هي ڪهڙو انصاف آهي ؟؟؟

'مختلف موضوع' فورم ۾ افتخار علي چوهاڻ طرفان آندل موضوعَ ‏15 سيپٽمبر 2011۔

  1. افتخار علي چوهاڻ

    افتخار علي چوهاڻ
    سينيئر رڪن

    شموليت:
    ‏12 ڊسمبر 2009
    تحريرون:
    1,800
    ورتل پسنديدگيون:
    2,033
    ايوارڊ جون پوائينٽون:
    483
    ماڳ:
    ڄامشورو
    هي ڪهڙو انصاف آهي ؟؟؟
    اوهان پنهنجي تاريخ محمد بن قاسم رح سان ڇو ٿا ڄوڙيو؟ اوهان جا هيرو ، محمود غزوني رح ۽ شهاب الدين غوري رح ڇو آهن ؟ اُهي سڀ هن ڌرتي تي لٽ مار ڪرڻ آيا هئا . اسان جي تهذيب کي تباھ ۽ برباد ڪرڻ آيا هئا . اُهي تغلق ، خلجي ، لوڌي ،سوري ، مغل سڀ ٻاهر کان آيا آهن ، جن جا ناپاڪ قدم ڪري اسان جي ڌرتي ناپاڪ ۽ تباھ ۽ برباد ٿي . امن جو هي گهوارو غلام بڻجي ويو. توهان سڀ ڪوڙ ٿا ڳالھايو ته هت مسلمان رهندا هئا . اِها صدين کان بلوچ ، سنڌين ، پنجاين ،جو وطن هو ، اِها اسان جي ڌرتيءَ ماتا هئي . هن جي تاريخ ڏاڍي پراڻي آهي ، ڪيرائي سال پراڻي ، مهر ڳوٺ ، موئن جو ڌڙو ۽ ٽيڪسيلا جا کنڊر هُن جي ڪهاڻيون بيان ڪن ٿيون . جڏهن سڄي دنيا تاريڪي ۾ ٻڏل هئي هن ڌرتي تي خوبصورت شهر آباد هئا . جن ۾ پنهنجي زماني جون نيون آرائشون ميسر هئيون. ان تهذيب جا کنڊر ٻڌائن ٿا ته اسين هن دريا سنڌ جي تهذيب جا اولاد ۽ نسل آهيون ،اسين هنن فاتحينن ۽ لٽيرن جي تاريخ کي نٿا مڃون .

    اِهي ۽ هن جهڙا ڪتيرائي سوال هِن سرزمين پاڪستان تي هُن وقت کان پڇا ڪيا وڃن پيا جنهن ڏينهن کان هِتان جي رهندڙن اهو فيصلو ڪيو هو ته مسلمان راجپوت ۽ هندو راجپوت ، سک ڄاٽ ۽ مسلم ڄاٽ ، ٻڌ گورک ۽ مسلم گورک الڳ الڳ آهن پوءِ کڻي انهن ۾ رنگن ۾ ، رگن ۾ ، زبان ۾ ، ڪپڙي لٽي ۾ هڪجهڙائي ڇو نه هُجي هڪ جهڙو کاڌو کڻي ڇو نه کائيندا هجن ، رڳو زُبان سان چند ڪلمه ادا ڪرڻ سان ، چاچي جو پٽ ، مامي جو پٽ ، توڙي جو سڳو ڀاءُ کي ٻي قوم ۾ بيهاريندا آهن .جنهن ڏينهن هن بنياد تي هندستان جي ڌرتي ماتا تقسيم ٿي ۽ منهنجي ملڪ تي الله تعالى جي نالي جي تختي هڻي وئي هن ئي ڏينهن کان اهڙا سوال ڪندڙ دانشور ، هڙّپه ، مهر ڳوٺ ۽ موئن جي ڌڙي جي کنڊرن تائين پنهنجو شجرو پهچائي ڇڏيو .

