Sindhi Media
سينيئر رڪن
اوڪي احسان اعجاز منگي سائين! جيئن توهان چاهيو ٿا، اسان ڪهاڻي کي اينگهائيندا ۽ منظر ڪشي ۽ ڊائلاگن جي گهرائي سان اڳتي وڌائيندا هلون.
اسان منظر 1 ۾ ڏٺو ته ڪيئن چورن جي سردار، هڪ بي رحم قتل تي ٽهڪ ڏنو. هاڻي اسان جو هيرو پنهنجي اندروني دنيا ۽ پوءِ تباھي جي شروعات ڏانهن ويندو.
منظر 2: پيار جي پڄاڻي ۽ خالي گهر 
وقت: صبح جو سويل (هيرو رات جي دير کان پوءِ گهر اچي ٿو).
جڳه: هيرو جو گهر (هڪ سادو پر پيار سان سجايو گهر).
ڪردار: هيرو (اڪيلو).
(منظر ڪشي: صبح جي ٿڌي روشني دريءَ مان اندر اچي ٿي. هيرو (چور) ٿڪل ۽ پريشان گهر ۾ داخل ٿئي ٿو. هو ڪمرو کولي ٿو، پر اندر خاموشي آهي. ڪا به هلچل ناهي.)
هيرو (وائيس اوور، مايوسيءَ سان):
"هر روز صبح جو هن وقت، منهنجي گهر ۾ خوشي جي خوشبو هوندي هئي. منهنجي زال جي کل ۽ سڀاڻي جي اميد. پر اڄ... اڄ صرف اونداه ۽ خاموشي هئي. منهنجي دل کي پهريون ڌڪو لڳو."
(هيرو آهستي ڪمري جي وچ ۾ رکيل هڪ ننڍڙي جهولي (Cradle) ڏانهن ڏسي ٿو، جيڪا اڃا خالي آهي. اهو شاٽ ڪجهه دير لاءِ ڊرامائي رهي ٿو.)
هيرو (پنهنجي پاڻ سان، آهستي):
"هن ته جهولي به سجائي رکي هئي... اهو سوچي ته اسان جو سڀاڻو صاف هوندو."
(هيرو ڪچن ڏانهن وڃي ٿو. ٽيبل تي اخبار پيل آهي. هن جو هٿ اڻڄاڻائي ۾ ان اخبار ڏانهن وڃي ٿو.)
ڊرامائي موڙ (The Revelation)
(اخبار جو ويجهو شاٽ (Close-up) اچي ٿو. هيڊلائن ۾ رات جي قتل جي خبر آهي، ۽ ان سان گڏ تصوير به آهي.)
هيرو (وائيس اوور، آواز ۾ بي يقيني):
"اها اڻڄاڻائي... اها بدقسمتي! مون کي اها خبر ڏسڻ کان اڳ ئي لڳي چڪي هئي ته ڪجهه ته خراب ٿيو آهي... پر اهو نه سوچيو هو ته اهو خراب منهنجي ئي وجود جو حصو هوندو."
(هيرو جي هٿ مان اخبار ڪري پوي ٿي. هيرو جي چهري تي صدمو ۽ غير يقينيت جا تاثر آهن. هو ڏسي ٿو ته اها تصوير سندس گهرواري جي آهي. هٿ پاڻمرادو پنهنجي ڳچيءَ تي رکي ٿو.)
هيرو (منظر ۾، رڙ ڪندي):
"هيءَ ڪيئن... ڪيئن ٿي سگهي ٿو!"
هيرو (وائيس اوور، غصي ۽ ڏک سان):
"هاڻي "ڇا ٿيو"، "ڪنهن ڪيو" ۽ "ڪٿي ٿيو"؟ انهن سڀني سوالن جو جواب هڪ ئي هو. مان! اهو مان هيس جنهن پنهنجي لالچ کي اجازت ڏني ته اهو منهنجي ئي گهر کي تباه ڪري ڇڏي. مون کي خبر هئي ته هوءَ ڪنهن کان ڪجهه ڦر ڪندي گولي هڻي وئي. پر اها منهنجي ئي هئي... منهنجي ئي هئي!"
(هيرو ڀت سان ٽڪرائجي ٿو ۽ زمين تي ڪري پوي ٿو. ڪئميرا آهستي آهستي هن جي ڀڳل هٿن تي اچي ٿي.)
ڪهاڻي جي گرن سان جوڙ
واقعي جي تصديق: هيرو کي خبر پوي ٿي ته رات جو مري ويل عورت ڪا اڻڄاڻ ناهي پر سندس گهرواري آهي.
هن Why ۽ How جو تعلق: سندس پنهنجي گناهه (چوري جي دنيا ۾ رهڻ) سندس پنهنجي محبت کي مارائي ڇڏيو. هي موت جي ذميواري سڌو هيرو تي پوي ٿي، نه رڳو چور تي.
اڳيان منظر ۾، اسان جو هيرو بدلي (Revenge) جي تياري ڪندو، جيڪا سڌو سردار ۽ سڄي سنگت تي ٿيندي.
