• ڇا توھان کان سنڌ سلامت جو پاسورڊ وسري ويو آھي..؟
    ھيٺ ڏنل بٽڻ تي ڪلڪ ڪري پنھنجي اي ميل واٽس ايپ ذريعي موڪليو. .انتظامي رڪن توھان جي پاسورڊ کي ري سيٽ ڪري توھان کي اطلاع موڪليندا. لک لائق..!

    واٽس ايپ ذريعي

خدا جي واسطي، ٻين کي ڪوڙو ۽ پاڻ کي سچو سمجهي سنڌ جي زندگي، بقا ۽ وجود جي جنگ نه وڙهو، ڇاڪاڻ ته اسان سنڌ جي دور جي سچي وارثن بابت سوچيون ٿا!

Sindhi Media

سينيئر رڪن
خدا جي واسطي، ٻين کي ڪوڙو ۽ پاڻ کي سچو سمجهي سنڌ جي زندگي، بقا ۽ وجود جي جنگ نه وڙهو. سڀني جي طريقن جو احترام ڪريو ته جيئن توهان جو طريقو به عزت وارو بڻجي وڃي. سنڌ جي ثقافت، روايتن ۽ شرافت تي حملو ڪندڙ گندي گار گند برگيڊ بڻجي، توهان پنهنجي نسل، حيثيت ۽ اهميت کي تباهه ڪري رهيا آهيو.


خدا سڀني کي پنهنجي حيثيت سان سنڌ جي زندگي، وجود ۽ بقا جي جنگ وڙهڻ جي اجازت ڏئي. ھي سنڌ مان ويندڙ گلگتي "زين خان" به پنهنجي طريقي سان گلگت بلتستان مان سنڌ جي بقا، وجود ۽ زندگي جي جنگ وڙهندو رهيو آهي ۽ فنڪارن جي هڪ گروپ کي به سجاد سھاگ جي ڪمانڊ هيٺ "ڪيترن ئي فنڪارن جي تنظيمن" وانگر هڪ ٻيو نئون "ميڊيا فورم" ٺاهڻ گهرجي. پوءِ اعتراض ڇو، ڇو ته هن توهان جو طريقو اختيار نه ڪيو.


اهو ڪيئن ممڪن آهي ته ڪمزور، بيمار، لاچار، مجبور يا امن پسند سنڌي، جيڪي پنهنجي قلم سان سنڌ جي حفاظت ڪرڻ چاهين ٿا، سنڌي جنگجو بڻجي وڃن ۽ جنگ جي ميدان ۾ داخل ٿين. هر قوت جو پنهنجو طريقو آهي. هي يڪجهتي جي جنگ ناهي، اها اعصاب، برداشت، شهادت، قربانين جي جنگ آهي. ڪجهه ڇوڪرن پنهنجي همت ڏيکاري آهي، ڪجهه نعرن ۾ مصروف ٿي مغرور ٿي رهيا آهن. هي سڀ وجود جي جنگ جو حصو آهي، جيتوڻيڪ اهو توهان جو چونڊيل طريقو نه آهي، پوءِ اعتراض ڪريو ۽ هن تحريڪ کي ٽوڙڻ شروع ڪريو.


سنڌ جي وجود ۽ وقار جي جنگ، جنهن ۾ فنڪار به شامل آهن، 77 سالن کان دنيا جي هر ڪنڊ کان هر بهادر ۽ فخر ڪندڙ سنڌي وڙهي رهيو آهي، تنهن ڪري هن کي پنهنجي وچولي ذريعي هي جنگ وڙهڻ ڏيو، جتي به، ڪنهن به طريقي سان، ۽ ڪنهن به طريقي سان. جيڪڏهن هو توهان جي طريقي سان وجود جي هي جنگ نه وڙهي رهيو آهي، ته ان تي اعتراض نه ڪريو. اهو سمجهيو ويندو ته توهان سنڌ جي دشمنن جا ڇڏيل ايجنٽ ۽ هٿيار آهيو، ۽ توهان بدسلوڪي ۽ اعتراض واري گار گند برگيڊ جو هڪ گروهه بڻجي سنڌ جي اتحاد کي ٽوڙڻ جي سازش ڪري رهيا آهيو.


ڇاڪاڻ ته اسان سنڌ جي دور جي سچي وارثن بابت سوچيون ٿا!


هندستان، جنهن جي قومي تراني ۾ به سنڌ جو ذڪر آهي، کي بي جي پي حڪومت کان سوال اٿارڻ گهرجن ته هڪ طرف، جڏهن ته ٻئي طرف، سنڌ پنهنجي وقار جي جنگ، وجود جي جنگ وڙهي رهي آهي، توهان هن وجود جي جنگ کي متاثر ڪرڻ لاءِ سنڌو پاڻي معاهدي کي معطل ڪرڻ جو سوچيو ڇو؟


هن وقت، هن "امير سائي سنڌ" کي چولستان کي بنجر بڻائڻ جي مسلسل سازشن، "ڪالاباغ ڊيم، 91 معاهدو، سائي پاڪستان" جي حملي کان بچائڻ لاءِ، دنيا جي هر ڪنڊ کان هر سنڌي پٽ، پنهنجي طريقي سان، پنهنجي وچولي ذريعي، ۽ پنهنجي طريقن سان، "جياپي جي جنگ" لاءِ احتجاج ڪري رهيو آهي.


