• ڇا توھان کان سنڌ سلامت جو پاسورڊ وسري ويو آھي..؟
    ھيٺ ڏنل بٽڻ تي ڪلڪ ڪري پنھنجي اي ميل واٽس ايپ ذريعي موڪليو. .انتظامي رڪن توھان جي پاسورڊ کي ري سيٽ ڪري توھان کي اطلاع موڪليندا. لک لائق..!

    واٽس ايپ ذريعي

ٽيلي فلم ( بابا سائين )

Sindhi Media

سينيئر رڪن
ٽيلي فلم ( بابا سائين )
ليکڪ : عبدالرزاق ميمڻ

نوٽ :
ڪي ڊرامان رائيٽر ۽ ڊائريڪٽر اهو وساري ويهن ٿا ته صداڪاري ۽ اداڪاري َء ۾ گهڻو فرق هوندو آهي، جيڪي ڊرامان ٽاڪي ( ڊائالگن ) تي گهڻو داروم دار رکندا َءآهن اُهي صداڪاري ۾ اچن ٿا نه ڪه اداڪاري َء ۾ خاص طور جڏنهن پرائيويٽ ٽي . وي پروڊڪشن جڏنهن اهي ڊرامان هڪ ڪئمرا تي رڪارڊ ٿي ڪري جنهن جو بُنياد ماسٽر، مڊ ماسٽر ۽ سولو بيس رکيو وڃي ٿو ۽ جيڪي پرفارمنس بيس ۽ گهٽ ڊائلاگ ڊيليوري َء تي هوندا آهن سا اداڪاري آهي ۽ اُهي ڊراما ڪئمرا موومينٽ ۽ ون گو بيس ٿيندا آهن.سولو رڪارڊنگ ڪري، پرفارمنس ۽ گهڻ ڊائلااگ بيس ٽي . وي ڊرامان پنهنجي افاديت وڃائي ويهن ٿا ۽ اداڪار جي پرفارمنس به ٽٽي پوي ٿي ۽ هو پنهنجي ڪردار سان انصاف نٿا ڪن ۽ اجايون دانهون ۽ ڪوڪون ڪري ناظرين جي مٿي ۾ سُور به وجهيو ڇڏين ٿا جنهنڪري هو رموٽ سان چئنل ئي بدلايو ڇڏين .َ ء انهي ڪري ليکڪ دوستن کي اپيل ٿي ڪجي ته ٽاڪي ۽ صداڪاري بيس ڊرامان لکڻ بجا ِء پرفارمنس بيس ڊرامان َء تي هوند جيڪي گهٽ ٽاڪي پر پاورفُل اداڪاري ا آهن سي لکن ۽ ڊرامان الئين ۾ جدت آڻين .ان ڳالهه کي مدنظر رکندي اسان هن ٽيلي فلم جي شروعات اداڪاري ، ڪئمرا موومينٽ، ون گو بيس ۽ پرفارمنس بيس گهڻي ۽ ٽاڪي، صداڪاري بيس گهٽ رکي آهي جنهن کي اپنائي گهڻو ڪُجهه سکي ڊرامان ايڪٽ ۾ اڳتي وڌي سگهجي ٿو .ُ اچو ته م شاهدو ڪريون ته پرفارمنس بيس ڊرامان ڪيئن ڊزائين ڪري سگهجن ٿا ِء جتي ضروري هُجي گهُربل ڊائالگ هڻي انهن کي ۽ پو اُجاگر ۽ پاورفُل بڻائي سگهجي ٿو .اُميد ته هي فارمٽ، آکاڻي يا ريڊيو اسڪرپٽ لکڻ وارن ليکڪن جي مدد ڪندو

