• ڇا توھان کان سنڌ سلامت جو پاسورڊ وسري ويو آھي..؟
    ھيٺ ڏنل بٽڻ تي ڪلڪ ڪري پنھنجي اي ميل واٽس ايپ ذريعي موڪليو. .انتظامي رڪن توھان جي پاسورڊ کي ري سيٽ ڪري توھان کي اطلاع موڪليندا. لک لائق..!

    واٽس ايپ ذريعي

نه پڙهجو ڪنهن نه ڪم جي ڳالھ اٿو! ڄامشوري مان حيدرآباد ويس پئي اهو لکيو اٿم .

تمام بهترين سفر نامون آهي پر ان جو مقصد ڇا آهي ان جي خبر نه پئي۔
مقصد ڪو خاص ناهي بس ۔۔۔ رڳو اهو لکيپ اٿم ته مون ڇا ڏٺو۔۔ٌ!
ڀا جي اندر جو مقصد ڪليئر آهي ته هن جو ان ڪانشيس زور ٿو ڀري ته عنوان پڙهجندو رهجي ۽ بي لاگ تبصرا ٿيندا رهن، ۽ هو ذهني تسڪين وٺندو وڃي۔ نفسياتي زبان ۾ ان کي چئبو آهي پيٿالاجيڪل پرسنالٽي هي ارر هر ماڻهو ۾ مختلف ريشيو سان هوندو آهي ۽ هن ارر کان ڪو به بچيل نه هوندو آهي بس ڪوانٽٽي مختلف ٿيندي آهي، هي ارر پورو جسم محسوسيات کان سينس ڪري ٿو جيڪو هر ڏتڙيل ۽ محروم سماج ۾ رهي ٿئي ٿو ۽ پو ان انسان جو اَن ڪانشيس ان کي ٻاهرئين دُنيا لا ڇڪي ٻاهر ڪڍي ٿو ۽ اهو هڪ غير ارادتدي قُدرتي امر ۽ پروسيس آهي جي ائين نه ٿئي ته هوند ڪمزور انسان لمحن سان فرسٽريشن جو شڪار ٿيندو ويندو معاشري ۾ پلجندڙ ريتون ۽ شيون ڏسي ان ڪانشيس اڌ ما  ڪندو آهي ۽ اند رجي لوچ پريشر سان ٻاهر نڪرڻ لڳندي آهي هن ۾ انفرارٽي ۽ سپريارٽي ڪمپليڪس جا به ڪي ڇنڊا هونداآهن حيرت جي ڳالهه آهي ته اهو سڀ ڪُجهه بي اختياري ۾ ٿيندو رهندوآهي ۽ ان جي ڪابه پلاننگ ڪانه رٿيل هوندي آهي ۽ نه ئي ڀا ڪئي هوندي، اَن ڪانشيس، ڪانشيس کي حڪم صادر ڪيو ۽ ان جي موٽ اها آهي جيڪا وري اسانجو ڪانشيس رسيو ڪري ٿو ۽ اسان جو اَن ڪاشيس ان کي اهڙي ريت آٽوميٽڪ ٽرانسمٽ ڪري ٿو، دستور دُنيا انهي نفسياتي عملن تي بيٺل ۽ ٻڌل آهي هن تي هر ايري غيري، عقل بي عقل واري جو تبصرو متوقع ٿيندو آهي جيئن پاڻ پيا ڪريون يعني ٿوم مان بصر۔ بس ڳالهه جي ڊيگهه ۾ پوڻو هوندو آهي ۽ هي ريسيپروڪل طريقي سان عمل ۾ ايندو آهي ۽ هلندو رهندو جيسين ڪو يا ڊليٽ نه ڪري يا شٽ اپ ڪال نه ڏي۔ بس اها ئي ڪڏنهن ڪمزور ته ڪڏنهن طاقت جي نشي ۾ چور عاقل انسان جي ذهني ڪيفيت آهي۔
سائين توهان ڳالهين مان لگي ٿو ته توهان صحافي نه بلڪ سائڪالاجسٽ آهي، تڏهن ته ايتريون ڳالهيون ڄاڻو ٿا۔ توهان اسان ڀليون ڳالهيون ٻڌايون ان تي توهان جا ٿورائتا آهيون۔
 
