دستو جيئن ته هاڻي پنهنجي هن فورم تي خاص ڪچهري جي لا هڪ سيڪشن ڪاڪي آچار جي اوطاق جي نالي سان جوڙيو ويو آهي۔۔۔۔۔ اڳ ۾ به ڪافي ڪچهري ڪري چُڪا آهيون۔۔۔ اچو ته هاڻي ڪجهه ڳجهارتن طرف هلون۔۔۔۔۔ پنهنجي سنڌ ۾ ڪافي مشهور آهي ته ڪچهرين ۾ ڳجهارتون، ڏور بيت ۽ گرچيلو ڏيندا آهن۔۔۔ سو دوستو مان به اڄ اوهان جي لا هن اوطاق تي هڪ ڳجهارت کڻي آيو آهيان۔۔۔ اچو ته ڳجهارت سڌي ڪيون۔۔۔۔ هي آهي ڳجهارت ڪاٺ مٿان درياهه ترڻ وارو ڪو آهي دوستو هاڻي ٿا ڏسون ته آهي ڪو جوان جيڪو ڳجهارت سڌي ڪري۔۔۔ نوٽ : ڳجهارت جي چاليهين پتي به لڳي ته ڳجهارت ڏيندڙ ڳجهارت سڌي ڪندو۔۔۔۔۔۔۔
جواب: ڳجهارت سائين سومرا صاحب اهو ڪم اوهان وڏن جو آهي اسان اوطاق جي ٻوهاري ماني ۽ ٻيو ڪم ڪنداسين مطلب خدمتگار آهيون
جواب: ڳجهارت ابا اسان مولائي ماڻهو آهيون۔اسان کي وري ڳجهارتن جي ڪهڙي خبر۔۔۔۔ پاڻ ڄاڻيو بابا۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ باقي ڊاڙ ٺڪا لا اسان ويٺا آهيون۔۔۔۔
جواب: ڳجهارت هڻي ڇڏيونس ٿا ڌوڪو لڳو ته ٺيڪ نه ته پاڻي ويٺا پياريندا سين دوستن کي پر هن ڳجهارت ته پاسي به نه اچڻ ڏنو آهي
جواب: ڳجهارت ادا عاشق اها به ڀلي ڳالهه آهي پر دوست ڪجهه ته ڪو ڌُڪو لڳايو۔۔۔ يار صفا ائين ئي هٿيار ڦٽا ڪري ڇڏيو۔۔۔۔۔
جواب: ڳجهارت مولائي مون ته ٻڌو آهي ته انڊيا ۾ به وڏا وڏا سگهڙ قسم جا ماڻهو آهن ۽ اهڙيون کوڙ اوطاقون انهن جي رنگن سان ڀريون پيون هونديون آهن۔۔۔۔۔ دوست وارو ڪر يار ڪجهه ته عقل ڊوڙايو۔۔۔۔۔
جواب: ڳجهارت يار زاهد ڳاله ڪر سڌي ته اهو درياه ڪاٺ جي مٿان ترندو ته پوءِ اوهانجي ڳجهارت ۾ هڪ اکر بدلائڻو پوندو ۔۔۔ جملو وري وري پڙهو ته ڳالهه سڌي نه ٿي ٿئي؛ ڪاٺ مٿان درياهه ترڻ وارا ته ؛ٻيڙيائتا آهن“ جي هميشه ڪاٺ جي ٻيڙيءَ مٿان چڙهي ويندا آهن ۔۔۔ جي اوهان جو مطلب آهي ته ”ڪاٺ مٿان درياهه تارڻ وارو ڪو آهي“ ته هن جملي ۾ اوهان تارڻ بجاءِ ترڻ لکيو آهي جنهن سبب معني بدلجي ٿي ۔۔۔ ڳالهه سڌي ڪري ۔۔۔