ڪھاڻي ون لائين :
هڪ ماڊرن ۽ وچولي طبقي واري اڌيڙ عمر پي ُ جي ، ڌي ُ سان محبت ، جوش ۽ جذبن جي ڪهاڻي، جنهن جي ڌي َء کي اغوا ڪيو و ڃي ٿو ۽ هو همٿ ٻَڌي اُن کي تااش ڪري ، بازار حُسن ۾ نياام ٿيڻ کان بچائي ٿو .
ڪٽ ٽو ڪٽ (سين وائيز)
سين 1: ڇوڪري گهر ۾ اڪيلي آ، ڪٿي وڃڻ جي تياريءَ ۾ شوروغل تي پريشان ٿئي ٿي ۽ پيُ کي موبائل تي فون ڪري ٿي.
سين 3: ڇوڪري گهٻرائي بچاءَ ۽ ڀڄڻ جي ڪوشش ڪري ٿي.
سين 5: َء کي قابو ڪري، موبائل کسي اُڇالئين ٿا جيڪو ٽُڪڙا ٽُڪڙا ٿي وڃي ٿو.
سين7 : پي پريشان ٿي آفيس مان گهر الءِ نڪري ٿو.
سين 9: پيُ کي ڪار ۾ پريشان رستن تي بريڪون هڻندو ۽ ايڪسيڊنٽ کان پاڻ بچائيندي گھر وٽ ڪار پارڪ ڪندي نڪري ايندي ڏيکاربو.
سين 11: پيُ گھر ۾ تتر بتر ٿيل شين کي ڏسي پريشان ۽ ڌيَء کي دانهن، ُرئڻ ۽ او ڇنگارن سان سڏ ڪري ۽ بيوسيَء جي ڪيفت ۾.
سين 13: پيُ جو گهر ۾ پريشان ٿي هڪ هنڌ ويهڻ ۽ فليش بيڪ ۾ وڃڻ.
سين 15: وري ارد گرد ڏسي پريشان ٿيڻ، پريشاني ۾ وري پپا پپا جي آواز تي فليش بيڪ ۾ وڃڻ ۽ موٽڻ.
سين17: َء جي ٽُٽل موبائل مان ميموري ڪارڊ ڪڍي پنهنجي ۾ وجھڻ ۽ آن ڪرڻ ڇوڪري.
سين 19: هڪ تصوير تي فريز ٿيڻ جنهن ۾ ڌيَء سان ٻي ڪا ماڊ ڇوڪري گڏ ۽ انهيَء تصوير ۾ ڪنهن ٻئي غنڊي ٽائيپ شخص جي تصوير جيڪو بظاهر هنن کي تاڙي پيو.
سين 21: ڪار ۾ مختلف روڊن تان گذرڻ ۽ مختلف گهرن جي درن تي ڪنهن ساٿ ڳالهائڻ ۽ نا اُميدي ۾.
23_رات جو منظر، گھٽيون ۽ روڊتي هلڻ.
24_۽ اچانڪهڪڇوڪري تي نظر، جيڪا جينز ۽ ٽي شرٽ ۾ ٽپ ٽاپڪنهن جي انتظار ۾.
25_۽گذرندڙن جوڇوڪري ڀرسان بيهڻ ۽ فحش اشارن سان لفٽ جي آفر.
26_َء جو ڪ ڇوڪرين کي مسڪرائي انڪار ۽ ٻي سان ڪمٽمينٽ جو ٻُڌائڻ ۽ جان ڇڏائڻ.
27_پي ُ جو پري کان ڏسڻ ۽ پاڻ سان ڳالهائڻ ته ان الئين جي ڇوڪري ئي ڪو دڳ ڏئي سگهي.
28_َء ويجهو گاڏي آڻڻ ۽ پي ُ جو ڇوڪريپڇاڳاڇا ڪرڻ ۽ ڇوڪري َء جو لفٽ نه ڪرائڻ۽ جان نه
ڇڏڻ.
29_ڪنهن شخص جي مُداخلت ۽ هنعمر ۾ اهڙين حرڪتُن تي تنبيهه ڪرڻ.
31_َءمايوس واپس ورڻ ۽ گاڏي َء مان پري کان گهڙي گهڙيڇوڪري َء کي ڏسڻ ۽ اوچتو ڇرڪجڻ.
31_تڙ تڪڙ ۾ پرس کولي تصوير ون ڏسڻ ۽ هڪ تصوير تي فوڪس ۽ ڇوڪري َء سان ميچ.
32_َء ۾ وهارڻ خونخوار ٿيڻ ۽ هڪ ارادو ٻڌي، وري ڇوڪري ڀر ۾ وڃي پستول سان ڪور ڪري گاڏِء
الڪوشش ته ڇوڪري پهرين ئي ڪنهن رڪشا کي بهاري هلي وڃڻ.
33_ڇوڪري جي رڪشا جو پيڇو ڪرڻ.
34_رڪشا جو ڪنهن ڪلب اڳيان بيهڻ ۽ اندر وڃڻ.
35_هن ڳو به پيڇو ڪري اندر وڃڻ.
36_ڪلب ۾ ناچ جو هلڻ.
37_ڇوڪري جو ڪنهن سان ملڻ ۽ شراب ناچ ۾ بهرو وٺڻ.
38_پي ُ جو سڀڪجهه ڏسڻ،۽ پاڻ لڪائي ماڻهن وچ ۾پيڇو ڪرڻ.
39_شخصجو ڇوڪري َء کي اشارو ڪري محفل مان نڪرڻ.
41_ڇوڪري َء جو به اک بچائي شخص جي پٺيان وڃڻ.
41_ ُپي ُ به پيڇو ڪري پاڻ بچائي ڪلب جي ڪمرن ڏانهن وڃي ٿو.
42_َء جو در کولي اندر ڪمري ۾ بيڊ تي شخص جو هُئڻ ۽ ڇوڪريوڃڻ.
