• ڇا توھان کان سنڌ سلامت جو پاسورڊ وسري ويو آھي..؟
    ھيٺ ڏنل بٽڻ تي ڪلڪ ڪري پنھنجي اي ميل واٽس ايپ ذريعي موڪليو. .انتظامي رڪن توھان جي پاسورڊ کي ري سيٽ ڪري توھان کي اطلاع موڪليندا. لک لائق..!

    واٽس ايپ ذريعي

جيڪڏهن ”ٻنهي پاسن“ کان سنڌي قيادت زرداري جو نشانو آهي؟

Sindhi Media

سينيئر رڪن
جيڪڏهن ”ٻنهي پاسن“ کان سنڌي قيادت زرداري جو نشانو آهي؟ ڇو ته احتجاج جو ٽارگيٽ اهي ماڻهو نه آهن جيڪي 77 سالن کان سنڌي اڳواڻن جي روايت موجب سنڌو درياهه مان 6 واهه ڪڍندا؟

جيڪڏهن ”ٻنهي پاسن“ کان "سنڌي قيادت زرداري" ئي آهي نشانو ته ڇو نه آواز اٿي۔ احتجاج جو ٽارگيٽ اهي ماڻهو نه آهن جيڪي 77 سالن کان سنڌي اڳواڻن جي روايت موجب سنڌو درياهه مان 6 واهه ڪڍن پيا۔
”جعلي سڪي“ جي ٻنهي پاسن جي هڪجهڙائي کي ڇو نه سمجهون، ڇو ته پنجابي حڪمرانن طرفان به ٽاڪ شوز ۾ اهو ئي ”طوطا“ ٻولي پئي ٻڌڻ ۾ پئي اچي، جيڪي منع ٿيل پرڏيهي فنڊنگ جي 25 هزارن مان سنڌين کي خريد ڪري، چچناما بلند ڪري سنڌ ڪارڊ کي وائکو ڪري، ”سوداگرن سنڌ“ جا پيروڪار سڙڪ ڇاپ ڳالهائين پيا۔ اسان تصوير جو ٻيو رخ ڏيکاريندڙ لکيارين کي به ”دال ۾ ڪارو پيو ڏسجي"،

سنڌ ۾ دين توحيد آڻيندڙن ابن ڏاڏن جي ”سنڌ ورثي“ تان هٿ کنيو آهي ڇا, ۽ ڏسو ته خوارج (مهاجرن) کي سنڌ ۾ آڻڻ سان ڇا ٿيو هو ۽ پوءِ کين سنڌ جي ڊوميسائيل، پي آر سي، سنڌ جي وسيلن سان مالا مال ڪرڻ سان گڏ سنڌ جي وارثن کي "گهوسٽ اسڪولن"ڀيڙو ڪري پيالا ڀرڻ جي ڊيوٽي ڏئي، ”سنڌ جي شهري-ڳوٺاڻن ورهاڱي“ واري منصوبي سان کين ”ڏکڻ پنجاب“ وانگر ”مهاجر صوبو“ ٺهرائڻ جو پلان جوڙڙون پيو پوي۔

جيتوڻيڪ ”پاڻيءَ“ جو ماتم ڪرڻ وارن کي خاموش ڪيو ويو آهي، گهرائي, گورنري ۽ وزارت، ڏئي خاموش ڪيو ويو آهي. واهه، هي اڌ سنڌ وٺڻ جا خواهشمند به خاموش آهن؟هيءَ شايد چوٿون وڊيو ڪلپ هو، جنهن ۾ به اهو اعتراف ڪيو ويو آهي ته سنڌ جي تاريخ جي باب 711 کان 1050 تائين درٻارين طرفان ڪٽوتي ڪري، ڱمراهي پکيڙي وئي, سنڌ جي ٿواريخ لکڻ وارا سنڌ ۾ ته رهن ٿا پر اهي سنڌي ته ڪونه هئا۔

