Sindhi Media
سينيئر رڪن
خيرپور ۾ اهوئي سبب هو جو ڪچي شراب ٺاهيندڙ فيڪٽرين ڪري 52 پيئندڙن جو انت ٿيو! هڪ ڳاله ٿو ڪريان جو سوال آهي سنڌ جو! نه تُنهنجو ! نه مُنهنجو!
خيرپور ۾ اهوئي سبب هو جو ڪچي شراب ٺاهيندڙ فيڪٽرين ڪري 52 پيئندڙن جو انت ٿيو! هڪ ڳاله ٿو ڪريان جو سوال آهي سنڌ جو! نه تُنهنجو ! نه مُنهنجو!
تعليمي حصول ۾ رُڪاوٽ وجهندڙ، (پهريون ۽ مُسلسل) اهوئي نعرو ۽ اهوئي مطالبو هئڻ کپندو هو ۽ توهانجو ۽ ٻين جو اهوئي (بينر) هُئڻ گهربو هو جنهن هيٺان هر قوم جي سنڌي فرد کي به گڏ ڪري تعليمي تحريڪ هلائڻي هُئي، جو اهيءَ ئي سبب ۽ ڪارڻ هُئا ۽ آهن ُجو (سنڌ جا تعليمي ادارا بند ٿيا، ٿيندا رهيا آهن ۽ ٿين به پيا) ۽ پوءِ انهن ئي (بند تعليمي ادارا ن) مان (گهوسڙو اُستاد) پيا تيار ٿين ، جو اهڙا استاد واندا ٿي ويا ۽ مُفت گهر ويٺي پگهار به وٺڻ لڳا. ان ڪري مفت پگهار جو ڏسي، ٻين علائقي جي وڏيرن جي سرپرستيءَ ۾ به هلندڙ ۽ انهن طرفان سفارشن يا (زرداريءَ جي مصالحتي پاليسيءَ جو فائدو حاصل ڪندڙن) (هر پارٽيءَ) جي وڏيرن جا ساٿاري به، اُتي جا (گهوسڙو اُستاد) پڻجڻ لڳا ۽ بڻجڻ شروع ٿيا جو تعليمي ادارا ته هُئائي ڪونه جتي هو ٻارن کي پڙهائين ها. اُهي اڳ ئي علائقي تي اثر رکندڙ وڏيرن ۽ ڀوتارن اسڪول جي بجٽ هٿيائي اسڪول نالي بجٽ وٺي ، اسڪول ته کوليا پر انهن ۾ پنهنجا گڏه، گهوڙا ۽ ڪُتا پالڻ لڳا يا اُن کي اوتارا بڻائي موالين جي حوالي ڪيو ويو هو، جتان کين ڀنگ گهوتجي ۽ چرس جا سگريٽ ۽ سُلفيون تيار ٿي ملنديون هُيون يا اُهي وٿاڻا ۽ مينهن جا واڙا ٿي استعمال ٿيڻ لڳا آهن. ته اڄ به ڪئمرا جي اک اُنهن کي رڪارڊ ڪري ڏيکاري سگهي ٿي. ڀلا جنهن مُلڪ ۾ اصل ڏوهي (وعده معاف گواه) بڻائي فلٽر ۽ اڇو اُجرو ٿي آزاد گهمندو وتي اتي ڪهڙو انصاف هوندو ۽ اُها قوم ڪيئن الله جي برڪتون حاصل ڪري سگهندي ماسواءِ بُک افلاس، طوفانن، زلزلن، گهرن ۽ دُڪانن ۽ جنگلن ۾ باهين ۽ قهر خُدائي، وغيره ۽ قوم مُسلسل جاهل، موالي، ڪاپي ۽ سفارشي ڪلچر ۾ ، فحاش ۽ عياشيءَ طرف مائل.
۽ ڳوٺن ۾ سنڌ جا اسڪول ، جيڪي علائقي جي وڏيري جي سرپرستيءَ ۾ قائم ٿيا هُئا پوءِ اُهي ئي تنبيلا، اوتارا، وٿاڻ بڻيايا ويا ۽ جتي اڳ ئي وڏيرن جي (ڀنگ گهوٽڻ وارا، چرس جي سُلفي ٺاهڻ وارا ) ڪمدار، مُنشي، بورچي، ڊرائيور، بنام اُستاد ڀرتي ڪري اسڪولن تي مقبوض هُئا ته اهڙن (مقبوض تعليمي ادارن) جا گهوسڙو اُستاد پوءِ ٻٻو جاب به ڪرڻ لڳا ۽ (گهوسڙو استاد) جو تمغو حاصل ڪيائون ۽ بڻندا ويا.
