رسول بخش دائودپوٽه
سينيئر رڪن
سائين محترم نهايت پياري احمد سومري کي ان جي پوسٽ جي جواب ۾
_________________________________
جي سائين توهان جو جذبو جس لهڻو پر هتي مير پير ڪهڙي نموني ماڻهن کي غريب ڪيو آ اچو ته ڪجه سوچون ...سائين هڪ وڏيرو آ جنهن جي زمين 1000 هزار ايڪڙ آ هو زمين آباد ڪرائي ٿو جنهن ۾ هو برابر جي بنياد تي ونڊ ورهاست ڪري ٿو ٻج کان وٺي ڀاڻ يوريا تائين حصو اڌو اڌ خرچ ڪيو وڃي ٿو يعني جنهن ضميدار ،وڏيري جي 1000 ايڪڙ زمين هئي جنهن جو هن کي 500 پنج سو ايڪڙ جي اپت ملي ٿي ۽ 500 ايڪڙ جي ان هاري کي جيڪو اها کيڙي ٿو جنهن وٽ پنهنجي زمين نه آهي ...سو هي ڀٽيي صاحب جي زرعي اصلاحن جو نتيجو آهي جيڪو بهترين ۽ ڪارآمد طريقو آهي ......هن ملڪ ۾ سنڌ سان هميشه دوکو ٿيندو آيو آهي جنهن ۾ هن وقت جي هن نظام جو قصور آهي جنهن ۾ تيڪس ،زرعي آبيانو ،ڪسٽم تيل گيس جو پيسو رايلٽي وغيره وفاق پوين 67 سالن کان ڦريندو ٿو اچي جنهن ۾ هاڻي تائين هر سال 2100 ارب جنهن منجهان 423 جي لڳ ڀڳ سنڌ کي واپس ٿو ڪري اسان چونٿا ته هي ڏن جيڪو تاريخ ۾ سنڌ ٻين غير سنڌين حملا آورن کي ڏيندي رهي آ ڪڏهن ڪڏهن اهو ٻين صوبن جي ڏيڻ جيترو هجي جيڪو تقريبن 500 ارب ٿئي ٿو پو جيڪي سنڌ وٽ پيسا بچندا جيڪي لڳ ڀڳ 1600 اربن تائين جي رقم هر سال سنڌ تي خرچ ڪبي ته سنڌ جا روڊ به سونا هوندا جيئن دبئي ....ها اها تيڪس وڏيرو نه پير مير نه پر هي غير سنڌي پيا ڦرن سو وڏيرو هي پير مير سنڌ جو آهي هن مٽي جو سو هتي هتان جو اصلوب هلندو ليننزم يامارڪسزم يا مائوزيزم يا سوشل ازم يا قادياني ازم يا ڪو ٻيو طريقو نه هلندو بلڪ سنڌ جا پنهنجا اصول صدين جي تهذيبي اهڃاڻ ئي هتي هلندا جنهن ۾ گهر جو وڏو پاڙي جو وڏي پو ذاتين جو مقدم رئئيس ان کان پو سردار ۽ ان کان پو چيف سردار هي ڪو عياشي جي لاءِ نه پر هڪ معاشرتي ضميواري جو ڪم آهي هي جوڙ جڪ صدين کان هلي پئي سو جيڪهن بلوچ سردار پنجابي چوڌري ڪي پي ڪي جو پختون وٽ هي اسانجي سنڌ ۾ جيڪو وڏيرن جي خلاف اڪسائڻ نه آهي ته پو هتي سنڌ ۾ به نه هجي ...اڃا به هي وکر ورجائبو ته جيڪي چون ٿا ته اسان هيٺين طبقي کي حڪومت ۾ آڻينداسين سو اهو هڪ سهڻو خواب ته آهي پر حقيقت نه آهي ڇو ته 6 ڪروڙ آبادي ۾ 99 سيڪڙو غريب سڀ جا سڀ ڪيئن حڪومت ۾ شامل ٿي سگهندا جڏهن ته صوبائي ۽ وفاقي وزارتن ۾ 300 يا 400 جي ضرورت آهي ...جي نه ته التو وانگر ففٽي موٽر سائيڪل کان پو ٽرلينس جو مالڪ ٿي غداري ڪرڻ جو موقعو هوندو ...سو حقيقت ڳاله ڪجي نه ڪي رومانوي داستان وانگر خيالي پلاءُ کائجي ۽ کارائجي ...صرف سنڌ ۾ سنڌي آبادي ،وسيلن جي مالڪي روينيو ڪليڪشن جي مالڪي ۽ استعمال جو حق ئي سنڌي ماڻهو کي آسودو ڪري ٿو سگهجي ...ٻيو ڪو به آپشن نه هلندو ۽ نه ڪامياب ٿيندو ......