آرٽيفيشل انٽيليجنس AI درٻارا لکيارين جا ڱمراهي صفحا ڦاڙي ڇڏيا آهن ۽ ”السنڌي“ جي سمورن وارثن کي اسلام جو باني سڏيو پيو وڃي. مڃتا ٿيندي وڃي ته اهي ئي سنڌ جا وارث، ”باب الاسلام“ جا باني، جن جي ڊي اين اي کي ماتمي گهوڙا ڙي ڪيو ويو, اهو چچناما آڻيندڙن جو”غلام ابن غلام“ بڻيو، انهن کي اڳتي وڌڻو ۽ نڪرڙون پوندو پنهنجي DNA کي بيت الله بيت رسول جون نمازن سان ئي پاڻ فلٽر ڪري،72فرقن جي ڳچيءَ مان جان ڇڏائي واپس دين ٿوحيد ڏي موٽڻو پوندو۔الاه جي”جهالت، توهم پرستيءَ، شرڪ ۽ بدعت کي پٺ پائي موٽڻو پوندو“توحيد جي پورا واپس وري ڪئي ۽ هڪ دفعو وري بيت الله بيت رسول جون نمازون کي مسجدون تعمير ڪرايون ”آمين“. ”بلجهر و رفع اليدين“ نماز سان قائم ڪرڻي پوندي.

مشهور آهي ته اهو دروازو جيڪو انگريزن سنڌو ماٿريءَ جي نالي سان هن برصغير (هند ۽ سنڌ) جي هر بادشاهه جي رياست ۾ داخل ٿيندو هو، ان کي ”اسلام جي شرف“ ۾ داخل ڪيو، نيرون ڪوٽ جا ”سنڌي“ مومن قيدي هئا، ڪراچيءَ کان ديبل بندرگاهه تائين ”ميمن ۽ شيخ“ واپاري هئا، نه ڪي عرب عالم، ترڪمستاني صوفي، فارس جا سيد. افشار، احمد. شاهه ابداليءَ سنڌين کي جنگي گھوڙن سان چيڀاٽي ڇڏيو، بلڪل ائين جيئن هندستان جي خوارج(تارڪين) 1947ع ۾ سنڌي هندن کي سنڌ مان لڏرايو اهي انهن "السنڌي" مومن, ميمڻ به گجرات ڀڄي چچنامون آڻيندڙن کان جان بچائي پر جتي غير مسلمن جي مذهبن جا اثر مٿن واضح نظر اچن ٿا، ۽ انهن جو بيخبر اولاد چوي ٿو ته ڪنهن صوفيء کين مسلم بڻايو آهي, انهن جي اڪثريت نادر شاهي ”پيري مريدي“ جي غلاميءَ هيٺ سنڌ ڇڏي وئي هئي جتي هنن ترڪمانستان جو صوفي مذهب اختيار ڪيو، باقي فارس جا "گهوڙا ماتم جو شڪار", ٿي ويا ۽ فقط هڪ خاندان جيڪو ”دين توحيد“ ۽ بيت الله عليهم الصلوٰة والسلام تي قائم رهيو، ان کي ”جابري ميمون“ چيو وڃي ٿو، ڇاڪاڻ ته انهن پنهنجي لباس کي ”عربي“ رهڻ نه ڏنو ۽ رسول الله صَلَّى اللهُ تَعَالٰى عَلَيْهِ وَاٰلِهٖ وَسَلَّمَ جي محبت ۾ هليا ويا. (گجرات) پر اتي ”جاهليت، شرڪ، شرڪ، بدعتتن“ جي شدت تي قابو نه پائڻ ڪري، ”ديبل ۽ برهمڻ آباد“ موٽي آيا ۽ پوءِ ٿي مسلمانن جو شهر نيو سعيدآباد آباد ڪيائون..