جواب: ڳجهارت سائين قبلا ڳجهارت سڌي لڳي پئي آهي۔۔۔۔ پر اوهان شايد پنهنجي جڳهه تي سهي هجو۔۔۔ پر جنهن نموني سان ڳجهارت آهي اها بلڪل ٺيڪ جي هنٽ جي ضرورت هجي ته ايترو ٻڌائيندو ٿو هلان ته ڳجهارت ۾ به صاف صاف لکيو پيو آهي ”لفظ ڪاٺ“ هاڻي اوهان کي انهي ڳجهارت کي ڪاٺ جي شين ۾ ڀڃڻي آهي۔۔۔ انهي کان وڌيڪ سڌي ڪهڙي ڪريان۔۔۔۔۔
جواب: ڳجهارت ڪاٺ ۾ آ ته پوءِ ۔۔۔ نر ٿو چوي۔۔۔ ته پوءِ ڪاٺ جا هر، ڪاٺ جا در، ڪاٺ جا ڪلا، ڪاٺ جو گهوڙو، ڪاٺ جو ڪِل، ڪاٺ جو رِهل ۔۔۔ جي مادي ٿو چوي ته پوءِ۔۔ ڪاٺ جي دري، ڪاٺ جي الماري، ڪاٺ جي ميز، ڪاٺ جي ٻيڙي، ڪاٺ جي ۔۔۔۔۔۔۔ جي نه ڀڳي ته پوءِ توهان جي والد بزرگوار جي شاگردن سان رابطو ڪرڻو پوندو۔۔۔
جواب: ڳجهارت ادا اهيا ڳجهارت ته حل ڪا نه ٿئي پر ادا ڪاٺ شايد جيل کي به چيو ويندو آهي۔ باقي سائين توهان پاڻ ٻڌايو،
جواب: ڳجهارت ادا الجميلي تون اهڙي ڳجهارت ڏني آهي جو ڪاڪي آچار کان به زور آهي، هاڻي ڪو مون وارو پپنو اچي هن کي ڏسي۔۔۔ هل ڙي رنجيت جاني۔۔ جلدي ڏسينس هن ڳجهارت کي۔۔
جواب: ڳجهارت دوستو ائين ڀڄندي آهي ڳجهارت ادا رشيد سمون ڏسو واقعي سگهڙ پيو لڳي مون اوهان دوستن کي هنٽ به ڏني هئي پر ادا ڪيترا نالا ڪاٺ جي شين جا کنيا آهن۔۔۔ نيٺ وڃي پار پيو ۽ ڳجهارت جي چوٿين پتي ڳجهارت کي لڳي پئي ادا لکيو آهي ته ڪاٺ جو رهل۔۔۔۔۔ ادا رشيد هاڻي ڳجهارت سولي ڪرڻي پئجي وئي ڳجهارت: ڪاٺ مٿان درياهه ڪو ترڻ وارو آهي۔۔۔۔ ڳجهارت جو حلۡ: رهل مٿان قرآن ڪو پڙهڻ وارو آهي۔۔۔۔۔۔ ڳجهارت مان ڪاٺ مان مُراد رهل ٿيو ، درياهه مان مُراد قرآن شريف ٿيو ترڻ مان مراد پڙهڻ وارو ٿيو۔۔۔ دوست ادا رشيد کي لکين واڌايون هجن جو ادا ڳجهارت کي سڌو ڪري ويو سائين هي تمام پياري ڪچهري آهي۔۔۔ اوهان رڳو ڳجهارت کي هر هر پڙهندا ڪريو پو ان ۾ جنهن شئي جو ذڪر هجي ان شين جا نالا کڻندا وڃو ته پاڻهي ڳجهارت سڌي ٿي ويندي۔۔۔۔ جيئن ادا رشيد ڪيو آهي۔۔۔ انهي سان گڏ اوهان دوستن کي پڻ تمام گهڻو مزو به ايندو۔۔۔۔۔
جواب: ڳجهارت سائين بس هاڻي ڳجهارت ته ڳجهڙي هئي ۔۔ ادو رشيد مڙسي ڪري ڀڃي ويو۔۔ پاڻ به اڳتي ايئن ئي ڪوششڪنداسين۔۔