ممتاز علي وگهيو
سينيئر رڪن
منهنجي مضمون جي چوري جي هڪ شڪايت
ان کان علاوه اصل صورت ۾ سنڌ سلامت تي منهنجو هي مضمون ڏسڻ لاء هت ڪلڪ ڪريو۔
هڪ شڪايت هت نوٽ ڪرائجي ٿي ته هي منهنجو لکيل ۔۔۔۔ مضمون۔۔۔۔ڪاڇي جي تاريخ هڪ مختصر جائزو + ( ڊاڪيومينٽري ) ڪنهن دوست هڪ ٻئي سائيٽ شيعه دوست فورم تي ونڊ ڪيو آهي جنهن ۾ نه منهنجو نالو ، ۽ نه وري سنڌ سلامت جو نالو استعمال ڪيو ويو آهي، جيڪا ڳالهه قانونن درست نه آهي، هن فورم جي رستي ان دوست کي اهيو عرض آهي ته شيعه فورم تي انهيء منهنجي مضمون تي منهنجو نالو ڏنو وڃي ته بهتر آهي۔ هن مضمون۔۔۔۔ڪاڇي جي تاريخ هڪ مختصر جائزو + ( ڊاڪيومينٽري ) کي شيعه دوست فورم تي ڏسڻ لاء توهان هت ڪلڪ ڪري ڏسي سگهو ٿا۔منهنجي مضمون جي چوري جي هڪ شڪايت
ان کان علاوه اصل صورت ۾ سنڌ سلامت تي منهنجو هي مضمون ڏسڻ لاء هت ڪلڪ ڪريو۔
ڀا پهريان ته اها تحرير اسان کي انهي فورم تي ڪونه ملي آهي۔۔۔؟؟؟
ادا ڳالهه ته اوهان جي بلڪل صحيح آهي ، ڇو جو اهو هڪ اخلاقي فريضو به آهي ته انهي اصل شي کي ظاهر ڪيو وڃي ، پر افسوس سان اهو به لکڻو ٿو پوي ته اها شي نيٽ گردي ۾ تمام گهٽ پاتي ٿي وڃي، ڇو جو نيٽ تي اهڙيون ڪئي لکڻيون ملن ٿين جنهن ۾ اصل ليکڪ يا اصل سائٽ جو نالو ئي ڪونه ٿو ملي ۔
انهي جو ثبوت اوهان کي هن پنهنجي ئي اوطاق تي ملن ٿا ته ڪئي اهڙيون تحريرون آهن جو انهي فورم شيعه دوست مان کنيون ويون آهن انهن جو ڪوبه حوالو نه ڏنو ويو آهي۔
اهڙا موضوع ته ڪئي آهن پر ڪجهه مثال طور تي اوهان جي ڄاڻ لا مڙني کي هيٺ نشاندهي ڪرايان ٿو۔
هي تحرير اسان واري فورم تي شيعه دوست فورم کان ئي نقل ٿيل آهي۔ٻنهي پوسٽن جي تاريخ ڏسڻ ۽لفظن جي پڙهڻ سان ئي خبر پوي ٿي ته اها اصل تحرير ڪٿي جي آهي؟
http://sindhsalamat.com/showthread.php?t=4547 استاد ۽ شاگرد 11/6/2010 جڏهن ته اها تحرير شيعه دوست تي http://www.shiadost.com/forum/viewtopic.php?f=57&t=359 8/1/2010 تي ڏنل آهي.