تمام بهترين سفر نامون آهي پر ان جو مقصد ڇا آهي ان جي خبر نه پئي۔
مقصد ڪو خاص ناهي بس ۔۔۔ رڳو اهو لکيپ اٿم ته مون ڇا ڏٺو۔۔ٌ!
ڀا جي اندر جو مقصد ڪليئر آهي ته هن جو ان ڪانشيس زور ٿو ڀري ته عنوان پڙهجندو رهجي ۽ بي لاگ تبصرا ٿيندا رهن، ۽ هو ذهني تسڪين وٺندو وڃي۔ نفسياتي زبان ۾ ان کي چئبو آهي پيٿالاجيڪل پرسنالٽي هي ارر هر ماڻهو ۾ مختلف ريشيو سان هوندو آهي ۽ هن ارر کان ڪو به بچيل نه هوندو آهي بس ڪوانٽٽي مختلف ٿيندي آهي، هي ارر پورو جسم محسوسيات کان سينس ڪري ٿو جيڪو هر ڏتڙيل ۽ محروم سماج ۾ رهي ٿئي ٿو ۽ پو ان انسان جو اَن ڪانشيس ان کي ٻاهرئين دُنيا لا ڇڪي ٻاهر ڪڍي ٿو ۽ اهو هڪ غير ارادتدي قُدرتي امر ۽ پروسيس آهي جي ائين نه ٿئي ته هوند ڪمزور انسان لمحن سان فرسٽريشن جو شڪار ٿيندو ويندو معاشري ۾ پلجندڙ ريتون ۽ شيون ڏسي ان ڪانشيس اڌ ما  ڪندو آهي ۽ اند رجي لوچ پريشر سان ٻاهر نڪرڻ لڳندي آهي هن ۾ انفرارٽي ۽ سپريارٽي ڪمپليڪس جا به ڪي ڇنڊا هونداآهن حيرت جي ڳالهه آهي ته اهو سڀ ڪُجهه بي اختياري ۾ ٿيندو رهندوآهي ۽ ان جي ڪابه پلاننگ ڪانه رٿيل هوندي آهي ۽ نه ئي ڀا ڪئي هوندي، اَن ڪانشيس، ڪانشيس کي حڪم صادر ڪيو ۽ ان جي موٽ اها آهي جيڪا وري اسانجو ڪانشيس رسيو ڪري ٿو ۽ اسان جو اَن ڪاشيس ان کي اهڙي ريت آٽوميٽڪ ٽرانسمٽ ڪري ٿو، دستور دُنيا انهي نفسياتي عملن تي بيٺل ۽ ٻڌل آهي هن تي هر ايري غيري، عقل بي عقل واري جو تبصرو متوقع ٿيندو آهي جيئن پاڻ پيا ڪريون يعني ٿوم مان بصر۔ بس ڳالهه جي ڊيگهه ۾ پوڻو هوندو آهي ۽ هي ريسيپروڪل طريقي سان عمل ۾ ايندو آهي ۽ هلندو رهندو جيسين ڪو يا ڊليٽ نه ڪري يا شٽ اپ ڪال نه ڏي۔ بس اها ئي ڪڏنهن ڪمزور ته ڪڏنهن طاقت جي نشي ۾ چور عاقل انسان جي ذهني ڪيفيت آهي۔
سائين توهان ڳالهين مان لگي ٿو ته توهان صحافي نه بلڪ سائڪالاجسٽ آهي، تڏهن ته ايتريون ڳالهيون ڄاڻو ٿا۔ توهان اسان ڀليون ڳالهيون ٻڌايون ان تي توهان جا ٿورائتا آهيون۔
مُحترم عبدالرحيم هر ماڻهون بقول توهانجي لکت سائڪلاجسٽ آهي، سائڪو(روح) لاجڪ ( علم يا منطق) ڇو توهانکي خبر ڪانهين ته هڪ اُستاد جڏنهن اسڪول ۾ پڙهائيندو آهي ته هو سڃاڻي وٺندو آهي ته 30 شاگردن جي لسٽ ۾ ڪير ڏنگائي ڪري رهيو هوندو، جڏنهن هڪ عام سپاهي ماڻهن مان ڪو مخصوص ڏوهاري ڇاڻيندو آهي ته هو هڪ گروپ مان ڪن کي آرام سان وڃڻ ڏيندو آهي ۽ مکڻ جي وار وانگر حرڪتي کي ڪڍي ٻاه ڪندو آهي، جڏنهن هڪ ڪلارڪ دري تي ويٺل ماڻهن جو رشوت تي ڪم ڪندو آهي ته هو سمجهندو آهي ته ڪنهن کان گهُرجي، هڪ پينو فقير روڊ تي پنندي سمجهندو آهي ته ڪير سندس تي ڪهل ڪري خيرات ڏيندو وغيره وغيره سو سائين توهان به ته ايتريون ڳالهيون پنهنجي روزمره جي زندگي ۾ ڄاڻو ٿا ۽ الاهي آگهي توهان کي پنهنجن مُشاهدن ڪري ٿي پوي ٿي ۽ ماڻهن جا روح پڙهي وڃو ٿا، ڪنهن جو صرف چهرو ڏسي سمجهو ٿا ته هي ٽيڙو هوندو يا نرم مزال يا تمام گهڻو اُکريل۔ سُهڻا سائين اهي مُشاهدا آهن پران پينو فقير يا پوليس ڪانسٽيبل کي اها ضرور خبر نه هوندي ته هن جي سائڪلاجي کي ڪهڙو نالو ڏئي سگهجي ٿو پر هو روزمره جي مُشاهدن سان نفسيات ڄاڻي ضرور ٿو ۽ عمل ڪري پنهنجي ڌنڌي کي اڳتي وڌائي ٿو۔سو مان به هاڻ منصور وانگر اهو چوڻ جو حق رکان ٿو ته نه پڙهو! ڪنهن به ڪم جي ڳالهه ڪانهين! تب تبصرا ايندا رهندا۔ اجهو ڏسو! منصور پاڻ ڦاٽي پوندو (منصور گستاخي معاف ٻچو آهين حُجت ڪري ويٺس پر پيار مان)
 
Back
Top