ااشا الله اڄ نه ته سُڀاڻ اهڙو ڏينهن ضرور ايندو، سنڌي قوم جي ذهنن ۾ تبديلي ايندي نشا الله اڄ نه ته سُڀاڻ اهڙو ڏينهن ضرور ايندو، سنڌي قوم جي ذهنن ۾ تبديلي ايندي انشا الله اڄ نه ته سُڀاڻ اهڙو ڏينهن ضرور ايندو، سنڌي قوم جي ذهنن ۾ تبديلي ايندي سانکي پنهنجي ڪوشش جاري رکڻ گهُرجي، اُميدن تي دُنيا قائم آهي ۽ مايوسي گُناه. انشا الله اڄ نه ته سُڀاڻ اهڙو ڏينهن ضرور ايندو، سنڌي قوم جي ذهنن ۾ تبديلي ايندي ۽ هي جيڪو شباب ۽ شراب ۾ مدهوش پوءِ ڍايل وڏيرن، پيرن، ميرن، شاهن، جگيردارن، رئيسن ۽ ر...شوتي ڪامورن، سنڌي قوم کي غُلام ۽ انتهائي پُستي ۽ مايوسيءَ ۾ ڌڪيلي پنهنجو پٿاريدار ۽ ساٿاري ٺاهي مفلوج ڪيو آهي، انهن جي ذهنن ۾ انقلاب آني ۽ بين واش ڪري سنڌ کي وري جوڙينداسون ، بس توهان جي سٿ ۽ سمجه جي ضرورت اهي .مُحترم سنڌي سڄڻئو،4 ڊسمبر تي ڪلچر ڏهاڙو هُجي، 5 ڊسمبر تي ايڪتا جو ڏهاڙو، 6 ڊسمبر تي اجرڪ ٽوپي ڊي جي سالگره يا 1ڊسمبر کان 31 ڊسمبر تائين،پورو مهنو سنڌي رنگن سان،سنڌ ۽ سنڌيءَ جي سوچن کي نئين طرح سان رنگڻو،هي ڏهاڙا هڪ مقصد رکن ٿا،سنڌي قوم کي يڪجا ڪرڻ ۽ هڪ پليٽ فارم ۾ گڏ ڪرڻ جو. مهرباني ڪري انهن بحثن ۾ پوڻ بجاءِ سنڌين جي ذهني نشونما ۾ تبديلي آڻڻ جو سبب بڻو ۽ سنڌيءَ کي جهالت مان ٻاهر ڪڍو ۽ هر ڪنهن جو ڏهاڙو ملائي ساٿ ڏيو.مهرباني ڪري ڏهاڙن تي اختلاف نه ڪريو ۽ سڀ ڏهاڙا ملهائي، سنڏ ۽ سنڌين جي سرزمين کي، عيد جهڙين خوشين سان ائين رنگيو جو پوري سنڌ اجرڪ، ٽوپي ۽ پٽڪن سان رنگدار ڏسجي. اسلام ۾ عيد ته هڪ ڏينهن هوندي آهي پر اُن کي ٽي ڏينهن ملهائبو آهي. پوءَ هي انا ۽ ايگو تي اختلافي بحث ڇو؟ جي مقصد هڪ ئي آهي سنڌي قوم سُوٽيڊ بُوٽيڊ هجي يا اجرڪ ٽوپيءَ ۾هن لاءِ علم بلڪل ضروري آهي، علم ڪهڙو ؟ صرف قلمي علم نه! ڇو جو هي علم ته هرڪو رکي ٿو ۽ قوم کي هن علم جي اڃا هرگز ضرورت ناهي، ان ڪري جو اسانجو معاشرو ۹۰ سيڪڙو ايگريڪلچر تي آهي ۽ ۱۰ سيڪڙو ۾ سوٽيڊ بوٽيد اچن ٿا! سوال اهي ته ڪهڙو غلم آڻجي، ۽ ڪهڙي تبديلي اچڻ گهرجي جو سنڌي قوم جهالت مان بلڪل ٻاهر نڪري اچي. اها تبديلي آهي ذهني علم جي، جيڪا اسان ۾ ڏهائي هڪ مس آهي، سوٽيڊ بُوٽيڊ، ڪارُن، بنگلن امريڪا ، ڪئناڊا ۽ لنڊن ۾ رهڻ سا ن ڪو اسانجو سنڌي پڙهيل لکيل ڪون سمجهبو جيسين ڪه هُن جي ذهني سوچ ۾ تبديلي نه اچي، ڪنهن وڏي بزنيس ۽ چئنلن جي مالڪ هُئڻ سان، ڪنهن وڏي اخبار جي ڪالم نگار هُئڻ سان، ڪنهن وڏي ڊرامي جي ليکڪ هُئڻ ان ذهني سوچ م تبديل نه ٿي اچي، ذهني علم جي ضرورت آهي . اڄ جو قملي علم رکندڙ به