http://sindhsalamat.com/showthread.php?t=4589 ادا مائي خيران جو منهن ڪارو 12/6/2010 جڏهن ته اها تحرير شيعه دوست http://www.shiadost.com/forum/viewtopic.php?f=57&t=73 اربع ڊسمبر 09, 2009 1:19 am
http://sindhsalamat.com/showthread.php?t=5122 ڪنهن ڪنهن ماڻهو منجھ اچي بوءِ بهار جي 12/7/2010 جڏهن ته اها تحرير شيعه دوست http://www.shiadost.com/forum/viewtopic.php?f=77&t=1338 جمعو جون 11, 2010 11:43 am
پو منهنجا مٺڙا ڀا انهن جي به دانهن ته ضرور ٿيندي ته اهڙين تحريرن جو جواب ڇا هوندو منهنجي خيال ۾ انهي ڳالهه ۾ ايترو وزن ڪونهي جو اوهان ايڏي دانهن ڪئي آهي؟
بهرحال انهي ڳالهه جو اسان جا دوست ئي فيصلو ڪندا ته رڳو شيعه دوست فورم وارا نه پر انهي ۾ اسان به قصور وار آهيون۔
ادا ممتاز هي ته تمام خراب ڳالھ آهي جو محنت اوهانجي ۽ اوهانجو نالوبه نه آهي۔ ۔هي مضمون شيعه دوست فورم جي ڪنهن ميمبر نه پر ايڊيٽر پوسٽ ڪيو آهي۔
ادا ممتاز هي ته تمام خراب ڳالھ آهي جو محنت اوهانجي ۽ اوهانجو نالوبه نه آهي۔
السلام عليڪم
دوست ممتاز اها تحرير ته مون به ان فورم تي ڏٺي هئي جيڪا مخلصي نالي ڪنهن دوست شيئر ڪئي هئي ۔۔۔ بحرحال اوهان جو فريضو اهو ئي بڻبو هو ته اوهان ان دوست کي ان ئي فورم تي ذاتي پيغام ذريعي آگاه ڪيو ها بجاء ان جي جو اوهان هتي نئون ڌاڳو ٺاهيو ۔۔۔۔ ۔۔۔
ٻي ڳاله ته جي ڪڏنهن ڪو نالو ڏئي ٿو ته سٺي ڳاله آهي پر جي نالو نه ڏنو اٿائين ته ان ۾ ايترو ناراض ٿيڻ جي ڳاله نه آهي مهنجو سوال اهو آهي ته اوهان مضمون پهنجو مشهور ٿيڻ جي لاء لکيو آهي يا ڪنهن ٻي غرض لاء ۽ معلومات ڏيڻ لاء لکيو آهي ۔ جي مشهور ٿيڻ جي لاء لکيو آهي ته بروبر اوهان کي مشهور ڪرڻ گهرجي ۽ اوهان جو نالو ڏيڻ گهرجي ۔۔ پر جي نيڪ نيتي سان لکيو آهي ته جي نالو نه به آهي ته پوء به انسان کي ناراض نه ٿيڻ گهرجي اگر چه مان به ان ڳاله جي خلاف آهيان ته ڪنهن جو نالو نه نو وڄي ۔ ليڪن اگر ڪنهن ڪنهن مصلحت تحت نالو نه ڏنو آهي ته ان ۾ ايتري ناراضگي ڏيکارڻ به درست نه آهي بلڪه ان دوست کي اوهان ان متعلقو سايٽ تي ميسيج ڪري آگاه ڪيو ته هو ٻيهر اهڙو ڪم نه ڪري ۔ ادي عمران جي لاء اهو عرض آهي ته ادا
مهنجو خيال آهي ته نيٽ جي دنيا تي خاص ڪري غير مذهيي ۽ بنا تحقيق ڀنز و مزاح جهڙآ موضوع اڪثر ڪري بنا حوالي جي ئي پيش ڪيا ويندا آهين ڇو ته هو ايترا ته مشهور هوندا آهين جو سڀ ڪنهن کي خبر هوندي آهي ۽ شعيه دوست فورم تان به اهڙي قسم جي ئي موضوعن کي هتي پيش ڪيو ويو آهي ۔ جنهن ۾ ناراض ٿيڻ جي ڳاله نه آهي ۔۔
مهنجي خيال ۾ ته هڪ ٻئي کي الزام ڏيڻ ، فضول ڳالهين ۾ پهنجو وقت ضايع ڪرڻ جا شآيد اسان سنڌي عادي ٿي چڪا آهيون ان ڪري اهڙي قسم جا بحث تمام گهڻا ۽ ڪم جو ڳالهيون تمام گهٽ آهين
ادا ممتاز جي مان اوهان تي اهو الزام هڻان ته اوهان اهو ڌاڳو شرورع ڪري شيعه فورم جي ايڊو ٽائز ڪري رهيا آهيو ته پوء؟؟؟ اوهان جو ڇا جواب هوندو ۔۔۔؟
بحرحال مهنج و خيال آهي ته اسان پهنجو پاڻ کي اهڙي قمسن جي بحثن کان آجو ڪيون۽ هڪ ٻئي جي هٿ ۾ هٿ ملائي ڪري هلون جيڪي ااسان سان گڏ نٿا هلڻ چاهين انهن کي پيار ۽ محبت سان پهنجي سيني سان لائي ڪري هلون نه ڪي نفرتن جا باب کولي ڪري هر ڪنهن کي پهنجي واٽ جو واهو ٻنائي پاڻ اڪيلا رهجي وڄون اميد ۔ ۔ ۔ ۔ ۔۔ ۔
علم ڪڏنهن به چوري نه ٿيندو آهي پر هڪ سينين مان ٻين سينن ڏانهن وڏندو آهي۔ انسان کي مٽيريلسٽڪ نه هُئڻ گُهرجي، اساب به جيڪي مضمون شيئر ڪندا آهيون اهي ڪٿان نه ڪٿا اخذ ڪيل هوندا آهن ۽ اسين اُن جا اصلي مالڪ نه هوندا آهيون۔ جيڪڏنهن ڪنهن علم جي خيرا،ت زڪوات، صدقو قطب آندو به اهي ۽ اڳين سينن ۾ اُماڻيو اهي به ته خيرات، زڪوات ۽ صدقو ڪندڙ کي اڻ جي پرچا ر نه ڪرڻ کپي، نه ته اها ضايع ٿي ويندي آهي۔ مذهبي علم به اسان وٽ اهڙي ريت پُهتو اهي ۽ اڄ جو علام به ان کي پنهنجي نالي سان بيان ٿو ڪري ۽ ڪتبن ۾ آڻي ٿو۔ اجر الله ڏيندو توهان پنهنجي علم جو قدم وڌائيندا وڃو ۽ پوئتي نهارڻ وساري چڏيو ته ان جو فائدو ڪنهن ڪنهن ورتو۔ جراڪ الله
ادا عمران صاحب مون رڳو شيعه دوست فورم لاء ناهي چيو ته ڪو هي ٻين جون تحريون چورائن ٿا، ، پر مون اهيو ضرور چيو آهي ته منهنجي لکيل هڪ تحرير مون شيعه دوست فورم تي ڏٺي آهي، جنهن ۾ ڪنهن به حوالي جو ذڪر ڪونهي ،( نه منهنجي نالي جو نه وري سنڌ سلامت جي فورم جو، ) [/S]
.
ادا اها تحرير ڪنهن هٽائي ۽ نالو نه ڏنو انهي جو ڏک مونکي به ٿيو ڇو جو مان به توهان جي تحرير کي ڏسي ڪري ڪلڪ ڪيو ته ڪجهه نظر نه آيو مون سمجهيو ته هي شايد ادا ممتاز کي ڀل ته ڪونهي ٿي ڇوجو مون به اوهان جي هڪ تحرير شيعه دوست تي ڏني هئي انهي ۾ ته مون اوهان جو نالو به ڏنو هو، مونکي شڪ ٿيو ته شايد انهي جي نالي ٿا چئو وڌيڪ ڏسڻ لاهتي ڪلڪ ڪندا
باقي ادا توهان لکيو آهي ته اسان کي اها تحرير شيعه دوست فورم تي نظر ئي ڪا نه ٿي اچي ان لاء عرض ته اها تحرير ڪنهن چالاق انهيء مهل ئي شيعه دوست فورم تان هٽائي ڇڏي آهي، مگر ان تحرير تي منهنجو نالو ڏيڻ پسند ناهي ڪيو افسوس جي به اهيا انتها آهي ۔ لڳي ٿو ته اهو شخص اسان جي سنڌ سلامت جي ساٿين مان ئي آهي، خير۔۔۔۔
باقي توهان کي ان لاء هڪ ٻيو ثبوت به ڏيڻ چاهيان ٿو جنهن کي توهان هت ڪلڪ ڪري ڏسي سگهو ٿا، جنهن مان توهان کي خبر پوندي ته اها تحرير شيعه فورم تي پهرين ڪهڙي جاء تي موجود هئي ۽ هاڻي اتان اها تحرير هٽائي وئي آهي۔ وڌيڪ توهان گوگل ۾ لکيل تحريري لائين ۔۔۔شيعه دوست فورم • موضوع جو مشاهدو - ڪاڇي جي تاريخ هڪ مختصر جائزو .. ڪلڪ ڪندو ته شيعه دوست فورم جي اهائي جاء کلي ويندي جت پهرين اها منهنجي تحرير ڪاڇي جي تاريخ هڪ مختصر جائزو لڳائي وئي هئي جيڪا هاڻي هٽائي وئي آهي ۽ هاڻي اتي هي الفاظ نظر ٿا اچن۔۔۔۔۔۔گهربل موضوع موجود نه آهي
.