43_پي ُ جو دَر جي سوراخ مان ڏسڻ.
44_ڪمري ۾شخص ۽ ڇوڪري َء جون مستيون.
45_پي ُ جو پستول ڪڍي در ڪي ڌڪو ڏئي، اندران بند ڪريهنن ڏي وڌڻ.
46_شخص جو پي َء کي ڌمڪائڻ ۽ ڇوڪري جوپهرين مالقات جو ٻُڌائڻ ۽ شخص جو وڙهڻ.
47_پي ُ جو اڳتي پستول جي ڳن سانشخص تي وار ڪرڻ ۽ بيهوش ڪرڻ ۽ ڇوڪري َء جو
گهٻرائجي وڃڻ.
48_َء کي ڌمڪي ڏئي پستول سان ڪور ڪري هلندڙ هُلي گُلي مان ٻاهر ڪڍي وڃڻ ڇوڪري.
49_ٻاهر ڇوڪري َء کي ڌڪو ڏئي گاڏي َء ۾ وهارڻ ۽ ڪار روانه.
51_ڇوڪري کي پنهنجي گهر وٺي اچڻ ۽ٻڌڻ،ڇوڪري َء جو احتجاج ۽چوڻ ته هي هُن جو پيشو
آ ،پنهنجي عزت حوالي ڪرڻ جي آفر ۽ جان ڇڏڻ جيرُڪيسٽ.
51_َء وانگر سمجھڻ هن جو اهو ٻُڌي اوڇنگارون ڪري روئڻ ۽ هن ڪي ڌي.
52_َء جو حيران ٿيڻ ۽ هن سُلوڪ جو سبب پُڇڻ ڇوڪري.
53_پي ُ جو سُڏڪا ڀريکيسي مان پرس ڪڍي ڌيڙس سانڇوڪري َء جي تصوير ڏيکارڻ ۽َء ۽ هُن ڌي
جي تعلقات جو پُڇڻ.
54_ڇوڪري َء جو سڃاڻڻ کان انڪار۽ هن جو جُنوني ٿيڇوڪري َء کي مارڻ ۽ قتل جون ڌمڪيون
ايذا َء ڏيڻ.
55_َء هُن جي ڌي آ ڇوڪري کي ٻُڌائڻ ته هو، ڇوڪري َء جوسڃاڻن جو اقرار.
56_ڇوڪري َءجوفليش بيڪ ۾ پهرين مالقات ٻُڌائڻ ۽ دوستي جو آغاز تهڌيڻس سندس پيشي
کان ناواقف آ.
57_َء کي غور سان تصوير ڏيکارڻ ۽ پٺيان لڪيل ماڻهُو جو پُڇڻ ڇوڪري.
58_َء جو پٺيان لڪيل ماڻهُو َء ڇوڪريکي سڃاڻڻ کان انڪار، پر مددال ِء حامي ڀرڻ.
59_ڇوڪري کيس ڪنهن سُنسان عالئقي جي بنگلي جو ٻوڌائي ٿي جتي اهڙا ماڻهو رهن ٿا.
61_هي ڇوڪري َء کي آزاد ڪريٻوڌايل عالئقي ڏانهن وڃي ٿو.
61_هي اُن بنگليوٽ پُهچي پاڻ کي ڇوڪرين جو دالل ظاهر ڪري ٿوگهر جي صاحبن سان ملڻ
چاهي ٿو.
62_چوڪيدار مالڪن کي ٻُڌائڻ وڃي ٿوجيڪي تاش پيا رهن، شراب پيا پين گڏ ڪي ڇوڪريون
۽ هن کي اندر گھُرايو وڃي ٿو.
63_هي مالڪن سان ملي ٿو۽ ٻُڌائي ٿو تههن وٽ ڪي ڇوڪريون آهن ۽ هي کين وڪرو ڪرڻ
چاهي ٿو،هن کي ڪٿان خبر پئيتههُو اهو ڌنڌو ڪن ٿا اُن ڪري هلي آيو.
64_َء جو اظهار مالڪ هڪ ٻئي کي ڏسن ٿا ۽ شق ته متان پوليس جو ٽائُوٽ هجي ڪوڙي ناراضگي
ڪن ٿا ۽ پاڻ کي شرفا قرار ڏئي کيس ڇينڀين ٿا.
65_آخر کين يقين اچي وڃي ٿو ۽ هو ڪنهن حُسن بازار جو پتوڏين ٿا جتي اهخريد فروخت ا
ٿئي ٿي.
66_حُسن بازار ۾ خريدارن ۽ تماشبينن جو ميڙ ، ڪي حسينائون وچ تيپريشان هال غنڊن جي
گھيري ۾،باقائدا ٻوليون ۽ نيالمي ۽ عشق مزاجن جون چٿرون.
67_پريشان حال پيُء پنهجي ڌي َء جي ڳوال ۾، ماڻهن جي رش کي پاسيڪندي وڌي ٿو.
68_هڪ تماشائي جو هڪ ڇوَءڪري َء کي ڇيڙڻ ۽ فقرا ڪسڻ ۽ ڇوڪريُجودانهن ڪرڻ سان پي
متوجه ٿئي ٿو ۽ غيرت ۾ اچيَءِ ڌيکي سڃاڻي،پستول سان فائر کولي ٿو.تماشاين ۾ ڀاڄ.
69_تصوير وارو غنڊو ظاهر،غنڊن جا فائر بهکُلن ٿا.پي ُء پاسا وٺي غنڊن کي نشانو ٺاهيٿو ۽ هڪ
هڪ ڪري سڀني کي ماري ڇڏي ٿو ۽ ڪيس به زخم اچن ٿا.
71_ڇوڪري ۽ پيي ُ جو جذباتي ميالپ ۽ ڪهاڻي فريز.
پُڄاڻي
 