خيرپور ۾ اهوئي سبب هو جو ڪچي شراب ٺاهيندڙ فيڪٽرين ڪري 52 پيئندڙن جو انت ٿيو! هڪ ڳاله ٿو ڪريان جو سوال آهي سنڌ جو! نه تُنهنجو ! نه مُنهنجو!
تعليمي حصول ۾ رُڪاوٽ وجهندڙ، (پهريون ۽ مُسلسل) اهوئي نعرو ۽ اهوئي مطالبو هئڻ کپندو هو ۽ توهانجو ۽ ٻين جو اهوئي (بينر) هُئڻ گهربو هو جنهن هيٺان هر قوم جي سنڌي فرد کي به گڏ ڪري تعليمي تحريڪ هلائڻي هُئي، جو اهيءَ ئي سبب ۽ ڪارڻ هُئا ۽ آهن ُجو (سنڌ جا تعليمي ادارا بند ٿيا، ٿيندا رهيا آهن ۽ ٿين به پيا) ۽ پوءِ انهن ئي (بند تعليمي ادارا ن) مان (گهوسڙو اُستاد) پيا تيار ٿين ، جو اهڙا استاد واندا ٿي ويا ۽ مُفت گهر ويٺي پگهار به وٺڻ لڳا. ان ڪري مفت پگهار جو ڏسي، ٻين علائقي جي وڏيرن جي سرپرستيءَ ۾ به هلندڙ ۽ انهن طرفان سفارشن يا (زرداريءَ جي مصالحتي پاليسيءَ جو فائدو حاصل ڪندڙن) (هر پارٽيءَ) جي وڏيرن جا ساٿاري به، اُتي جا (گهوسڙو اُستاد) پڻجڻ لڳا ۽ بڻجڻ شروع ٿيا جو تعليمي ادارا ته هُئائي ڪونه جتي هو ٻارن کي پڙهائين ها. اُهي اڳ ئي علائقي تي اثر رکندڙ وڏيرن ۽ ڀوتارن اسڪول جي بجٽ هٿيائي اسڪول نالي بجٽ وٺي ، اسڪول ته کوليا پر انهن ۾ پنهنجا گڏه، گهوڙا ۽ ڪُتا پالڻ لڳا يا اُن کي اوتارا بڻائي موالين جي حوالي ڪيو ويو هو، جتان کين ڀنگ گهوتجي ۽ چرس جا سگريٽ ۽ سُلفيون تيار ٿي ملنديون هُيون يا اُهي وٿاڻا ۽ مينهن جا واڙا ٿي استعمال ٿيڻ لڳا آهن. ته اڄ به ڪئمرا جي اک اُنهن کي رڪارڊ ڪري ڏيکاري سگهي ٿي. ڀلا جنهن مُلڪ ۾ اصل ڏوهي (وعده معاف گواه) بڻائي فلٽر ۽ اڇو اُجرو ٿي آزاد گهمندو وتي اتي ڪهڙو انصاف هوندو ۽ اُها قوم ڪيئن الله جي برڪتون حاصل ڪري سگهندي ماسواءِ بُک افلاس، طوفانن، زلزلن، گهرن ۽ دُڪانن ۽ جنگلن ۾ باهين ۽ قهر خُدائي، وغيره ۽ قوم مُسلسل جاهل، موالي، ڪاپي ۽ سفارشي ڪلچر ۾ ، فحاش ۽ عياشيءَ طرف مائل.
۽ ڳوٺن ۾ سنڌ جا اسڪول ، جيڪي علائقي جي وڏيري جي سرپرستيءَ ۾ قائم ٿيا هُئا پوءِ اُهي ئي تنبيلا، اوتارا، وٿاڻ بڻيايا ويا ۽ جتي اڳ ئي وڏيرن جي (ڀنگ گهوٽڻ وارا، چرس جي سُلفي ٺاهڻ وارا ) ڪمدار، مُنشي، بورچي، ڊرائيور، بنام اُستاد ڀرتي ڪري اسڪولن تي مقبوض هُئا ته اهڙن (مقبوض تعليمي ادارن) جا گهوسڙو اُستاد پوءِ ٻٻو جاب به ڪرڻ لڳا ۽ (گهوسڙو استاد) جو تمغو حاصل ڪيائون ۽ بڻندا ويا.
انتظامي رڪن طرفان آخري ترميم: