محترم رشيد سومرو صاحب، توهان طرفان سنڌ يونيورشتي جي پروجيڪٽ تي تنقيد عجيب لڳي. مان سنڌ سلامت جي ٻين رُڪنن کي به ڏسان پيو ته اڄ ڪله اُنهن ۾ ڪن آرٽيڪلس تي به اجائي تنقيد جو بلاجواز رُجهان وڌندو پيو وڄي جيڪو اڳ نه هو. شايد سنڌ سلامت سمجهي ٿي ته هُنن پنهنجي منزل ماڻي ورتي آهي ۽ هاڻ ٻئي طريقي سان پئي سوچي ۽ جڌنهن کين بُانهن غلطن طرف ڌيان ٿو ڏيارجي تو ته سمجڻ بدران ناراضگي۽ ضد، ائين نه هُئڻ کپي ڇو جو اسان سڀني جو مقصد سنڌيت کي اڳيان ڪرڻو آهي .
هاڻ پروجيڪٽس تي ڳالهائجي. هڪ ته غور سان پڙهو هي پروجيڪٽ سيلبس جو حصو هو، جيئن يونيورسٽين جي اسٽوڊنٽسکي ڏنا وينداآهن، جيئن هُنن کي بنياد جي خبر پئجي سگهي. ٻيو ته هي اڳ جو شروٿ ٿيل هو جو هاڻ تڪميل ٿيو. ٽيو ته الاهياهڙا سافٽ ويئر آهن جيڪي وري وري ڪنهن خاص مقصد سان تشڪيل ڪباآهن، وڊيو ايڊٽنگ، گرافڪس تي به ڪئي سافٽ ويئرآهن. تازپ ان پيج ٿري به ميدان ۾ آيو آهي، توهانجي ڳاله مڇجي ته ايم اي ورڊ سيون جي هوندي ان جي ڪهڙي ضرورت هُئي پاڻ ئي فيصلو ڪريو.
جن شاگردن اهو پروجيڪٽ ايز اي اسائنمينٽ ورتو هوندو، انهن سکيا جو ڪم ڪيو هوندو، مان ان کي ڏٺو آهي هن ۾ گهڻي ورائٽي به آهي.اسان کي ڪمرشيل انداز۾ سوچڻ نه گهرجي بلڪه تجرباتي بنياد تي اڳتي وڌڻ ِ سکڻ جي بنيادتي سمجهڻ گهرجي. اميد ته ناراض نه ٿيندا. ڇو جو هاڻ سنڌ سلامت وارن ناراض ٿيڻ به شروع ڪيو آهي
ها بلڪل تنقيد ۽ بحث سکيا لاءِ لازمي آهي محمد سُليمان صاحب مان پاڻ تنقيد نگارآهيان ڇو جو تنقيد سان ئي شيون سهڻيو ٿي سگهن ٿيون، تنقيد تي اختلاف هرگز ناهي. پر سوال ته هن جي ضورت ڇا هُئي، هي ڇو ٿيو، اهو غلطآهي، ها ان ۾ سهڻائپ جمع ڪرائيسگهجي ٿي ته هن ۾ هيئن به هُجي ها ته سٺو لڳي ها وغيره. رهي ڳاله اشاري جي ته مهرباني ڪري منهنجي آرٽيڪل نيوميرالاجي طرف وڃو توهان کي گهڻو ڪجه ملي ويندو. جي ڪنهن هڪ جي مقصد جو ناهي ته هزارن جي مقصد جو آهي، آئون رڳزانو سويل اهڙن عقيدن رکڻ وارا ساراح جوڳا ميل وٺان پيو. پر اهو ٻوڌائڻ به ضروري سمجهان ٿو ته مذهبي عقيدي تحت آئون پان۾ ان کي نٿو مڄان پراهاشي وجود ضرور رکي ٿي اڪثريت جي نظرن ۾ پر آئون انهن تي پنهنجي مرضي ٿوپڻ جو حق نٿو رکان.
ٻي ڳاله ته هر سُڄي شي هر ماڻوءِ جي هٿ ۾ ناهي، ڪي ايڊوانس سسٽم رکن ٿا ته ڪي رٽارڊ، ڪي ايم ايس ورڊ اِڊوانس استعمال ڪن ٿا ته ڪي ورجن ٿري، ڪياڄ به اهڙاآهن جيڪي سي لينگويج ۾ ڪم ڪن ٿا، نون لاءِ بنيادي اي بي سي لازميآهي جيئن اُهي سمجهي سگهن ۽ ايڊوانس ٿياڳتي وڌن. هن دونيا ۾ هر ڪنهن لاءِ موقعا هُجن، سڄن لا به ته انڌڙن لاءِ به ، اپاهجن لاءِ به ته لولڙن لاءِ به ۽ ان هن کي ڦٽو نٿو ڪري سگهجي. يونيورسٽين ۾ اڄ به والو ۽ ٽيوب، ٽرانسسٽر پڙهايا و_ن ٿا ۽ اهن تي پروجيڪٽ به ٺهن ٿا جڌنهنته هر شي ۾ آءِسيز آهن.