ايتروئي جاهل آهي ، جيئن عام اڻ پڙهيل، پر وري به اڻ پڙهيل هُن کان هزارون دفعا وڌيڪ آهي جو ڪي خانداني پرنپروائون ته رکي ٿو. اچو ته ماڻهن جي ذهنن کي تبديل ڪريون ۽ جيڪا پهرين ۽ خاض بيماري سنڌي قوم مان لاهڻي آهي اُها آهي، ايگو ۽ انا پرستي، جيڪا هڪ ڏينهن نه چونڊڻ سان ۽ ملهائڻ سان ثابت ٿئي ٿي. هر ڪنهن قلمي علم رکندڙ، قوم کي گس ڏيندڙ پنهنجي پنهنجي حصي جي مسجد ٺاهي رکي آهي جي جهالت ۾ ٻُڏل رورس نٿو ٿئي ته ذهني علم رکندڙ ته ٿي سگهي ٿو جي نه ته...؟ توهانجو عقيدو ڇا به کڻي هُجي،توهانجي قوم ڪهڙي به هُجي،توهان جا سياسي ۽ نظرياتي نعرا ڇا به هُجن،پر جي توهانجي جسم جي مٽيءَ ۾ پاڪ ۽ سُهڻي سنڌ سڳوريءَ جي مٽي سمايل ۽ شامل آهي،جي توهان ست هزارسالن جي سولائيزڊ قوم جا حقيقي دعويدار آهيو، ۽ فخر ڪرو ٿا ته ٿابت ڪريو ۽ ڊسمبر جو مهنو اڇڻ سان ئي، پهرين ڊسمبر کان ئي گهر ،گهٽي،محلو،...آفيس،هر جڳه تي توهانجو اتحاد ڏسڻ ۾ اچي،پنهنجي سنڌ ڪارڊ کي فخر سان استعمال ڪريو۽ ڊسمبر جو مهنو پاڻ کي سنڌي ٽوپي،اجرڪ ۽ پٽڪي سان اوڙهي نروار ڪريو ۽ متحد ٿي سنڌ ۽ سنڌي دُشمنن کي اهو پيغام ڏيو ته هي قوم هر حالت، هر مُصيبت ۾ مُتحد آهي ۽ يقين ڪري ٿي ته گهٽ ۾ گهٽ پنهنجو ماري به اُس ۾ ڦٽو ڪري نه هليو What Ever You are! Where Ever You Are! Which is Your Creed, Community! Political Affiliation; If you Claim most Civilized 7000 Years an ancient Cultural NATION (Sindhi) Play Your SINDH CARD proudly & be United, Celebrating Sindhi Culture Month Every DECEMBER, Wearing AJRAK & TOPI; No matter which date of DECEMBER you have choose, Be proud Say SINDHI NATION. Come on Grounds in the Globe With Sindhi Colors (Ajrak, Topi & Patko) توهان ڇا به آهيو، ڪير آهيو، ڪٿي جا آهيو، توهانجو عقيدو ڇا به کڻي هُجي، توهانجي قوم ڪهڙي به هُجي، توهان جا سياسي ۽ نظرياتي نعرا ڇا به هُجن، پر جي توهانجي جسم جي مٽيءَ ۾ سنڌ جي مٽي سمايل آهي، جي توهان ست هزارسالن جي سولائيزڊ قوم جا حقيقي دعويدار آهيو، ته ڊسمبر جو مهنو اڇڻ سان ئي، گهر گهت، گهٽي گهٽي، محلو ، آفيس، هر جڳه تي توهانجو اتحاد ڏسڻ ۾ اچي، پنهنجي سنڌ ڪارڊ کي فخر سان استعمال ڪريو ۽ پاڻ کي هي پورو ڊسمبر جو مهنو سنڌي ٽوپي، اجرڪ ۽ پٽڪي سان نروار ڪريو ۽ متحد ٿي ڏيکاريو ته سنڌي قوم ئي دنيا جي واحد جهموريت ۽ عوام دوست نيشن آهي، ڪو مسئلو ناهي جو اسان ڊسمبر جي ڪابه تاريخ ايڪتا يا ڪلچر ڊي لاءِ ڳوليون، مقصد هڪ هُئڻ گهرجي क्या