ها هي جيڪي ڪنهن هڪ وڏيري يا هڪ ملا مولوي جي ڪمزوري جيڪا هن جي جبلت آ جي پويا سڀني وڏيرن سڀني پيرن سڀني ملائن جي خلاف ٿي بيهڻ سمجه کان ٻاهر آهي ڇو ته ڪاوڙ غصو نا انصافي هر فرد هر ماڻهو جي جبلت ۾ شامل آهي ان جي عادتن جي ڪيفيت ۾ شامل آ ته پو سڀ جا سڀ گناهن ۾ آهيون سڀني جي اصلاح هجڻ گهرجي نه ڪي ڪنهن ملي مولوي وڏيري سردار يا پير جي هٿ ڏوئي لڳجي ....معاف ڪجو هاڻي هي وڏيرن جو ڊرامو ختم ٿيڻ گهرجي جنهن ۾ وڏيرو به ويڏري جي ڳاله ڪري معاشري کي وڏيري سان نفسياتي نفرت تي پڄايو آ هالانڪ هي جنهن جي مخالفت ڪجي ٿي سو به هن مٽي جو ماڻهو آهي سڀني ٻين سنڌين جهڙو حق ٿو رکي ۽ جي ملان جو ڏوه نظر اچي ٿو ته عام ماڻهو جو ڏوه به ظاهر ڪجي جنهن ۾ اهو شراب پيڻ جوا کيڏڻ رنڊي بازي ڪرڻ زنا ڪرڻ وڙهڻ جهيڙڻ دغا ڏيڻ ۽ غدار ٿيڻ جا انيڪ ڏوه ڪري ٿو .....سو سياڻا ٿيو ۽ پنهنجي سنڌي مٽي جو مان ڪيو ۽ سڀ مڙي مٺ ٿيو جيئن قوم پرستي جي وصف ۾ اهو پير به اچي وڃي ٿو ته اهو وڏيرو به اچي وڃي ٿو اهو هندو به اچي وڃي ٿو ته باهو عيسائي به اچي وڃي ٿو ته اهو مينگهواڙ به اچي وڃي ٿو ته اهو ڪولهي به اچي وڃي ٿو ......اميد ته ڳاله سمجه ۾ اچي وئي هوندي .....
فقط سنڌ جو همدرد عاشق
لبستم دائودپوٽه
_________________________________
جي سائين توهان جو جذبو جس لهڻو پر هتي مير پير ڪهڙي نموني ماڻهن کي غريب ڪيو آ اچو ته ڪجه سوچون ...سائين هڪ وڏيرو آ جنهن جي زمين 1000 هزار ايڪڙ آ هو زمين آباد ڪرائي ٿو جنهن ۾ هو برابر جي بنياد تي ونڊ ورهاست ڪري ٿو ٻج کان وٺي ڀاڻ يوريا تائين حصو اڌو اڌ خرچ ڪيو وڃي ٿو يعني جنهن ضميدار ،وڏيري جي 1000 ايڪڙ زمين هئي جنهن جو هن کي 500 پنج سو ايڪڙ جي اپت ملي ٿي ۽ 500 ايڪڙ جي ان هاري کي جيڪو اها کيڙي ٿو جنهن وٽ پنهنجي زمين نه آهي ...سو هي ڀٽيي صاحب جي زرعي اصلاحن جو نتيجو آهي جيڪو بهترين ۽ ڪارآمد طريقو آهي ......هن ملڪ ۾ سنڌ سان هميشه دوکو ٿيندو آيو آهي جنهن ۾ هن وقت جي هن نظام جو قصور آهي جنهن ۾ تيڪس ،زرعي آبيانو ،ڪسٽم تيل گيس جو پيسو رايلٽي وغيره وفاق پوين 67 سالن کان ڦريندو ٿو اچي جنهن ۾ هاڻي تائين هر سال 2100 ارب جنهن منجهان 423 جي لڳ ڀڳ سنڌ کي واپس ٿو ڪري اسان چونٿا ته هي ڏن جيڪو تاريخ ۾ سنڌ ٻين غير سنڌين حملا آورن کي ڏيندي رهي آ ڪڏهن ڪڏهن اهو ٻين صوبن جي ڏيڻ جيترو هجي جيڪو تقريبن 500 ارب ٿئي ٿو پو جيڪي سنڌ وٽ پيسا بچندا جيڪي لڳ ڀڳ 1600 اربن تائين جي رقم هر سال سنڌ تي خرچ ڪبي ته سنڌ جا روڊ به سونا هوندا جيئن دبئي ....