مسجد ضرار جو واقعو به پنهنجي جاءِ تي، اهڙي پاسي جي سڪي جا ٻه پاسا به ساڳيا، ترڪمانستان ۽ فارس جي تاتارن جا هٿان”السنڌي“ گهوڙا، ماتم ڪندي گهڻو وقت ٿي ويو آهي ”السنڌي“، ”مؤمنن“ جي وارثن جي ڊي اين اي غلاميءَ جو جوڙو،پائي گهوڙن سان چيڀاٽڻ تي مجبور ڪيا ويا هئا۔ وقت اچيڌچڪو آهي ته ”السنڌي“ مومن "ميمڻ شيخ" ڀه انهن72 فرقن کان نجات حاصل ڪري، پنهنجي باني باب الاسلام جي دين توحيد ڏانهن موٽي اچن، قيامت جي ڏينهن پنهنجي ابن ڏاڏن کان شرمسار نه ٿيندا جن نبي ڪريم صلي الله عليه وسلم جي هٿ تي توحيد جو مذهب اختيار ڪيو هو.

گوگل ان وقت جي حڪمرانن سان ڳنڍيو آهي، چچناما کڻي سنڌ جي وارڊ تائين پهچو، سنڌ ڪارڊ پکيڙيو، واپاري غريب هاري سنڌ جي راجا ڏاهر جي جي ڪيڙي وانگر لڪيرن جا هاري آهن، حڪمرانن وٽان گذرندا، ياجوج ماجوج وانگر رتو رٽي ٽوٽي طوطي جي تاريخ ٻڌائيندا آهن، سوشل ميڊيا تي ”گاليگلوچ“ واري چينل جي بدلي هن چينل کي بگاڙيندڙن جون هدايتون وٺي رهيا آهن. زرداري صاحب 1991ع جي پرمٽ کي لاڳو ڪرڻ خلاف انتشار جي تحريڪ کي دٻائڻ ۽ قومي صوبائي اسيمبلين، سينيٽ ۾ هلندڙ احتجاج کي دٻائڻ لاءِ ڪارڪنن جي قتل جو سلسلو جاري رکيو ويو ۽ ڪينال . ۽ سڄي سنڌ سراپا احتجاج آهي، استحصالي قوتن جو رخ نه ڪريو، زرداري به اتان نشانو آهي عقل ڪريو پاڻ کي اڪيلو ڪرائي نسل ڪشي نه ڪرايو۔ ڇو ڦاسيون شهادتون سنڌين جو مقدر بڻايون ويون آهن توهان ڪارڻ نه بڻو۔

پر هن آرٽيفيشل انٽيليجنس AI جي شروعات هڪ سٺي قدم سان ڪئي آهي جيڪا ان جي ڊولپر آئي ٽي انجنيئر جي ”معمولي ضابطن“ تحت آهي، جيڪا ”انسانيت“ جي ”شعور ۽ لاشعوري“ کي تبديل نه ڪري سگهي ٿي، ته ”ڊولپر آئي ٽي انجنيئر“ کي جيڪڏهن مارشل لا جو چيف مارشل لا مقرر ڪيو وڃي ٿو. ”لا تفسدو في الارض“ ۽ حديث ”المسلم من سلم المسلمين من لسانه و يده“ جي حڪمن جي خلاف ورزي ڪندي جعلي قوتون ”فتنه عمرانيه“ بڻجي وينديون ۽ انهن جي يهودين ۽ عيسائين جي ”گاليگلوچ برگيڊ“ يا ياجوج ماجوج اهو ڪم ازل کان ابد تائين ڪندا رهندا.

واپسيءَ جو وقت اچي ويو آهي، هي ڳالهائيندڙ به اها ئي ڳالهه ڪري رهيو آهي، جيئن پهرين ٽنهي ٻڌايو آهي، جن سنڌ کي ”اسلام جو باب سنڌ“ بڻايو، اهي نه ترڪمنستان جا صوفي هئا، نه فارس جا سيد ۽ نه طائف (عرب) جا ثقفي ڪو دانشور.