कभी आप कर रहे हैं! जहां कभी तुम हो! जो अपने पंथ, समुदाय है! राजनीतिक संबद्धता, यदि आप ज्यादातर सभ्य 7000 साल का दावा एक प्राचीन सांस्कृतिक (सिन्धी) आपका सिंध कार्ड गर्व से चलायें और यूनाइटेड, मनाना सिन्धी संस्कृति महीना हर दिसम्बर हो सकता है, और टोपी पहने हुए AJRAK राष्ट्र, कोई फर्क नहीं पड़ता दिसंबर की तारीख जो आप चुनते हैं, पर गर्व है सिन्धी राष्ट्र कहो. सिन्धी रंग साथ ग्लोब (Ajrak, टोपी और Patko) के मैदान पर आओ جهڙيءَ طرح سج جي روشني انسان لاءِ لازمي هوندي آهي پر اُها پنهنجي ڪارائڻ ۽ نشان به چهري تي ڇڏي ويندي آهي، اهو عمل ته لمحن جو هوندو آهي پر اهي شيڊ يا ڪارائڻ لاهڻ لاءِ وڏي جدوجهد ۽ وقت لڳندو آهي ۽ طرح طرح جو وينشنگ ڪريمون استعمال ڪبيون اهن. اهڙيءَ ئي طرح ۷۰۰۰ سالن کان جيڪي اُڌماءَ ۽ اڻانگيون سنڌي قوم مٿان آيون ۽ رهيل سهيل ڪثر سنڌي وڏيرن، جاگيردارن ۽ اُنهن جي ڇاڙتن پوري ڪري ڇڏي، اها دلين تان ڪٽ لاهڻ آسان ڪونهين ها ممڪن ضرور آهي پر وقت ضرور لڳندو اها حقيقت ۽ سچائي آهي. ڇا پڙهيل سنڌي طبقو، ڇا جاهل ۽ اٻوجهه سنڌي قوم ۾ انا پرستي٫ جو مرض تمام جسم ۾ گهر ڪري ويو آهي جيسين اهو نه لهندو تيسين هي قوم اڳتي نه وڌندي، ڏسو نه ٽوپي اجرڪ جي هڪ ڏينهن ته ڪو به متفق ناهي، تڏنهن ته چئون ٿا ته هنن کي وڌيڪ ڏينهن ڏيو ته پورو سمورو ڊسمبر سنڌ رنگن سان رچجي اچي متان سنن جي دل جو ميل لاهي وجهي. توهان پرواه نه ڪريو انشا الله اهو ڏينهن ضرور ايندو ۽ سنڌي قوم هڪ پليٽ فارم تي هوندي ۽ اُهو آهي سنڌ ڪارڊ. أي وقت مضى ما أنت! أي وقت مضى حيث أنت! الذي هو عقيدتكم ، والجماعة! الانتماء السياسي ، وإذا كنت المطالبة الأكثر تحضرا 7000 سنة أمة الثقافية القديمة (السندية) عبك السند بطاقة بفخر ويكون المتحدة ، الاحتفال السندية شهر ديسمبر من كل ثقافة ، وارتداء AJRAK وتوبي ، وبغض النظر عن تاريخ ديسمبر عليك ان تختار ، كونوا فخورين يقول الأمة السندية. هيا مبررات في العالم مع ألوان السندية (Ajrak ، توبي وPatko) توهان ڪير آهيو، ڪٿي آهيو، هند ۾ يا سنڌ ۾، امريڪا ۾ ڪئناڊا ۾، يورپ ۾ يا پاڪستان جي ڪنهن به حصي ۾، پر جي توهان جي جسم جي مٽيءِ م سنڌ جي مٽي شامل آهي ۽ توهان سنڌوءَ جي ٻنهين ڪنارن تي رهندڙ قومون آهيو ته توهان يقينن سنڌي آهيو ، واديءَ مهراڻ جا پُراڻا باشندا ۽ پنهنجي ستن هزاي سالن کان پُراڻي تهذيب جا دعويدار، پوءِ ڇو نه پنهنجو سنڌ ڪارڊ فخر سان استعمال ڪري، اسٽيبلشمينٽ ۽ اُنهن جي ڇاڙتن، سنڌ ۽ سنڌي قوم جي ازلي دُشمنن ، بشمول پيلي