ها اها تيڪس وڏيرو نه پير مير نه پر هي غير سنڌي پيا ڦرن سو وڏيرو هي پير مير سنڌ جو آهي هن مٽي جو سو هتي هتان جو اصلوب هلندو ليننزم يامارڪسزم يا مائوزيزم يا سوشل ازم يا قادياني ازم يا ڪو ٻيو طريقو نه هلندو بلڪ سنڌ جا پنهنجا اصول صدين جي تهذيبي اهڃاڻ ئي هتي هلندا جنهن ۾ گهر جو وڏو پاڙي جو وڏي پو ذاتين جو مقدم رئئيس ان کان پو سردار ۽ ان کان پو چيف سردار هي ڪو عياشي جي لاءِ نه پر هڪ معاشرتي ضميواري جو ڪم آهي هي جوڙ جڪ صدين کان هلي پئي سو جيڪهن بلوچ سردار پنجابي چوڌري ڪي پي ڪي جو پختون وٽ هي اسانجي سنڌ ۾ جيڪو وڏيرن جي خلاف اڪسائڻ نه آهي ته پو هتي سنڌ ۾ به نه هجي ...اڃا به هي وکر ورجائبو ته جيڪي چون ٿا ته اسان هيٺين طبقي کي حڪومت ۾ آڻينداسين سو اهو هڪ سهڻو خواب ته آهي پر حقيقت نه آهي ڇو ته 6 ڪروڙ آبادي ۾ 99 سيڪڙو غريب سڀ جا سڀ ڪيئن حڪومت ۾ شامل ٿي سگهندا جڏهن ته صوبائي ۽ وفاقي وزارتن ۾ 300 يا 400 جي ضرورت آهي ...جي نه ته التو وانگر ففٽي موٽر سائيڪل کان پو ٽرلينس جو مالڪ ٿي غداري ڪرڻ جو موقعو هوندو ...سو حقيقت ڳاله ڪجي نه ڪي رومانوي داستان وانگر خيالي پلاءُ کائجي ۽ کارائجي ...صرف سنڌ ۾ سنڌي آبادي ،وسيلن جي مالڪي روينيو ڪليڪشن جي مالڪي ۽ استعمال جو حق ئي سنڌي ماڻهو کي آسودو ڪري ٿو سگهجي ...ٻيو ڪو به آپشن نه هلندو ۽ نه ڪامياب ٿيندو ......
ها هي جيڪي ڪنهن هڪ وڏيري يا هڪ ملا مولوي جي ڪمزوري جيڪا هن جي جبلت آ جي پويا سڀني وڏيرن سڀني پيرن سڀني ملائن جي خلاف ٿي بيهڻ سمجه کان ٻاهر آهي ڇو ته ڪاوڙ غصو نا انصافي هر فرد هر ماڻهو جي جبلت ۾ شامل آهي ان جي عادتن جي ڪيفيت ۾ شامل آ ته پو سڀ جا سڀ گناهن ۾ آهيون سڀني جي اصلاح هجڻ گهرجي نه ڪي ڪنهن ملي مولوي وڏيري سردار يا پير جي هٿ ڏوئي لڳجي ....معاف ڪجو هاڻي هي وڏيرن جو ڊرامو ختم ٿيڻ گهرجي جنهن ۾ وڏيرو به ويڏري جي ڳاله ڪري معاشري کي وڏيري سان نفسياتي نفرت تي پڄايو آ هالانڪ هي جنهن جي مخالفت ڪجي ٿي سو به هن مٽي جو ماڻهو آهي سڀني ٻين سنڌين جهڙو حق ٿو رکي ۽ جي ملان جو ڏوه نظر اچي ٿو ته عام ماڻهو جو ڏوه به ظاهر ڪجي جنهن ۾ اهو شراب پيڻ جوا کيڏڻ رنڊي بازي ڪرڻ زنا ڪرڻ وڙهڻ جهيڙڻ دغا ڏيڻ ۽ غدار ٿيڻ جا انيڪ ڏوه ڪري ٿو .....سو سياڻا ٿيو ۽ پنهنجي سنڌي مٽي جو مان ڪيو ۽ سڀ مڙي مٺ ٿيو جيئن قوم پرستي جي وصف ۾ اهو پير به اچي وڃي ٿو ته اهو وڏيرو به اچي وڃي ٿو اهو هندو به اچي وڃي ٿو ته باهو عيسائي به اچي وڃي ٿو ته اهو مينگهواڙ به اچي وڃي ٿو ته اهو ڪولهي به اچي وڃي ٿو ......اميد ته ڳاله سمجه ۾ اچي وئي هوندي .....
فقط سنڌ جو همدرد عاشق
لبستم دائودپوٽه