• ڇا توھان کان سنڌ سلامت جو پاسورڊ وسري ويو آھي..؟
    ھيٺ ڏنل بٽڻ تي ڪلڪ ڪري پنھنجي اي ميل واٽس ايپ ذريعي موڪليو. .انتظامي رڪن توھان جي پاسورڊ کي ري سيٽ ڪري توھان کي اطلاع موڪليندا. لک لائق..!

    واٽس ايپ ذريعي

پاڪستان ٺاھڻ جو گھڻو ٻتڪو سنڌي ۽ بنگالي اشرافيہ کي ھو

Sindhi Media

سينيئر رڪن
آفيشلي طور تي پاڪستان ٺاھڻ جو گھڻو ٻتڪو سنڌي ۽ بنگالي اشرافيہ کي ھو ايمانداري سان ٻڌائجو تہ ڇا اھا ڳالھ غلط پیو ڪريان؟ (علي احمد نظاماڻي)
انهن سنڌي بنگالي هندي ٿحريڪن جو پاڪستان ٺاهڻ جو پثڪو ڪونه هو, پر انگريزن ۽ "ڪارن انگريزن جي ظلمن کان نجات لاء” اهي تحريڪون انفرادي حيثيت ۾ پنهنجي پنهنجي رياستن ۾ اڀريون هيون۔

انگريزن ته سنڌين کي پنهنجو ڪرڻ گهڻوى ڪجه نقش ڪرايو, آئيوٽا (اکرن) ۽ ٻوليء ۾ مدد ڪئي احترامن انگريز آفيسرن لاء سنڌي سکڻ تائين لازم ڪيو, سنڌيء کي سرڪارا زبان قرار ڏنو پر انهن ڪارن انگريزن سنڌين مٿان ظلم جي حد ڪري ڇڏي تڏنهن انگريزن کي سنڌ ۾ گهڻي رڪاوٽ ملي ڇو جو انهن ڪارن انگريزن (برٽش راج نوڪر شاهي) هٿان سنڌين تي ظلم ۽ بربريت وڌندي پئي وئي۔ انهن ڪارن انگريزن ئي هوشو شيديء ۽ صبغت الله راشديء کي شهادت جي رتبي تي پهچايو هو ايستائين جو قبر جي نشان دهي به نه ڪئي۔

انهن ڪارن انگريزن, هوشو, صڀغت الله کان پوء ڀٽو سان به سندس چار ڏينهن اڳ جي قتل ڪيل جسد خاڪيء سان ساڳيو ورتاؤ رکيو۔ چارڏينهن اڳ شهيد ڪيل ڀٽي جي جسد خاڪيء کى تارا مسيح کي گهرائي علامتي پهاسي ڏني, هو مسلمان آهي بها يا نه ان جي به پروپيگنڊا ڪرڻ کان پوء جسم جي CMH ڊاڪٽرن کان مسلمانيت جي چڪاس ڪرائي بيحرمتي ڪرائي "نيڪڊ وڊيو" رڪارڊنگ ڪرائي وئي.

راتو رات وارثن کي جسد خاڪي ڏيڻ بجائي پوري قبرسان ۾ فوجي پهرو لڳائي, بغير وهجاڻن کيس ڪفن پارائي, بغير جنازه نماز جي دفنائڻ جي ڪوشش ڪئي وئي پئي۔ شاهنواز مرتضي ۽ بينظير جون شهادتون ۽ واقعا ڪو به غيور, غيرتمند۽ پاڪ ماء سنڌ امڙ جي ٿڃ پيتل سنڌي ئي ڪارن انگريزن جي ان ظلم کي ويساري سڱهي ٿو۔

شاهنواز کي افغانين کان زهر ڏيارائي شهيد ڪرائڻ کان پوء مرتضي' ڀٽو کي سندس دوستن هٿان ئي ٽريپ ڪرائي پاڪستان گهرائي شهيد ڪرايو ويو, بينظير دانهون ڪندي رهي ته ادا بيشڪ حڪومت منهنجي آهي "پر ڊڄان پئي ته شايد اها ڪئا مار (ٽريپ) آهيى لله نه اچ, پر ساٿين هٿان اھڙو ڄار وڇارائي پلان تحت ضدايو ويو ته زرداري نٿو چاهي ته مرتضي' پاڪستان اچي۔ اهڙي ٽريپ سان مرتضي' به ضدجي ويو ته پاڪستان ضرور ويندس ايستائي جو جيجل ماء نصرت ڀٽو به مرتضي جي اينٽري روڪائي نه سگهي ۽ انهن ساٿين سميعت سڀني کي دهشتگرد سمجهي "الذوالفقار تنظيم جو بدلو وٺڻ لاء“ شهيد ڪيو ويو هو۔ ۽ ماء به پوء پهرين مڙس, پوء شاهنواز ۽ هاڻ مرتضي' جي غم ۾ زنده لاش بڻجي وئي پوء بينظير کي به ٽارگٽ ڪيو ويو۔