    پر مونکي حيرت هن ڳالھ تي ٿيندي آهي ته اِهي ماڻهو جيڪي هن ڌرتي ماتا سان پنج هزار سال پراڻا رشته ڄوڙين ٿا ۽ محمد بن قاسم رح ۽ محمود غزنوي رح کي لٽيرا ثابت ڪن ٿا ، انهن مان ڪو به اهڙو نه آهي جنهن جي وڏڙن جو تعلق هِن درياءِ سنڌ جي تهذيب سان هجي . سڀئي کڻي ڇو نه آرائين هجن ، ٻلوچ هجن ، سنڌي هجن ، ڄاٽ هجن ، پنجابي هجن ، پشتو هجن هن ڌرتي تي لٽيرن جيان آيا هئا . هتان جا آباد هڙّپه ۽ موئن جي ڌڙي جي تهذيب اُنهن تباھ ڪيو ۽ هتان جي پر امن باشندن کي هنن جي علائقي مان ڪڍي جبلن جي پٺيان ڌڪي ڇڏيو ۽ پاڻ هن ڌرتي جا مالڪ بڻجي ويا ۽ هن ڌرتي جا پٽ بڻجي ويا .

    اچو ته تاريخ جي پنن کي اٿلايون ته ڪنهن سڀ کان اڳ سنڌو تهذيب کي برباد ۽ تباھ ڪيو ۽ هن جي باقي نسل ڪٿي آهي ، جيڪي خيبر پختونخواھ ، سنڌ ، پنجاب ، بوچستان ۾ آباد ٿيا ۽ وڃي درياءِ سنڌ جي منڌ يعبي اتر وارن علائقن کان و+ي سمنڊ تائين خوبصورت تهذيب کي تهس نهس ڪرڻ لاءِ سڀ کان اڳ آيائي قوم وچين ايشيا کان ڪاهيندي هِتي پُهتي . هُنن جي ڌري ماتا يعني وچين ايشيا سان ايترو ئي رشتو مضبوط هو جو جڏهن هنن جي جانورن لاءَ ڳاھ ۽ انسانن لاءِ پاڻي ڏيڻ ڇڏي ڏنو ته اِهي هُن ڌرتي ماتا تي لعنت وجهندا وڃي سنڌ ماتا کي فتح ڪرڻ لاءِ اچي پُهتا . ڪيترو نه کوڪلو هوندو آهي اهو زمين ۽ وطنيت جو رشتو . اِهي اُهي آريائي قوم آهن جن جي نسل مان هن وقت هن سرزمين تي گهڻيون برادريون ۽ قبيلا رهن ٿا . سڀئي اصل ، زبان ، رت جي حوالي سان آريائي اثر رکن ٿا . اِها آريائي قوم 517 قبل مسيح ۾ هِتي اچي آباد ٿيون هنن هتي جي رهواسين ۽ هن ڌرتي جي سپوتن کي ماري ڀڄايو . هن لان پوءِ 326 قبل مسيح ۾ آتش پرست ايراني آيا . اڄ هُنن جون نسلون هتي آباد آهن، ۽ هن ڌرتي جا وارث ٿا سڏائن . پوءِ اسڪندر يوناني جو فوجون هتي آيون ۽ هنن جي پراڻن سورمن سان جنگ ٿي ۽ يوناني تهذيب جو گونج ، هن کان پوءِ 120 ء تائين موريا خاندان حڪومت ڪندا رهيا جيڪي ايرانين ۽ يونانين جي اخطلاط مان جنم وڄندڙ قوم هئي . اِهي 186 قبل مسيح ۾ هتي اچي آباد ٿي ۽ هنن جون نسلون به موجود آهن . اِهڙي نموني گهڻائي قبيلا جيڪي يوناني ۽ هندي ميل جول سان ٺهيا اهي گڏ ٿيا ۽ هنن 405ء تائين حڪومتون ڪيون ۽ پنهنجين نسلون به ڇڏيون پوءِ باڪٽريا مان ڪشن آيا ، پنهنجي ملڪ مان ڌڪيا ويا پر هتي حڪومت ڪرڻ لڳا . هنن جي زماني ۾ هزارين قبيلا آباد ٿيا.