آخري ترميم:
محترم عبدالرزاق ميمڻ صاحب،
السلام عليڪم،

"بابا سائين" جي اسڪرپٽ ۽ توهان جي نوٽ سان واقفيت حاصل ڪري انتهائي خوشي ٿي. توهانجي لکڻي ۾ جيڪا فني سوجهه، اڀياس ۽ نواڻ آهي، اها واقعي قابلِ تعريف آهي. خاص ڪري جيڪا ڳالهه توهان صداڪاري ۽ اداڪاري جي فرق بابت ڪئي آهي، اها هن وقت جي ڪيترن ئي نون ڊرامن لاءِ انتهائي ضروري تنقيد ۽ رهنمائي فراهم ڪري ٿي.

ادائگي، ڪئمرا موومينٽ، ون-گو ۽ پرفارمنس بيس اپروچ کي اهميت ڏيڻ سان توهان پنهنجي لکڻيءَ ۾ نئين رخ ڏنو آهي. اِها ڳالهه خاص طور تي نج اداڪاريءَ سان لاڳاپيل آهي، جنهن ۾ گهٽ ڊائلاگ پر گهڻي جذباتي اظهار ذريعي ناظر کي وڪوڙي سگهجي ٿو.

"بابا سائين" جي ڪهاڻيءَ ۾ پيءَ جي جذباتي سفر، ڌيءَ جي ڳولا، ۽ سماج جي تلخ حقيقتن جي عڪاسي انتهائي اثرائتي نموني پيش ڪئي وئي آهي. اسٽوري لائن جذباتي، سماجي، ۽ تجسس سان ڀرپور آهي، جيڪا ناظر کي آخر تائين ڳنڍي رکي ٿي.

مون کي يقين آهي ته توهان جو هي جديد انداز ۽ اسڪرپٽ لکڻ جو هي فارمٽ نون ۽ پراڻن ليکڪن لاءِ به سبق آموز ثابت ٿيندو.

اوهان جي تخليقي ڪوششن لاءِ دلي واڌايون ۽ آئنده به اوهان کان اهڙي مواد جي اميد رکجي ٿي.
 
Back
Top