بلاشڪ، ديبل (ڪيماري ڪراچي) جي سامونڊي بندر تان سڄي دنيا مان واپار هليو، شاهوڪار سنڌ جا وسيلا کڻي ويا، جن مختلف ذاتين سان واسطو رکيو، جن سنڌ کي معاشي طور وڌيڪ مضبوط ڪيو، اهي هئا ”برهمڻ، لوهاڻو + شودر نوڪر“ ٻڌ ڌرم جا جيڪي ”راءِ شاسي گهراڻي“ جا سوداگر هئا. جيڪي يثرب (مدينه منوره) ۾ سامونڊي واپار ڪري اسلام قبول ڪيائون. جيڪڏهن توهان مومن آهيو ته هن عجيب دنيا ڏانهن مومن بڻجي کائو ۽ مجلس شوري جي حيثيت سان سچ جي ”تصوير جو ٻيو پاسو“ ڏيکاريندي زندگي گذاريو.
 
آخري ترميم:
توهان جي تجزيي مان ظاهر آهي ته سنڌ جي سياسي، تاريخي، ۽ ثقافتي معاملن تي گہرو مطالعو ڪيو ويو آهي، پر انهيءَ بحث کي منطقي ۽ مثبت رخ ڏيڻو ضروري آهي ته جيئن سنڌ جي عوام لاءِ ڪو حقيقي نتيجو نڪري.

سنڌ صديون ظلم ۽ استحصال جي ور چڙهيل رهي آهي، پر ان جو بنيادي سبب صرف زرداري، پنجابي حڪمران، يا ڪو خاص گروهه ناهي. اصل مسئلو اها ناانصافي آهي، جيڪا مسلسل سنڌ جي وسيلن، سياست، ۽ ماڻهن تي ڪئي پئي وڃي—خواہ اهو پاڻيءَ جي ورڇ هجي، استحصالي پاليسيون هجن، يا تاريخ جي تحريف.

ها، سنڌ ۾ سدا کان حڪمراني ڪندڙ قيادت تي تنقيد جائز آهي، پر ان سان گڏ اصل استحصالي قوتن کي نظرانداز ڪرڻ به ناانصافي ٿيندي. جيڪڏهن احتجاج جي رخ کي درست نه ڪيو ويو ته سنڌ جي ماڻهن لاءِ ٻيهر ڪو نتيجو حاصل نه ٿي سگهندو، جيئن ماضيءَ ۾ به بار بار ڏٺو ويو آهي.

تاريخ جو مطالعو ڪرڻ ضروري آهي، پر سنڌ جي نجات ماضيءَ ۾ ڦاسڻ بجاءِ حال ۽ مستقبل لاءِ ڪو واضع، عملي، ۽ اجتماعي پلان ٺاهڻ ۾ آهي. ها، سنڌ جو پاڻي ڦرجي پيو، سنڌ جا وسيلن تي اجاراداري ڪئي وئي، ۽ سنڌ جي سياسي قيادت اڪثر پنهنجي ذاتي مفادن تي سوديبازي ڪندي رهي آهي، پر حل جذباتي يا مذهبي نقطه نظر کي وڌيڪ اڀارڻ بجاءِ اتحاد، حڪمت، ۽ انصاف تي ٻڌل هئڻ گهرجي.

جيڪڏهن واقعي سنڌ جي مستقبل لاءِ ڪجهه ڪرڻو آهي ته پوءِ اصل استحصالي قوتن جي نشاندهي ڪرڻ، عوام کي متحد ڪرڻ، ۽ هڪ واضع، عملي حڪمت عملي جوڙڻ جي ضرورت آهي جيڪو رڳو تاريخ تي نظر رکڻ سان نه پر حالتن جو شعوري جائزو وٺي اڳتي وڌڻ سان ممڪن آهي.
 
Back
Top