دنيا جي ڪنڊ ڪڙڇ ۾ رهندڙ سنڌي پنهنجي پنهنجي انداز ۾ احتجاج ڪري رهيا آهن، اسيمبلين ۾، شهرن ۾، گهٽين ۾، روڊن تي، پنهنجي پنهنجي پارٽين جي جهنڊن جي ٽولن ۾، قلم، وڊيو ڪلپس، قومي گيتن يا مختصر اسڪرپٽ ڊرامن سان، سوشل ميڊيا تي، ڇا اهو ثابت ٿئي ٿو ته اهي معذور، انڌا، گونگا، ٻوڙا آهن، "جيئي جي جنگ"، "سنڌ جي وجود جي جنگ" سان وڙهي رهيا آهن. اتي توهان "تاس معاهدي کي منسوخ ڪري رهيا آهيو"، ۽ سنڌين جا زخم ڀرجي رهيا آهن.


جتي اهو هڪ حقيقت آهي ته سنڌو ماٿري جي ورهاڱي، برصغير (هندستان سنڌ) ۾ خود ڪفيل امير ڪڏهن به برطانوي راج جي بيوروڪريسي جو حصو نه رهيا آهن، جڏهن ته برطانوي راج برصغير (هندستان) جي مسلمانن ۽ غير مسلمن مان پنهنجي بيوروڪريسي چونڊي هئي جيڪي 200 سالن تائين برطانوي راڄ تي قابض هئا. توانري، پنهنجي وفاداري جي دوران، انهن کي برصغير (هندستان، سنڌ) جي ريگستانن جي بنجر زمينن کي هڪ خدمت طور ڏنو.


جڏهن اسين "سن آف مٽي" دور جي حقيقي وارثن جي سوچ جي ڳالهه ڪريون ٿا، ته هڪ ڳالهه ذهن ۾ اچي ٿي ته اوچتو هندستان کي اهو احساس ٿيو، جيڪو اڳ ڪڏهن به نه ڪيو ويو هو، ته هن "پهلگام حملو" کڻي 1960 جي طاس معاهدي کي منسوخ ڪري ڇڏيو. اسان سوچڻ تي مجبور آهيون ته ايوب خان کان "سنڌو درياءَ" مان سيراب ٿيندڙ "پنجاب جا ٽي دريا" خريد ڪري، هندستاني سپاهي جن بنجر ريگستان ۾ زمينون "وفاداري جي انعام" طور حاصل ڪيون هيون، انهن ٽن درياهن کي سيراب ڪرڻ ۾ ناڪام ٿيا. ۽ جتي "ابو ظهبي" پڻ پنهنجي ريگستان کي سيراب ڪرڻ ۾ ٽيڪنيڪل ناڪامي جو شڪار رهيو آهي، اتي پاڪستاني سپاهين کي چولستان ۾ اهي بنجر زمينون مليون ۽ ٽيڪنيڪل سببن جي ڪري، انهن کي "ڪالا باغ" ڏنو ويو. ڊيم معاهدي 91 يا گرين پاڪستان ذريعي ضايع ڪري هن ننڍڙي مقدار ۾ پاڻي کي ڪيئن سائو بڻائي سگهجي ٿو؟


جيتوڻيڪ سنڌ کي هن پاڻي جي سخت ضرورت آهي، جنهن جي سرسبز زمينن کي به "معاهدو 91" جي خلاف ورزي ڪندي بنجر بڻايو ويو ۽ گرين پاڪستان منصوبو هتان کان شروع ٿيڻ گهرجي ۽ بنجر چولستان کان نه، جيڪو ٽيڪنيڪل ماهرن موجب سيراب ڪرڻ ناممڪن آهي.


پاڪستان ۽ هندستان جي وچ ۾ 19 سيپٽمبر 1960 تي سنڌو درياءَ ۽ ٻين دريائن جي پاڻي جي منصفانه ورڇ لاءِ ٿيل معاهدي کي "سنڌو پاڻي معاهدو" سڏيو ويندو آهي. حقيقت ۾، 1909 ۾، برطانوي اختيارين پنجاب کي برصغير لاءِ گودام بڻائڻ لاءِ هڪ گهٽ "سنڌو پاڻي" منصوبي تي غور ڪيو ۽ ان مطابق، هڪ درياهه جو پاڻي ٻئي درياهه تائين پهچايو ويندو هو. ياد رکڻ جي قابل آهي ته هن سنڌو پاڻي معاهدي تحت، هندستان کي بياس، راوي ۽ ستلج دريائن جي پاڻي جو حق ڏنو ويو هو، جڏهن ته پاڪستان کي ٽن اولهه دريائن سنڌو، چناب ۽ جهلم جي پاڻي جو حق ڏنو ويو هو. جڏهن ته، هندستان کي انهن ٽنهي دريائن (سنڌو، چناب ۽ جهلم) جي 20 سيڪڙو پاڻي جو حق پڻ ڏنو ويو.
 
آخري ترميم:
Back
Top