منهنجي خاندان، دين توحيد، جي موحد مسلم " السندي" مومن، واپارين، انگريزن جن کي غلط پروباؤنس ڪري mammon ۽ لفظ سڪڙي Memon ٺهيو، هن وقت جن کي سنڌي ۽ گجر

Sindhi Media

سينيئر رڪن
منهنجو خاندان، "دين توحيد، جا موحد مسلم " السندي مومن، واپاري، انگريزن جن کي غلط پروباؤنس ڪري mammon (تفصيل آڪسفورڊ ڊڪشنريء ۾) ۽ لفظ سڪڙجي Memon ٺهيو، هن وقت جن کي "سنڌي ۽ گجراتي" ميمڻ" چئي اچارين ٿا۔

موحد مسلمانن جي اها مسخ ٿيل ٧١٢ جي تواريخ جنهن کي سماري' ڊائنسٽيء کان پوء ترڪمستان جي تاتارين سنڌ ۾ صوفي ازم مذهب ۽ پارس (فارس) جي باھ پڄارين، چچ نامون کڻي، سنڌ جي عوام کي دين توحيد ۽ مسجد ضرار کانىپوء آمين باالجهر ۽ رفع اليدين نمازن، جيڪي بيت الله ۽ بيت رسول ۾ اڄ ازل کان قائم آهن ۽ ابد تائين رهنديون، ۽ سنڌ ۾ ٧١٢ کان باب الاسلام سنڌ بڻائي، قائم رهيون، سنڌ جي عوام کي انهن عجمي سنڌ قابضن (ڊومينيٽرس) تاتارين ۽ پارسين (فارسين) دين توحيد ۽ انهن بيت الله بيت رسول واري نمازن کان منهن موڙائي "صوفي ۽ گهوڙا ڙي ماتمي مذهب" ۾ انگيج ڪيو جنهن جي شدت "نسل چنگيز "افغاني ۽ فارسي لٽيرن، نادرشاھ" افشار ۽ احمدشاھ ابداليء جي "غلام ابن غلام" بڻائڻ وارن، راجاڏاهر جي نگري، اپرسنڌ (سرائڪي بيلٽ) ۾ سيٽلر بڻجي ان "پيري مريدي سسٽم" کي معتسم باالله جي "اوتارا نظام"" ۽ راجا ڏاهر جي "ونگار سسٽم" سان جوڙي پروان چڙهايو۔

جنگجو وحشي، دهشتگرد، تاتارين ۽ فارسين جي گهوڙن سان ڪچلجي سنڌ جي عوام انهن ٻنهين ۾ ففٽي ففٽي ورهائجي ٧٢ فرقن ۾ پکڙجي وئي، السندي (مومن) ميمڻن جو جي مرڪز مان هڪ گروپ باب الاسلام سنڌ ديبل (ڪراچي)، برهمن آباد (حيدرآباد) ڇڏي ڀڄ (گجرات) هجرت ڪري ويو، جتي تاتاري ۽ زرتشتين جو مذهب پهرين ئي عروج تي پهچي چڪو هو ۽ ماسواء هڪ "السندي" مومن گروپ (جبيري) سڀ دين توحيد ڇڏي تاتارين ۽ فارسين جي مذهب ۾ جڙي ويا۔

منهنجو تعلق ان "السندي" مومن (ميمڻ) گروپ سان آهي، جن کي "جبيري" چئجي ٿو، جبيري (دين توحيد تي قائم واحد ميمڻ گروپ) واپاري ،جن کي "اهلحديث جماعتي" به چئجي ٿو، ڀڄ (گجرات) ڇڏي واپس پنهنجي شهر ديبل (ڪراچي) آيا ۽ پوء اتان اهي برهمن آباد (حيدرآباد) ضلع جي آخري شهر، سعيدآباد کي نوتعمير ڪري "نيوسعيدآباد" نالو ڏئي آباد ٿيا۔ اهو دين توحيد تي اڄ تائين قائم واحد "موحد مسلمين (جماعت اهلحديث) آهي

اها سنڌ جيانهن عجمي ڊومينيٽرس، درٻاري لکيارين هٿان لکرائي مسخ ڪهاڻي توهانکي پنهنجي ريسرچ ورڪ سان ذهن نشين ڪرائي چڪو آهيان۔

حاصل مطلب ته آئون ان ٧١٢ جي "السندي" مومنن جبيري ميمڻن جي ڪهاڻيء کي ڊرامائي تشڪيل ڏيڻ چاهيان ٿو، جنهن جي هر منٽ جي پيش اسٽوريء جو توهان کي هڪ پرامٽ لکي ڏيڻو آهي جنهن تي آئون اي آء فوٽو ۽ ان تي هر منٽ جي وڊيو، انهن ئي ڪردارن سان جوڙي ٺاهڻ پيو چاهيان، توهان کي مونکي اهي مفتا اي آء سافٽ ويئر ٻڌائڻا آهن، جن تي مونکي ان تواريخي ڊاڪومينٽ کي ڊراماٽائيز ڪرڻو آهي۔
 
Back
Top