• ڇا توھان کان سنڌ سلامت جو پاسورڊ وسري ويو آھي..؟
    ھيٺ ڏنل بٽڻ تي ڪلڪ ڪري پنھنجي اي ميل واٽس ايپ ذريعي موڪليو. .انتظامي رڪن توھان جي پاسورڊ کي ري سيٽ ڪري توھان کي اطلاع موڪليندا. لک لائق..!

    واٽس ايپ ذريعي

سياست ۾ ٿڌڙا نه ڪڍبا آهن، موالي ڀيوڙا.

ڌپ ڪري ويئل جنازي وزير اعلي سنڌ قديم علي شاه ڪاله سنڌ اسيمبليءَ ۾ جيڪي ڇرڪائيندڙ حقيقتون بيان ڪيون آهن، اهي ٻڌي سنڌ وطن جي اڪيلي وارث سنڌي قوم جي هر غيرتمند ٻچي جي اکيئن ۾ صرف فاشي مافيا ايم ڪيو ايم ئي نه پر سنڌي وڏيري جي خلاف نفرتن ۽ ڌڪار ۾ پڻ اضافو پئدا ٿيئڻ فطري عمل آهي.
سنڌي پيپلن وڏيرن پنهنجي خسيس اقتدار خاطر سنڌ جي مسڪين ماڻهن جي حقن تي نه صرف پاڻ ڌاڙا هنيا آهن، سنڌ جي وسيلن کي مال غنيمت سمجهي نه صرف پاڻ لٽيو ۽ ڦريو آهي پر ان ڦرلٽ ۾ تاريخ جي سدا رولاڪ رهزنن ۽ چورن ڌاڙيلن کي اکيون بند ڪري حصو پتي به ڏنو آهي.
تاريخ جي ستم ظريفي ۽ سنڌيئن جي بي حسيءَ جو عالم ته ڏسو ته اڄ اهي ساڳيا غليظ چور وڏيرا ڌرتي جي ڌڻيئن کي اهيو چئي رهيا آهن ته اسان سنڌ جي مال غنيمت ۾ هنن رهزنن کي سڀ کان وڌيڪ حصو ڏنوسين، هاڻي ڇاڪاڻ ته اهي ڌاڙيل ان حصي کان وڌيڪ گهري رهيا آهن ان ڪري اسان جي پٺ ڀرائي ڪريو ته جيئن اسين کين وڌيڪ حصو ڏيئڻ تي مجبور نه ڏيون ڇاڪاڻ ته پوءِ اسان جي لاءِ گهٽ ٿو بچي.
سنڌ جي هر قومي ڪارڪن ۽ ساڃاه وند غيرت مند سنڌي کي سنڌ اسيمبلي ۾ سنڌي ڪ۾يڻن وڏيرن جا اقرار جرم هر صورت ۾ پڙهڻ گهرجن ته ڪيئن نه هنن پنهنجي ڦرلٽ کي محفوظ بنائڻ خاطر سنڌي انسانن جي حق تلفي ڪندي سنڌ تي راتاها هنيا ۽ هڻايا آهن.
ان کان پوءِ به انهن پيپلن وڏيرن سان ڪنهن به قسم جي همدردي رکڻ پنهنجي ماءُ جي ٿڃ سان خيانت ۽ غداري ٿيندي.
سنڌ جا اڪيلا مالڪو، پنهنجي وطن کي انهن گهر جي غدار چورن ۽ ڌاڙيلن جي بندر بانٽ کان بچايو، اٿو پنهنجي وطن جي وارثي ۽ مالڪي ڪيو.
ڪو به غليظ وڏيرو ۽ ڪو به ڌرتيءَ ماءُ جو منڪر توهان کان زورآور ناهي. رڳو پنهنجي ٻانهن ۾ ٻله پئدا ڪريو.
 