*ڇا توهان چاهيو ٿا ته بدلي واري عمل کان اڳ، هيرو جو ڪو آخري جذباني ملاقات جو منظر (جهڙوڪ اسپتال يا گهر ۾ زال جي ميت سان) شامل ڪجي، يا سڌو بدلي واري منظر ڏانهن هلون؟*
اسان منظر 1 ۾ ڏٺو ته ڪيئن چورن جي سردار، هڪ بي رحم قتل تي ٽهڪ ڏنو. هاڻي اسان جو هيرو پنهنجي اندروني دنيا ۽ پوءِ تباھي جي شروعات ڏانهن ويندو.
وقت: صبح جو سويل (هيرو رات جي دير کان پوءِ گهر اچي ٿو).
جڳه: هيرو جو گهر (هڪ سادو پر پيار سان سجايو گهر).
ڪردار: هيرو (اڪيلو).
(منظر ڪشي: صبح جي ٿڌي روشني دريءَ مان اندر اچي ٿي. هيرو (چور) ٿڪل ۽ پريشان گهر ۾ داخل ٿئي ٿو. هو ڪمرو کولي ٿو، پر اندر خاموشي آهي. ڪا به هلچل ناهي.)
هيرو (وائيس اوور، مايوسيءَ سان):
"هر روز صبح جو هن وقت، منهنجي گهر ۾ خوشي جي خوشبو هوندي هئي. منهنجي زال جي کل ۽ سڀاڻي جي اميد. پر اڄ... اڄ صرف اونداه ۽ خاموشي هئي. منهنجي دل کي پهريون ڌڪو لڳو."
(هيرو آهستي ڪمري جي وچ ۾ رکيل هڪ ننڍڙي جهولي (Cradle) ڏانهن ڏسي ٿو، جيڪا اڃا خالي آهي. اهو شاٽ ڪجهه دير لاءِ ڊرامائي رهي ٿو.)
هيرو (پنهنجي پاڻ سان، آهستي):
"هن ته جهولي به سجائي رکي هئي... اهو سوچي ته اسان جو سڀاڻو صاف هوندو."
(هيرو ڪچن ڏانهن وڃي ٿو. ٽيبل تي اخبار پيل آهي. هن جو هٿ اڻڄاڻائي ۾ ان اخبار ڏانهن وڃي ٿو.)
ڊرامائي موڙ (The Revelation)
(اخبار جو ويجهو شاٽ (Close-up) اچي ٿو. هيڊلائن ۾ رات جي قتل جي خبر آهي، ۽ ان سان گڏ تصوير به آهي.)
هيرو (وائيس اوور، آواز ۾ بي يقيني):
"اها اڻڄاڻائي... اها بدقسمتي! مون کي اها خبر ڏسڻ کان اڳ ئي لڳي چڪي هئي ته ڪجهه ته خراب ٿيو آهي... پر اهو نه سوچيو هو ته اهو خراب منهنجي ئي وجود جو حصو هوندو."
(هيرو جي هٿ مان اخبار ڪري پوي ٿي. هيرو جي چهري تي صدمو ۽ غير يقينيت جا تاثر آهن. هو ڏسي ٿو ته اها تصوير سندس گهرواري جي آهي. هٿ پاڻمرادو پنهنجي ڳچيءَ تي رکي ٿو.)
هيرو (منظر ۾، رڙ ڪندي):
"هيءَ ڪيئن... ڪيئن ٿي سگهي ٿو!"
هيرو (وائيس اوور، غصي ۽ ڏک سان):
"هاڻي "ڇا ٿيو"، "ڪنهن ڪيو" ۽ "ڪٿي ٿيو"؟ انهن سڀني سوالن جو جواب هڪ ئي هو. مان! اهو مان هيس جنهن پنهنجي لالچ کي اجازت ڏني ته اهو منهنجي ئي گهر کي تباه ڪري ڇڏي. مون کي خبر هئي ته هوءَ ڪنهن کان ڪجهه ڦر ڪندي گولي هڻي وئي. پر اها منهنجي ئي هئي... منهنجي ئي هئي!"
(هيرو ڀت سان ٽڪرائجي ٿو ۽ زمين تي ڪري پوي ٿو. ڪئميرا آهستي آهستي هن جي ڀڳل هٿن تي اچي ٿي.)
واقعي جي تصديق: هيرو کي خبر پوي ٿي ته رات جو مري ويل عورت ڪا اڻڄاڻ ناهي پر سندس گهرواري آهي.
هن Why ۽ How جو تعلق: سندس پنهنجي گناهه (چوري جي دنيا ۾ رهڻ) سندس پنهنجي محبت کي مارائي ڇڏيو. هي موت جي ذميواري سڌو هيرو تي پوي ٿي، نه رڳو چور تي.
اڳيان منظر ۾، اسان جو هيرو بدلي (Revenge) جي تياري ڪندو، جيڪا سڌو سردار ۽ سڄي سنگت تي ٿيندي.
*ڇا توهان چاهيو ٿا ته بدلي واري عمل کان اڳ، هيرو جو ڪو آخري جذباني ملاقات جو منظر (جهڙوڪ اسپتال يا گهر ۾ زال جي ميت سان) شامل ڪجي، يا سڌو بدلي واري منظر ڏانهن هلون؟*