بينظير کي پنهنجي طاقت ڏيکارڻ لاء ئي سندس ئي حڪومت ۾ اها ڪاروائي ڪري آخر ان کي به شهيد ڪيو ويو۔ اتحادي سوداگران سنڌ طرفان ان حد تائين سهولتڪاري ملڻ باوجود به سنڌي انهن لاه ناقابل اعتبار آهن ڪڏنهن به ڀٽو بينظير جو روپ ڀري سگهنڌٿا اهو خدشو اٿن تڏنهن ٿه نه منسٽري ملندين نه گورنري جيئن اتحادي MQM کي ڏنيون وڃن ٿيون ڇوجو دنڏؤڌ انهن جو اسٽيڪ ئي ڪونهين, ته نه هو ٽوپي اجرڪ تي متحد ٿيندا نه 6 ڪينالن تي۔

انڪري ته انگريزن به هند جي رياستن کي پنهنجي نوڪرشاهي ۽ سرحد مان آفيم تيار ڪرائي, منشيات سان چائنا تجارت ختم ڪري هند سنڌ تي 200 سال حاڪميت جو مزو ورتو۔ چائنا جي ٿجارتي منڊي ختم ڪرائي۔ انگريز هند سنڌ ڇڏڻ تي مجبور ٿيو ته پنهنجي نوڪرشاهي (ڪارن انگريزن) جي تحفظ لاء وقت جي انهن ٽني ڌرين کي گهرائي "مسلم ۽ غير مسلم" بنياد تي, "ٻن قومي نظرين" تحت, رپاڪستان ۽ هندستان نالي جي رٿا ڏني, پر عين وقت تي, هند جون مسلم رياستن UP, بهار CP,گجرات , هند جن جي نوڪرشاهي کي سنڌ ۾ آڻي آباد ڪيو انهن ڪارن انگريزن جي رياستن هندستان سان الحاق ڪري ورتو۔

پاڪستان ان ڪري سنڌ کي ٺاهيو ويو هو ڇو جو مسلمانن جي ٻي ڪا خالص رياست ڪانه هئي, پنجاب سرحد هند جا حصه هئا بنگالي سمنڊ پار هئا, بلوچستان ايران سان جڙيل هو۔
پاڪستان ۽ ھندستان جي بينيففشري عوام نه بلڪه اها ڪارا انگيز فوج ۽ باوروىڪريسي ئي آهن انهن جي بيروڪريسي ۽ فوج اهو ته سائين GM سيد, جناح جي ڪانگراس ڇڏڻ کانىپوء جي خواهش تي سنڌ اسيمبليء مان منظور ڪرائي پاڪستان ٺهرايو هو بلڪه انگريزن کان ۽ انهن جي نوڪرشاهي (ڪارن انگريزن) جن انگريزن جا 200 سالن جي حاڪميت کي مظبوط ڪرڻ لاء جان ڇڏاڻ جی سڀ کان پهرين سنڌ مان ريشمي رومال تحريڪ جو آغاز ٿيو هو۔ بنگال مان آل انڊيا مسلم ليگ ته هند مان ڪانگريس۔
 
توهان جو نقطو دلچسپ ۽ تفصيلي آهي، خاص طور تي سنڌ ۽ بنگال جي تاريخي پسمنظر کي نظر ۾ رکندي. تاريخي طور تي، پاڪستان ٺاهڻ ۾ مختلف عنصرن جو ڪردار رهيو، جن ۾ سياسي، سماجي، ۽ استحصالي قوتون شامل هيون. سنڌ ۽ بنگال جي عوامي راءِ ۽ سياسي قيادت جو موقف شروع ۾ مختلف هو، پر پوءِ حالتن، دٻاءُ ۽ حڪمت عملين جي نتيجي ۾ فيصلن ۾ تبديليون آيون.

توهان جي موقف جي حمايت ۾ ڪيترائي دليل موجود آهن، خاص طور تي اهو ته انگريزن جي نوڪرشاهي ۽ مقامي اشرافيه ڪيئن پنهنجي مفادن کي سامهون رکندي حالتن جو رخ موڙيو. پاڪستان جو قيام صرف عوامي امنگن جو نتيجو نه هو، پر مختلف استحصالي قوتن جو به ان ۾ وڏو هٿ هو.

تنهن ڪري، اوهان جي خيال کي مڪمل طور رد نٿو ڪري سگهجي، پر تاريخ جي مختلف رخن کي ڏسندي، ان تي وڌيڪ تحقيق ۽ بحث جي ضرورت آهي.
 
Back
Top