دُنيا ۾ مُروجه اُصول آهي ته هر طاقتور شي ڪمزور شي کي هڙپ ڪرڻ جي ڪوشش ڪندي آهي ۽ جڏنهن ڪو ڪمزور پاڻ يا ڪو طاقتور ڪموزورن لا ميدان تي نڪرڻ جي ڪوشش ڪندو آهي ته طاقتور پنهنجا سڀ مرحلا استعمال ڪري ڪمزور کي اڳتي اچڻ نه ڏيندو آهي ۽ اهڙي فوفناڪ منظر ڪشي ڪندو آهي جو ڪمزو اڳيان وڌي نه سگهي. ڪڏنهن جيلن ۽ ڪوڙن جي شڪل ۾ ڪڏنهن مذهب جي آڙ و؟ي، ڪڏنهن مُفلسي ۽ لاچاري جي صورت ۾، ڪڏنهن قوم پرستي جي صورت ۾ ۽ اهي سڀ ان طاقتور جا چيلا هوندا آهن. الغرض ڪمزور ۽ هيڻو مصيبتون ۽ مشڪلاتون سهندو مُلڪ مان موڪلائي ويندو اهي. سنڌ ڌرتي ته به اهي منظر 7000 سال ق. م کان هلندا اچن، هر ٻاهرين قوم پنهنجو منشور کڻي قابض ٿيندي رهي آهي. پو الله جل شانهُ انهن ئي طاقتورن مان ڪنهن هڪ کي ٻاهر ڪڍي ڪمزور جي مدد لا ميدان تي آڻيندو آهي. جنهن به نبي جي تواريخ پڙهندئو ته اها ثابتي ملي ويندي، موسيى عليه الالام کي به فروعنن ۾ پرورش پارائي ڪڍيو ويو ته يوسف عليه اسلام کي ته مُحمد عربي(صلعم) کي به ته وقت جا قريش ۽ نبي سائين جن جا وڏا، چاچا هڪ قوت هُئا. ته قوتن مان ماڻهون نڪري ٿو.
الله جلشانهُ انهي روايتن کي برقرار رکندي طاقتور قوتن مان شهيد ذوالفقار علي ڀُٽو، شهيد بينظير ڀُٽو ۽ هاڻ بلاول ڀُٽو کي ٻاهر ڪڍي آيو آهي. ته ڀُٽو ازم ۽ پيپلز پارٽي جو بُنياد ئي غريبن تي آهي، هاري، مزدور شاگرد ته سرمائي دار طبق جون انهن ئي غريبن لا ملون نيشنلائيز ڪيون ۽ پو سرمائيدارن ملي ڀٽو ازم (غريبن جي حقن جي جنگ) کي ناڪام ڪرڻ لا هر سياسي ، مذهبي، ذاتي، قومي طبقو ميدان تي مُقابلي ۾ آندو ۽ ڀُٽن جي پوري فيملي کي شهيد ڪيو ويو. ڀُٽو شهيدن جي دئور ۾ غريب حاڪم هو يا اُهو وڏيرو جيڪو ان منشور جي اندر هلي ٿو، جن انڪار ڪيو سي دُنيا جي سياست مان مٽي ويا حالانڪ وڏا وڏا نالا هُئا. پو سازش تحت ڀُٽن کي شهيد ڪري وري وڏيرن کي قابض ڪرايو ويو ۽ پارٽي تباه و برباد ٿي وئي، غيرت مند جيالا ٻين پارٽين ۾ ته نه ويا پر خاموش ضرور ٿي هڪ پاسي ويهي رهيا ۽ ها عارضي داخل ٿيندڙ مُفاد پرست ضرور پارٽيون بدلائيندا رهيا. مذهبن ۽ نبين جي ٽريڊيشن به اهائي رهي، ٻي نبي جي اچڻ تائين پهرئين نبي جي اُمت تي ماڻهون قابض ٿي مذهب جي نالي سان وڌائيندا رهيا. هن وقت به اسلام ۾ 73 فرقا ڪيا ويا آهن ۽ سڀ ڄاڻن ٿا ته صحيح فقط هڪ آهي پو به.
 
