عبدالرحمان اوٺو ٿرپارڪر
جونيئر رڪن
پاڪستان جو قيام تاريخي،سياسي، ۽ مذهبي حوالي سان هڪ اهم موڙ هو.
اڪثر ماڻهن ۾ هي سوال پيدا ٿئي ٿو ته
پاڪستان ڪهڙي ڪلمي تي ٺهيو؟
جناح ته خواجو هو ته پوءِ ڪهڙي عقيدي تي ملڪ ٺهيو؟
محمد علي جناح پيدائشي طور شيعه اسماعيلي خوجا خاندان سان لاڳاپيل هئا،
پر بعد ۾ مسلم عقيدي ڏانهن مائل ٿيا.
تنهن هوندي به پاڪستان جي قيام جو مقصد
ڪنهن خاص مذهبي فرقي جو ملڪ ٺاهڻ نه هو،
بلڪي هندستان جي مسلمانن لاءِ هڪ اهڙي رياست جو قيام هو، جتي هو اسلامي اصولن مطابق آزاديءَ سان زندگي گذاري سگهن.
پاڪستان جو بنيادي نعرو هي هو ته
پاکستان کا مطلب کیا؟
لا إله إلا الله
هن نعري مان واضح ٿئي ٿو ته پاڪستان جو بنياد
اسلام جي نالي ۽ ڪلمه طيب جي بنياد تي رکيو ويو هو،
نه وري جناح جي ذاتي عقيدي تي هو.
ٻئي ڳالهه ته قراردادِ مقاصد جيڪا 1949 ۾
پهرين پاڪستاني اسيمبلي واضح طور تي اعلان ڪيو ته حاڪميت الله تعاليٰ جي آهي،
۽ پاڪستان جو آئين اسلامي اصولن مطابق هوندو
پاڪستان جو قيام اسلامي سڃاڻپ ۽ وحدت جي بنياد تي ٿيو آهي نه ئي ڪنهن خاص فرد يا فرقي جي نالي تي.
جناح جو عقيدو سندس ذاتي معاملو هو،
جڏهن ته ملڪ جو قيام سڀني مسلمانن جي گڏيل عقيدي تي ٿيو آھي ,ان ڪري ان قسم جون ڳالهيون حقيقت ۽ تاريخ کان بخبري جو دليل آهي
ڇو ته پاڪستان ڪنهن خاص فرقيءَ جو ملڪ نه آهي ،
بلڪي سڀني مسلمانن جو هڪ گڏيل اسلامي وطن آهي.
تنهن ڪري اتحاد، اعتدال ۽ اسلامي اصولن تي هلڻ ئي اسان سڀني جو اصل فرض آهي
اڪثر ماڻهن ۾ هي سوال پيدا ٿئي ٿو ته
پاڪستان ڪهڙي ڪلمي تي ٺهيو؟
جناح ته خواجو هو ته پوءِ ڪهڙي عقيدي تي ملڪ ٺهيو؟
محمد علي جناح پيدائشي طور شيعه اسماعيلي خوجا خاندان سان لاڳاپيل هئا،
پر بعد ۾ مسلم عقيدي ڏانهن مائل ٿيا.
تنهن هوندي به پاڪستان جي قيام جو مقصد
ڪنهن خاص مذهبي فرقي جو ملڪ ٺاهڻ نه هو،
بلڪي هندستان جي مسلمانن لاءِ هڪ اهڙي رياست جو قيام هو، جتي هو اسلامي اصولن مطابق آزاديءَ سان زندگي گذاري سگهن.
پاڪستان جو بنيادي نعرو هي هو ته
پاکستان کا مطلب کیا؟
لا إله إلا الله
هن نعري مان واضح ٿئي ٿو ته پاڪستان جو بنياد
اسلام جي نالي ۽ ڪلمه طيب جي بنياد تي رکيو ويو هو،
نه وري جناح جي ذاتي عقيدي تي هو.
ٻئي ڳالهه ته قراردادِ مقاصد جيڪا 1949 ۾
پهرين پاڪستاني اسيمبلي واضح طور تي اعلان ڪيو ته حاڪميت الله تعاليٰ جي آهي،
۽ پاڪستان جو آئين اسلامي اصولن مطابق هوندو
پاڪستان جو قيام اسلامي سڃاڻپ ۽ وحدت جي بنياد تي ٿيو آهي نه ئي ڪنهن خاص فرد يا فرقي جي نالي تي.
جناح جو عقيدو سندس ذاتي معاملو هو،
جڏهن ته ملڪ جو قيام سڀني مسلمانن جي گڏيل عقيدي تي ٿيو آھي ,ان ڪري ان قسم جون ڳالهيون حقيقت ۽ تاريخ کان بخبري جو دليل آهي
ڇو ته پاڪستان ڪنهن خاص فرقيءَ جو ملڪ نه آهي ،
بلڪي سڀني مسلمانن جو هڪ گڏيل اسلامي وطن آهي.
تنهن ڪري اتحاد، اعتدال ۽ اسلامي اصولن تي هلڻ ئي اسان سڀني جو اصل فرض آهي