صحافت ۽ بليڪ ميلر ۾يڊيا ،جنگ ، جيو ۽ نيشن ،کي اهو کُلو پيغام ڏيو جيڪي هر دئور ۾ هر ڊسمبر جي مهني جي ڪهڙي به تاريخ جيڪا اوهان چُوز ڪئي آهي، پنهنجن ڪاروباري اختلافن يا نظرياتي اختلافن جي ڪري، سڀ ڀُلائي هڪ سنڌي سپوت ٿيڻ جو مثال بڻجو، پوري قوم توهان سان گڏ آهي، پاڻ ۾ سچي ليڊر شپ پئدا ڪريو، مُتحد ٿيو، انا ۽ ايگو جو مسئلو نه بڻايو، قوم توهان سان هر تاريخ تي گڏ هوندي،پوءِ ڀلي توهان اُن جا ووٽ وٺي به غير سنڌين کي فوقيت ڏيو، ادان ۾ اُنهن جون ترقيون ڪريو، انهن کي بيروزگار ڪريو، اُنهن جي نالي تي نوڪريون پنهنجن ڇاڙتن هٿان وڪو، قوم کي سموري ڄاڻ اهي، پر قوم ڀُتو شهيدن جي قربانين کي نٿي وساري، اھي به توهان جي اوسيئڙي ۾ آهي ته ، ڪئمپن ۾ وڃي، سيلاب زدگان جي خير خبر لهو،
جواب: انشا الله اڄ نه ته سُڀاڻ اهڙو ڏينهن ضرور ايندو، سنڌي قوم جي ذهنن ۾ تبديلي ايندي ادا عبدالرزاق ميمڻ سنڌي ميڊيا وارا، تُنهنجي تخليق ڪيل هن مضمون کي پڙهي نه صرف مان پر هر درمندي سنڌي دل ضرور ڌڙڪي هوندي، جيڪي قومون پنهنجي ثقافتن جون امين هونديون آهن، اهي ئي حقيقت ۾ پنهنجي لوئِي ۽ لڄ جي حفاظت ڪري ڄاڻنديون آهن۔اسان سنڌي قومي توڻي جو ٽُڪرن جي صورت ۾ سامراج ورهائي ڇڏي آهي، پر پو به سنڌي اجرڪ جي رنگن جي ناتي، ۽ سنڌي ٽوپِي جي چمڪندڙ ستارن جي ناتي وري به هڪ آهي، سامراج سان مهاڏو اٽڪائڻ هر سنڌي جو فرض آهي، ؛۽ هرسنڌي ۽ سنڌياڻي جي اک کولڻ اسان جو وڏي ۾ وڏو فرض آهي، توهان کي جس هُجي جو اکين کي کولڻ وارا مضمون اسان سان ونڊ ڪري پنهنجي سنڌيت واري فرض کي پورو ڪريو پيا۔ مهرباني
جواب: انشا الله اڄ نه ته سُڀاڻ اهڙو ڏينهن ضرور ايندو، سنڌي قوم جي ذهنن ۾ تبديلي ايندي SO PROUD TOBE THE SON/DAUGHTER OF OUR SWEAT LAND SINDH My Sindh is unique because of: (a) Sindhi Topi of New Saidabad & Jacobabad; (b) Ajrak of Tando Muhammad Khan; (c) Long Shore of Indus river; (d) Poetry of Shah, Sachal, Saami & Ayaz; (e) Send of Thar; (f) History of Moen-Jo- Darro; (g) Dignity of Sehwan & Bhit Shah; (h) Coal of Karoonjhar; (i) Tiles of Hala; (j) Winds of Jamshoro; (k) Bangles of Hyderabad; (l) Ice cream & Pera of Matiari; (m) Sea & Lights of Karachi; (n) Mehndi of Mehar; (o) Mango of Mirpur Khas (p) Chunri of Badin; (q) Kheer Pra of Ghotki & Nasarpur; (r) Fish of Thatta; (s) Achar of Shikarpur; (t) Sweats of Khairpur; (u) Sweat dates of Khairpur; (v) Cotton of Sanghar.