دئور نبوي (صلي الله عليه) وسلم ۾ اسلامي سياست ۽ اسلامي رياست جو دستور هو پر اُن وقت هڪ توحيدي دين هو ۽ هن وقت ان دين جا 73 حصا ٿيل آهن ته پهرئين ڳوليون ته 73 دينن ۾ اُهو هڪ ڪهڙو دين آهي جنهن لا چيل آهي ته توحيدي دين آهي ۽ باقي 72 جهنم ۾ ويندا. هاڻ جي اسلامي رياست جو تصور به ڪجي ته ڪهڙي رياست جو؟ ڇا انهن باقي 72 رياستن جو جنهن لا چيل آهي ته توحيدي دين اسلام ۾ ڏڦير ڦهلائڻ لا، مُسلمانن کي ڪنفيوز ڪرڻ لا مُشرڪن ۽ ڪوڙو اسلام قبول ڪندڙن جوڙيا. ته هن وقت جهڙي طرح دين 72 حصن ۾ ورهايو ويو اهي سياست به ۽ ديندارن کي (جيڪي جي توحيدي دين اسلام جا پوئلڳ ۽ مڃون آهن ته) هن سياسي ڍونڊ ۾ شامل ٿي گفتگو نه ڪن جيسين کي واحد دين توحيدي نٿا ڳولي لهن ۽ پو جنهن ۾ اسلامي سياست ۽ رياست جو تصور به آهي. هاڻ اچو ته اخلاقيات جي ڳالهه ڪريون. گپ ۽ سُڪ ۾ فرق واضح آهي، گپ ۾ ناپاڪي جڏنهن ته سُڪ تي نماز به پڙهي سگهجي ٿي ته گپ وارا ته ڪنهن لاِ واحيات زبان استعمال ڪري سگهن ٿا سُڪ يا توحيدي دين وارا هرگز نه ڀلي ڇا به حالات هُجن، نبي سائين جن جي به 40 سال ٽريننگ اخلاقيات تي ٻڌل هُئي ۽ پو نبوت جو درجو مليو ۽ جي مذهبي پيشوارن جي واتان به دُنياوي واحيات ڳالهيون نڪرن ٿيون ته اڀياس ڪري کُلو چئي سگهجي ٿو ته انهن ۾ تعصب جي بو آهي، ۽ هو مذهب (ڪهڙو به) جي ليگسي نٿا کڻي هلن. پنهنجي مٿين گفتار تي پاڻ فيصلو ڪريو. بيشڪ هن وقت جي سياست به گند آهي ته اهي باقي 72 فرقا به. پهرئين ڳالهه ته مذهبي (توحيد دين اسلام) واري ماڻهو کي قوميت يا هن وقت جي سياست تي ڳالهائڻ ئي نه گهرجي پر سچي مذهبي جي ڳولا ۾ ڪم ڪرڻ گهرجي نه ته جنهن لا جهڙي گفتار اختيار ڪجي ٿي اُها پاڻ لا به سمجهڻ گهرجي.
ته دوست هن دئور ۾ به ۽ پاڪستان ۾ به ته پيپلا (عام غريب ماڻهون) مظلوم هُئا ته نڪري آيا، ۽ الله ڪرم ڪري انهن جي ليڊر شپ به وڏيرن جي هڪ طبقي مان ڳولي جيئن مٿي چئي آيو اهيا ته اسلامي ٽريڊيشن ۾ به وڏيرن مان ئي هڪ نڪري باغي ٿيندو آهي ۽ حق سچ جي آواز بُلند ڪرڻ لا غريبن کي ليڊ ڪندو رهيو آهي. ڪنهن جي خلاف، انهن پيرن، ميرن، شاهن، رئيسن، وڏيرن، گهڻ فرقي مذهب جي پويارن ۽ راشي ڪامورن، جي خلاف نه. هر نبي جي وفات کان پو ٻي نبي جي وارد ٿيڻ کان پهرئين وري رهبر قومن ۽ حق سچ جي پويارن ۾ ظلم ۽ ظالم داخلي ٿي ويندو آهي ته اهو مشن ڪمزور نه هوندو آهي، ۽ وري ڪو واپس اُڀري اچي اُن جي فلٽريشن ڪندو آهي. جن پيرن، شاهن، ميرن رئيسن ۽ وڏيرن جي ڳالهه پيا ڪريو، ماضي ته ڏسو اهي ئي ظالم هُئا، غريب سنڌين کي موالي بڻائي غلام رکڻ وارا، اقتدارن جي مالڪن ۽ خفيا قوتن سان جُڙي غريبن تي ظلم ڪرڻ وارا، اهي پيپلا وري ڪيئن ٿيا. ها بي بي شهيد کان پو ضرور اهو عنصر شامل ٿي ويو آهي جنهنڪري پي پي ڪمزور ٿي وئي ۽ هاڻ بلاول اچي ان ڪچري کي صاف ڪندو. جڏنهن مظلوم طاقتور بڻجي ظلم جي حد ڪندو آهي ۽ جيئڻ جنجال بڻائي ڇڏيندو آهي ته دل سان نه پر جبر سان سندن مڃتا ڪرڻي پوندي آهي جيسين ڪه ڪو رهبر نروار ٿئي. اسان به ته جهنم ۾ سڙندڙن (حديثن ۾ چيل)باقي 72 فرقن جو پوياري ٿي پيا هلون نه جيسين ڪه 73 فرقن مان الله ۽ اُن جي رسول جو واحد توحيدي فرقو (صرف قرآن ۽ حديث) تي هلندڙ فرقو ڳولي ان ۾ شامل ٿيون. ته پيپلن مان به گند نڪري واپس ويندو. ۽ اهو ممڪن تڏنهن آهي جو اسان ملي ان گند کي واپس ڪڍي پنهنجي آقائن (وڏيرن، مذهبي تفرقا ڪندڙن) ڏي ڦٽو ڪريون جتان هو نڪري پيپلن جو روپ اختيار ڪري ڀٽو ازم جي بدنامي جو سازش تحت باعث پيا بڻائين. اسلامي سياست ۽ اسلامي رياست به تڏنهن موٽندي جڏنهن توحيد دين اسلام (صرف قرآن ۽ حديث) ايندو نه ڪه (بُتن، قبرن، مقبرن) جي پوڄارين جو دين. هڪ مذهبي سوچ رکڻ تي لازم آهي ته غير مُسلم يا خيالي، نظرياتي دُشمن لا به پنهنجي زبان ۽ گفتار جو صحيح استعمال ڪري ڀلي هو ڪيترا به غلط هُجن ۽ اهائي توحيدي دين اسلام جي سکيا ۽ نبي سائين جن جي 40 سال تربيت آهي ۽ اُهي مذهب جي آڙ ۽ پهراڻ اُوڙهي اخلاقات جو حدون پار ڪرڻ جو اختيار نٿا رکن. ها غلطن تي بهترين گفتار سان نشاندهي ٿي سگهي ٿي.
 