ادي عمران جي لاء اهو عرض آهي ته ادا
مهنجو خيال آهي ته نيٽ جي دنيا تي خاص ڪري غير مذهيي ۽ بنا تحقيق ڀنز و مزاح جهڙآ موضوع اڪثر ڪري بنا حوالي جي ئي پيش ڪيا ويندا آهين ڇو ته هو ايترا ته مشهور هوندا آهين جو سڀ ڪنهن کي خبر هوندي آهي ۽ شعيه دوست فورم تان به اهڙي قسم جي ئي موضوعن کي هتي پيش ڪيو ويو آهي ۔ جنهن ۾ ناراض ٿيڻ جي ڳاله نه آهي ۔۔
مهنجي خيال ۾ ته هڪ ٻئي کي الزام ڏيڻ ، فضول ڳالهين ۾ پهنجو وقت ضايع ڪرڻ جا شآيد اسان سنڌي عادي ٿي چڪا آهيون ان ڪري اهڙي قسم جا بحث تمام گهڻا ۽ ڪم جو ڳالهيون تمام گهٽ آهين
ادا ممتاز يار ڪهڙا ٿو حال پڇين بابا مان به ته اهو ئي چوان ته انصاف پسندي ته انسان جي فطرت ۾ آهي پر جي ڪو انصاف نو ڪري ته ان جي مرضي اهو ڄاڻي ان جو رب ڄاڻي باقي اسان جي جيڪو ڪم ڪرڻو آهي سائين نثار ابڙي جي ڳاله وانگر وٺ رينگٽ کي سو اوهان به وٺو رينگٽ کي باقي ۔۔۔ زمانو آهي ڪسيون پڪيون پيون ٿينديون اوهان پاڻ سمجهدار آهيو ۔۔ باقي ادا ڪنهن به ويب سايٽ تان مواد کڻڻ ۽ ڌاڳي اندر يا ان جي آخر ۾ ان سايٽ جو نالو لکڻ ٻي ڳاله آهي پر ڪنهن به فورم جو حوالو ڏيڻ ڪجه ڏکيو هوندو آهي ان ڪري اڪثر فورمن تي ٻي ڪنهن فورم جو نالو ڏيڻ منع آهي بحر حال اوهان شيعه دوست فورم جي مخلصي دوست کي جنهن اهو ريڊ شيئر ڪيو هو آئي ڊي ٺاهي ڪري ان کي ميسيج ڪري ٿي سگهيا جاني اها ڪا مشڪل ڳاله نه آهي باقي ادا مون کي ڪنهن ٻي فورم جو مشهوري جو شوق ناهي مان ٽايم نه هئڻ ڪري پهنجا ٽي فورم بند ڪري چڪو آهيان ۔۔۔ خير اوهان جي جواب کان پوء هن ڌاڳي کي بند ڪو ويندو مهرباني اوهان جي ۔۔۔
ادا عمران توهان جي مهرباني جو توهان منهنجو نالو استعمال ڪيو آهي باقي اها تحرير۔۔۔۔۔واديء سنڌ جو قديم تختگاهه اروڙ۔۔۔ شيعه دوست فورم تي موجود آهي ۽ منهنجي نالي سان ئي موجود آهي انجي ته مون کي خبر به نه هئي ۽ ان لاء مون کي ڪو به عتراض ڪونهي۔ مهربانيادا مون به رڳو شيعه فورم جو نه چيو آهي ، مون ته اوهان کي پنهنجي فورم جو ۽ شيعه فورم جي تبادلي جو چيو آهي ، انهي ڪري مان به ناراض نه ٿيو آهيان ۽ ناراض به نه ٿيندس۔ انهي جي مون رڳو نشاندهي ڪرائي آهي۔ ۽ ادا توهان چوري جو عنوان ڏئي انهي ڳالهه کي چڱي طرح سمجهايو اٿو ته هن تحرير کي نقل ٿيڻ تي اوهان ناراضگي جو اظهار ڪيو آهي۔