    اها تاريخ نهايت ڊگهي آهي ۽ هتي آباد ٿيندڙ نسلن جو شجرو ڪڌنداسين ته اُهي ڪنهن نه ڪنهن لٽيري سان يا ٻاهرين حملي آور سان وڃي ملندا . پهرئين واري چيو ته اها منهنجي ڌرتي آهي ، ٻئي اچي هن تي قبضو ڪيو پوءِ هن ڌرتي کي ماءُ چئي ويهي رهيو.بلوچ شام جي شهر ”حلب“ کان آيا ۽ اها گهڻي پراڻي ڳالھ به نه آهي ، آرين کان پوءِ جي ڳالھ آهي پر سڀنن کي پنهنجو رشتو ڳنڌڻو آهي .

    سيد هجي ، ڄاٽ هجي ، افغاني هجي ،راجپوت هجي ، آرين هجي يا ٻيو ڪو ...................... سڀ جا سڀ هن ڌرتي کي فتح ڪندڙن جا اولاد آهن يا وري گهڻن فتح ڪندڙن جي رليل مليل نسل آهن . هُن کان پوءِ به چون ٿا ته محمد بن قاسم رح لٽيرو هو ، اسين هن ڌرتي ماتا جا پٽ آهيون ، سڀنئي کي محمود غزنوي رح ۽ شهاب الدين غازي رح جون جنگون ياد اچن ٿيون . آرين جو ظلم ياد نه آهي جيڪي هتان جي رهواسين جو نسلن کي ختم ڪري ڇڏيو . سڀنن کي اورنگزيب جي ڀائرن کي قتل ڪري بادشاھ بڻجڻ ياد آهن پر اشوڪ جي نون ڀائرن کي قتل ڪري بادشاھ بڻجڻ ياد نه آهي ۽ ڪلنگا جي جنگ ۾ ڏھ لک انسانن جي لاشن جو پهاڙ ٺاهڻ ياد نه آهي . حيرت جي ڳالھ آهي ته هن علائقي تي قبضو ڪو چين مان اچي ڪري ته اهو تهذيب جو حصو ۽ جيڪر ڪو ڪلمو پڙهندڙ اچي ته هو لٽيرو ۽ حمله آور ٿي ٿو وڃي .

    جنهن کي پنهنجي نسل ، رنگ ۽ زبان تي فخر هجي ، هن کي پنهنجي عقيدي تي فخر هجي هن کي پنهنجو هيرو بڻائي دل ۾ جاءِ ڏيڻ جو اختيار آهي ، پر جيڪي مسلمان ابن ڏاڏن جي اولاد آهن ، ڪلمو پڙهندڙن مان آهن ۽ رشتو هن تهذيب سان ڄوڙن ٿا جن هنن جي ابن ڏاڏن کي تباھ ۽ برباد ڪيو ته پوءِ حيرت ٿي ٿئي . رسول الله ﷺ جن فرمايو ته ” جيڪو پنهنجو رشتو ڪنهن ٻي قوم سان ڄوڙي اهو پنهنجو ٺڪاڻو جهنم ۾ ٺاهي ڇڏي “ . قوم جي تعريف منهنجي رسول ڪريمﷺ ڪري ڇڏيو . ابو لهب سڳو چاچو ، بني هاشم جو فرد پر هن جو منهنجي رسولﷺ سان تعلق ۽ نه ئي هن جي امت سان .

    ضرب مومن جي ٿورن سان
    سنڌيڪار ؛ افتخار علي چوهاڻ
     

هن صفحي کي مشهور ڪريو