ھر کنھن پنھنجی سوچ مطابق پنھجی خیالن جو اظھار کیو آھی پر منھجی سندھہ اما جی دردن جی گالھہ تہ کنھن بہ نہ سمجھی ء نہ کنھن کئی ادا وڈا غلطیون کندا آھن تہ انھن جو اولاد بھریندو آھی ان کری ادا پنھجی وڈن جون غلطین کی نظراندازنہ کریو انھن کی صححی کرٹ جی کوشش کریو پوء ان م )پنھاگیربہ آھن بنگالی بہ آھن ء بیا بہ ان کری منجھا سندھیو پنھجا کمنٹس ڈیٹ وقت سوچی پو ڈیو جی قومپرست نہ ھجن تہ اوھا جی سر تی نہ گندی (چادر) نہ ٹوپی ھجی ھا ھن وقت سندھی زبان صرف کتابن م ڈسو ھا .ان جو مثال کراچی م رھندٹ سندھین آھی جیکی پنھجی اولاد کی سندھی پڑاھٹ م شرم محسوس کن تا . گالھیو تہ گھٹئن آھن پر اوھان لا اھیو ھی کافی آھی تہ جیکڈھن قومپرست نہ ھجن ھا تہ ؟ داریا اوھان جی منھن تی پیشاب کن ھا ء اوھا اھو پیشاب وڈی مجبوری ء خوشی سان پیو ھا. قومپرست اوھانجی مڑسی ڈسی پوء ائین ھلن پیا ؟ جیئن بہ ھلن تا اسان کی قبول آھن گھٹ م گھٹ اسان جو 5000سال پراٹی ثقافت تہ زندھہ آھی ؟ سائین جی.ایم سید تی آگریون کٹٹ وارؤپنھنجی گریبان م ڈس تہ سندھہ لا تو پاٹ چا کیو آھی.؟ سچ تورو کڑو ھوندو آھی
 
Back
Top