئن آئون پاسورڊ ۽ ويزا پاليسيءَ وارو مرڪزي سيلب مئنيجر ۽ ويزا پاليسي ۽ انتظاميا مون کي تربيت لاءِ 40 ايم بي ايز جو گروپ ڏنو جن مان صرف 2 ايم بي اي ”ڪپل ڪمار ۽ ذوالقرنين حيدر“ معياري لاءِ ھوندا. افسوس جي ڳالهه آهي ته ، انهن ايم بي ايز ايئر ڪنڊيشن شعبن ۾ ڪيترائي ملين ڊالر تنخواہ جي معاهدي تي استعمال ڪرڻ بدران ، انهن کي ڪلارڪ جي فنڪشن ڏني وئي ۽ جنرل مئنيجر ۽ ڊائريڪٽرن جي سيڪريٽريٽ ۾ رکيا ويا ، جتي اهي ايسل تي ايم ايس ورڊ تي اجلاسن جا خلاصا / منٽ ٺاهن ٿا. ۽ پاور پوائنٽس تي ، اسان فيلڊز کان ڊيٽا وٺون ۽ اسان جي ايڇ آر ڪلارڪ عملي کي پيشيون ٺاهيون. ======= ياداشت: اwards کان ۽ بعد ”خيرات“ جئين ته توهان باشعور آهيو ، آئون ”ايئر لائن انڊسٽريز / اييويشن فيلڊ“ جي هر حصي سان لاڳاپيل خاص ڪورسن جو سلسلو جاري رکي رهيو آهيان ، ايم بي اي پوسٽ گريجوئيٽ کان ايوي ايشن پروفيشنل تائين مدد ڪندو. اسان يو ايل ڊي مئنيجمينٽ سسٽم سان ”آن لائين ڪورسز“ شروع ڪنداسين ته نه رڳو جڏهن پي آءِ اي ۾ هوائي جهازن جا ماهر اسان جو پهريون آن لائن تعارف: ايئر لائن جو يو ايل ڊي مئنيجمينٽ سسٽم ڇا آهي؟