جواب: انشا الله اڄ نه ته سُڀاڻ اهڙو ڏينهن ضرور ايندو، سنڌي قوم جي ذهنن ۾ تبديلي ايندي بيشڪ سائين سنڌ جي هر شئي مشهور و مقبول آهي
جواب: انشا الله اڄ نه ته سُڀاڻ اهڙو ڏينهن ضرور ايندو، سنڌي قوم جي ذهنن ۾ تبديلي ايندي مان ۽ هر سنڌي ان نقطي تي ته توهان سان سهمت آهن ۽ هر سنڌي اهوئي چاهي ٿو، پر ڇا ڪجي ، ڏينهن چونڊڻ وارن کي پهرين پاڻ ۾ اجتهاد ڪرڻ کپندو هو، ڇو جو ڏينهن چئنلن جي مالڪن چونڊيا آهن، پبلڪ ۽ گورنمينٽ ته ساڻن يڪجهتيءَ جو اظهار ڪيو آهي ، پوءِ مالڪن جاپُٺيان مقصد کڻي ڇا به هُجن، نالا ڪهڙا به هُجن ، ڇا ان سان ڪو فرق پئي ٿو، سنڌي قوم ته اُن ئي ڏينهن کان گهٽي گهٽي، روڊ روڊ ريليو ن پئي ڪڍي، ، ڏينهن ته اڳئي ملهائجڻ شروع ٿي ويا آهن ، سنڌي ميڊيا يا اعلانيل ڇئنلن کي بس ڪوريج ڏيڻي آهي، ۽ هائيپ ڪريئيٽ ڪرڻي آهي ، عٿني مُرلي وڄائي نانگ نڇائڻا اهن، اسان توهان کي ته بس مستي موج ڪرڻي آهي، عيد جو سمان پئدا ڪرڻو آهي ، يڪجهتي ۽ پيار جو اظهار ڪرڻو آهي۽ هر ڇوڊيل ڏينه ائين ئي گُذرندو جتي جتي ڪيمرا هوندي، اُتي ميڙ مڙندا، ڀلي کين ميڙ ڪرڻ ڏيو ۽ ڏُکن ۽ دردن، ظلمن ۾ پيسيل ۽ پيڙهيل سنڌي قوم کي ڪي ٻه گهڙيون کِلڻ ۽ خوش ٿيڻ ڏيو، سيلاب جي مُصيبتن کي ويسارڻ ڏيو، من ان ترغيب سان سندن ذهن بدلجن، پنهنجي پاڻ کي همت ۽ اعتماد ۾ اجتهاد ڪري اڳيان اڇڻ جي همت پئدا ڪري، صدين جي غُلاميءَ مان پوءِ ڍايل راشي ڪامورن، وڏيرن، ظالم جاگيردارن، پيرن، ميرن، رئيسن ، جيڪي شباب ۽ شراب ۾ هر وقت مدهوش، رهي بيوس غريب، لاڇار، اٻوجه سنڌيءَ کي جاهل رکن ٿا، ۽ غلام بڻائي ويٺا آهن. متان هي سنڌي سڳورا، سڀئي ڏينه ڊسمبر جا ملهائي اجرڪ، ٽوپي، پٽڪي ۽ رليءَ جي رنگن ۾ رنگجي، غلاميءَ مان آزادي وٺن. بس اسان جو اهوئي مقصد آهي، سندن برين واشنگ ۽ ذهني سوچ کي تبديل ڪري پُستيءَ مان ڪڍڻ
جواب: انشا الله اڄ نه ته سُڀاڻ اهڙو ڏينهن ضرور ايندو، سنڌي قوم جي ذهنن ۾ تبديلي ايندي توهان جو عربيءَ وارو ترجمو بلڪل غلط آهي۔
جواب: انشا الله اڄ نه ته سُڀاڻ اهڙو ڏينهن ضرور ايندو، سنڌي قوم جي ذهنن ۾ تبديلي ايندي اها گوگل جي مهرباني آهي جنهن کي پورو ترجمو ڪرڻ ئي ڪونه ٿو اچي هڻي خوار ڪري ڇڏيو اٿس، هندي ڪران ٿو ته انڊيا وارا به چون ٿا ته ثلط ترجمون آهي
جواب: انشا الله اڄ نه ته سُڀاڻ اهڙو ڏينهن ضرور ايندو، سنڌي قوم جي ذهنن ۾ تبديلي ايندي جي سائين بلڪل .....................