ادا اها تحرير ڪنهن هٽائي ۽ نالو نه ڏنو انهي جو ڏک مونکي به ٿيو ڇو جو مان به توهان جي تحرير کي ڏسي ڪري ڪلڪ ڪيو ته ڪجهه نظر نه آيو مون سمجهيو ته هي شايد ادا ممتاز کي ڀل ته ڪونهي ٿي ڇوجو مون به اوهان جي هڪ تحرير شيعه دوست تي ڏني هئي انهي ۾ ته مون اوهان جو نالو به ڏنو هو، مونکي شڪ ٿيو ته شايد انهي جي نالي ٿا چئو وڌيڪ ڏسڻ لاهتي ڪلڪ ڪندا
ادا علي علي صاحب و عليڪم السلام اوهان کي اهيو ٻڌائيندو هلان ته مون ته ڪجهه تحريرن مان هڪ مثال آندي هئي ، انهي تي توهان ٿا ناراض ٿيو نه ادو ممتاز ۽ مان مون ته رڳو هڪ ڳالهه تي تجزيو ڪيو هو ۽ هن خيال جو اظهار ڪرڻ ته هر هڪ ممبر جو حق آهي
منهنجي خيال ۾ اسان جي فورم تي ڪئي تحريرون آهن جيڪي مذهبي به آهن انهن مان هڪ مون پهريان به نشاندهي ڪرائي هئي ۽ٻيون به گهڻيون مثالون آهن ۔انهي ۾ مان ناراض ته ڪونه ٿيو آهيان۔
ادا علم واقعي ڪنهن جي ذاتي ملڪيت نه آهي مگر اگر توهان جو ئي لکيل مضمون مان پنهنجي نالي سان ڪٿي ونڊ ڪيان ته توهان کي اهيو ڏک ته نه ٿيندو ته منهنجو علم منهنجي محنت ڪنهن جي ڪم اچي ٿي، بلڪه توهان کي ته هڪ دلي خوشي ٿيندي، پر توهان پنهنجي دل کان ئي پڇو ته اگر توهان جي محنت تي ڪو ٻيو پنهنجو نالو ڏيندو يا توهان جي نالي کي لڪائيندو ته توهان کي ڀلي ڪاوڙ نه به اچي مگر توهان کي ڏک ضرور ٿيندو۔ادا ميمڻ صاحب توهان لکيو آهي ته ۔۔۔ ( اسان به جيڪي مضمون شيئر ڪندا آهيون اهي ڪٿان نه ڪٿا اخذ ڪيل هوندا آهن۔۔۔ ) ادا توهان جي اهيا ڳالهه سوُ سيڪڙو درست آهي ۽ مان به اهيو چوندس ته لازمي آهي ته علم ۽ ڄاڻ ٻئي وٽان ئي حاصل ٿيندي آهي، ۽ هر ڪو پيٽ مان حاصل ڪري ناهي ايندو، مگر اهو علم حاصل ڪرڻ جو ڪو ذريعو ته هوندو آهي، پوء اهو ڪو عالم هجي، اديب هجي، ڪتاب هجي، اخبار هجي، نظارو هجي، ۔۔۔۔ پر دوست انهن جو حوالو ڏيڻ سٓٺي ۽ قانوني ڳالهه آهي، باقي توهان جي مرضي توهان مرضي جا مالڪ آهيو۔علم ڪڏنهن به چوري نه ٿيندو آهي پر هڪ سينين مان ٻين سينن ڏانهن وڏندو آهي۔ انسان کي مٽيريلسٽڪ نه هُئڻ گُهرجي، اساب به جيڪي مضمون شيئر ڪندا آهيون اهي ڪٿان نه ڪٿا اخذ ڪيل هوندا آهن ۽ اسين اُن جا اصلي مالڪ نه هوندا آهيون۔ جيڪڏنهن ڪنهن علم جي خيرا،ت زڪوات، صدقو قطب آندو به اهي ۽ اڳين سينن ۾ اُماڻيو اهي به ته خيرات، زڪوات ۽ صدقو ڪندڙ کي اڻ جي پرچا ر نه ڪرڻ کپي، نه ته اها ضايع ٿي ويندي آهي۔ مذهبي علم به اسان وٽ اهڙي ريت پُهتو اهي ۽ اڄ جو علام به ان کي پنهنجي نالي سان بيان ٿو ڪري ۽ ڪتبن ۾ آڻي ٿو۔ اجر الله ڏيندو توهان پنهنجي علم جو قدم وڌائيندا وڃو ۽ پوئتي نهارڻ وساري چڏيو ته ان جو فائدو ڪنهن ڪنهن ورتو۔ جراڪ الله